[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:44

kusvoorjou schreef:
Vond je dat toen niet reuze spannend?? De auto staat een uurtje van mij vandaan dus opzich goed te doen lijkt me. Maar ga wel met me vader en vriend zodat 1 van hun de terug weg naast me kan zitten haha!

Van te voren wel maar heb eerst nog een uurtje in de auto van mn vader gereden. Die is veel groter dus toen voelde mn eigen bakkie veel vertrouwder. Gelijk vanaf Rotterdam naar Friesland. Dan heb je alles ook wel weer gehad. Nu maak ik me ook nergens zorgen meer om.

Als je t niet meer weet.. gewoon ff eraf bij een tank en als je een afslag mist komt er wel weer een volgende. Met die instelling ben ik gaan rijden en dat is super gegaan.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:25

ingedebruijn schreef:
kusvoorjou schreef:
Vond je dat toen niet reuze spannend?? De auto staat een uurtje van mij vandaan dus opzich goed te doen lijkt me. Maar ga wel met me vader en vriend zodat 1 van hun de terug weg naast me kan zitten haha!

Van te voren wel maar heb eerst nog een uurtje in de auto van mn vader gereden. Die is veel groter dus toen voelde mn eigen bakkie veel vertrouwder. Gelijk vanaf Rotterdam naar Friesland. Dan heb je alles ook wel weer gehad. Nu maak ik me ook nergens zorgen meer om.

Als je t niet meer weet.. gewoon ff eraf bij een tank en als je een afslag mist komt er wel weer een volgende. Met die instelling ben ik gaan rijden en dat is super gegaan.

Okee Nja het lijkt me gewoon zo spannend om dan alleen te gaan. Dus waarschijnlijk gaat met ophalen me vriend en vader mee hahaha dat een van hun naast me kan zitten de terug weg.

Ik heb trouwens een bon gekregen van me rij instructrice voor anti slip cursus. Mensen ervaring mee??

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:29

Tijdje niet gelezen hier..

Zal zo even bijlezen.

Ik word over anderhalfuur opgehaald voor mijn rij-examen := := := :=

claudiadvx

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:45

De eerste keer alleen rijden vind ik doodeng. Nu doe ik niet anders meer
Ik zat laatst bij mijn vader in de auto en dat was heel apart :p
Je moet over dat eerste gevoel even heen

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:49

Veel succes Felien_kyra!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:35

Succes Felien_kyra!

Ik lees al een tijdje mee, leuk om jullie ervaringen te lezen. Zelf ben ik vanaf mei dit jaar aan het lessen, gaat steeds beter maar denk nog wel wat lessen nodig te hebben. Kan me niet snel genoeg gaan := zit nu al autootjes te kijken op marktplaats, haha.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:24

Succes!!

Ik heb net m'n eerste meters gemaakt bij mijn nieuwe werkgever, ging super! Volkomen onbekend terrein hier in de regio dus we stonden een paar keer vast tussen de toeristen, straks maar naar het examen gebied

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:05

BulletjeBeer schreef:
Pff ik ben al 2 keer gezakt.. :( Moet deze week weer, vind het echt verschrikkelijk

3x is scheepsrecht, komt vast goed, had m ook pas na 3x 1e x was drama met 5 of 6 ingrepen, 2e x ging beter, 3e x ging voor mijn gevoel slechter aks 2e x maar geslaagd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:07

De tweede keer ging voor mijn gevoel ook heel goed, ben toen ook 'net aan' gezakt volgens de examinator omdat ik een paar keer te twijfelachtig reageerde. Zij vond dat ik bijvoorbeeld sneller had kunnen inhalen op de snelweg en ik ging een aantal keer te rustig kruispunten over omdat ik met haar aan het kletsen was. De derde keer geen ingrepen maar wel een aantal keer 'hier kan je wel inhalen hoor' en 'je hebt hier voorrang hoor, geef maar een dot gas'. Heb toen ook geen bijzondere verrichtingen hoeven doen op mijn examen dus ging er vanuit dat ik gezakt was toen ik terug bij het CBR kwam, maar was gewoon geslaagd.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 17:36

Gezakt :( :( Helaas....

Ik was zo enorm zenuwachtig.. bah, niet leuk meer. trilhandjes, benen waren aan het trillen. Dat maakt het niet makkelijker en kon gewoon helemaal niet fatsoenlijk denken, maakte fouten die ik normaal nog nooit of echt misschien in het begin alleen maakte..

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 18:58

:(:)

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 19:15

Felien_Kyra schreef:

Ik was zo enorm zenuwachtig.. bah, niet leuk meer. trilhandjes, benen waren aan het trillen. Dat maakt het niet makkelijker en kon gewoon helemaal niet fatsoenlijk denken, maakte fouten die ik normaal nog nooit of echt misschien in het begin alleen maakte..

