Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:12

Gefeliciteerd meiden!!

Ik mag maandag beginnen

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:36

Gaaf Ojajoh :D Gefeliciteerd!!!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:38

Mag ik mij melden?

In Juli afgestudeerd richting FM en vol aan het doen. Verschillende gesprekken gehad, maar helaas allemaal niks geworden. Alleem daar al wordt ik er gedemotiveerd van, maar we gaan vrolijk door.

Afgelopen vrijdag ergens op gesprek geweest en afgelopen maandag gebeld dat ze een aanbod wilde doen. Maandag gelijk langs geweest op kantoor, zodat als ik groen licht gaf ze mn contract konden opmaken. Wel gezegd dat ik het uiterlijk donderdag zou laten weten ivm een ander gesprek (jaja ik ben erg eerlijk, maar dat moet ik even losgaan laten). Wordt ik vandaag gebeld, we gaan toch geen contrqct met je aan.. hele zware domper en voel me echt genaaid door ze.. paar dagen bedenktijd is toch niet zo gek.. ging mij ook allemaal iets te snel ineens. Twijfel of ik morgen nog terugbel..

Dus we gaan maar weer vrolijk wat anders zoeken... dacht ik wat te hebben....

Dus ik hoop dat ik hier lekker in mag mee kletsen! Hoop dat er snel wat op mn pad komt. Ben nog jong en vind veel leuk gelukkig..
Laatst bijgewerkt door Laura_ op 21-09-16 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:39

Ojajoh va harte gefeliciteerd!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:44

Ik heb al een hele tijd niet meer gereageerd maar heb nu zelf een vacature staan op de afdeling wellicht iets voor iemand hier. Als je tenminsten met mijn wil werken hihi :Y)

Zoek een administratief medewerker voor 20 uur voor een bedrijf wat gevestigd is in de omgeving van Veghel :) betreft een industriële dienstverlener !

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:38

Jammer A_nouk maar das iets te ver weg!
Gefeliciteerd Ojajoh!

Ik heb tussen het schoonmaken door weer drie sollicitaties de deur uit gedaan. Het barst van de banen, vooral fulltime maar het verbaast me dat er toch ook redelijk veel parttime is. Nu nog ertussen zien te komen.

Binnen nu en een week hoor ik of ik de lesgeefavond waar ik proefgedraaid heb, binnengesleept heb. Ik hoop er toch wel zo op, dat zou al een hoop schelen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:51

Stamper schreef:
Pas maar op dat je niets terug hoeft te betalen eventueel dan!

Hoe bedoel je?

Kevinsky, hoe is je gesprek gegaan?

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 08:49

Volgens mij ging het gesprek wel goed. Ik heb m'n best gedaan en me prima vermaakt. Dus we zullen het wel zien, maandag krijg ik bericht :)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:35

Oh yes! Ik heb de lesgeef job binnen en dat geeft al zoveel lucht! En ik vind het echt onwijs leuk om te doen!

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:37

Daffodil waar mag je les in gaan geven?

Hier vandaag lekker uitzieken.. Al de hele week ziek, gelukkig vandaag vrij :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:46

Meld me ook in dit topic, ben ook aan het rondkijken....
Contract loopt tot begin november, en altijd spannend of het verlengd word! :+

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:49

Paardrijden :D Dat doe ik al jaren, voornamelijk prive les en ik geef ponylessen op een vereniging. Nu heb ik een paar maanden geleden bij een vereniging hier in de buurt gesolliciteerd voor de donderdagavond en die ook gekregen en nu bij een andere vereniging de woensdagavond erbij. Samen met het administratieve wat ik als ZZPer doe, kom ik echt een heel eind!

Ik solliciteer uiteraard nog steeds want iets voor 16 of 20 uur erbij zou geweldig zijn maar ja die liggen echt niet voor het oprapen!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:31

Vraagje, hoe doen jullie dat?
Je zoekt fulltime is, bv 38 uur.
Maar je kan niks vinden, ga je dan kijken voor minder uren ergens, en elder erbij nog werken?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:10

Nee dan blijf ik zoeken :)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:13

Nou ik kijk niet zo krap. Gisteren nog gebeld voor een functie van 10 uur. Maakt mij allemaal niets uit als ik maar iets erbij vind.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:12

Hier kijk ik zowel naar een functie tot 15 uur wat ik met m'n huidige 10uur kan combineren. Of naar één baan van ong 24uur. Helaas houd ik fulltime nog niet vol :n En zou het vanaf maart met school willen combineren.

Leuk Daffodil!!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:21

En weer 10 sollicitaties weg gedaan.... Enige is alleen, dat er geen duidelijkheid nog is. Begin morgen weer met werken hoor. Maar dacht, ja je weet maar nooit. :?

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:56

Lastig stamper!

