Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 12:14

Niemand regio Utrecht die een baan zoekt? Ervaring niet vereist wel enthousiasme en de wil om opgeleid te worden binnen het bedrijf (landelijk groot bedrijf!)

Laat me maar weten!!

ynskek
Moderator Algemeen

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:28

Ik meld me hier ook weer even.

Ik zit nu bijna anderhalf jaar op de plek waar ik nu zit maar meer uitdaging is welkom.

Mocht er een leuke baan op administratief gebied langs komen in de buurt van Almere of liever nog Dronten, dan houd ik mij aanbevolen.

Voorkeur gaat uit naar 36 tot 40 uur.

Eventueel wisseldiensten geen probleem. Telefoon beantwoorden heb ik geen problemen mee. Verkopen is iets waar ik geen probleem mee heb, koud bellen is echter niet aan mij besteed.

Ik heb een MBO4 opleiding bedrijfsadministrateur afgerond. Voor verder leren in combinatie met een baan sta ik ook zeker open.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:46

Dimpel als ik dichtbij woonde dan wou ik wel! Maar helaas wel een beetje verweg ;)

Welkom ynskek, succes met je zoektocht :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:56

Lalidan, ik zou het proberen. Het werk zelf komt qua uren aardig in de buurt van de 28 uur die je aan kan. En als het iets is wat je heel erg ziet zitten, is dat verschil denk wel te overzien? Zeker als het een functie is die goed bij je past.

Zit je alleen met de studie die er nog naast komt. Echter kom je erg enthousiast over en geef je zelf aan vrij makkelijk te leren.

Ik zou solliciteren en als ze je uitnodigen goed doorvragen hoe de studie naast het werk in elkaar steekt. Zijn er veel contacturen, hoeveelheid huiswerk. En wat is de balans tussen werk, leren en vrije tijd. Hoe zwaar zijn de werkuren etc. En dan aan de hand daarvan beslissen of je het denkt aan te kunnen.

En zijn ze dan positief over je? Kan je evt dan alsnog je twijfel aangeven ivm je gezondheidsproblemen. Misschien hebben ze mogelijkheden daar rekening mee te houden. En misschien kiezen ze dan alsnog voor een ander. Maar dan heb je het wel geprobeerd!

Zo, ik heb gister 3 sollicitaties de deur uit gedaan. Nog 1 en dan is uwv voor deze maand iig weer blij. Vind altijd prettig als dat vlot in orde is. Dan is het ook geen drama als ik er keer eentje vergeet in te voeren.

Deze maand iets minder gewerkt, vanwege colleges. Dus als goed is krijg ik €25 aanvulling :+

Ik kom in de maand echt precies rond. Alles is nu weer betaald en mn rekening staat nog niet in het rood (€10 over :')). Toch fijn een inkomen ver onder bijstandsniveau.. dat het maar snel kerstvakantie is om extra te werken om collegegeld te sparen haha.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:10

Dimple, wel in je regio maar absoluut geen sales person....helaas!
Lalidan, ik zou het zeker proberen!

Ik blijf ook gewoon maar solliciteren, hoewel ik vanmorgen hoorde dat een functie waar ik maar niet op gereageerd had vanwege het heel lage loon en dus de vraag naar een jong iemand, gewoon 300!!!!! reacties opgeleverd had. Soms zakt de moed je wat in de schoenen hoor als je dat hoort maar gelukkig red ik het vooralsnog wel. Voor het leuk zou er nog iets bij moeten maar ik ga niet ten onder zeg maar.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-16 10:21

Daffodil, voor 1 vacature zoeken ze iemand zonder ervaring. Ik hoor maandag meer over de functie inhoud, zal ik je dan even op de hoogte stellen?

Het is nl wel een super leuk bedrijf. :j

Stuur je me anders je CV even? Dan kan ik maandag meteen kijken of het wat is en vergeet ik je niet.

Zou graag iemand hier aan de bak willen helpen. :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-16 10:21

Straks lees ik de rest even bij. Nu ontbijt :+

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 21:57

*valt even binnen* Iemand in de regio Utrecht opzoek naar een leuke functie voor het beheer van het wagenpark (ervaring met wagenpark wel vereist) voor minimaal 24 uur per week. Stuur me maar een pb als je meer informatie wil ontvangen :)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 22:25

Nerootje, ik heb je een pb gestuurd.
Dimple ik zal je morgen even mijn cv sturen maar sales is echt niet zo mijn ding als ik heel eerlijk ben!
Maar lief dat je mee wil denken!

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:54

Ik kom ook weer binnen vallen.
Vorig jaar was ik hier ook, op zoek naar een baan vanwege verhuizing naar de andere kant van het land.

Nu na een jaar er gewerkt te hebben en de match er (met name qua werkzaamheden) niet helemaal is, ga ik weer op zoek. Zit nu in m'n laatste maand en daarna houdt het contract helaas al op.
Op naar nieuwe kansen :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:06

Gisteren mijn CV online gezet op een vacature bank, vandaag toch twee emailtjes met vacatures. Helaas moet je voor allebei 40 uur per week beschikbaar zijn, en dat ben ik niet. Maar ik had eigenlijk niks verwacht, dus viel me toch weer mee.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 14:02

Waar heb jij je cv opgezet lilidan?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 14:43

Op de nationale vacaturebank.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:12

Ik was toch alvast beetje verder aan het kijken, voor het geval dat...
Werd ik vorige week al gebeld voor 2 gesprekken, wordt straks nog eens goed over nadenken denk ik zo als het verlengd word.

Maar, wat ik dan wel weer banketstaaf ga vinden, stel als ik hier verder wil, dat ik dan iemand teleur moet gaan stellen... Ongeacht dat je al aangenomen bent of niet.

