Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:32

Iemand bekend in de 24 uurs zorg?

Morgen heb ik een gesprek met iemand waarbij dat nodig is.
Ik ben gediplomeerd doktersassistente en verpleegkundige in opleiding,, moet ook bedenken wat ik zou willen hebben als uurloon.
Als je bedenkt dat sommige 65 euro per uur vragen :oo Vind ik dat als niet-gediplomeerde natuurlijk niet reëel.
Dacht zelf aan 20 euro per uur?

Ik ben trouwens voor redelijk wat dingen bevoegd en bekwaam!

Kriel

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:45

Ga je dat als zelfstandige doen of in loondienst?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:50

Inderdaad hoe ga je dat doen? Is het via via? Of is het via een bureau?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:52

Zelfstandige.

Het is een vriendin van mijn moeder, die heeft 2 heel zieke kindjes die 24 uur zorg nodig hebben.
Er is ook een kinder verpleegkundige bij hun in dienst die mij het een en ander zal gaan uitleggen/leren.

Het gaat dus om diensten waarbij ik 24 uur bij de kinderen ben om ze te verzorgen en helpen.

(Dus moet dan natuurlijk nog wel even van alles regelen met kvk en dergelijke, maar dit komt dan wel)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:13

Als je dit als zelfstandige gaat doen, komen er heel wat kosten bij (verzekering(en), KVK), je moet waarschijnlijk btw afdragen van die €20 en je loon is dan all in (dus incl vakantiedagen, vakantiegeld etc). Ook moet je daarvan nog inkomstenbelasting afdragen. En hoe zit je met reiskosten?

€20 pu lijkt heel veel maar is echt te weinig

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:16

Corelli, je hebt gelijk :j
Dit zal ik nog even na moeten kijken hoeveel dit precies is. Daar heb ik wel de hulp van mijn moeder nodig, dus dat check ik later vandaag.

Reiskosten maak ik niet, het is in hetzelfde dorp (dus ik pak de fiets).
Het lijkt inderdaad heel veel, omdat ik altijd in loondienst ben geweest en ik nog jong ben (bijna 22)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:42

oliebol, morgen op gesprek en vannacht buikgriep gekregen.. waarom komt dat nooit uit? Gelukkig kan ik mn boterham van 12 uur al binnenhouden en hoef ik niet elk half uur naar het toilet te rennen, dus ik heb hoop voor morgen :)

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:15

Hè bah, dat is balen joh. Sterkte!

Mijn huidige functie komt trouwens vrij nu ik een nieuwe baan heb.
Een secretariële functie bij een internationaal bedrijf in Veenendaal. Dagen van 08:30 - 17:00 uur. Aantal dagen in overleg. PB maar voor meer info! :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:37

Altijd handig op zo'n moment... Hopelijk is het morgen helemaal over!

Nancy, vergeet ook niet dat er een hele administratie bij komt kijken, je min 3 opdrachtgevers moet hebben, btw rekenen, facturen maken ed. En ik zou even navragen hoe het zit met evt verzekeringen. Wat als je iets fout doet met evt gevolgen? Is wel iets om even over na te denken :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:04

Nancu; vraag alles even goed na hoe het zit met aansprakelijkheid. Want je moet natuurlijk niet hebben dat jij vervolgd kan worden omdat jij iets hebt gedaan waarvoor je niet bevoegd bent.

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:17

Ik ga jullie alweer verlaten. Vandaag te horen gekregen dat ik ben aangenomen als verpleegkundige in de ouderenzorg. Heb deze week nog wel wat gesprekken staan; ik wil die gesprekken gewoon door laten gaan. Baat het niet, het schaadt ook niet. Is tenslotte ook een stukje netwerken voor misschien de toekomst?

Ik wil iedereen succes wensen met zijn/haar zoektocht! Bij mij is het heel snel gegaan (amper twee weken geleden gehoord dat contract niet verlengd wordt), maar realiseer me hoe moeilijk dit traject voor heel veel mensen is. Denk aan jullie!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:43

Zap, dat komt wel goed. Mijn beide ouders zijn zelfstandige dus die weten wel hoe het zit.
Het klopt dat je inderdaad 3 opdrachtgevers zou moeten hebben, maar mijn vader werkt al 30 jaar als zelfstandige en die heeft er vaak maar 1 of 2..