Jammer zeg!! Volgende keer beter! Nu weet je wat het is en kun je de volgende keer relaxter er in gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 15:29

Felien_Kyra schreef:

Voor de volgende keer even met je huisarts overleggen of je propranolol mag. Dat is een bètablokker, verlaagt je hartslag wat zodat je minder zenuwen voelt. Voor mij heeft dat echt veel verschil gemaakt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 15:30

Ik vind wel dat de propanolol hier geadviseerd wordt alsof het snoepjes zijn..... Eigenlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 15:37

LadyMadonna schreef:
Ik vind wel dat de propanolol hier geadviseerd wordt alsof het snoepjes zijn..... Eigenlijk...

Ik heb het meerdere keren gezegd inderdaad, maar zeker niet als snoepjes. Je kan het niet zonder overleg met je HA krijgen en het enige wat het doet is je hartslag licht temperen, het is niet alsof ik gevaarlijke kalmeringsmiddelen adviseer. Bij de apotheek zeiden ze dat het enorm vaak voorgeschreven wordt, ook bij mensen met bv examenstress. Als je elke keer echt zo zenuwachtig wordt van afrijden is het gewoon een prettig hulpmiddel om de scherpe randjes er iets af te halen, that's it.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 15:41

LadyMadonna schreef:

Ik dacht het en jij zegt het. Ik heb ook weleens heel vervelende bijwerkingen van dat spul gezien.

Er zijn ook minder heftige middelen trouwens, overleg met huisarts is wel een goed advies.

Nikitaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 16:20

Hier hele nare ervaringen met propranolol, heb dit gebruikt om migraine tegen te gaan. Is niet zonder bijwerkingen en je kan er heel naar van worden. Ik zou er dan ook niet mee durven rijden, werd er heel doods en sloom van.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 16:23

Ik heb propranolol destijds voorgeschreven gekregen als medicatie tegen migraine (via mijn neuroloog), en het is best heftig spul...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 17:06

Als je het krijgt voor faalangst is het in een hele lage dosering hè, dat is wel een verschil. Ik begrijp jullie helemaal hoor, vandaar dat ik ook zeg altijd even je HA bellen ipv de bètablokker van je ouders pakken ofzo. Je probeert het ook altijd van tevoren een keertje. Het is geen wondermiddel en ik geloof absoluut dat het hele nare bijwerkingen kan hebben, maar voor mij heeft het echt een verschil van dag en nacht gegeven en voor mensen die écht stress krijgen kan het ervoor zorgen dat je een stuk makkelijker slaagt. Maar ik snap helemaal wat jullie bedoelen, het is ook absoluut niet mijn bedoeling om het maar als wondermiddel/snoepje te roepen hier.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:08

Emmaa_ schreef:
Als je het krijgt voor faalangst is het in een hele lage dosering hè, dat is wel een verschil. Ik begrijp jullie helemaal hoor, vandaar dat ik ook zeg altijd even je HA bellen ipv de bètablokker van je ouders pakken ofzo. Je probeert het ook altijd van tevoren een keertje. Het is geen wondermiddel en ik geloof absoluut dat het hele nare bijwerkingen kan hebben, maar voor mij heeft het echt een verschil van dag en nacht gegeven en voor mensen die écht stress krijgen kan het ervoor zorgen dat je een stuk makkelijker slaagt. Maar ik snap helemaal wat jullie bedoelen, het is ook absoluut niet mijn bedoeling om het maar als wondermiddel/snoepje te roepen hier.

Wellicht dat je dan beter kunt zeggen: overleg eens met je huisarts welke middelen er mogelijk zijn voor beoogde omstandigheden. Er zijn best wel bosjes middelen op de markt en met een beetje geluk weet je huisarts goed in te schatten welke opties doeltreffend zijn.

Sommige huisartsen zijn helemaal niet voor dit soort oplossingen terwijl het in bepaalde omstandigheden wel het verschil kan maken.

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 09:20

auto theorie is binnen :)

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 09:22

Goed bezig!!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 10:39

Beter! Gefeliciteerd!!

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:15

Goedzo, gefeliciteerd! Weer een stapje dichter bij het roze pasje!

Ik heb m woensdag ochtend opgehaald! Met mama heen gegaan toen mocht ik terug rijden, naar mijn werk. Toen ik vrij was haalde mijn vriend me op en mocht ik naar huis rijden. Zo gek! Die avond ook nog even naar paard geweest enzo... en de volgende dag alleen naar het werk gereden ! Pfoe dat was best spannend en gek zeg!

Zo jammer trouwens, als ik een leuke auto zie is die of ver weg, of geen nieuwe apk (particulier) of ze nemen niet op....

Grrrrr.. dus wie helpt me met de zoektocht aan mijn eerste auto? Vw polo 1.4 en niet meer als 180/190 gelopen... liefst bij garage aangezien er dan nieuwe apk op zit (zegt niet alles, dat weet ik) en donker blauw... ik woon in Drenthe en 1.5 uur tot 2 uur rijden is echt wel de max!!!!

BulletjeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:17

Gezakt :(