Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Peerke_

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 14:13

Dat gehoi vind ik best wel leuk..
Alleen kent iedereen mij, en ik herken de meeste niet :')
Dus meestal zeg ik maar gewoon hoi terug, en als ze dan beginnen te vertellen probeer ik daar maar uit op te maken waar ik ze van moet kennen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 15:35

Nou, het is echt niet zo dat ik niet over straat kan ofzo hoor, hahaha. Eens in de zoveel tijd komt er eens iemand naar me toe, om te vragen of ik bijv. speelgoed verkoop voor honden die alles slopen. Dan zeg ik "Ja hoor, hier is mijn kaartje, kijk even bij dit of dat merk en als je het in het echt wilt zien kan je me even bellen, dan maken we een afspraak!". Dat is 2 minuten werk, voor een nieuwe klant. Dat is sneller dan een bericht klaarmaken dat ik bijv. op FB wil posten ;) En ik vind het ook leuk, want normaal gesproken heb ik eigenlijk nooit face-to-face contact met klanten. Dan kan ik dan direct laten zien dat ik inderdaad persoonlijke service lever en dat het niet alleen maar een losse flodder slogan op m'n site is.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:06

@pmarena: Ik zou het niet zo erg vinden als ik aangesproken word vanwege autoreclame. Ik heb het nog niet, maar de bedoeling is dan toch dat het ook iets oplevert? Ik kan me wel voorstellen dat je niet de hele tijd gebeld wil worden. Bij mij gaat het grotendeels ook allemaal over de email en dat bevalt me prima. Ik mail ook altijd snel terug. Ik zou dan ook niet mijn telefoonnummer vermelden op mijn auto en ook op mijn visitekaartjes heb ik geen telefoonnummer staan.

Bij mailen kan je nog zelf bekijken wanneer terugmailen je uitkomt (doe ik altijd wel asap).

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:23

Ik kom hier even binnenvallen.... las net over stickers voor op de auto € 250,00 .
Dat is duur!! Pff.... Ik maak ze zelf en verzend ze naar de klant. Tot nu toe de grootste 30x40cm € 15,- hier heb ik zelf de foto van de hond omgezet naar sticker. (geen ingekleurde foto, maar lijnen worden het dan.)

Kruip weer terug in leesmodus om bij te lezen.
Laatst bijgewerkt door justahorse op 07-03-15 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:27

Maar dan moet de klant het dus zelf aanbrengen? Ik vond het juist fijn dat iemand alles voor me deed en het ondere de ideale omstandigheden voor me aanbracht. En als er dan wat aan zou mankeren, wist ik bij wie ik aan zou moeten kloppen om het probleem op te lossen...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:40

Hier trouwens de bestickering van de bus laten ontwerpen. Had toen nog niet de kennis om het zelf te doen.
Voor, achter en beide zijkanten op groot formaat (zie eerder geplaatste foto) + ontwerp + aanbrengen voor € 400,-

Was allemaal trouwens super geregeld.
We hebben de bus bij de dealer besteld. Deze is vanuit de fabriek naar de dealer gebracht. De dealer heeft hem weer naar het bedrijf gebracht die de bestickering deed. (Zaten 20 meter bij elkaar vandaan :P ) Daar hebben ze hem meteen in orde gemaakt en kon ik hem op komen halen :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:30

Mijn autobestrikkering (aan 2 zijden en achterklep) was 275 euro inclusief ontwerp. Hoewel dat ontwerp binnen een kwartier of zo geregeld was, omdat ik alles aanleverde. Zit er al bijna 3 jaar op en pas op 2 plekken is er wat van de sticker af, dus vind het zeker de 'investering' waard en echt niet duur. Ik had een nieuwe auto gekocht, dus ik vond het wel belangrijk om mijn auto te laten bestikkeren. Het valt wel op en het staat super mooi op mijn auto. Zal morgen wel een foto plaatsen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:46

Dat zou niet mogen hoor 11AFotograaf binnen zo'n korte tijd.
Hier zitten ze er 4 jaar op en ziet er nog uit als op de dag dat ze erop geplakt zijn.

In het begin was ik een beetje huiverig. Ik ben een flinke doorrijder en hou niet van dat gemuts op de weg. Maar het valt me allemaal erg mee :)
Het enige nadeel wat ik eraan ondervind is dat ze mij allemaal herkennen in de bus, maar ik niet in elke auto kan gaan zitten kijken of het een klant is.
Dus dan krijg je weleens een opmerking: "Zag je me niet rijden?"

