Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 09:08

"Ineens" is niet helemaal waar. Bij iedere bank heb je n specificatie van de kosten. Soms krijg je ze, vaak moet je ze downloaden. Maar een specificatie is er altijd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 17:41

Zover ik weet kan ik de specificatie alleen speciaal aanvragen...ook weer tegen zoveel euro -O-

Nu dateert mijn zakelijke rekening wel van 2004, misschien was het toen nog anders geregeld?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:05

Welke bank is het? Eens kijken of een van mijn klanten die heeft.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:53

Ik heb nu dus de Rabo, maar ga naar Knab....

Als ik kijk naar de tarievenlijst van de Rabo kom ik ook met de beste wil van de wereld niet aan dt bedrag per kwartaal dat ze steeds afschrijven, dus ik vraag me wel af waar ik nou eigenlijk al die tijd voor betaald heb dat ik helemaal niet gebruik... maargoed het boeit me ook niet meer, ik ga gewoon lekker naar Knab, die zijn tenminste helder over de kosten en niet zo belachelijk duur :)

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:23

rien10 schreef:
Juud87 schreef:
Ik hbe ook een zakelijke rekening bij k.nab Pmarena.
Bevalt mij wel prima. Was eerst iets van 40-50 per kwartaal kwijt, nu maar 15. Voor de dingen die ik doe (storten en rekeningen betalen) is k.nab prima. Alleen storten moet wel via een andere rekening. Of via een GWK kantoor, maar dan betaal je wel extra

Wat bedoel je met "een andere rekening?" Je kunt geen kasgeld op je eigen rekening storten? Is het puur een internet bank?

Het is puur een internetbank inderdaad. Dus wil je geld storten dan moet dat via zo'n grenswisselkantoor, met dus extra kosten of via een eigen privérekening.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 09:55

Dat is raar... Ik krijg van de Rabobank ieder kwartaal netjes een overzicht van de kosten voor mijn rekening... Maar 130 tot 160 euro is daarin wel veel inderdaad! Ik zit ook tussen de 40 en 50 euro per kwartaal... Misschien toch eens kijken naar Knab. Klinkt wel heel goed! Maar zie op tegen de administratie dingen die geregeld moeten worden dan...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 09:58

Hoe krijg je dat overzicht dan...? Via de post? Online ergens....?

Ik krijg wel papieren afschriften maar het enige dat ik zie qua Rabo-kosten is dat elke keer weer lompweg die afschrijvingen doodleuk verschijnen op mijn rekeningoverzicht en daar wordt verder geen enkele verklaring voor gegeven -O-

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 09:59

Ik krijg hem altijd via de post toegestuurd... Zou de Rabobank eens bellen als ik jou was! Dit slaat inderdaad nergens op!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 14:58

Je kunt bij downloads kijken of daar wat staat. Meestal kan je kiezen tussen "afschriften" "overzichten" en iets van "nota's" of woorden van gelijke strekking.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 17:03

Nope.....kan alleen rekeningoverzichten downloaden, staat niets van uitleg over kosten / nota's ofzo.

Nouja het maakt ook niet meer uit, ik ga toch overstappen :)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:26

Vind dit echt zo 'n absurde bedragen. Ik zit bij de Record bank en betaal niks. Helemaal niks, kan online betalen en ontvangen zoveel ik wil, heb pinpas en visakaart.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:09

Helemaal niks dat is wel bizar zeg :) Is het wel een zakelijke rekening?

Hoppa, ik zie zojuist dat er weer 122 euro af is gehaald door de Rabo voor het 2e kwartaal... dat is toch bizar vergeleken met de 15 euro die ik bij Knab moet betalen.... gelukkig bijna opzeggen :j

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 12:10

Dag allemaal, ik kom hier even binnenvallen.... kan iemand mij helpen aan een voorbeeld exploitatierekening voor een handelsstal? Zou er erg mee geholpen zijn!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:11

Dat is niet iets wat iemand zo klaar heeft liggen denk ik Embe, waar heb je het voor nodig?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:41

@Pmarena: Wat veel zeg! Ik betaal 47 euro voor de laatste 3 maanden... Heb je ze al een keer gebeld voor een overzicht? Misschien worden er fouten gemaakt en kun je een deel van je geld terug krijgen...

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 14:26

Dat is echt wel apart en heel veel geld pmarena. Ik zou toch contact opnemen met de rabobank.
Als ik de tarieven zakelijke rekening doorneem dan zou je echt enorm veel betalingsverkeer moeten hebben om aan een dergelijk bedrag te komen. Misschien kan je zelf narekenen obv laatste kwartaal of je echt in de buurt van dat bedrag komt of dat er een enorme discrepantie tussen zit?

https://www.rabobank.nl/images/tarieven ... 698209.pdf

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 16:24

Ik heb die tarieven er ook al bij gepakt maar kom er echt bij lange na niet aan...

Heb een paar jaar geleden wel een keer aan de Rabo gevraagd hoe dat nou eigenlijk zat omdat ik het zo duur vond, en toen bleek het te kloppen. Details weet ik niet meer verder hoe en wat. Zal het toch nog eens vragen hoe ik aan een overzicht kan komen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:49

Een van mijn klanten heeft n Rabo rekening. Ik ga toch eens voor je kijken hoe dit zit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:50

Lief van je :)

Na een poos zoeken heb ik iets gevonden waarbij je een overzicht aan kon vragen, wellicht dat dat wat duidelijkheid kan geven.

