Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaaaren

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 14:22

Jullie hebben echt een berg werk verzet de afgelopen weken Mallootje!
Zag de foto's, mooi geworden!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 23:51

Slap lekker, dat heb je echt wel even nodig!! :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 07:55

Slaap lekker en lang! Daarna een croissantje en je bent weer topfit! :z :Y)

boumanrsp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:05

Fijn dat het gelukt is Mallootje en dat je nu even tot rust kan komen.

Peerke: ik kan misschien ook nog wel wat gebruiken. Ben nog op zoek naar een soort presentatietafel of bankje. en het hout wat jij hebt heb ik ook voor een deel dus dat zou passen. laat maar even via pb weten wat je hebt.

Hier nog steeds druk bezig met de webshop, blijft lastig al het technische wat erbij hoort, maar erg leuk om te doen.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:08

Ik heb nu ook uitverkoop!

@peerke ik ga even tussen jouw advertenties kijken!

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:20

Bouman, we PBen zo even.
Ik heb nog die presentatierekken. Daar kan kleding aan hangen en kun je wat opleggen/zetten.

Lisa, ik heb nog veel meer.. maar kan geen tijd vinden om alles erop te zetten :+

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 12:57

Zijn er hier ondernemers in het topic die ervaring hebben met de samenwerking met Groupon?
Ik zou er graag wat meningen van willen horen. :-)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 15:12

Ik heb er wel naar gekeken, maar het is bijna niet rendabel. Je moet min. 50% korting aanbieden en van alle coupons die gebruikt worden, moet je ook nog minimaal 50% afstaan aan Groupon.
Verdere ervaring heb ik er niet mee.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 19:10

Ik kan me voorstellen dat het wel een goede manier is om nieuwe klanten te vinden als de kans groot is dat die klanten vaker terug zullen komen. Dan verdien je er in eerste instantie misschien weinig aan, maar als je er veel terugkerende klanten aan overhoudt die jou anders nooit hadden gevonden is het op de langere termijn wel gunstig natuurlijk. Maar dat zal wel heel afhankelijk van je aanbod zijn.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 19:34

Hier in de regio heb je ook WF-deals, Wetfriesland deals. Misschien heb jij dat ook bij jou? Ik weet niet hoe het kosten-baten plaatje daar er uit ziet.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 20:07

Dani schreef:
Ik kan me voorstellen dat het wel een goede manier is om nieuwe klanten te vinden als de kans groot is dat die klanten vaker terug zullen komen. Dan verdien je er in eerste instantie misschien weinig aan, maar als je er veel terugkerende klanten aan overhoudt die jou anders nooit hadden gevonden is het op de langere termijn wel gunstig natuurlijk. Maar dat zal wel heel afhankelijk van je aanbod zijn.

Dat klopt helemaal! Het voornaamste dat belangrijk is om over na te denken, is of je er wel echt je doelgroep mee bereikt.
Het gros (ik zeg niet iedereen, maar de meeste!) van de mensen die iets op Groupon kopen, zijn uit op koopjes en willen er (zeker de eerste keer) niet het volle pond voor betalen. De belangrijkste vraag is dus of ze wel zullen terugkomen als ze eenmaal het product hebben uitgeprobeerd. Maar bij terugkerende diensten is het het overwegen waard, als je er idd je doelgroep mee bereikt.
Dat vind ik persoonlijk wel belangrijk, maar dat geldt eigenlijk voor iedere actie/inspanning die je doet op het gebied van marketing/naamsbekendheid krijgen.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 20:54

Hier in de regio heb je Njoy deals, ik had vaker een actie dat men dan een tegoedbon voor bij mij in de winkel kocht voor 12,50. De bon had dan een waarde van 25 euro (50% korting dus)
Ik betaalde over die 12,50 wel nog een provisie van 20% aan het bedrijf.

Die bon was wel leuk want je gaf natuurlijk snel meer uit dan 25 euro, en dan was het uiteindelijk dus helemaal geen 50% korting meer.

Was leuk om zo nu en dan eens nieuwe klanten te lokken, echter na een aantal keer gingen steeds dezelfde mensen hem kopen, en die kochten ook voor exact 25 euro.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:40

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 09:34

ok ik zit dus met een grote vraag...
ik krijg steeds vaker de vraag wat mijn openingsuren zijn en of ze even mogen binnenspringen om spullen te kiezen.
Ik doe nl. hoofdzakelijk borduurwerk op maat voor kleine oplagen (dus niet zo zeer bedrijfskleding enz, wel geborduurd badlinnen, kraamkado's, unieke stukken,...) & in België blijft het toch nog echt zo dat een groot deel van de klanten wilt kunnen voelen en persoonlijk geholpen wilt worden voor zoiets speciaal.

gisteren stond hier dus werkelijk iemand thuis aan de deur die van Bouillon (dat is onderaan in Wallonië en ik woon tussen Antwerpen en Brussel in btw) om met spoed een doopjurkje binnen te brengen en of ik dat aub nog geborduurd zou krijgen voor het weekend omdat haar petekindje dan gedoopt wordt.

kortom, ik ben eigenlijk wel aan het kijken om toch door te groeien naar een winkeltje met de combinatie van allerlei unieke geschenkjes + mijn gepersonaliseerde geschenken en kraamkado's enz.

