[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DeEenhoorn

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:20

Ik wil weer lesseeeeeen :') zaterdag nog een les gehad en nu dinsdag weer.

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:36

Gefeliciteerd!!

Ik heb vandaag voor het eerst met de (lege) vouwwagen gereden. Erg blij met hoe het ging! Misschien binnenkort toch maar eens gaan lessen voor mijn Be rijbewijs.

loveu_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 16:01

Dankjewel! :)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 16:08

Gefeliciteerd!!

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 16:28

Gefeliciteerd!!

Zonet 'laatste' lesje gehad.

Maandag om half 9 word ik op gehaald voor lesje en dan kwart voor 10 afrijden

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 16:44

Echt iedereen in mijn omgeving heeft een rijbewijs en het kriebelt bij mij nu weer zo erg dat ik er weer aan ga beginnen! Ik had 7 lessen gehad, maar mijn instructrice wilde dat ik eerst mijn theorie zou gaan halen zodat we verder konden en dan konden afrijden. Helaas was ik weer zo lekker laks en ben niet gaan leren voor mn theorie.. maar, vanaf 29 augustus 3 keer per week klassikaal theorieles! Klassikaal leer ik sowieso veel beter dan alleen, plus ik MOET dan gaan! En wil er ook alles voor geven!

Geld is wel een ding waardoor dingen erg vertragen bij mij.. helaas.. moet het zelf betalen allemaal dus dat is nogal wat voor een net 18-jarige met een supermarkt bijbaan, en fulltime op school. Maar ik ga er het beste van maken! :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 20:01

Gefeliciteerd! De aanhouder wint.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 09:36

Gefeliciteerd!

Theorie leren heeft mij ook altijd tegengehouden, met zo'n cursus ga je wel en hoef je jezelf thuis er niet voor te zetten. Op die manier heb ik hem ook in 1x gehaald.

Afgelopen woensdag m'n tussentijdse toets gehaald, dus met het examen geen bijzondere verrichtingen. Nu 3 weken niet lessen ivm zijn vakantie, en dan nog 4 weken lessen en september examen.

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 09:44

Ik heb over 2 weken theorie examen. Heb alles al geleerd, alleen nog herhalen, dus hoop dat ik ga slagen :j Maar wel apart dat ze daar dan ook de lessen voor stop zette of was daar een speciale reden voor? Ik les namelijk gewoon vrolijk door, ook zonder theorie?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 10:00

Vriendin van mij heeft momenteel ook geen les omdat ze der theorie niet heeft maar in principe wel zou kunnen afrijden

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 10:08

WithinYuuri schreef:
Ik heb over 2 weken theorie examen. Heb alles al geleerd, alleen nog herhalen, dus hoop dat ik ga slagen :j Maar wel apart dat ze daar dan ook de lessen voor stop zette of was daar een speciale reden voor? Ik les namelijk gewoon vrolijk door, ook zonder theorie?

Opzich is dat niet gek toch? Het is alleen heel erg zonde. Want als je door tijd terwijl je nog geen theorie hebt kost je misschien extra lessen!

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 10:29

Maar als je stopt toch ook omdat je dan toch niet in t ritme van t lessen blijft?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 10:44

Als iemand heel veel moeite heeft met de theorie en bijna op niveau is maar bv pas over 3wkn theorie kan doen is het soms voordeliger om een stop in te lassen

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 11:19

Ze wilde graag met mij door zodat ik snel kon afrijden want daar was ik al aardig opweg naar zei ze. Vandaar de stop zodat we echt door konden!

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 19:58

Ahh vandaar, ja vroeg het me af omdat je zei dat je 7 lessen had gehad, dan ben je snel :D Als je idd al bijna kunt afrijden en je hebt je theorie nog niet, snap ik dat je een stop inlast :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 11:55

Op een gegeven moment loop je ook wel een beetje tegen een muur als je je theorie nog niet hebt, al helemaal als je er ook nog niet voor geleerd hebt. Theorie is soms een beetje muggenziften maar je leert wel hele basale regels die je vervolgens in de praktijk moet toepassen. Dan kan je misschien leuk autorijden en heb je goede controle maar als de theorie er niet in zit dan mis je toch wel een groot stuk.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 12:28

Emmaa_ schreef:
Op een gegeven moment loop je ook wel een beetje tegen een muur als je je theorie nog niet hebt, al helemaal als je er ook nog niet voor geleerd hebt. Theorie is soms een beetje muggenziften maar je leert wel hele basale regels die je vervolgens in de praktijk moet toepassen. Dan kan je misschien leuk autorijden en heb je goede controle maar als de theorie er niet in zit dan mis je toch wel een groot stuk.

Precies.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 13:13

Ik begin altijd al heel erg in het begin van de opleiding al met vragen stellen over verkeersregels, om te checken of de kennis er is en om de leerlingen een beetje te triggeren.

Ik ga dinsdag beginnen bij een nieuwe werkgever, helaas kwamen we er contract technisch niet uit met mijn huidige werkgeefster dus ik ben er helaas mee gestopt.
Dat nieuws ging al snel als een lopend vuurtje dus binnen 1.5u had ik al 3 rijschoolhouders aan de telefoon gehad die me wel aan het werk wilden helpen. Echter belde er zaterdag een die me het liefst vrijdag al op gesprek had gehad, daar ben ik dus zaterdagmiddag geweest, ze boden me een keurig contract en ook weer mogelijkheden om weer motor en brommerwerk te doen dus ik ben blij *\%/*

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 14:26

Succes bij je nieuwe werkgever!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 14:27

Succes bij je nieuwe werkgever! fijn dat je ook weer ander werk erbij kan doen daar

Hier ligt rijlessen even stil, zit met hersenschudding en durf dan niet in de auto te stappen plus het is ook niet verantwoord om dat te doen. dus hopelijk volgende week weer.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 14:41

gelijk heb je dat je dan even niet lest, je zou van mij ook niet mogen rijden hoor.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 15:20

Nee denk van geen enkele rijschool, maar moet ik ook niet willen. heb het ook zelf aangegeven dat ik dat ook niet ga doen tot dat ik minder/geen last heb, want dat heb ik nu best wel veel.
ben nog jong zat :P dat beetje vertraging doet het hem ook niet

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 15:21

nee hoor en de gevolgen kunnen enorm zijn

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 15:35

Gefeliciteerd Polly!!

Het theorie lijkt heel suf maar je bent er vooral onbewust toch heeeeel veel mee bezig. Zonder de theorie kan je de weg niet 'lezen'

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 20:37

Jammer Polly. Maar ook fijn dat je weer nieuw werk hebt! Waar ga je nu heen?