Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Emilia schreef:Dees schreef:BEst gek dat het zo'n probleem is die 1040 uur...
Ik denk dan bij mezelf: ga werken.
49 weken van 40 uur = 1960 uur.
Zal menig student nog raar van op de koffie komen
Ben wel benieuwd wat de volwassenen in dit topic voor ideeen hebben over wat het voor de docenten gaat betekenen?
Larissa_ schreef:Sommige reacties zijn een beetje kort door de bochtEr zijn genoeg leerlingen die weten waarom gestaakt word dat even voorop gesteld. Ten 2e krijgt de school een flinke boete als deze niet aan zijn uren komt, waardoor de scholen de raarste dingen gaan doen.. Wij hebben bijv. al extra ckv uren waar ik in moet boetseren
doe vwo4 ! Het staken liep bij de meeste scholen flink uit de hand, wat ik zeker niet goed keur.. Maar de regering ging wel een nieuw plan overwegen dus uiteindelijk kan het nut hebben. Verder blaast de media een hele boel op, de nuttige interviews laten ze weg .. en een van een achterlijk kind om het zo maar te zeggen wordt wel uitgezonden, en daaruit wordt een conclusie getrokken dat alle middelbare school kinderen maar achterlijk zijn
Larissa_ schreef:Sommige reacties zijn een beetje kort door de bochtEr zijn genoeg leerlingen die weten waarom gestaakt word dat even voorop gesteld. Ten 2e krijgt de school een flinke boete als deze niet aan zijn uren komt, waardoor de scholen de raarste dingen gaan doen.. Wij hebben bijv. al extra ckv uren waar ik in moet boetseren
doe vwo4 ! Het staken liep bij de meeste scholen flink uit de hand, wat ik zeker niet goed keur.. Maar de regering ging wel een nieuw plan overwegen dus uiteindelijk kan het nut hebben. Verder blaast de media een hele boel op, de nuttige interviews laten ze weg .. en een van een achterlijk kind om het zo maar te zeggen wordt wel uitgezonden, en daaruit wordt een conclusie getrokken dat alle middelbare school kinderen maar achterlijk zijn
Emilia schreef:Larissa_ schreef:Sommige reacties zijn een beetje kort door de bochtEr zijn genoeg leerlingen die weten waarom gestaakt word dat even voorop gesteld. Ten 2e krijgt de school een flinke boete als deze niet aan zijn uren komt, waardoor de scholen de raarste dingen gaan doen.. Wij hebben bijv. al extra ckv uren waar ik in moet boetseren
Ja en ik vind het belachelijk dat ze dan juist toegeven! Men hoeft maar rotzooi te schoppen en hoppa, er kan wel wat van de uren af!
Emilia schreef:Ach kom, de meeste zeuren om de uren. Tuurlijk zijn er ook leerlingen die het om de kwaliteit gaat.
Goof schreef:Tuurlijk gaat het sommigen ook om kwaliteit, maar oh oh oh wat zijn ze blij als er uren vanaf gaan....
Meer kwaliteit maar met hetzelfde aantal uren had minder goed gevallen dan lekker die uren eraf!
Larissa_ schreef:Emilia schreef:Ach kom, de meeste zeuren om de uren. Tuurlijk zijn er ook leerlingen die het om de kwaliteit gaat.
Jij scheert ook iedereen over 1 kam, weer zo een media volger. Ben zelf bij een staking in Limburg geweest, de meeste wisten wel degelijk waar het over ging.. en ja over de kwaliteit!!!!
En dan wordt van een of ander kind een interview gedaan waarin die vanalles eruit flapt waar niet eens over nagedacht is, maar de fatsoenlijke interviewen die de dag erna zijn opgenomen bij ons in de school hebben ze niet getoond
Laura15 schreef:wat en ramp vandaag.
ik was op het canadaplein even wezen kijken!
mensen sprongen op auto's, ruiten werden vernield, politie bekoogeld, vuurwerk, brand gesticht, putten werden omhooggeblazen etc.
Larissa_ schreef:Goof schreef:Tuurlijk gaat het sommigen ook om kwaliteit, maar oh oh oh wat zijn ze blij als er uren vanaf gaan....
Meer kwaliteit maar met hetzelfde aantal uren had minder goed gevallen dan lekker die uren eraf!
Iedereen is vroeger jong geweest, en vertel me nu niet dat jij dat dagje vrij ook niet lekker zult vindenook op je baan!
x_Can schreef:Ik ben al die onderwijs dingen ook zó spuugzat! Wij hebben sinds vorig jaar nóóit meer een uurtje vrij gehad! Dus iedere dag van half 9 tot 3... Daar word je gek van.
Edit> ^Daar kunnen ze niks aan doen, want de schoolinspectie zegt dat dat moet en anders kan de school een fikse boete krijgen. daarom hebben veel mensen geen vrij meer!
Melanie_ schreef:1040 uren : 40 weken (school) = 26 uur per week. Dus 12 weken vakantie in totaal. Serieus, ik snap die complete staking niet...
cp112 schreef:x_Can schreef:Ik ben al die onderwijs dingen ook zó spuugzat! Wij hebben sinds vorig jaar nóóit meer een uurtje vrij gehad! Dus iedere dag van half 9 tot 3... Daar word je gek van.
Edit> ^Daar kunnen ze niks aan doen, want de schoolinspectie zegt dat dat moet en anders kan de school een fikse boete krijgen. daarom hebben veel mensen geen vrij meer!
Jeeeemig!!! sorry hoor maar ik snap jullie ook niet meer.
de ene keer is het gezeur op school omdat er zoveel uitval uren zijn en zoveel tussenuren en nu is het weer niet goed omdat het teveel zijn?
sorry maar jullie moeten niet zo zeuren! 1040 uur in 10 maand vind ik niet veel! en dan is het nu nog versoepeld ook.
Ik heb uitgerekend dat jullie ongeveer 25 uur in de week maken (iets meer misschien). nou dat is toch niks! deel dat eens door 5, dat zijn 5of 6 uur op een dag. en dan geen lesuren maar hele uren! reken maar uit dat is dus op zijn laatst half 3 ongeveer.
Ik heb in totaal 1200 uur, en daar zitten de zelfstudieuren ook bij. ik zie jullie nog wel klagen als je naar het HBO moet en ineens hele dagen tot half 5 op school moet zitten. dan mag je blij zijn dat je op het middelbaar onderwijs daar al wat op voorbereid bent.
dat Staken slaat nergens meer op nu het al naar 1000 uur versoepeld is (ja en 40 uur zelf in te vullen door de school, dan krijg je een kamp weekje ofzo) die middelbare leerlingen moeten gewoon weer wat te zeuren hebben, er zijn een paar deze discussie begonnen en de rest volgt maar gewoon, hebben niet eens even uitgerekend hoe weinig uur het eigenlijk is, maar als het om nog minder gaat dan doen we wel mee... jaa, wil je nou een goede opleiding en straks een goede baan? GA DAN NAAR SCHOOL!!
cp112 schreef:sommigen zeggen 35 uur in de week te hebben, jaaa incl tussenuur zeker
jacqii schreef:ik heb ook gestaakt in amersfoort t was daar een leuke zweer alleen zijn veel eieren gegooid en veel mensen opgepakt maar iedereen bleef gezellig en er werd neit gevochten ofso..
Jolliegirl schreef:Ik heb 25 uur exl. tussenuren.
Ik zou t helemaaaal niet erg vinden om meer te krijgen IK wil leren, zodat IK later ene goed beroep kan uitoefenen, en er komt bij dat ik school nog leuk vind ook!