Hier vandaag gebeld over m'n sollicitatie gesprek van afgelopen donderdag. En weer ben ik niet uitgezocht door te weinig ervaring |o

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 15:09

Ik word continu afgewezen omdat ik overgekwalificeerd ben....best bijzonder terwijl ik geen diploma's heb hahaha maar vooral mijn leidinggevende ervaring nekt me, want dat willen ze niet in een ondersteunende functie.

Zowaar werd ik vanmorgen gebeld en was ik (alweer) overgekwalificeerd voor de functie waar ik op gereageerd had maar het uitzendburo wil me toch graag spreken om te zien wat ze voor mij kunnen doen. Ik heb volgende week een afspraak!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:28

2 afwijzingen al gehad. Zelfde mail alleen naam veranderd.
En, werd gebeld door eentje. Maar zat helaas in de auto. Dus bel morgem even terug. Weet alleen niet wat ik er mee moet doen, als het iets wordt.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 18:58

Daffodil, goed bezig!!

Iedereen is wel druk! Het valt me ook op dat er nagenoeg alleen fulltime functies worden gevraagd maar ik ben brutaal.
Ik solliciteer gewoon en geef dan aan dat ik 32 uur beschikbaar ben en de andere dag best per telefoon stand by wil staan.
Wordt gewoon uitgenodigd.

Trouwens ......woensdag 10.00 uur 2e gesprek bij dat bedrijf in de buurt. Ze willen knopen doorhakken voor het einde van de week dus ik weet dit weekend of ik een andere baan heb of niet. :=
Super spannend!

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:42

Vanmorgen gesprek gehad bij uitzendbureau, voor administratieve functie. Ik helemaal blij/enthousiast.
Gelijk door naar het bedrijf voor gesprek. Wel super toffe mensen maar kwam er al gauw achter dat het 3/4 productiewerk is en 1/4 administratief. Gevalletje miscommunicatie tussen werkgever en uitzendbureau geloof ik :Y)
Beetje jammer wel, we zoeken weer verder....

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 14:34

FF snel:

Regio Utrecht, bij groot bekend bedrijf zoek ik iemand (starter) die het inside sales vak wil leren (accountmanager binnendienst)

Hoeft geen ervaring te hebben, wel de drive om het te willen leren en er voor te willen gaan.

Leuk bedrijf, ze willen snel starten, zoeken leuke hippe collega die het vak wil leren. Het moet je dus wel liggen!

Wie oh wie kan ik blij maken?

PB me maar even!!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:50

Even benieuwd naar jullie reactie:
Een vacature die een enorm mooie kans zou zijn. Een richting die ik graag op wil, werk wat mij leuk lijkt, én gelijktijdig mijn HBO halen, iets wat ik al heel lang heel graag wil (MBO is een behoorlijk eind onder mijn niveau, maar wegens gezondheidsredenen was dat destijds alles wat haalbaar was). Contract voor drie jaar (duur van de opleiding) en een goed loon met goede voorwaarden.

Mijn gezondheidsproblemen zijn echter nog niet weg, al heeft het UWV verklaard dat ik best 40 uur per week kan werken. Dat zie ikzelf, maar ook mijn huisarts en het revalidatie centrum, toch wat anders. Ik had zelf mijn maximum aantal uren op 28 gezet. Deze functie gaat daar 4 uur over heen, namelijk 32 uur per week, én dan nog de studie er bij.

Ik wil zo graag, het is zó moeilijk om aan werk te komen omdat ik verder nergens bruikbare papieren voor heb. Hoogstens kom ik in aanmerking voor de lager opgeleide banen, maar daarmee verdien ik dan met 28 uur per week net bijstandsniveau. Daarnaast lijkt het werk me zo leuk, op een leuke plek mét de kans om nog een diploma beter passend bij mijn niveau te halen. En bovendien een beter loon, dus zelfs als ik na die drie jaar terug moet naar zelfs maar 24 uur, heb ik nog een enigszins redelijk inkomen. Bovendien leer ik graag en makkelijk, ik vind het leuk om te doen en heb zelden de tijd er voor nodig die er voor staat.
Maar ik twijfel zo of ik het wel ga redden..... Ik heb mezelf de afgelopen twee jaar tot twee keer toe volledig over de kop gewerkt door te proberen fulltime te werken, ik voel er niet veel voor weer op dat punt te komen. Daarnaast vraag ik me ook af hoe eerlijk dit naar een werkgever toe is.

Wat zeggen jullie, solliciteren en de kans wagen of toch maar laten?

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:00

Lalilan ik zit ook met dat probleem!
Helaas mijn hbo opleiding ook voortijdig verlaten door gezondheidsredenen :n En nog steeds zit ik ook op ongeveer 24uur..
Maar er is helemaal niks te vinden! Het klinkt als een super kans

Mijn gevoel zou zeggen ja :')
Maar mijn verstand zecht nee..
De eeuwige strijd ;)