[Info] Stage uitwissel topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moonlight17

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 23:51

Voor mijn afstuderen zoek ik een leuk liefst paardgerelateerd bedrijf in de omgeving van Venray(Noord-Limburg). Ben bereid tot 2 uur afstand te rijden. Liefst op een afstand van 1 uur. Is voor een periode van ongeveer een half. Graag zou ik in februari al willen beginnen.

Als iemand nog een leuk bedrijf weet waar ze met regelmaat een plek hebben hoor ik dat graag.

Hes_Han

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 15:27

Ik zoek een meeloop stage in webdesign. ik wil mij richten op content design en zoek een leuk stage omgeving Amsterdam. Wie weet iets? Reclamebureau? mediabedrijf?

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:59

Gezocht:

Van 19 mei t/m 12 juni 2015 ben ik op zoek naar een stageplaats. Ik doe de opleiding HBO Dier- en Veehouderij, jaar 1. Deze periode moet ik 5 dagen in de week 8 uur per dag stage lopen. Het gaat om een oriëntatiestage. In april moet ik een stage lopen op een primair landbouwhuisdierenbedrijf. Waarschijnlijk ga ik op een melkveebedrijf stage lopen. Aangezien ik alle richtingen leuk vindt lijkt het mij leuk om een ander soort stage te doen dan mijn eerste stage. Bijvoorbeeld met paarden, dierentuin etc.

Het doel van de Oriëntatiestage is:
- Kennis maken met het werkveld
- Toepassen competenties in de praktijk

Het liefste in de gemeente Utrecht of Zuid-Holland, hoewel ik de mogelijkheid heb om vanaf Utrecht met de auto te komen.

Heeft er iemand een leuk idee?

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 02:09

Gezocht: HRM afstudeeropdracht

Ik zoek voor Februari een HRM afstudeeropdracht van 5 maanden. Tijdens de afstudeeropdracht heb ik echt een onderzoekende en adviserende rol.
Ik ben opzoek naar een concrete en uitdagende opdracht maar ben daarnaast ook bereid mee te werken binnen het bedrijf zodat ik meer HR werkervaring op kan doen binnen een organisatie en een goed beeld krijg van wat er speelt binnen een organisatie.
Het onderwerp van de opdracht is voor mij nog open, wel heb ik een lichte voorkeur voor het ontwikkelen van een HRM beleidsplan of personeels ontwikkeling binnen een organisatie, maar ik sta open voor andere mogelijkheden.

Mocht iemand een idee hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 15:24

pressent schreef:
Gezocht: HRM afstudeeropdracht

Ik zoek voor Februari een HRM afstudeeropdracht van 5 maanden. Tijdens de afstudeeropdracht heb ik echt een onderzoekende en adviserende rol.
Ik ben opzoek naar een concrete en uitdagende opdracht maar ben daarnaast ook bereid mee te werken binnen het bedrijf zodat ik meer HR werkervaring op kan doen binnen een organisatie en een goed beeld krijg van wat er speelt binnen een organisatie.
Het onderwerp van de opdracht is voor mij nog open, wel heb ik een lichte voorkeur voor het ontwikkelen van een HRM beleidsplan of personeels ontwikkeling binnen een organisatie, maar ik sta open voor andere mogelijkheden.

Mocht iemand een idee hebben?

Kijk eens op Linkedin op die special HBO stage plaatsen! Verder vond ik veel afstudeerstages op indeed, maar was opzoek naar een eerstejaars stage. :+

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:38

Hoi, wat leuk zo'n uitwisseltopic! Ik zal na m'n tentamens alles eens doorlezen en kijken of ik iemand nog met ideeen voor een stageplek kan helpen :)

Ik moet komend schooljaar ook stage gaan lopen, ik moet het eerste half jaar een minor volgen dus ik heb nog even. Gezien ik een buitenlandse minor wil gaan doen, moet ik mij er alleen wel al mee bezig gaan houden. Ik studeer commerciele economie (HBO) en moet dan ook een stage doen in die riching (marketing/sales), ik weet alleen niet zo goed wat ik wil. Dus als er iemand een leuk idee heeft? Graag! Ik zat zelf al op indeed en Linkedin rond te kijken, maar heb tot nu toe nog niks gevonden wat mij helemaal geweldig leek. Ik denk dat ik het in de marketing van evenementen/tijdschriften/makelaardij wil gaan zoeken, of een internationaal bedrijf lijkt mij ook erg leuk.

