[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:46

Polly schreef:
DeEenhoorn schreef:
Opzich wel goed, beetje veel binnenbocht steeds, dus ik moet even wat later gaan sturen :') maar ik vond het achteraf wel jammer dat ik niet even een stukje het gas mocht aanvoelen.

Had dat ff gezegd dan ;)

Als je er achteraf pas van baalt als je alweer thuis zit... :D volgende keer hoop ik wel dat ik een beetje mag proberen met gas&rem, want alleen stuur voor nog een les zou ik niet erg ideaal vinden :j

Polly
Moderator Algemeen

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:51

App maar ff voor een afspraak dan :D

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:53

Oh wauw :D renee ben jij dit? Waarom had ik dat niet door?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:54

:')

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:59

Polly schreef:
:')

Nouhooou :') nou, ik stuur ergens komende week wel even een appje hoor :D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 18:03

Hihihi gezellig. Sorry ik kon het niet laten om te reageren.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 18:07

Zo flauw :') kon maar net een beetje uit je profiel zien dat jij het was, anders was ik er nooit achter gekomen, had je nog harder kunnen lachen :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:04

Dirndl schreef:
Sabrina, wat vervelend! Zelfde vraag; waarom gewisseld?
Ik moet ook op 22.8 afrijden :)

Nu 7 uur les gehad, vorige les vooral kruispunten en rotondes, en kijken, kijken en nog meer kijken. :') Hier ook meteen vanaf begin eerste les, hup schakelen, gas en rem.
Gaat allemaal op prettig vlot tempo, en super fijne instructeur.

Hoeveel uur heb je dan gereden als je op moet?

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:11

Dirndl schreef:
Sabrina, wat vervelend! Zelfde vraag; waarom gewisseld?
Ik moet ook op 22.8 afrijden :)

Nu 7 uur les gehad, vorige les vooral kruispunten en rotondes, en kijken, kijken en nog meer kijken. :') Hier ook meteen vanaf begin eerste les, hup schakelen, gas en rem.
Gaat allemaal op prettig vlot tempo, en super fijne instructeur.

Had gewiseld omdat ik dacht dat het mischien goed zou zijn evem andere ogen op je gericht heb tog zo 4 maand gelest ofz bij dezelfde
En omdat hij mog 4 weken op vakantie ging en ik gauw weer wou afrijden vamdaar

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 00:08

LM, in totaal dan 40. Moet goed komen hoop ik :)

Ah, jammer dat het zo gegaan is dan Sabrina!

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 16:59

Hebben jullie je rij-instructeur eigenlijk op facebook? Niet de rijschool, maar echt je instructeur privé. Bij mijn facebook komt hij namelijk steeds bovenaan met mensen die je misschien kent, oa vanwege onze gemeenschappelijke vrienden, maar durf hem niet goed toe te voegen. Bij docenten van school is dat immers ook een ongeschreven regel dat je dat niet doet :')

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 17:01

Ik heb geen leerlingen op Facebook.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 17:03

Nee

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 17:05

Dat dacht ik dus al haha. Mijn instructeur heeft wel leerlingen op facebook, maar vermoed dus pas na het rijbewijs :j

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 17:38

Ik heb mijn instructrice wel op FB, maar dat vroeg ze zelf omdat ze het via die weg wat makkelijker vindt voor contact.

Het verloopt hier allemaal wat trager, ik moet eerst langs een arts. Het leuke is dan wel weer dat ik met de lesauto zelf mag rijden. Flinke snelweg rit, 1,5 uurtje enkele reis.
Dan weer wachten op uitslag wat bij elkaar max 4 maanden kan duren. Ah ja, we hebben ook geen haast.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 21:09

Ik kies er bewust voor om geen leerlingen op FB te hebben, communicatie gaat via whatsapp of telefoon en ik heb ook nog een privé leven.
Kijken jullie trouwens op de klok of wat voor dag het is als je je instructeur een berichtje stuurt?

Mijn leerlingen hebben (nu nog) mijn privé nummer maar ik merk dat ik me er regelmatig toch wel aan stoor dat ik op zondag of 's avonds heel laat appjes krijg over dingen die prima doordeweeks gevraagd kunnen worden. Op zondag antwoorden betekend voor mij dat ik de laptop moet opstarten voor de planning en soms nog eea moet gaan regelen. Vaak reageer ik pas maandagochtend omdat ik op zondag ook echt vrij wil zijn. Ben benieuwd hoe jullie dat zien, vinden jullie dat een instructeur 24/7 berichtjes moet beantwoorden of appen jullie bijvoorbeeld alleen tijdens kantooruren en waarom en wat verwacht je van je instructeur?

sabrinagirl schreef:
Had gewiseld omdat ik dacht dat het mischien goed zou zijn evem andere ogen op je gericht heb tog zo 4 maand gelest ofz bij dezelfde

Maar kon je bij je nieuwe rijschool dan wel weer snel op examen? Ik dacht dat de wachttijden landelijk echt de pan uit rijzen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 21:13

Helemaal gelijk hoor Renee, ik wordt weleens op zaterdag of zondag om 23.00 geappt of ze een afspreek kunnen maken....

