[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 22:16

Polly schreef:
misschien even benoemen dat je het spannend vind op de snelweg dan kan je dat nog wat extra oefenen en vooral de 'spannende' situaties opzoeken om je wat zekerder te maken

Bedankt voor je reactie! Het is meer dat ik dan een wat licht gevoel krijg... en beetje zweterig word. Voor de rest vind ik de snelweg zelf zegmaar het in en uitvoegen niet spannend. Het is meer dat gevoel wat ik krijg heel irritant vind. Zakt ook vaak zo weer af hoor! Ik denk dat op zo moment de spanning gewoon aan het afvloeien is en ik me daardoor een beetje raar ofzo voel geeeeen idee!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 22:24

rij je vaak korte stukjes op de snelweg of ook wel langere stukken en op welk moment in je les? Vraag eens een langer stuk tot je echt ontspant dan nog even doorrijden, uitvoegen en daar ergens een klein blokje om (of desnoods op een parkeerterrein een parkeeropdracht ondanks dat je daar mogelijk vrijstelling voor hebt), even weer scherp zijn en dan weer terug op de snelweg.

Maar benoem het vooral! Ik kan hiervandaan ook niet zien wat er met je gebeurd maar als je ernaast zit is dat makkelijker. Maar als je het niet zegt kunnen ze er ook niet extra op letten en erop trainen.

Eloya

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 22:37

Ik heb de rijschoolhouder die eerst mijn instructeur was wel op facebook, hij heeft mij aan het begin toegevoegd. mijn huidige instructeur niet. de rijschoolhouder gebruikt het om je te kunnen taggen in berichten als je bijvoorbeeld je theorie gehaald hebt of je tussentijdse toets en natuurlijk met de examen feliciteren als je geslaagd bent.

Verder reageert die wel eens als ik naar een concert ben waar we het wel eens over gehad hadden in de auto van veel plezier maar verder ook niet. contact gaat gewoon via whatsapp
ik probeer wel goed op te letten dat ik op normale tijden en dagen app, en zo min mogelijk in het weekenden en laat op de avond. vind ik zelf ook zo fijn.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 22:47

Polly schreef:
rij je vaak korte stukjes op de snelweg of ook wel langere stukken en op welk moment in je les? Vraag eens een langer stuk tot je echt ontspant dan nog even doorrijden, uitvoegen en daar ergens een klein blokje om (of desnoods op een parkeerterrein een parkeeropdracht ondanks dat je daar mogelijk vrijstelling voor hebt), even weer scherp zijn en dan weer terug op de snelweg.

Maar benoem het vooral! Ik kan hiervandaan ook niet zien wat er met je gebeurd maar als je ernaast zit is dat makkelijker. Maar als je het niet zegt kunnen ze er ook niet extra op letten en erop trainen.

Meestal zo halve wege de les, soms op het laatst. Nooit direct aan het begin van de les.

Meestal is het de volgende af slag er af. Soms 1 a 2 afslagen verder. Dat verschilt ook heel erg per keer. Ik krijg het gevoel meestal als ik er net op in gevoegd heb. En dan is het met een minuutje ofzo ook weer weg!

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 23:11

Ik appte volgensmij gewoon in het weekend/in de avond :o Gewoon als mij iets te binnen schoot, eigenlijk nooit bij stil gestaan, nam gewoon aan dat hij een werktelefoon had oid. Ik verwachtte dan wel geen antwoord, dat mocht ie van mij prima geven onder werktijden hoor :j Vrij is vrij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 23:55

Ik heb überhaupt het nummer van m'n instructeur nooit gebruikt. We maakten een afspraak voor de volgende les voordat we gingen rijden en appen zou ik echt niet doen. Mocht ik toch niet kunnen belde ik of liep ik even naar binnen op t kantoor.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:06

Ik verwacht niet van je dat je binnen 5 minuten iets terugstuurt als ik iets wil weten hoor polly :D doe ik zelf ook niet altijd. Moet ik het maar gewoon op tijd vragen en op een normale tijd :D

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:02

Polly: ik heb zonet weer les gehad en had dat gevoel nu totaal niet! Misschien hielp het al dat ik het nu hier in dit topic ook besproken heb. En zei van te voren zonet nog tegen me instructrice van ja dat ik t soms wel spannend vind etc

Dus heeft denk ik wel geholpen! Les ging verder ook echt heel fijn. Als ik maandag over 7 daagjes zo rij met afrijden ben ik voor me zelf te tevreden.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:37

Super!!

