Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DonDon

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:06

Oja zie het al ik denk dat hij het goed heeft gedaan. Want heb inderdaad inkomstenbelasting 2014. Staat bij inkomen uit ander werk. Maar werd verward omdat hij het via digid heeft gedaan en als ik inlog op me zakelijk account staat aangifte 2014 nog open. Ik heb hem al app gestuurd is me neef namelijk.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 11:31

Geen paniek hoor LisaFaded, je hebt gewoon weinig verdiend en dan moet het/is het verstandiger om het als overige inkomsten in te vullen.
Ik denk dat het bij iedereen zo is dat de aangifte op de site nog open staat. Wel een datum, maar nog aanklikbaar. Dat komt omdat je deze nog mag wijzigen als dat zou moeten. Dus ook dat hoort zo.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 13:48

Als je inlogt via ondernemers, kan je 2 x de IB indienen. Als de eerste keer ok is, dan hoef je uiteraard geen tweede keer te doen. Er staat een datum ingediend achter.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:34

Mag ik mij komen aanmelden hier? Wie weet steek ik er wat van op
Ik ben namelijk erg beginnend :j

Ik heb een onderneming in suikerontharing opgestart
www.facebook.com/Sugawax
Ik zou in Januari gaan starten maar door gezondheidsredenen werd dit flink uitgesteld.
Maart heb ik gedraaid voor ervarings km's en sinds 1 april dan eindelijk begonnen.
Helaas is de site nog niet online aangezien de Host zich niet van zijn beste kant laat zien en we overal achteraan moeten.....
Gelukkig ben ik er niet van afhankelijk en zat ik ik de maand Maart en April helemaal vol.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:58

Nu al problemen met je host? Dat is balen, zeg..

Wat me trouwens meteen opvalt: die like-actie is best ingewikkeld. Je moet liken, én de pagina delen, en dan juist niet de foto delen, én iemand taggen, én zorgen dat die de pagina liket. Is gewoon een simpele 'like onze pagina' niet veel gemakkelijker?

Maar misschien werkt het supergoed en ben ik een zeikerd, haha. :P

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 18:08

Dani schreef:
Nu al problemen met je host? Dat is balen, zeg..

Wat me trouwens meteen opvalt: die like-actie is best ingewikkeld. Je moet liken, én de pagina delen, en dan juist niet de foto delen, én iemand taggen, én zorgen dat die de pagina liket. Is gewoon een simpele 'like onze pagina' niet veel gemakkelijker?

Maar misschien werkt het supergoed en ben ik een zeikerd, haha. :P

Ja express gedaan, dat is de uitdaging dus ook ;)
diegene die t wel goed doen maken dan ook wel meer kans ;) En het is tenslotte een behandeling voor 2 die ze winnen dus daar mag best wat voor gedaan worden :P

Die host is.....nou ja lastig verhaal.....kennissendienst, daardoor vele malen goedkoper, alleen blijkbaar ook vele malen slechter
ik betaal liever iets meer dat t goed is,maar mijn man zou het gaan verder regelen

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:31

Tsja, ik zou het ook wat simpeler houden, je wil tenslotte zoveel mogelijk mensen bereiken toch?

Wij zijn ondertussen gestart met onze winkel, echt zo'n onwijze kick geeft dat zeg :):)!!! Op zich best netjes gedraaid ook, zeker voor een eerste week, mensen moeten ons nog een beetje leren vinden, maar tot nu toe is iedereen die bij ons is geweest, ook enorm enthousiast :D! We hebben zelfs al een paar vaste klanten <3 (en we zijn net 2 weken open)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:45

Nog even over de IB 2014. Ik moest dus die wel invullen. Waar ik voor uitgenodigd was moest ik invullen. Dus heb ik maar gedaan. Gelukkig door de uitstel alles gered.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 22:50

hyppolyte schreef:
Tsja, ik zou het ook wat simpeler houden, je wil tenslotte zoveel mogelijk mensen bereiken toch?

Wij zijn ondertussen gestart met onze winkel, echt zo'n onwijze kick geeft dat zeg :):)!!! Op zich best netjes gedraaid ook, zeker voor een eerste week, mensen moeten ons nog een beetje leren vinden, maar tot nu toe is iedereen die bij ons is geweest, ook enorm enthousiast :D! We hebben zelfs al een paar vaste klanten <3 (en we zijn net 2 weken open)

Wat leuk zeg, heel veel succes! Enne, binnenkort willen we natuurlijk even foto's zien ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:39

hyppolyte schreef:

inmiddels simpeler gehouden, en dan nog wordt het niet begrepen :')

Lekker gevoel is dat he, als t loopt, ik zit nu ook telkens redelijk vol en puur om mensen die uit mijn "proefperiode" terug komen

