Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zooist

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:50

Ik heb mijn nummer er wel op en ben na een idiote actie in het verkeer altijd bang dat ze me gaan bellen :') maar dat is nog nooit gebeurd.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:21

Ik heb mijn logo, adres en website.. Geen telefoonnummer :) Sinds ik met een bestickerde wagen rijd denk ik ook wel even na voor ik ga tuuten of knipperen met m'n lichten als er weer eentje een domme actie uithaalt :P

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:25

Ik merk wel dat we baat hebben wij de bestickerde bedrijfs auto's. Zo komt er geregeld iemand binnen die zegt dat ze de bus ergens hebben zien staan (bijvoorbeeld bij de Lidl als ik boodschappen haal) en aan de hand daarvan langs komen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:33

Onze auto ziet er vaak niet uit door het naast de dijk staan, vandaag was je hem en morgenochtend zit 'ie weer stijf onder de bagger >;)

Dus daarom geen bestickering, zou me doodschamen om zakelijk zo rond te rijden, slechte reclame vind ik dat zo'n gore bedrijfsauto :P

boumanrsp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:50

Hier ook alleen het bedrijfslogo en de website op de auto's

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 15:00

Ik laat de mijne ook niet bestickeren, ik rijd liever anoniem rond en laat hem met gerust hart vuil worden.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 16:24

pmarena schreef:
Onze auto ziet er vaak niet uit door het naast de dijk staan, vandaag was je hem en morgenochtend zit 'ie weer stijf onder de bagger >;)

Dus daarom geen bestickering, zou me doodschamen om zakelijk zo rond te rijden, slechte reclame vind ik dat zo'n gore bedrijfsauto :P

Precies mijn redenatie :D
Ik heb een soort stal op wielen waar ik me normaal al voor doodschaam (niet zo erg dat ik er iets aan doe), dus daar wil ik geen bedrijfsnaam op zetten.

Aan de andere kant zou het misschien een motivatie zijn om het wel te doen.

Nog weer een andere kant: houden jullie ook rekening met het type auto wat je rijdt om te kiezen voor bestickering? Ik heb een BMW Touring en vind die ergens niet zo geschikt voor m'n MissCommunicatie business :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 16:26

Nou ik had ook een super klein busje (Fiat Fiorino) en dat staat dan ook best wel kneuterig vind ik als dat je bedrijfsbus moet zijn :P

Aan de andere kant straalt dat iig. niet uit dat je je zelf extreem verrijkt over de rug van je klanten :+

Maar ook het anoniem rondrijden vind ik een groot goed :j

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 16:33

Ik wou speciaal een witte, zwarte of grijze auto i.v.m. bestickering. Voor mij als fotograaf is een een rijdend reclamebord, of een stilstaande als ik heb bij een evenement neerzet.

Alleen is het bestickeren er nog niet van gekomen, haha. En ja, het is een witte geworden: die er dus na een week weer net zo smerig uitziet als voor het wassen.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 16:43

Ik heb er zeker naar gekeken toen ik bijna 3 jaar geleden een splinternieuwe auto kocht. Was ook rond de tijd dat mijn nieuwe huisstijl lanceerde, dus sloot goed op elkaar aan. Heb toen een witte auto gekocht, omdat daar mijn logo op kan (hoewel ik heel graag een lichtblauwe auto had wilde, maar ja, dat gaat niet met een lichtblauwe huisstijl).
En ik heb een hele zuinige auto gekocht die er wel lekker sportief uit ziet (SEAT Ibiza ST), dus het past wel heel goed bij mij en mijn bedrijf. Net zoals Yucca zegt is het voor mij een rijdend reclamebord, zelfs al komt er niet direct iets uit.

