Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:37

Ja juridische procedure word op gestart en dan nog proberen of ik toch niet even kan werken voor hem. Dan toch wel handig dat het op payrol basis is dus nee zeggen is geen probleem. :')

Weet ik weer waarom ik lid van van de vakbond heb echt een abbo op dat soort werkgevers... :=

En alweer sinds 1998 lid van de FNV. :+

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 23:03

Nog sales mensen hier met een interesse om over de grens te werken? Wij zoeken nog mensen! :D

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 16:25

Ik ben dus aangenomen bij Subway. Wel blij uiteraard..

Nu moet ik dus online een cursus doen. Geen enkel probleem maar.. Het is helemaal in het engels -O- Het is dus ook niet mogelijk om hem in het Nederlands te maken. Kan er niks van volgen haha.
Ik hoor nog wanneer ik ingewerkt wordt.
Wel raar, kreeg via de mail te horen dat ik was aangenomen..
Het niet een baan waar ik naar op zoek ben, maarja.. Tis wel voor vast

kevinsky

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 16:37

Dat gaat wel professioneel dan :=
Wel fijn dat je de baan hebt gekregen uiteraard.

Vandaag echt een super vacature tegen komen! Ik ga weer eens aan het duimen :')

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 16:41

Ik heb de baan wel aangenomen omdat het fulltime is. Maar ik ga wel verder naar wat anders, want als het al zo begint..
Erg jammer, want ik wil graag de cursus volgen. Maar ik wil het wel goed doen en niet alles hoeven gokken..

Edit: Toch maar even een mailtje gestuurd. Vind het niet leuk als ik alles moet gokken. Wil het graag zo goed mogelijk doen

@kevinsky: Ik duim voor je mee! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:55

Maar is het dan heel ingewikkeld qua Engels? Lukt het met woordenboek erbij ook niet? Het klinkt wel erg Amerikaans. Antwoord via mail enzo :')

Zucht ik ben echt blij met een baantje op zaterdag. Maar ben nu gewoon alweer bijna de hele week ziek. En laat ik nu doordeweeks volle bak aan de studie moeten. Dus dat schiet niet erg op. Daarbij begin ik het fietsen ook niet prettig te vinden. Het is 14km, straks met regen echt niet fijn. En met sneeuw bijna onmogelijk, mocht het nog zo'n winter worden. Als ik vroeg begin moet ik ook een heel stuk door het pikkedonker, omdat de lantaarnpalen niet aanstaan daar. Opzich geen ramp, maar je ziet geen hand voor ogen. En laatste tijd wat rare verhalen gehoord over die regio... en dan gewoon overdag. Ik fiets daar totaal niet op mn gemak.

Ik twijfel heel erg of ik er wel wil blijven werken. Natuurlijk heb ik het geld hard nodig. En UWV vind vast ook niet grappig als ik er weer stop. Maar mn studie en gezondheid zijn ook belangrijk.

Eigenlijk zijn de twijfels het grootst omdat ik bang ben niks dichterbij te vinden voor eind van het jaar. En of ze mij wel de bijstand "in willen" doen vanaf januari... ik voldoe aan alle eisen. Maar ik volg wel een voltijdse masterstudie. Naar mijn idee is dat ook de enige manier om mijn kans op fatsoenlijk (fulltime) werk aanzienlijk te vergroten. Alleen moeten ze dat daar ook zo zien. En ben zo bang dat ze zeggen: jammer joh ga maar ergens schoonmaken ofzo ...

(voor de duidelijkheid: nee ik heb geen recht op stufi/lening bij duo, heb een HBO diploma en WO bachelor, eerste lig ik teveel jaren uit om mee aan de slag te komen, tweede is een halve opleiding en kan je dus nog niks mee.. moet deze master doen om beide voorgaande diplomas nuttig te laten zijn).