Ik hoop dat jullie wat ideeen hebben waar ik wat mee kan! :)

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:08

Ik studeer nu Forensisch Onderzoek en ik moet volgend jaar stage lopen.
Nu heb ik werkelijk géén idee hoe en waar ik moet zoeken., mijn interesses liggen vooral bij gedragswetenschap en forensische biologie.
Heeft iemand enig idee hoe en waar ik moet zoeken?

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 00:19

Op de aequor site is veel te vinden richting dier en groen kant

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 21:56

Ik ben opzoek naar mensen die ervaring hebben met Projects Abroad of in Ghana zijn geweest!
Ik ga nl een maand lang werken op een dierenartsenpraktijk in Ghana :)

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 10:09

Fira schreef:
Ik studeer nu Forensisch Onderzoek en ik moet volgend jaar stage lopen.
Nu heb ik werkelijk géén idee hoe en waar ik moet zoeken., mijn interesses liggen vooral bij gedragswetenschap en forensische biologie.
Heeft iemand enig idee hoe en waar ik moet zoeken?

Bij een (Academisch) ziekenhuis misschien, op een afdeling waar ze iets met gedragswetenschap doen? Politie of het forensisch instituut?

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 19:50

Mijn vorige stage in Portugal is nog op zoek naar stagiaires. Ze hebben tot Augustus geen stagiaires.
Het bedrijf heet Country Riding Centre. Ze doen daar buitenritten en lessen.
Erg leuk bedrijf. Werkzaamheden zijn : Voeren van de dieren, uitmesten, paarden op en afzadelen, rijden zowel in de bak als op buitenrit en bedrijf netjes houden.
Hele aardige mensen. Ik heb daar een mooie tijd gehad.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:47

casperzazoe schreef:
Ik ben opzoek naar mensen die ervaring hebben met Projects Abroad of in Ghana zijn geweest!
Ik ga nl een maand lang werken op een dierenartsenpraktijk in Ghana :)

Ik ben in Ghana geweest en een vriendin van me is met PA naar Afrika geweest.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 16:15

Gezocht: Stage/Afstudeeropdracht met betrekking tot Dierwelzijn/Diergezondheid op HBO niveau

Hallo allemaal,

Ik zoek voor volgend semester (September - Januari 2015/2016) een stage en voor het semester dat daarop volgt (Februari - Juni 2016) een afstudeeropdracht. Ik studeer Applied Animal Science momenteel aan Hogeschool van Hall Larenstein te Wageningen. Op het moment doe ik de minor International Marketing aan de Hogeschool van Amsterdam. Dit is allemaal op HBO-niveau

Ik zoek een stage op een bedrijf dat gericht is op Dierwelzijn of Diergezondheid. Een plekje op de marketing afdeling lijkt mij vooral erg leuk, zodat ik in praktijk kan brengen wat ik op het moment leer. Ik heb al een beetje rondgekeken en daarbij al de GD opgeslagen. Ik ben nog wel verder op zoek.

Mochten jullie ideeën hebben van bedrijven die zich richten op Dierwelzijn of Diergezondheid dan hoor ik dit graag, op het moment ben ik me nog heel erg aan het oriënteren op bedrijven die zich bezig houden met deze onderwerpen.

givette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 12:03

Iemand misschien ervaring met een buitenlandse paarden stage?
bijvoorbeeld een ranch?
ik mag over 2 jaar op stage naar het buitenland en wil dan graag naar een paarden ranch, zijn er hier mensen met zo'n ervaring of die dit ook willen gaan doen?

Een pb'tje is net zo handig :o

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 12:33

Hallo!

Ik ben er een beetje vroeg mee, maar beter dat dan te laat:)

Voor volgend jaar januari ben ik opzoek naar een afstudeer plek. Ik studeer Commerciële Economie. Iets in de richting van marketing/communicatie spreekt mij het meest aan. Ik ben erg breed geïnteresseerd. Het is voor een periode van 5 maanden. Het is de bedoeling dat ik een onderzoeksopdracht ga uitvoeren.