En ja, ook mijn witte auto is regelmatig flink vies, maar al met al valt het me mee. Ga sinds een jaar wel voort naar de wasstraat... Heb geen tijd om ruim een uur bezig te zijn met mijn auto wassen als het ook in 4 minuten en voor € 8,- kan omdat ik toch regelmatig langs die wasstraat kom.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 16:52

Olympia96 schreef:
pmarena schreef:

Nog weer een andere kant: houden jullie ook rekening met het type auto wat je rijdt om te kiezen voor bestickering? Ik heb een BMW Touring en vind die ergens niet zo geschikt voor m'n MissCommunicatie business :+

Jep. Wij hebben gekozen voor een bestelbus, omdat we ruimte nodig hadden en ik ook een trailer wil blijven kunnen trekken :P
In overleg met onze accountant hebben we ervoor gekozen om een splinternieuwe te kopen.

De bus is wit. Mijn vorige auto (Jeep) was zwart, maar daar zag je meer op dan op de bus.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 17:55

Haha, leuk die verhalen over bestickering. Ik wil ook nog graag wat reclame op mijn auto, maar ik heb nu twee bedrijven. Mijn nieuwe bedrijf heeft een groen/witte huistijl en mijn fotografiebedrijf een paars/roze :p Dat combineert dan niet zo mooi, mijn auto is donkergroen dus zou dan weer beter staan bij mijn nieuwe bedrijf :P

Leuk om te lezen dat het dus wel wat op kan leveren... Maar ja, het is ook maar de vraag hoe lang mijn auto nog de APK gaat doorkomen... Misschien dan later voor een neutralere kleur auto kiezen, ik had nu puur voor mijn huidige auto gekozen vanwege de airco enzo en toch wat nieuwer dan de andere auto waar ik in proef reed. Ik had het liefst een paarse auto gehad haha, maar die heb je niet zo snel als occasion...

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:07

Ik heb wel eens zitten overwegen van die magneet platen te laten maken.
Dan kan ik tenminste incognito als ik ze eraf haal :')

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:07

Ik had mijn oude Ka-tje die ik hiervoor had ook bestickerd, maar dan heel eenvoudig met één kleur folie waar ze letters uit hebben gesneden. Dit heb ik er scheef op laten plakken aan beide kanten + op de achterkant de website. Koste € 250,- dus dat vond ik voor zelfs één jaar nog wel oké, stel dat hij niet door de APK kwam.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:16

Ik vind €250,00 nogal wat voor even... Ik heb helaas geen dik gevulde portemonnee :p Ik heb inderdaad ook aan die magneetdingen gedacht, die kunnen ook makkelijk over naar een andere auto :P Incognito, tja, ik rijd meestal wel heel netjes :p

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:28

Tja, een advertentie in een weg-gooi-krantje kost al gauw € 150,- en dat ligt na één blik in de papierbak. Of op een beurs/ladies-avond staan á 50/100 euro.... dan kies ik liever voor € 250,- en het hele jaar in beeld. Marketing is toch wel één van de belangrijkste zaken in je onderneming (hoef natuurlijk niet allemaal geld te kosten ;) ).

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:32

Sja, mijn auto is echt vaak smerig.. Ik woon momenteel nog VLAK aan zee (het strand is 15 meter stappen) dus altijd zand en zout, kan je niet onderuit.. Trek ik me niet zoveel van aan, een paardenauto van een paardenbedrijf mag wel een keer wat vuiler zijn :P

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 20:33

Mijn auto is ook niet altijd super schoon, maar ik krijg wel veel leuke reacties op m'n rijdende reclamebord :D Als klanten wat af komen halen, kunnen ze het makkelijk/snel vinden, als ik ergens sta (boodschappen doen, hond uitlaten is bos/park) spreken mensen me wel eens aan om wat te vragen over de shop en op evenementen staat het ook professioneel. Daarbij is mijn doelgroep wel gewend aan smerige auto's, omdat ze allemaal te maken hebben met vieze/natte honden in en rond de auto, dus ik voel me niet geroepen om elk spatje er gelijk vanaf te halen.

Over de kosten: Ik heb mijn logo, full colour, aan beide zijkanten van de auto staan, met nog een QR code erbij. Op de voorkant staat het beeldmerk op de motorkap en op de achterkant staat het logo + QR code in het klein. Ik was geloof ik €200,- kwijt en ook ik vind dat niet zo duur. Net wat er wordt gezegd, in zo'n plaatselijk krantje betaal je zo tussen de €80,- en €150,- voor een advertentie (ex btw) en daar krijg je amper response op, dan geef ik m'n geld liever aan belettering uit!