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:17

Ik meld mij ook weer ff. Ik heb zometeen een sollicitatie gesprek. Mijn god, wat ben ik nerveus. Gaat om een fulltime baan bij de Subway. Hoop dat het wat wordt!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 16:38

Ouwe tang zonder roest zoekt collega om samen desbetreffende baan leuk door te werken.
Ouwe tang is zeer flexibel door de veren in de handvaten die ook zeer betrouwbaar blijken.
Ouwe tang is zeer ervaren en in het bezit van eigen vervoer......
Welk boutje is niet bang om door een ouwe tang aangedraaid te worden op zijn tijd?

Zou dit helpen??? :')
Ik heb inmiddels weer een jaartje gewerkt maar helaas voor mij komt de persoon die ik vervang terug........dag uurtjes.....zucht

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 16:56

Char hoe is je gesprek gegaan?

Quartel := Wie weet gaat het helpen. Maar heb niet veel hoop :')

Hier nog geen nieuwe bedrijven waar ik op gesprek mag komen. Zelfs enkele uitzendbureaus hebben niks wat bij mij past |o

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 17:20

Hallo !

Ik kom ook eens kijken hier..
Afgelopen jaren altijd voor de klas gestaan in de gymzaal. Docent dus.. maar ook voor de klas in de klas. Speciaal onderwijs / vmbo is mijn 'ding' maar anders mag ook :)

Daarnaast ook afgelopen twee maanden bij de KNHS gewerkt. Super leuke afdeling , helaas na de drukte van de zomer geen uren meer.

Ik zit trouwens omgeving Zwolle, mochten jullie nog iets horen/weten :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 17:28

kevinsky schreef:
Char hoe is je gesprek gegaan?

Quartel := Wie weet gaat het helpen. Maar heb niet veel hoop :')

Hier nog geen nieuwe bedrijven waar ik op gesprek mag komen. Zelfs enkele uitzendbureaus hebben niks wat bij mij past |o

Jammer weer -O- ....maar er zit wel een kern van waarheid in....dat dan weer wel

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 19:45

Het is en blijft nog best een lastige markt al merk ik wel dat het aantrekt.

Ik ben voor morgen en donderdag voor gesprekken uitgenodigd. Voor morgen heb ik JA gezegd maar twijfel gezien de afstand. Alhoewel niet zo zeer de afstand als wel de Coen tunnel wat enorme vertragingen geeft. Daar heb ik nu al last van maar zal dan nog erger zijn. Twijfel.....

Het plaatsen van je CV op boards helpt echt enorm hoor!!
Denk aan Monsterboard, Nat Vac bank, Jobbird en Indeed. En zorg dat je LinkedIn profiel up to date is. Het netwerken werkt echt!!

Link me gerust als je wilt, ik zie regelmatig leuke vacatures voorbij komen.

Succes iedereen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 20:06

Linkedin profiel krijg ik niet voor elkaar.... de eerste vraag die je per sé moet beantwoorden is bedrijfstak. Die heb ik al niet. Het maakt mij niet uit in welke bedrijfstak ik kom te werken, en de twee takken waarin ik gewerkt heb, heeft weinig zin om op te geven. Dus geen idee wat ik daar dan in moet vullen.
Erg frustrerend, want ik hoor het vaker. Maar ik heb gewoon geen beroep op het moment, dus kan mijn profiel gewoon niet invullen. Als ik vacatures zoek, zoek ik ook op plaatsnaam en afstand (en uren, als die optie er is) en niet op beroep. Ik zou gewoon niet weten welk beroep ik in moet vullen......

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:21

Lalilan welke opleiding heb je gedaan dan?

Zo zoek ik ook, heb ook niet echt een beroep.. Dat maakt het nog lastiger. En amper werkervaring, en wat ik heb zijn ze niet in geïnteresseerd :+

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:45

Ik heb oorspronkelijk de opleiding doktersassistente gedaan. Maar tien jaar geleden mijn diploma gehaald en nooit werkzaam in geweest. Tel daar bij op dat de vacatures voor doktersassistentes hier niet voor het oprapen liggen en al helemaal parttime niet, dan krijg je dat ze kunnen kiezen uit een paar honderd kandidaten (geen grapje, ik heb wel eens een brief terug gehad dat ze meer dan 300 reacties gehad hadden :oo ).
Dus dan kunnen ze uitgebreid kiezen, en wie heb je dan liever, iemand net vers van school, die helemaal up to date is qua ontwikkelingen, of iemand die al wat langer van school is, maar wel zoveel jaar als doktersassistente heeft gewerkt en bijscholing heeft gevolgd, of mij? Dat word hem dus echt niet meer :n. En ik hoef ook helemaal niet in de gezondheidssector te blijven, een baan in een totaal andere richting is ook prima!

Mijn laatste beroep was in de nautische sector, dus ook iets totaal anders, maar daarvan is mijn diploma ongeldig verklaard. Daar kan ik dus verder ook helemaal niks mee.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:47

Heb weer met een werkgever te maken die de boel belazerd en dan nog denken dat ik gek ben dat ik blijf werken zonder contract/pas. :')

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 20:24

Dat meen je niet?? Aanklagen die handel!

Wat is dat toch tegenwoordig?

Vandaag gesprek gehad bij landelijk bekende organisatie maar ik ga er niet mee verder. Het is te ver (met name vanwege files) en moet specifiek van 8.30 tot 17.30 uur werken. Dat ga ik gewoon niet redden.
Hier thuis brengt papa naar school, mama haalt op van de BSO. Of andersom. Maar dat houdt in dat ik dan wel vroeg moet beginnen (7.30 uur)

Jammer maar helaas.....

Hoe staat het hier verder met iedereen?