Maar had daarvoor al een mailtje gestuurd naar de bank, met de vraag hoe ik aan een overzicht / specificatie van de na elk kwartaal automatisch afgeschreven kosten kon komen.

Op het online aanvragen van een overzicht kreeg een automatisch antwoord dat ze de aanvraag zouden behandelen, zoveel werkdagen, bla-die-bla dus dat is maar afwachten dan.

Op mijn vraag via mail kreeg ik als antwoord dat de rekening courant voor me gewijzigd is en dat ik voortaan kosteloos de kosten nota toegezonden ga krijgen.

Dus tja, afwachten maar of ik een keer linksom of rechtsom een overzichtje te zien krijg en waar die kosten nu toch vandaan komen... ik doe echt niets meer dan bij- en afschrijvingen, 99% Nederlands en als ik zo een paar maanden eens ga tellen, dan zijn het er hooguit 1500 per jaar ofzo.... sta ook niet rood of iets.

Nouja het zal wel, ik ben benieuwd.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 09:32

Hopelijk krijg je snel dat overzicht! Ook nog van de afgelopen tijd en niet alleen van het volgende kwartaal.
Sowieso wordt rente over rood staan apart afgehouden, dus dat zou je dan zien. Ik heb wel eens dat ze een paar cent debetrente rekenen omdat ik toch net rood heb gestaan (wat eigenlijk niet kan... :+ )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 10:50

Oja, dat is ook nog eens zo natuurlijk, dat dat niet onder "kosten" valt in principe.

Nouja online heb ik opgevraagd van een kwartaal in 2014, ben beenieuwd of ik er wat van ga zien :)

Volgende kwartaal zal er niet eens zijn in principe want ik ga hem toch opzeggen...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:30

Nou heb een overzichtje van een keer kwartaal kosten ontvangen, ter info:

- 42 euro overschrijvingen
- 6,60 voor papieren afschriften
- 25,84 voor internetbankieren pro transactie informatie (8 cent per keer dat je inlogt denk ik..?)
- 12 euro internetbankieren abonnement
- 16,50 euro internetbankieren pro abonnement (geen idee waarom ik dat heb)
- 15 euro abonnementskosten rekening-courant
- 4,05 euro voor de bankpas

En nog wat losse flodders hier en daar.

Ik vind het nogal 3-dubbelop, die rekening courant + internetbankieren + internetbankieren pro -O-

Eigenlijk komt het er op neer dat ik bij Knab alleen maar die 15 euro betaal voor de rekening-courant, en dat ik dan gewoon zonder verdere kosten een pas en inlogapparaatje krijg, kan internetbankieren met alles (en meer) qua functionaliteiten die ik bij de Rabo ook heb, en kan inloggen zo vaak als ik wil, en ook 1000 overschrijvingen per jaar zonder extra kosten....

Ik vind dat verschil toch echt wel enorm hoor.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:14

Dat is inderdaad een gigantisch verschil! Is dat bij Knab standaard €15,- per maand?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:46

Nee, 5 euro per maand :P Dus 15 per kwartaal :)

En dan kan je gewoon alle normale dingen doen en hoef je voor de eerste 1000 overschrijvingen dus niet te betalen.

In principe wordt het voor mij nu dus 15 euro per kwartaal bij Knab in plaats van op zijn minst ruim 100 euro meer bij de Rabo...

En ook wel fijn is dat je bij Knab in kan loggen op je gebruikersnaam en wachtwoord (net zoals bij de ING) en dan kun je dus alles bekijken zonder je pas enzo bij de hand te hoeven hebben.

En je kan een bijschrijving aanklikken om op die rekening en naam geld terug te storten, dat is ook wel handig als een klant iets terugstuurd +:)+

En ze hebben een betere rente op spaargeld, ook rente op je betaalrekening, en leuke handigheidjes zoals Slim Saldo Beheer waarmee je automatisch geld op je spaarrekening kan laten storten boven een bedrag dat je zelf instelt, zodat je zoveel mogelijk rente trekt.

Oja en je kan ook zelf je pincode kiezen voor je bankpas :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:53

Ik heb mijn overzicht er eens bij gepakt en gekeken naar de bedragen per keer dat je het gebruikt en per maand. Wat betreft de bankpas, rekening-courant en internetbankieren abonnement zit ik op hetzelfde. Dat bedrag van de overschrijvingen is echt extreem volgens mij (zou € 0,15 per transactie moeten zijn). Die papieren afschriften waren voorheen volgens mij maar € 0,30, maar dat is sowieso ook zonde van je geld. Voor dat bedrag kun je ze makkelijk zelf printen!
Je internet-pro abonnement kan ik inderdaad ook niet achterhalen. Dat heb ik niet...

Volgens mij zit het inloggen via de mobiel app wel bij de internetbankieren transactie informatie (inderdaad 8 cent per keer), aangezien ik dat wel heel vaak gedaan zou moeten hebben in het eerste kwartaal, maar bijna nooit meer via de computer doe... Dat is wel jammer. Had gehoopt dat dat gratis zou zijn.

Hmm... die opties bij KNAB zijn wel interessant. Zeker ook die betere rente (is echt triest geworden bij de Rabo...). En scheelt toch ruim een 10tje per maand voor mij... Ga er toch eens over nadenken!