1040 uur: nu al helemaal zat!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Larissa_

Re: 1040 uur: nu al helemaal zat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:40

Sommige reacties zijn een beetje kort door de bocht Bloos Er zijn genoeg leerlingen die weten waarom gestaakt word dat even voorop gesteld. Ten 2e krijgt de school een flinke boete als deze niet aan zijn uren komt, waardoor de scholen de raarste dingen gaan doen.. Wij hebben bijv. al extra ckv uren waar ik in moet boetseren Verward doe vwo4 ! Het staken liep bij de meeste scholen flink uit de hand, wat ik zeker niet goed keur.. Maar de regering ging wel een nieuw plan overwegen dus uiteindelijk kan het nut hebben. Verder blaast de media een hele boel op, de nuttige interviews laten ze weg .. en een van een achterlijk kind om het zo maar te zeggen wordt wel uitgezonden, en daaruit wordt een conclusie getrokken dat alle middelbare school kinderen maar achterlijk zijn Verward

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:41

Emilia schreef:
Dees schreef:
BEst gek dat het zo'n probleem is die 1040 uur...

Ik denk dan bij mezelf: ga werken.
49 weken van 40 uur = 1960 uur.

Zal menig student nog raar van op de koffie komen Knipoog

Ben wel benieuwd wat de volwassenen in dit topic voor ideeen hebben over wat het voor de docenten gaat betekenen?

Precies de docenten krijgen meer werk, en niet er meer voor betaald.. want daar zijn weer een heleboel voorwaarden voor waar geen enkele leraar aan toe komt !

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:42

Larissa_ schreef:
Sommige reacties zijn een beetje kort door de bocht Bloos Er zijn genoeg leerlingen die weten waarom gestaakt word dat even voorop gesteld. Ten 2e krijgt de school een flinke boete als deze niet aan zijn uren komt, waardoor de scholen de raarste dingen gaan doen.. Wij hebben bijv. al extra ckv uren waar ik in moet boetseren Verward doe vwo4 ! Het staken liep bij de meeste scholen flink uit de hand, wat ik zeker niet goed keur.. Maar de regering ging wel een nieuw plan overwegen dus uiteindelijk kan het nut hebben. Verder blaast de media een hele boel op, de nuttige interviews laten ze weg .. en een van een achterlijk kind om het zo maar te zeggen wordt wel uitgezonden, en daaruit wordt een conclusie getrokken dat alle middelbare school kinderen maar achterlijk zijn Verward

Ja en ik vind het belachelijk dat ze dan juist toegeven! Men hoeft maar rotzooi te schoppen en hoppa, er kan wel wat van de uren af!
Laatst bijgewerkt door Emilia op 26-11-07 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

traan_beauty

Larissa_ schreef:

Daar heb je dan ook weer gelijk in...

Bokkiej

bij ons was eieren op gemeentehuis, politie en politieauto's, vuurwerk ( waariemand voor opgepakt is die ik ken Tong uitsteken ) en hek eruit gesloopt bij gemeentehuis die half in sloot lag.

op http://www.omropfryslan.nl en http://www.rtlnieuws.nl staan wel leuke beelden. Knipoog
Ik heb zelf niet gestaakt maar als ze er geen straf voor gekregen hebben en ze gaan weer staken ga ik mee want anders zit ik ook maar wat op school te niksen. Tong uitsteken

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:44

ik moet wel zeggen dat het geen staken meer is maar hooligansstaking om zo maar te zeggen. Maar als het helpt om minder uren te krijgen is het mij best Lachen

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:44

Emilia schreef:
Larissa_ schreef:

Ja en ik vind het belachelijk dat ze dan juist toegeven! Men hoeft maar rotzooi te schoppen en hoppa, er kan wel wat van de uren af!

Wie zegt dat het alle leerlingen om de hoeveelheid uren gaat, het gaat vooral om de kwaliteit van de uren, wat heeft het voor een zin om tot 4 uur op school te zitten & weet niet hoeveel tussen uren te hebben of belachelijke vakken!

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:47

Ach kom, de meeste zeuren om de uren. Tuurlijk zijn er ook leerlingen die het om de kwaliteit gaat.

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:51

Emilia schreef:
Ach kom, de meeste zeuren om de uren. Tuurlijk zijn er ook leerlingen die het om de kwaliteit gaat.

Jij scheert ook iedereen over 1 kam, weer zo een media volger Clown . Ben zelf bij een staking in Limburg geweest, de meeste wisten wel degelijk waar het over ging.. en ja over de kwaliteit!!!!
En dan wordt van een of ander kind een interview gedaan waarin die vanalles eruit flapt waar niet eens over nagedacht is, maar de fatsoenlijke interviewen die de dag erna zijn opgenomen bij ons in de school hebben ze niet getoond

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:54

Denk dat er per plek en school verschil in zit of ze weten waarmee ze bezig zijn.

Helaas de groep meelopers zal inderdaad groter zijn als de mensen met mening en er zitten ook mensen met mening nog op scholen die er wel echt voor zijn, maar het niet durven te uiten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:54

Tuurlijk gaat het sommigen ook om kwaliteit, maar oh oh oh wat zijn ze blij als er uren vanaf gaan....