Mocht je iets weten, dan hoor ik het graag. :)

Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:10

Gezocht veulenstage

Ik ben op zoek naar een paardenbedrijf die dit jaar veulens verwacht. Ik moet 10 dagen een veulenstage lopen in de maand mei. Ik doe de opleiding paardenhouderij niveau 4.
Het mag door heel Nederland zijn als ik intern kan en anders in de buurt van Hoofddorp.
ook moet het een goedgekeurd aequor bedrijf zijn.

Heeft er iemand een idee?

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:19

@Roos: Je zou eens moeten kijken naar Trainingsstal Starnmeer, dat is vlakbij Wormerveer. Wel lastig om er te komen met het OV!

Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:50

Happy16 schreef:
@Roos: Je zou eens moeten kijken naar Trainingsstal Starnmeer, dat is vlakbij Wormerveer. Wel lastig om er te komen met het OV!

ik kan ook evt met de auto, dus dat is geen probleem. Ik zie alleen niet dat die stal is aangesloten bij aequor... en dat is wel pré

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 04:58

Friezenfokkerij de Horperhoeve verwacht vast weer veulens dit jaar :)

heidibeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 23:51

Opzoek naar een stagebedrijf in de paardensector.
De periode is vanaf week 17, tien weken lang 4, mogelijk 5 dagen in de week.
Omgeving Oss / Uden / Veghel.
Ik heb momenteel 3 stages achter de rug. Een springstal, dressuurstal en een handel/fok/africhtingsstal.

Opleiding paardenhouderij Niveau 4, Helicon Nijmegen
Orun vooropleiding jaar 2.

Rijden en lesgeven is een grote pré, om zo te oefenen voor de Orun. Ander bedrijf wat de moeite waard is, zonder deze mogelijkheden, ook zeer welkom.

_chico_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:04

anne_joy schreef:
Gezocht:

Van 19 mei t/m 12 juni 2015 ben ik op zoek naar een stageplaats. Ik doe de opleiding HBO Dier- en Veehouderij, jaar 1. Deze periode moet ik 5 dagen in de week 8 uur per dag stage lopen. Het gaat om een oriëntatiestage. In april moet ik een stage lopen op een primair landbouwhuisdierenbedrijf. Waarschijnlijk ga ik op een melkveebedrijf stage lopen. Aangezien ik alle richtingen leuk vindt lijkt het mij leuk om een ander soort stage te doen dan mijn eerste stage. Bijvoorbeeld met paarden, dierentuin etc.

Het liefste in de gemeente Utrecht of Zuid-Holland, hoewel ik de mogelijkheid heb om vanaf Utrecht met de auto te komen.

Ik ben nu tweedejaars en ik heb het eerste jaar bij Biologische geitenhouderij Verhoeven (biezenmortel) en Lips Stables (van Tim Lips) stage gelopen. Beide een aanrader!

_chico_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:05

Ik ben voor 12 weken opzoek naar een stage in de paardensector. Het liefst niet op stal maar de kantoorkant op.. Hippozorg e.d. Vanaf september 2015 mogen we gaan beginnen

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:37

Paraveterinaire stage gezocht, aangezien Aequor mijn droom stage plek van Projects Abroad niet goedkeurt.. |(

Elk land is welkom behalve nederland, belgie engeland..
periode van 4 weken in Juni

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:18

Ik ben me ook aan het orienteren op mijn volgende buitenland-avontuur. Volgend semester kan ik studeren in het buitenland (zit te denken aan Aruba of Turkije), of een minor volgen in het buitenland, waar je vrijwilligers werk gaat doen (interesse in Zuid-Afrika of Suriname). Helaas is dit laatste erg prijzig voor mij, dus even goed nadenken of dat mogelijk is! :)

Nu al excited. Hopen dat er iets doorgaat! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:26

_chico_ schreef:
anne_joy schreef:
Gezocht:

Ik ben nu tweedejaars en ik heb het eerste jaar bij Biologische geitenhouderij Verhoeven (biezenmortel) en Lips Stables (van Tim Lips) stage gelopen. Beide een aanrader!

Hoe was de stage bij Lips Stables? :)