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 21:01

Hij appt mij gewoon wanneer het hem uitkomt, dus ik doe dat andersom ook meestal haha. Eigenlijk gewoon wanneer het me te binnen schiet ook :j Maar ik verwacht dan ook niet per se meteen antwoord, dat mag best een paar dagen duren. Andersom ook gebeurd; hij appte mij een keer 's avonds laat terwijl ik op vakantie was en geen wifi had. Maarja helemaal nier erg verder wanneer wie wat appt vind ik, alleen als mensen dan 5 minuten later vraagtekens beginnen te sturen, dat is echt vervelend :n

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 08:38

Die van mij appt mij gerust Savonds laat, echter reageer ik dan niet want dan slaap ik. :+ contact gaat verder heel makkelijk.
Ik heb morgen m'n tussentijdse toets. Zo zenuwachtig. := Ik houd er niet van dat ik niet weet wat ik kan verwachten, en het idee dat er dan iemand naast me zit die mij niet verteld wat ik moet doen maar wel beoordeelt wat ik doe, bah. Ik word dan onzeker en afwachtend.
Gewoon iemand naast me die zit te bellen oid zodat ik me niet bekeken voel, dan rijd ik heel chill m'n rondje en gaat het top.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 08:55

Hoe bedoel je niet verteld wat je moet doen?

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 09:27

Succes absque_dubio!
Tussentijdse toets is overigens niet verplicht toch? Ik hoor tegenwoordig iedereen er over, maar heb zelf eigenlijk zoiets van ik doe het wel gewoon allemaal in 1 keer :o

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 13:01

WithinYuuri schreef:
Succes absque_dubio!
Tussentijdse toets is overigens niet verplicht toch? Ik hoor tegenwoordig iedereen er over, maar heb zelf eigenlijk zoiets van ik doe het wel gewoon allemaal in 1 keer :o

Klopt hoor. Ik heb ook gewoon alles in 1 keer gedaan. Sommige vinden het echter prettig om van die bijzondere verrichtingen af te zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 13:16

Met als verschil dat je tijdens je examen maar 2 bijzondere verrichtingen hoeft tw doen en met je TT 4...

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:53

Ik heb met mijn examen maar 1 bijzondere verrichting hoeven te doen. Zat ook nog geen half uur bij de examinator in de auto haha. Geen tt gehad

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 18:22

claudiadvx schreef:
Ik heb met mijn examen maar 1 bijzondere verrichting hoeven te doen. Zat ook nog geen half uur bij de examinator in de auto haha. Geen tt gehad

Bij mij ook inderdaad.. was binnen 20 minuten weer terug en ook alleen geparkeerd.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 18:55

Das wel heel vlot of niet? Mij is verteld dat het 45 min duurt

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 18:56

Blijkbaar waren we zo goed dat het niet langer hoefde? := ik ben in een keer geslaagd

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 18:58

LadyMadonna schreef:
Met als verschil dat je tijdens je examen maar 2 bijzondere verrichtingen hoeft tw doen en met je TT 4...

Dit is zeker niet waar.

Aantal verrichtingen tijdens ttt en examen is gelijk.
Bij ttt doe je alle onderdelen die je normaal met examen doet.
Bij vrijstelling krijg je alleen voor je eerste examen vrijstelling voor bijzondere verrichtingen en technische controle.

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 19:26

Maar je doet bij ttt wel 4 verrichtingen toch, waarvan je er 2 moet halen?
LadyMadonna, mij is verteld dat het ongeveer 55 minuten duurt, waarvan 35 minuten rijden.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:02

claudiadvx schreef:
Blijkbaar waren we zo goed dat het niet langer hoefde? := ik ben in een keer geslaagd

Ik ook inderdaad.. had blijkbaar alles gezien. Bebouwde kom, snelweg, binnenstad en een bijzondere verrichting.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:46

WithinYuuri schreef:
Maar je doet bij ttt wel 4 verrichtingen toch, waarvan je er 2 moet halen?
LadyMadonna, mij is verteld dat het ongeveer 55 minuten duurt, waarvan 35 minuten rijden.

:n

2 verrichtingen en steekproefsgewijs vragen ze de hellingproef maar dat heb ik al een hele tijd niet meer gehad.

Rijden is 30-35 minuten, rest is voor- en nagesprek, ik ben zelden 55min binnen. Meestal beginnen ze al 4min te laat met binnen roepen en zijn ze ook wel 5-10 min voor ze de volgende moeten roepen klaar

loveu_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:17

Rijbewijs vanmiddag gehaald! De 6e keer dus ontzettend blij! (Stille meelezer van dit topic ;) ) Dus voor degene waar het ook niet meteen gelukt is: ga ermee door en het komt een keer goed :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:18

Gefeliciteerd!