Meer kwaliteit maar met hetzelfde aantal uren had minder goed gevallen dan lekker die uren eraf!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:55

Docenten worden prima betaald in Nederland.
Er zijn geen doorgroeimogelijkheden, maar dat is wat anders dan de bruto beloning.

Werken daarbij trouwens ook niet meer dan de gemiddelde Nederlander. Eerder minder.

Er is wel wat te zeggen voor prestatie-loon. Goed presterende leraren mogen imo echt meer verdienen. Maar eigenlijk... matig presterende leraren moeten gewoon kunnen worden ontslagen.

leerlingen mogen iig geenszins mopperen over het aantal uren dat zij op school zitten. Het is slechts een fractie van de uren (en intensiteit!) dat op ze af komt in de 'grote mensen wereld'.

En leerlingen die menen hun 'rechten' vechtend en vernielend op straat te moeten verdedigen - SCHANDE.

Larissa_

Goof schreef:
Tuurlijk gaat het sommigen ook om kwaliteit, maar oh oh oh wat zijn ze blij als er uren vanaf gaan....

Meer kwaliteit maar met hetzelfde aantal uren had minder goed gevallen dan lekker die uren eraf!

Iedereen is vroeger jong geweest, en vertel me nu niet dat jij dat dagje vrij ook niet lekker zult vinden Knipoog ook op je baan!

Emilia

Larissa_ schreef:
Emilia schreef:

Jij scheert ook iedereen over 1 kam, weer zo een media volger Clown . Ben zelf bij een staking in Limburg geweest, de meeste wisten wel degelijk waar het over ging.. en ja over de kwaliteit!!!!
En dan wordt van een of ander kind een interview gedaan waarin die vanalles eruit flapt waar niet eens over nagedacht is, maar de fatsoenlijke interviewen die de dag erna zijn opgenomen bij ons in de school hebben ze niet getoond

Nee dat doe ik niet. Maar ik werk elke dag met de leerlingen en elke leerling die IK tot nu toe heb gevraagd heeft het alleen over het aantal uren!

Roossje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:56

Laura15 schreef:
wat en ramp vandaag.
ik was op het canadaplein even wezen kijken!
mensen sprongen op auto's, ruiten werden vernield, politie bekoogeld, vuurwerk, brand gesticht, putten werden omhooggeblazen etc.

Zo he! Wow! En dat is maar een 200 m van mijn school af..
Maargoed, onze school is de braafste van heel Alkmaar en er wordt
(bijna) niet gestaakt. Al moet ik toch zeggen dat ik wel medelijden heb
met sommige medeleerlingen die af en toe pas om half 7 thuis zijn..
Onze school is trouwens wel van plan vrijdag te gaan staken,
en dat was geen idee de leerlingen Knipoog Maar ik zou nooit met eieren gaan
gooien of spullen van iemand anders gaan kapot maken.
Ik hoop echt dat mijn proefwerkuren verdwijnen, omdat ik me echt niet kan concentreren
en we meestal toch galgje gaan spelen ofzo, dan liever een uurtje nederlands.
Ik ben benieuwd hoe het afloopt woensdag!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:57

Larissa_ schreef:
Goof schreef:

Iedereen is vroeger jong geweest, en vertel me nu niet dat jij dat dagje vrij ook niet lekker zult vinden Knipoog ook op je baan!

Joh, ik heb twaalf weken vakantie in een jaar als docent zijnde, mijns inziens heerlijk hoor, maar echt niet allemaal nodig. Je zal mij niet horen roepen dat ik nog meer vrij wil.

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:57

ik heb ook gestaakt in amersfoort t was daar een leuke zweer alleen zijn veel eieren gegooid en veel mensen opgepakt maar iedereen bleef gezellig en er werd neit gevochten ofso..

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:04

x_Can schreef:
Ik ben al die onderwijs dingen ook zó spuugzat! Wij hebben sinds vorig jaar nóóit meer een uurtje vrij gehad! Dus iedere dag van half 9 tot 3... Daar word je gek van.

Edit> ^Daar kunnen ze niks aan doen, want de schoolinspectie zegt dat dat moet en anders kan de school een fikse boete krijgen. daarom hebben veel mensen geen vrij meer!

