Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ir1ne

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:51

Ik Zie soms de raarste voorbij komen. HBO functie, eis MBO, of idd compleet andersom. Je kunt altijd solliciteren :)

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:51

Weer een afwijzing binnen. Was wel te verwachten aangezien ze drie jaar werkervaring vroegen en ik deze niet heb. Maja niet geschoten is altijd mis. Heb nu nog twee sollicitaties lopen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:03

Ir1ne schreef:
Ik Zie soms de raarste voorbij komen. HBO functie, eis MBO, of idd compleet andersom. Je kunt altijd solliciteren :)

Ze hebben wat nieuws bij dit uitzendburo…blijkbaar kost het anders teveel tijd om je door de kandidaten heen te worstelen:

Uit jouw antwoorden is gebleken dat je helaas niet voldoende aansluit op het gevraagde functieprofiel. Om te voorkomen dat je veel moeite doet voor een sollicitatie en vervolgens afgewezen wordt, kun je niet solliciteren op deze vacature. Jammer! Maar kijk eens of je een andere vacature kunt vinden in ons vacature overzicht! Of meld je aan voor Timing Jobmail en ontvang de banen die voldoen aan jouw zoekprofiel dagelijks in je mailbox.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:08

Thanks voor de felicitaties! Ik ga de planning doen voor een IT bedrijf en de sales desk ondersteunen. Heb er zin in! :)

Wow, dat is praktisch Kinke. :') Volgens mij loop je zo een heleboek uitstekende kandidaten mis. Maarja, ik kan me voorstellen dat ze moe worden van het doorspitten van honderden CV's.

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:46

hier ook weer een teken van leven. Sinds het aanpassen van mijn CV gaat het een stukje beter. Bij 2 bedrijven op gesprek geweest en morgen ook nog 1 gepland staan. Hoop dat er wat uit komt :)

Wow wat apart Kinke!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:01

Ik heb een beetje het idee dat uzb's sowieso niet in hun bestand kijken als ze een kandidaat zoeken, maar gewoon een vacature plaatsen en dan een selectie maken uit diegenen die daarop reageren?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:08

Kinke schreef:
Ik heb een beetje het idee dat uzb's sowieso niet in hun bestand kijken als ze een kandidaat zoeken, maar gewoon een vacature plaatsen en dan een selectie maken uit diegenen die daarop reageren?

Doen de UZB waar ik ben geweest wel inderdaad; vacature plaatsen en dan kijken wie er geageerd ipv eerst kijken wat er al is.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:34

Hoe lui kun je zijn dan….nog te lui om je eigen bestand door te spitten. Inschrijven kan ook niet meer 'in the flesh'…. ik denk dat ik maar intercedent word ;) :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:40

Net gebeld, ik mag niet door naar de volgende ronde.
Is toch iedere keer weer een damn-gevoel. Wil je zo graag aan de slag gaan, kan je gewoon niet.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:44

Gini schreef:
Net gebeld, ik mag niet door naar de volgende ronde.
Is toch iedere keer weer een damn-gevoel. Wil je zo graag aan de slag gaan, kan je gewoon niet.

:(:)

Kinke schreef:
Hoe lui kun je zijn dan….nog te lui om je eigen bestand door te spitten. Inschrijven kan ook niet meer 'in the flesh'…. ik denk dat ik maar intercedent word ;) :)

Daar wordt je anders ook niet echt rijk van :')

Ben net terug van UWV.
Mevrouw had wel nuttige tips. Eindconclusie was: je doet t heel goed, ga zo door. Ik zou je zo aannemen.

-O-
Tja... daar kopen we alleen zo weinig voor :+
Ben er wel blij mee, dat wel...

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:08

Hmm. ik word net gebeld door iemand die wil afspreken met mij voor een gesprek in het Mercure hotel,omdat zijn kantoor in Amsterdam zit, hoe gebruikelijk is dat? Krijg er een wat raar gevoel bij...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:10

Komt vaker voor; zag laatst in een hotel meerdere die zo hadden afgesproken. Zat vol zakenlui de lobby en restaurant. Ik heb een gesprek in een restaurant gehad omdat dat beter uit kwam qua locatie.
Zolang hij je maar niet op z'n kamer wil hebben :')

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:13

:') :') Was ik niet van plan.

Wel frappant: hij belde me voor een vacature waar ik een tijdje geleden ook al voor ben benaderd.. maar volgens het bedrijf ( die deze man heeft gebeld, een recruiter ) was er toendertijd geen vacature (uhuh )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:15

Hmmmmm heb je diegene al gegoogled?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:20

Jep. Hij zegt dus dat het uitzendbureau de vorige keer het zelf heeft verzonnen... uhm..

Hij heeft 2 bedrijven, beide in recruitment.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:51

Ik heb morgen ook een gesprek bij een van de Valk hotel... Blijf het een apart iets vinden afspreken op zo een locatie maar goed zolang ik inderdaad maar niet mee hoef naar een kamer ;)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:19

Ja vind ik ook, maar papa ( heeft hoge functie ) zegt dat t wel vaker gebeurd..

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:23

Alle 3 mijn gesprekken voor mijn huidige baan waren bij een hotel, omdat kantoor totaal niet in de buurt zit. En nee, niet in een kamer, maar gewoon in het restaurant/café.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:41

Ok :)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 19:38

Ik hoor ook wel ooit dat gesprekken gaan via een etentje. Lijkt me best fijn, als je geen antwoord weet, stop je snel wat in je mond

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:37

Hier ook gesprekken gehad in restaurant.

één keer heb ik daarin echt een fout gemaakt :+ Recruiter wilde een afspraak "zo rond/met de lunch"
Ik had dat begrepen als "gesprek tijdens een lunch" _O-
Afspraak om half 1 (dus ook echt lunch tijd) in een restaurant. Had vooraf wel iets gegeten, maar had toch echt wel lunch trek zeg maar :')

Dus verder dan een kop thee kwam ik niet tijdens het gesprek (wat toen ook nog is 1,5 uur duurde :x )
Na het gesprek ben ik het eerste beste wegrestaurant in gegaan om te lunchen _O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:58

Mri :')

Ik kreeg spontaan een lunch aangeboden omdat mijn gesprekspartners trek hadden haha, terwijl ik juist van te voren had gegeten (maar de menukaart was zo aantrekkelijk dat er nog wel wat bij kon uiteraard!)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:03

Heb wel een baan aan die recruiter over gehouden, dus heel erg was het niet.

Deze dame in kwestie vroeg na een gesprek: Wat vond je ervan? hoe ging het gesprek
Waarop ik antwoordde dat ik van de ene geen hoogte kon krijgen en de andere leek op Mr. Burns uit the simpsons (http://cdn.ttgtmedia.com/ITKE/uploads/b ... -burns.jpg)

Zij kon het zich voorstellen dat ik van meneer 1 geen hoogte kon krijgen. Meneer 2 had zij nooit ontmoet. Wel vroeg ze toen heel nadrukkelijk om de personen te beschrijven.
Achteraf bleek dat omdat meneer 1 haar echtgenoot bleek te zijn _O-
Ben wel aangenomen daar, maar dr Mr Burns quote was natuurlijk al snel bekend geworden binnen dat bedrijf :')

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:10

_O- _O- _O-

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:12

:') :') :') :') :') :') :') _O- _O- _O-

omg... ik heb echt dramaandag..... springt mn hond(je) bij me op schoot... lazert de laptop op de grond... en wat denkje.. stukkend! ;( ;( ;(