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 21:17

Ik voel me soms weleens een zeur maar ik merk dat leerlingen best heel vaak op, in mijn ogen, aparte tijdstippen berichtjes sturen en dan blijkbaar ook verwachten dat ik dan meteen maar even wat kan nakijken of regelen.
Ik heb naast mijn werk op de lesauto ook nog een tweede baan en als ik daar bezig ben ga ik toch echt niet van alles regelen.
Sowieso wil ik liever niet de hele dag met van alles lopen schuiven want dan word het een onoverzichtelijke puinhoop.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 21:22

Bij mij gaat het als volgt:
Zondag 23.05
Hoihoi, ik wil graag een afspraak maken voor m'n nagels
23.10
Graag deze week nog want ik moet vrijdag op vakantie
23.15
?
23.20
Hallo?
23.25
????

Ik heb verder geen leven.... Kennelijk...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 21:31

Whahaha duidelijk, zo gaat het hier dus ook vaak. :roll:

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 21:32

Polly schreef:
Ik kies er bewust voor om geen leerlingen op FB te hebben, communicatie gaat via whatsapp of telefoon en ik heb ook nog een privé leven.
Kijken jullie trouwens op de klok of wat voor dag het is als je je instructeur een berichtje stuurt?

Mijn leerlingen hebben (nu nog) mijn privé nummer maar ik merk dat ik me er regelmatig toch wel aan stoor dat ik op zondag of 's avonds heel laat appjes krijg over dingen die prima doordeweeks gevraagd kunnen worden. Op zondag antwoorden betekend voor mij dat ik de laptop moet opstarten voor de planning en soms nog eea moet gaan regelen. Vaak reageer ik pas maandagochtend omdat ik op zondag ook echt vrij wil zijn. Ben benieuwd hoe jullie dat zien, vinden jullie dat een instructeur 24/7 berichtjes moet beantwoorden of appen jullie bijvoorbeeld alleen tijdens kantooruren en waarom en wat verwacht je van je instructeur?

sabrinagirl schreef:

Maar kon je bij je nieuwe rijschool dan wel weer snel op examen? Ik dacht dat de wachttijden landelijk echt de pan uit rijzen.

Ik stuur een bericht wanneer het mij uitkomt of iets te binnen schiet op dat moment. Ik verwacht niet dat hij op zijn vrije dagen antwoord gaat geven. Dat doet ie ook maar wanneer het hem uit komt.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 21:34

Ik heb mijn eerste auto gekocht! Haal m zaterdag op. Moet er gelijk ruim 200km mee naar huis rijden dus dat vind ik wel spannend.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 21:57

Ik vind dat als er iets ernstigs is (zoals spoedopme ziekenhuis) je wel op zondag kan bellen of appen, maar als t is om gewoon een afspraak te verzette Idd wachten tot maandag.
Ik belde immers gewoon de rijschool zelf om een les te verzetten maar ook gewoon doordeweeks (of hun mij)
Ben wel 1x rond een uur of 10 savonds op woensdag gesmst of ik ook de donderdag erop een half uur eerder kon lessen (dus werd gesmst door de instructeur)
Maar diegene apte ook een keertje (half uur van te Vooren) dat ie een kwartiertje tot 20 mineerder kwam, en lag toen nog in bed dus toen kon ik wel heel erg haasten (was wel al op dat moment van plan om uit bed te stappen)
Laatst bijgewerkt door LiannePuthzy op 23-07-17 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 22:12

Hier app ik wel met de rij instructrice over afspraken enzo. Ze appt mij gerust op zaterdag of zondag, of bijvoorbeeld de les van die aankomende week uurtje later kan oid. Niet dat dit heel vaak gebeurt hoor haha.

Ik heb morgen, en woensdag nog een les... en dan is het volgende week maandag de 31e zo ver! Dan mogen we er voor! Vind het heel erg spannend. Met name de snelweg zie ik wel een beetje tegen op. Met lessen gaat het opzich wel goed maar voel me soms wat onzeker ofzo.... dat laat ik natuurlijk nooit merken.... haha

En verder kwa wachttijden idd... hier 11 weken wacht tijd voor afrijden toen de mijne werd aangevraagd

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 22:13

misschien even benoemen dat je het spannend vind op de snelweg dan kan je dat nog wat extra oefenen en vooral de 'spannende' situaties opzoeken om je wat zekerder te maken