Jeeeemig!!! sorry hoor maar ik snap jullie ook niet meer.
de ene keer is het gezeur op school omdat er zoveel uitval uren zijn en zoveel tussenuren en nu is het weer niet goed omdat het teveel zijn?
sorry maar jullie moeten niet zo zeuren! 1040 uur in 10 maand vind ik niet veel! en dan is het nu nog versoepeld ook.
Ik heb uitgerekend dat jullie ongeveer 25 uur in de week maken (iets meer misschien). nou dat is toch niks! deel dat eens door 5, dat zijn 5of 6 uur op een dag. en dan geen lesuren maar hele uren! reken maar uit dat is dus op zijn laatst half 3 ongeveer.
Ik heb in totaal 1200 uur, en daar zitten de zelfstudieuren ook bij. ik zie jullie nog wel klagen als je naar het HBO moet en ineens hele dagen tot half 5 op school moet zitten. dan mag je blij zijn dat je op het middelbaar onderwijs daar al wat op voorbereid bent.

dat Staken slaat nergens meer op nu het al naar 1000 uur versoepeld is (ja en 40 uur zelf in te vullen door de school, dan krijg je een kamp weekje ofzo) die middelbare leerlingen moeten gewoon weer wat te zeuren hebben, er zijn een paar deze discussie begonnen en de rest volgt maar gewoon, hebben niet eens even uitgerekend hoe weinig uur het eigenlijk is, maar als het om nog minder gaat dan doen we wel mee... jaa, wil je nou een goede opleiding en straks een goede baan? GA DAN NAAR SCHOOL!!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:08

Melanie_ schreef:
1040 uren : 40 weken (school) = 26 uur per week. Dus 12 weken vakantie in totaal. Serieus, ik snap die complete staking niet... Verward

PRECIES!!
sommigen zeggen 35 uur in de week te hebben, jaaa incl tussenuur zeker Knipoog

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:08

cp112 schreef:
x_Can schreef:
Ik ben al die onderwijs dingen ook zó spuugzat! Wij hebben sinds vorig jaar nóóit meer een uurtje vrij gehad! Dus iedere dag van half 9 tot 3... Daar word je gek van.

Edit> ^Daar kunnen ze niks aan doen, want de schoolinspectie zegt dat dat moet en anders kan de school een fikse boete krijgen. daarom hebben veel mensen geen vrij meer!

Jeeeemig!!! sorry hoor maar ik snap jullie ook niet meer.
de ene keer is het gezeur op school omdat er zoveel uitval uren zijn en zoveel tussenuren en nu is het weer niet goed omdat het teveel zijn?
sorry maar jullie moeten niet zo zeuren! 1040 uur in 10 maand vind ik niet veel! en dan is het nu nog versoepeld ook.
Ik heb uitgerekend dat jullie ongeveer 25 uur in de week maken (iets meer misschien). nou dat is toch niks! deel dat eens door 5, dat zijn 5of 6 uur op een dag. en dan geen lesuren maar hele uren! reken maar uit dat is dus op zijn laatst half 3 ongeveer.
Ik heb in totaal 1200 uur, en daar zitten de zelfstudieuren ook bij. ik zie jullie nog wel klagen als je naar het HBO moet en ineens hele dagen tot half 5 op school moet zitten. dan mag je blij zijn dat je op het middelbaar onderwijs daar al wat op voorbereid bent.

dat Staken slaat nergens meer op nu het al naar 1000 uur versoepeld is (ja en 40 uur zelf in te vullen door de school, dan krijg je een kamp weekje ofzo) die middelbare leerlingen moeten gewoon weer wat te zeuren hebben, er zijn een paar deze discussie begonnen en de rest volgt maar gewoon, hebben niet eens even uitgerekend hoe weinig uur het eigenlijk is, maar als het om nog minder gaat dan doen we wel mee... jaa, wil je nou een goede opleiding en straks een goede baan? GA DAN NAAR SCHOOL!!

Tot half 5?

Ik zit 2 keer in de week tot 5 uur op school
en de rest 3 uur of 4 uur. bij ons is er ook gestaakt maar dan van de school naast ons. die kwamen bij ons het plein op om rotzooi te trappen en dingen te vernielen en dan moet ik mn tentamens maken. nou het was bijna niet te doen Sigaar

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:09

cp112 schreef:
sommigen zeggen 35 uur in de week te hebben, jaaa incl tussenuur zeker Knipoog

Nee. Ik heb 36 uur per week gehad, en nu alsnog wel meer dan 26 uur, maar dat even terzijde. Knipoog ZONDER tussenuren en dergelijke. Dus het kán wel degelijk gewoon meer zijn dan dat.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:10

Ik heb 25 uur exl. tussenuren.
Ik zou t helemaaaal niet erg vinden om meer te krijgen IK wil leren, zodat IK later ene goed beroep kan uitoefenen, en er komt bij dat ik school nog leuk vind ook!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:11

jacqii schreef:
ik heb ook gestaakt in amersfoort t was daar een leuke zweer alleen zijn veel eieren gegooid en veel mensen opgepakt maar iedereen bleef gezellig en er werd neit gevochten ofso..

jij hebt de 1040 uur wel nodig, leer eens even Nederlands!

Jolliegirl schreef:
Ik heb 25 uur exl. tussenuren.
Ik zou t helemaaaal niet erg vinden om meer te krijgen IK wil leren, zodat IK later ene goed beroep kan uitoefenen, en er komt bij dat ik school nog leuk vind ook!

JAA ze bestaan nog wel Knipoog
ja id excl tussenuren, echte lesuren.

Megane

Ik heb ipv 1040 uur iets van 1160, ook al voor die regel, en dat terwijl ik ook gewoon in de derde zit,,

jacqii

ik heb ook wel meer uur als 26