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:51

@11afotograaf.

Ik weet niet welke kleuren je erop hebt, maar er zit heel veel verschil in.

Al heb je een metallic daar staat ca 4 jaar voor, maar ik heb er ook bij van 10 jaar.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 09:56

Oh, ik wist niet dat daar garantie op zit. De eerste plek die slijting gaf zat op de drempel, dus dat vind ik niet zo raar dat het daar slijt. Waarschijnlijk iemand een keer verkeerd uitgestapt.
De tweede slijting zit precies op een 'vouw' op mijn deur, dus ook zo'n punt dat eerder verslijt. Ik moet de stickers toch nog aan laten passen, dus zal wel eens vragen of er garantie op zit.

Volgens mij zijn het gewone stickers, geen metallic of zo.

Dit is trouwens de enige foto die ik nu even kan vinden. Hele slechte kwaliteit, maar dan krijg je een idee. Op de andere kant zitten de stickers ook zo.
Afbeelding

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 10:10

Ik werkte vorig haar op een ondernemerscentrum dat in winkelcentrum lag. Dus ik parkeerde mijn bestickerde auto daar op de parkeerplaats.

Alleen wisten veel mensen niet dat ik daar werkte en dachten ze dat ik hele dagen boodschappen aan het doen was, whaha!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 11:03

Ik vind het er erg mooi uitzien zo met die kleur overloop! Bij mij is het echt alleen een logo. Maar zo op wit kan je lekker creatief zijn!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 11:31

Ziet er mooi uit zeg! +:)+

ilsevg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 11:39

Mooi zo op je witte auto!!
Ik vind het op wit vaak wel mooier dan op kleur. Wij hebben een donkergroene en een witte bestelbus , allebei met reclame maar ik vind de witte toch het mooiste. Wij hebben ons logo en de website op de auto's staan, geen telefoon nummer. Op de witte staat ook nog dat we landelijk ophalen volgens mij. Wij laten de auto's doen bij hetzelfde bedrijf waar we ook onze kleding, dekens, dekjes etc laten bedrukken. Niet belachelijk duur maar wel mooie kwaliteit!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:45

Bedankt, dames! Ik ben er ook blij mee! Het moest ook wel op wit, anders was die kleuroverloop niet mooi geworden. Eerder had Ik al alleen mijn logo, maar vond het wel gaaf om nu iets meer te doen aan de zijkant!

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 14:53

Knalt er echt uit zo met een witte achtergrond.

Binnenkort maar een ontwerp maken, mijn ouders willen de stickers cadeau doen dus dat is mooi mee genomen. :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 09:34

Dapnik schreef:
Knalt er echt uit zo met een witte achtergrond.

Binnenkort maar een ontwerp maken, mijn ouders willen de stickers cadeau doen dus dat is mooi mee genomen. :)

Bedankt!!

Dat is inderdaad mooi meegenomen!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 09:41

Wow 11A, dat is opvallend maar stijlvol! Echt heel mooi gedaan.

Ik heb (nog) geen bestickering op de auto. Ik zit er wel over te denken, maar formeel mag ik dan niet meer met mijn eigen auto jureren en ik ben ook weer wat huiverig voor de herkenbaarheid als ik niet aan het werk ben.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 15:24

Ik ben de tabbladen in het menu aan het benoemen. Naast de artikel categorieën heb ik nog het tabblad overige. Hoe noem je deze in het engels?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 15:29

Je zou "remaining" kunnen gebruiken.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 15:37

Of miscelllaneous.

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:14

Hoi allemaal,

Ik ben een stille meelezer in het topic maar ik heb nu even een vraag waar jullie misschien wel antwoord op weten.

Ik huur nu een pand maar ik heb een andere locatie gevonden dus ik ga verhuizen binnenkort. Nu heb ik een opzegtermijn van 3 maanden. Ik moet dus voor 1 april opzeggen.

Wat zet ik in mijn brief?

Groetjes Susan

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:46

Dat je je huur wilt opzeggen. En dat je, met in acht neming van de opzegtermijn per 30 juni het pand zal verlaten. Wel voor 1 april opzeggen, anders loop je weer een maand verder.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:10

En vraag om een schriftelijk bevestiging voor 1 april

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:37

Ja. Dat is n goede tip