Ik las ook wat over magneetplaten, persoonlijk zou ik dat niet doen. Het is niet eens zo heel veel goedkoper dan gewoon laten beletteren en de platen worden heel snel lelijk (heb ik bij m'n pa gezien). Al zou ik heel misschien wel 1 magneetplaat willen voor op onze camper, voor als ik die af en toe meeneem naar evenementen, want daar kan ik niet permanent iets op laten zetten.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 20:51

Die magneetplaten waaien weg. Spreek uit ervaring. We deden het bij een bedrijf waar ik werkte. En hoewel de accountmanagers er niet dol op waren, weet ik zeker dat ze ze er niet af hebben gesloopt hahaha. Zonde van het geld. Stickers staan dan echt mooier!

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 00:28

+:)+ Wat super al die reacties, bedankt!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 00:45

Vind het ook wel afhangen van wat je doet, bij een paardenbedrijf vind ik het vrij normaal dat die niet schoon is (net als in de bouw ofzo), maar ik ga een delicatessenzaak openen en dat vind ik dan niet echt representatief als je met zo'n baggerauto aan komt zetten :n.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 00:51

Ik wilde eerder ook bestickering op de bedrijfs auto en trailer. Tot op heden nog niet gedaan, zitten ook nadelen aan natuurlijk. Mijn auto is ook vaak vies,maar goed, is een stoere Toyota Landcruiser, dus gelukkig hoort dat een beetje bij het imago vd auto :+
Ik heb wel logo's op bv mijn dekjes met concours :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 11:43

joyce2 schreef:
Mijn auto is ook niet altijd super schoon, maar ik krijg wel veel leuke reacties op m'n rijdende reclamebord :D Als klanten wat af komen halen, kunnen ze het makkelijk/snel vinden, als ik ergens sta (boodschappen doen, hond uitlaten is bos/park) spreken mensen me wel eens aan om wat te vragen over de shop en op evenementen staat het ook professioneel.

Daar zit ik al helemaal niet op te wachten, wil je even snel boodschappen halen ofzo en dan krijg je dat soort vragen.... ik heb daar helemaal geen zin in :o

Als ik achter de laptop zit ben ik voor iedereen voor alle vragen bereikbaar en doe ik wat ik kan om mensen te helpen, maar ik wil ook wel eens een uurtje gewoon mezelf zijn en niet "de zaak" zeg maar, daarom wil ik ook niet herkenbaar over straat en niet telefonisch bereikbaar zijn, werk puur via internet...anders word je echt de hele dag door door klanten geleefd, brrrr :=

Maargoed zo trekt iedereen ergens anders de grens, ik ben via mail supergoed bereikbaar en een ander zal dat weer niet hebben :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 13:58

pmarena schreef:
daarom wil ik ook niet herkenbaar over straat en niet telefonisch bereikbaar zijn, werk puur via internet...anders word je echt de hele dag door door klanten geleefd, brrrr :=

Ga een keer met mij gezellig shoppen. Gezellig ahum haha
Bij zowat iedereen die we tegenkomen: "hallo" "hallo" "hoi" "hallo" "hallo" "hoi" :') :') :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 14:10

Haha ja maar dan kennen ze je natuurlijk vanuit de winkel :D
Of omdat je met die honden rondloopt misschien ook wel :)

Dat gehoi vind ik niet erg hoor, heb ik ook vanwege mijn bijbaantje als postbezorger.
Maar om nou op straat elke keer uit te moeten gaan leggen wat dat nou is zo'n boomloos zadel.... ga lekker naar de site, daar staat alles uitgelegd :P

Misschien klink ik nu als een klantonvriendelijke hork ofzo :o
Maar ik ben super klantvriendelijk en heb het echt nodig om ook op momenten even geen "Barefoot" te zijn :j