Moest het even kwijt. Kreeg gister halve paniekaanval toen ik er over probeerde na te denken :')

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 18:00

Het punt is dat je eerst filmpjes moet kijken en daarna vragen moet beantwoorden. Mijn engels is best goed maar ik kom er gewoon niet uit haha. Ik wacht ff de mail af

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 18:18

Misschien iemand in je omgeving die je er mee kan helpen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 10:37

Word nog leuker word nu verweten dat ik respectloos naar werkgever ben. :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 11:11

Tjonge ik moest hier een inhaalslag gaan maken, ben 2.5 week verder en nu al niets meer te doen.... en ik heb echt niet loeihard gewerkt ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 11:26

Meld mij bij deze ook aan als werkzoekende.
Heb een brede CV, alleen leeftijd werkt niet zo mee.
Zoek wat in het administratieve, postkamer, assurantiën, pensioenen en kan ook nog het een en ander met mijn vingers.
Rond de 32 tot 36 uur.
Omgeving Rotterdam, Utrecht, Gouda.

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:49

Nou, vandaag een cursus bij de Subway. Ben benieuwd.
Hun communicatie is erg vreemd. Vrijdag werd ik gebeld of ik een cursus wou volgen bij de Subway zelf. Prima, waarom niet. Zou zaterdag een mail krijgen met info. Ik kreeg die mail dus gisteren (op zondag) om 16.50.
Maar goed, we zien wel hoe alles gaat..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 12:00

Ach als die vestiging gisteren open was niet zo heel raar toch? In de meeste dorpen is er op zondag ook wel een snackbar oid open.

Ik ga vanavond eens kijken wat mijn plichten zijn, voordat ik het uitzendbureau contacteer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 12:14

Najah het is wel beetje laat, stel je had er vandaag 7 uur in de ochtend moeten zijn. Zeg dan aan de telefoon niet dat je zaterdag mail krijgt, maar ergens het weekend...

Hopelijk bevalt het een beetje vandaag!

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 12:21

idinn schreef:
Najah het is wel beetje laat, stel je had er vandaag 7 uur in de ochtend moeten zijn. Zeg dan aan de telefoon niet dat je zaterdag mail krijgt, maar ergens het weekend...

Hopelijk bevalt het een beetje vandaag!

Ja vind ik dus ook. Moet er om 2 uur zijn dus ben benieuwd.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 12:23

Zou ik met iemand kunnen pb'en? heb een paar twijfels over mijn cv en over wat ik er wel en niet op moet zetten. alvast bedankt.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:08

Hoe was het vandaag Charr?

Hier is sollicitatie 66 er uit. Hopelijk niet alleen een mooi getal maar levert het ook eindelijk wat op :+ Alleen nog maar afwijzing hier, dus niks spannends te melden :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:17

Hou op... ik krijg de neiging om echt een k*tmail terug te sturen als ik weer eens een niets zeggende mail terug krijg. "Blabla veel kandidaten blabla beter passend in het profiel". Ik pas 100% in het profiel sukkels, heb dan gewoon het lef te zeggen dat je liever voor jaren jonger gaat voor je personeel...

Kan me nog net inhouden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:47

idinn schreef:
Hou op... ik krijg de neiging om echt een k*tmail terug te sturen als ik weer eens een niets zeggende mail terug krijg. "Blabla veel kandidaten blabla beter passend in het profiel". Ik pas 100% in het profiel sukkels, heb dan gewoon het lef te zeggen dat je liever voor jaren jonger gaat voor je personeel...

Kan me nog net inhouden :+

Niet doen, zonde van je energie. (Je bent niet de enige die hier tegenaan loopt.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:49

I know en daarom zucht ik diep en klik maar op mail verwijderen. Blijft mn inbox nog een beetje schoon van onzin :+

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:47

Heb vandaag een meeloopdag. Als het me bevalt neem ik de baan aan!
Cursus was wel interessant. Ik ben niet de enige nieuwe dus dat is wel fijn.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 10:57

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 11:30

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:32

Dimple schreef:
Pelryo, stuur maar door!! Ik geef je mijn mailadres in Bp.

http://www.hospitality-group.nl/vacatur ... rvicedesk/

Leuke functie voor iemand hier? Kwam hem tegen op LinkedIn!

Koppel gerust met mij want ik deel redelijk wat functies.

Nu weer snel verder met werken }>

Ik kom even uit de meeleesstand. Voor deze functie zoeken ze waarschijnlijk een net afgestudeerde? Voor een hbo functie vind ik het salaris best karig..

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 18:11

Meeloopdag was eigenlijk best leuk! Duidelijke uitleg, aardige mensen..
Misschien heb ik eindelijk geluk en krijg ik dan toch eindelijk een vaste baan..!!