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:01

Ja dat gevoel is inderdaad echt top, onze leveranciers staan er ook van te kijken :'). Hadden net een leverancier in de winkel voor een kennismaking, en die had echt zoiets van, wat jullie doen is niet normaal meer :'). We hebben er al dik 20 dozen doorheen gejaagd in 3 weken tijd, hij heeft niemand die zoveel afzet als wij :D. Verder lekker bezig en druk :j.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:17

Meteen even jullie facebook bekeken hyppolyte! Wat een leuk winkeltje :D

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 15:08

Ik heb je gelijk ook even geliked Hyppolyte. Waar in het centrum van Alkmaar zitten jullie? Ben niet bekend met straatnamen maar winkels weet ik wel een beetje, net als waagplein.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:31

Wat leuk :), zat me al af te vragen wie het was :'). We zitten om de hoek bij het waagplein, dat kleine straatje met de slager, kaasboer, koffie & thee en chocolaterie, passen we precies mooi tussen dus :j.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:24

Jaaa, dan weet ik wel welk straatje denk ik. Nog met Koningsdag gelopen, maar toen was ik mijn voorganger aan het volgen, haha!
Volgende keer zal ik opletten :)

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 10:33

Oeps. Sorry.. verkeerde topic :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:35

Super zeg dat het dan al direct al zo goed loopt zo'n winkeltje, doe je goed +:)+

Ik heb zojuist een zakelijke rekening bij Knab geopend, klinkt wel goed :j

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 22:01

Ik hbe ook een zakelijke rekening bij k.nab Pmarena.
Bevalt mij wel prima. Was eerst iets van 40-50 per kwartaal kwijt, nu maar 15. Voor de dingen die ik doe (storten en rekeningen betalen) is k.nab prima. Alleen storten moet wel via een andere rekening. Of via een GWK kantoor, maar dan betaal je wel extra

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 22:21

Zoals ik het berekend heb gaat het me echt honderden euro's per jaar schelen :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 08:34

Juud87 schreef:
Ik hbe ook een zakelijke rekening bij k.nab Pmarena.
Bevalt mij wel prima. Was eerst iets van 40-50 per kwartaal kwijt, nu maar 15. Voor de dingen die ik doe (storten en rekeningen betalen) is k.nab prima. Alleen storten moet wel via een andere rekening. Of via een GWK kantoor, maar dan betaal je wel extra

Wat bedoel je met "een andere rekening?" Je kunt geen kasgeld op je eigen rekening storten? Is het puur een internet bank?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 09:24

Ik zit bij regiobank. Is een dikke prima!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:23

Ik hoef echt alleen maar via internet betalingen te kunnen ontvangen en overmaken, verder heb ik niks nodig en de Rabo is echt schreeuwend duur en je betaalt voor elke scheet, ze schrijven zomaar wat af elk kwartaal zonder dat je een idee hebt waarvoor je dàt bedrag nou eigenlijk betaalt, dat staat me ook niet aan -O-

Ik vind het van Knab een heel goed initiatief dat ze gewoon heel helder zijn: je betaalt 5 euro per maand en voor mijn gebruik is dat all-in. De eerste 1000 bij- en afschrijvingen daarvoor hoef je dus ook niks bij te betalen.

Na die eerste 1000 betaal je 10 cent per mutatie, en dat is ook helemaal geen raar bedrag.
Ik vind het wel fijn dat het zo simpel en duidelijk in elkaar zit zonder een hele waslijst aan extra kosten.

Vind het ook een pré dat je zelf in kan stellen dat er automatisch geld van je betaalrekening afgehaald wordt boven een bepaald bedrag dat je zelf instelt, dat wordt dan automatisch op je spaarrekening gestort zodat je maximaal profiteert van de hogere rente op je spaarrekening. Sowieso ligt de rente op zowel betaal- als spaarrekening hoger dan bij andere banken :)

En je kan nog een keer kosteloos een vervangende pas krijgen en zelf je pincode kiezen, ook wel fijn.

Ik ga er dan ook een privé-rekening bij openen, dat kan zonder extra kosten als je daarmee alleen maar online betalingen wilt doen, zit geen pinpas bij, dat is voor mij ook helemaal prima. Wil je wel kunnen pinnen en alles dan betaal je ook daarvoor 5 euro per maand.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:29

Rabobank stuurt mij wel elk kwartaal een overzicht van de bankkosten. Nou heb ik nog wat startersvoordeel dus dat scheelt. Geloof dat het me 15 euro per kwartaal kost. En heb per maand misschien 60 tot 80 bij- of afschrijvingen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:49

Bij mij schrijven ze elk kwartaal gemiddeld tussen de 130 en 160 euro af... en het enige dat ik er van zie is dus ineens die afschrijving... -O-

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:59

Wow, dat is wel echt veel geld. Snap dat je dan op zoek gaat naar een alternatief.