En natuurlijk ga ik niks doen waarvoor ik niet bevoegd ben :)

Morgen ga ik kijken of ik een klik heb met de kindjes en of het werk is dat ik ook mag en kan doen.
En de hoe en wat natuurlijk :+

Maar het uitzoeken hoe het zit om als zelfstandige aan t werk te gaan..
Pff... Wat een gedoe! Dingen lezen over KvK, PGB, verzekeringen, btw

Als ik onder een bepaald bedrag zit hoe ik geen btw af te dragen begreep ik.. Dus daar ga ik ook even naar kijken.
Alles even uitzoeken :+ Maar eerst op gesprek!

Bix, gefeliciteerd! Ik ben een hbo-v'er in opleiding. :D

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:56

Nancy, ik ben ook net voor mezelf begonnen als persoonlijk begeleider. Als ik je ergens mee kan helpen, dan stuur maar een PB!

Ik ben vanmiddag aangenomen als onderzoeksassistent bij een onderzoek naar beter schrijfonderwijs (van de UVA)
Voor de komende 2 maanden, ongeveer 2 a 3 dagen per week :) Happy!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:05

Gefeliciteerd voor iedereen die een baan heeft :)

Nancy ik vind jou misschien toekomstige baan erg interessant. Lijkt me ook erg zwaar. Succes! Zou gaaf zijn als het wat word en het klikt met het kind.

Hier niet aangenomen helaas. Ik ben een erg geschikte kandidaat en moet zeker door gaan solliciteren! Want ze weten zeker dat ik het kan etc. Maar ik paste minder goed in hun team dan de 2 andere....

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:07

Ik vind het jammer dat bedrijven vaak eenzelfde feedback geven.

Peca wat jij zegt heb k ook vaak gehoord... het lijkt ( let wel, ik zeg niet dat dat in jouw geval zo is! ) een makkelijke smoes om iemand op een positieve manier af te wimpelen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:10

Ir1ne schreef:
Ik vind het jammer dat bedrijven vaak eenzelfde feedback geven.

[naam] wat jij zegt heb k ook vaak gehoord... het lijkt ( let wel, ik zeg niet dat dat in jouw geval zo is! ) een makkelijke smoes om iemand op een positieve manier af te wimpelen...

Zal me niet verbazen hoor... Naja was 1 van de laatste 4 uit 80... Dus best ver gekomen.
Ik kon ook alleen maar zeggen door de telefoon, oke, jammer,bedankt... Was een beetje geblokkeerd.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:12

snap ik hoor.. als je je erop verheugd is het natuurlijk een hele zure appel. Heb k ook heel erg... heb morgen een gesprek voor een hele hele toffe vacature en ben best wel zenuwachtig..

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:18

Ik mag donderdag op gesprek komen voor een super gave job dat te maken heeft met een jaarlijks paardenevenement en diverse paardentijdschriften maakt. Maarja eerst maar eens kijken of ik door ben er zullen er wel veel zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:23

Succes beide!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:26

Succes allebei!!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:26

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:44

sjips…weer veel te ver uit de buurt :(

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:45

Is er iemand die het leuk vindt voor een tijd werkzaamheden bij een circus te doen?
Zoals letten op de kinderen wanneer shows bezig zijn, verzorgen van de paarden etc.
Voor meer info graag pb!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:58

ben ik niet geschikt voor, ik zou de kinderen opsluiten in de stallen en de paarden vrijlaten ;) :)

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:19

Hmmmm, klinkt leuker dan invallen in de kinderopvang :Y)
Ik stuur je inderdaad wel even pb-tje, klinkt voor mij namelijk wel interessant.

Oh, en de dames hier ben ik niet vergeten hoor! Ik lees nog steeds altijd bij, alleen niet altijd fut om te reageren. Wel goed om te lezen dat sommigen toch vooruitgang boeken bij het solliciteren *\o/*

Zelf heb ik even in een dipje gezeten wat werk en alles betreft. Ben inmiddels al een jaar bezig (want al dik voor afstuderen begonnen) en zelfs voor parttime werk heb ik óf te weinig ervaring, óf ze willen geen HBO. Gaat qua stressniveau hier momenteel ook even niet helemaal lekker, vandaar dat ik dit topic ook even gelaten heb voor wat het is.