[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eloya

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:18

ik had dus vanmorgen rijles, en dat ging hardstikke goed haha
wel niet heel erg veel 120/130 gereden want bij zwolle als alle rijstroken open zijn mag je eerste stuk alleen 80 en stuk daarna 100 en dan pas 120/130 en wij gingen er al eerder af.

eerst paar keer in en uitvoegen geoefend en daarna wel naar stukje 130.
vond afstand schatten met de spiegels wel lastig, vanuit de linker buitenspiegel leek de afstand veel kleiner dan dat die in werkelijkheid was als ik over mijn schouder keek, dat is dus nog even wennen

verder verkeersplein geoefend ook bij zwolle, die is best onoverzichtelijk XD maar ging ook goed.
nu 20 juli weer

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:41

Eloya schreef:
ik had dus vanmorgen rijles, en dat ging hardstikke goed haha
wel niet heel erg veel 120/130 gereden want bij zwolle als alle rijstroken open zijn mag je eerste stuk alleen 80 en stuk daarna 100 en dan pas 120/130 en wij gingen er al eerder af.

eerst paar keer in en uitvoegen geoefend en daarna wel naar stukje 130.
vond afstand schatten met de spiegels wel lastig, vanuit de linker buitenspiegel leek de afstand veel kleiner dan dat die in werkelijkheid was als ik over mijn schouder keek, dat is dus nog even wennen

verder verkeersplein geoefend ook bij zwolle, die is best onoverzichtelijk XD maar ging ook goed.
nu 20 juli weer

Heel herkenbaar het stukje met de spiegels. Ik dacht ook vaak dat het niet kon maar keer goed over je schouder kijken.. dat helpt wel en het went uiteindelijk wel.

Succes :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:42

LadyMadonna schreef:
17 oktober afrijden *\o/*

Hoe laat moet je?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 16:03

10.45 *\o/*

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 16:56

LadyMadonna schreef:
10.45 *\o/*

Best gunstige tijd. Ik moet 9-10. Ook echt ideaal!

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 23:34

Ik heb vandaag weer rijles gehad, het ging gelukkig best goed! :D

Alleen betrap ik mijzelf er steeds op dat mn ogen heel zwaar en moe worden, hebben meerdere dit? Of hebben jullie misschien tips om dat te voorkomen?

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 07:34

Ik heb zo een uurtje rijlessen, wil even vandaag en volgende week een uurtje rijlessen doen in verband met mijn lessenpakket die begint op te raken en dan vlak voor het afrijden 1 augustus, nog even 2 uurs lessen. Iemand nog tips wat ik kan vragen om te doen? Ik wil misschien nog wel een lesje bijzondere verrichtingen oefenen en even onder de motorkap kijken haha.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 08:36

Felien_Kyra schreef:
Ik heb zo een uurtje rijlessen, wil even vandaag en volgende week een uurtje rijlessen doen in verband met mijn lessenpakket die begint op te raken en dan vlak voor het afrijden 1 augustus, nog even 2 uurs lessen. Iemand nog tips wat ik kan vragen om te doen? Ik wil misschien nog wel een lesje bijzondere verrichtingen oefenen en even onder de motorkap kijken haha.

Jij gaat nu lessen, dan twee weken niks en dan verwachten dat je slaagt? Succes!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 09:40

Wat je kan vragen om te doen? Continuïteit waarborgen en elke week lessen, een herexamen en bijbehorende lessen zijn duurder dan die paar uurtjes die je nu gaat bezuinigen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:46

Ik blijf tot mijn examen gewoon trouw elke week 1,5 uur rijden, en dan misschien twee weken ervoor nog een paar x extra. Voor de prijs van een herexamen heb je ongeveer 5 lessen, dus tja...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:48

Ik heb ook gewoon gelest tussendoor inderdaad. Toen ik beide keren opnieuw moest afrijden ben ik iets minder gaan lessen omdat de wachttijd van het CBR erg lang was en ik geen zin had om weer een pakket te kopen. Dus elke twee weken/anderhalve week een les en toen voor ik moest afrijden de tweede keer drie uur gereden. Toen weer niet geslaagd, weer om de twee weken of anderhalve week gereden en toen moest ik op zaterdagochtend 9 uur afrijden dus heb toen maar een uurtje voorgereden ipv langer. Die keer wel geslaagd :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:54

Ik heb twintig lessen gehad en dan ook echt om de dag gelest. Zou ook niet even twee weken eruit willen. Dan raak je zoveel scherpte kwijt.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 21:41

Om de dag gelest? Spoed rijbewijs ofzo?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 21:44

kusvoorjou schreef:
Om de dag gelest? Spoed rijbewijs ofzo?