Dus... even een denkoefening voor de medezelfstandigen: wat zijn volgens jullie echt valkuilen waar ik op het eerste zicht mss niet aan denk?

waar ben ik wel al mee bezig:
- klantenanalyse: van waar komen ze, wat is er populair,...
- ligging: wat verkopen andere cadeauwinkels in mijn regio
- welke straten zijn in mijn stad goed voor dit soort winkel
- algemeen kostenplaatje: huur, sociale bijdragen, vaste kosten, inrichting, startbudget voor stock,...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 12:37

Sorry Peerke_. Ik ben nu pas in de gelegenheid om ernaar te kijken.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 13:16

Kynshiri, misschien een hele stomme suggestie, maar je zou wellicht eens naar Brugge kunnen rijden en daar wat rondvragen? Daar zitten veel winkeltjes met borduur- en/of haakwerk, dat geeft je misschien wat inspiratie voor wat goed verkoopt en wat niet. De concurrentie is daar best groot, dus de winkeltjes waar het druk is doen blijkbaar iets erg goed.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 13:18

ja maar dat is kantborduusel met de hand dat jij bedoelt?
ik werk met een borduurmachine en plaats namen & logo's op kleding, badlinnen, babydekentjes enz

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 14:31

Hallo,

mag ik me hier ook melden?
ik ben benaderd om business partner te worden bij een cosmetica bedrijf. Al veel geinformeerd, maar er komt wel veel bij kijken. Ik moet eerst investeren en mensen triggeren dat ze workshops gaan boeken bij mij.
En dan de boekhouding/btw boekhouding, het is allemaal nieuw voor mij, maar heb gelukkig wel hulp :)

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:08

Lindy, weet je zeker dat je hier iets aan gaat overhouden? Het klinkt een beetje als een deur aan deur verkoper die party's moet geven. Vaak ben je daar meer aan kwijt dan dat je eraan verdiend en het bedrijf wordt zittend rijk.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 18:52

Is het zo'n bedrijf waarbij je zo'n starterspakket af moet nemen en dan zelf producten moet gaan verkopen via party's en bijvoorbeeld aan vrienden, en waarbij je zelf ook weer consulentes kan gaan zoeken, die dan weer voor jou gaan werken, waardoor je in principe uiteindelijk zelf bijna niets meer hoeft te doen? Want daar word ik soms ook mee doodgegooid.... Een vriendin van mij doet dat ook, maar je moet echt heel veel verkopen en heel veel netwerken, wil je daar wat mee kunnen verdienen.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 19:42

Daar ben ik inderdaad ook eens voor benaderd. Een kennis van me doet dat ook met parfum. Ik zou dat nooit doen, maar als jouw dat leuk lijkt zou je het kunnen proberen.
Ik persoonlijk snap niet dat mensen ook echt die 'zooi' kopen van iemand. Het is vaak slechte kwaliteit voor teveel geld, of ze doen top merken enorm namaken. Het is sowieso geen fulltime baan :j
Hopelijk kom ik niet te bot over, jet is niet banketstaaf bedoeld! Maar ik vind het omkoperij van mensen. ze laten het heel leuk en makkelijk lijken, maar er zit meestal een addertje onder het gras.
Wat zou jij gaan verkopen?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 19:52

Ik kan ook alleen maar aanraden om je heel goed te informeren vooraf.. Vaak is het niet zo mooi als het lijkt en moet je heel veel doen om iets te verdienen :)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 18:39

HELP! Me boekhouder heeft aangifte gedaan alleen heeft hij dit bij me privé gedaan. Ik lees overal dat het apart van elkaar moet :S

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 18:51

Om welke aangifte gaat het?
Je inkomstenbelasting aangifte kan alleen voor jou persoonlijk en niet voor jouw bedrijf. Dus dat heeft ie helemaal goed gedaan! Je omzetbelastingaangifte kan weer alleen voor je bedrijf, dus dat zou niet kunnen via jouw persoonlijk. Ik vermoed dus dat dit helemaal goed is gegaan.
Anders je boekhouder even bellen?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 18:53

Zakelijk moet ook privé als je niet aan je uren criterium komt. Idd boekhouder bellen