In vijf weken tijd. Laatste twee weken om de dag ongeveer inderdaad. Ideaal!

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 12:37

ikke schreef:
Felien_Kyra schreef:

Jij gaat nu lessen, dan twee weken niks en dan verwachten dat je slaagt? Succes!

Ik weet niet waar je 2 weken niks doet uit op maakt maar dit is niet t geval.. maar bedankt

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 14:42

Hiya! Ik kom even binnenvallen :D
Ik heb vandaag een proefles achter de rug, net van 13 tot 14u beetje gestuurd en nu kijken of ik nog meer lessen hier wil maken :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 15:00

DeEenhoorn schreef:
Hiya! Ik kom even binnenvallen :D
Ik heb vandaag een proefles achter de rug, net van 13 tot 14u beetje gestuurd en nu kijken of ik nog meer lessen hier wil maken :D

Hoe ging het voor je gevoel?

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 15:21

Opzich wel goed, beetje veel binnenbocht steeds, dus ik moet even wat later gaan sturen :') maar ik vond het achteraf wel jammer dat ik niet even een stukje het gas mocht aanvoelen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 15:25

DeEenhoorn schreef:
Opzich wel goed, beetje veel binnenbocht steeds, dus ik moet even wat later gaan sturen :') maar ik vond het achteraf wel jammer dat ik niet even een stukje het gas mocht aanvoelen.

Ik heb zelf gereden bij de ANWB in automaat. Ik mocht gelijk alles doen. Wel ideaal want dan kunnen ze een goed beeld vormen van hoe je met die stukjes om gaat. Echte aanrader in ieder geval.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 15:29

Ja, ik rij een schakelauto. Vind ik gelukkig niet erg, want ik denk dat ik nu makkelijker in een automaat kan rijden, andersom lijkt me toch lastiger, dat je automaat gewend bent en dan misschien eens een schakel gaat rijden.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 15:57

Ik ben sinds kort van rijschool gewisseld nog steeds spijt van
Deze man kan ecgt geen les geven en is zo saai en we rijden ook geen examenroutes en oefenen geen bijzondere verichtingen
Hoop toch echt dat ik ga slagen 22 aug 1ste x gezakt door de zenuwen

Nog ongv 4 lessen te gaan

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 16:37

DeEenhoorn schreef:
Ja, ik rij een schakelauto. Vind ik gelukkig niet erg, want ik denk dat ik nu makkelijker in een automaat kan rijden, andersom lijkt me toch lastiger, dat je automaat gewend bent en dan misschien eens een schakel gaat rijden.

Dat mag ook niet zomaar he. Als je je examen in een automaat doet mag je niet zomaar in een schakelauto rijden omdat je daar geen rijbewijs voor hebt dan.
@sabrinagirl:waarom was je gewisseld dan?

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 16:54

Sabrina, wat vervelend! Zelfde vraag; waarom gewisseld?
Ik moet ook op 22.8 afrijden :)

Nu 7 uur les gehad, vorige les vooral kruispunten en rotondes, en kijken, kijken en nog meer kijken. :') Hier ook meteen vanaf begin eerste les, hup schakelen, gas en rem.
Gaat allemaal op prettig vlot tempo, en super fijne instructeur.

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:02

Ik heb net weer gereden, ging opzich prima. Beetje kruispunten, rotondes, afslaan en dan alles met spiegelen. Volgende keer gaan we inparkeren, fijn :+

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:11

DeEenhoorn schreef:

Had dat ff gezegd dan ;)