Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Roodvos schreef:Ik moest ook even wennen, maar ben nu ook wel tevreden over de nieuwe versie. De herhaling zit idd nu ingebakken in de route. Ik zou juist nog wel wat meer herhaling willen, vooral met de nieuwe woorden. Ik merk dat ik wel echt tijd nodig heb om me die eigen te maken.
Wat ik vooral heel vervelend van de nieuwe versie vind is dat er heel veel oefeningen zijn waarbij de tekstblokken er al direct staan ipv dat je die zelf nog moet uitzoeken en aanklikken.
Ik hoef dan alleen nog maar "check" te doen. Ofwel: je leert er niets van. Ik meld iedere braaf via het vlaggetje dat "something else wrong" is.
Meer hier die dat euvel herkennen?
Roodvos schreef:Ik moest ook even wennen, maar ben nu ook wel tevreden over de nieuwe versie. De herhaling zit idd nu ingebakken in de route. Ik zou juist nog wel wat meer herhaling willen, vooral met de nieuwe woorden. Ik merk dat ik wel echt tijd nodig heb om me die eigen te maken.
Wat ik vooral heel vervelend van de nieuwe versie vind is dat er heel veel oefeningen zijn waarbij de tekstblokken er al direct staan ipv dat je die zelf nog moet uitzoeken en aanklikken.
Ik hoef dan alleen nog maar "check" te doen. Ofwel: je leert er niets van. Ik meld iedere braaf via het vlaggetje dat "something else wrong" is.
Meer hier die dat euvel herkennen?
karuna schreef:Ik begrijp het niet. Heb je het over de app op je telefoon, of over de webversie (oude of nieuwe versie)?Helaas bij mij toch de niewe versie ook
En bij de nieuwe nu wil ik een paar levels geel maken in het spaans. Maar de legend knop doet niets, het oefenen doet niets behalve maybe later kan ik er niks mee, niet oefenen ook.Grrrr maar waar start staat is ver boven het nivo waar ik zat en veel te moeilijk. Feedback geeft geen enkele reactie
Albertina71 schreef:Misschien zitbhet probleem dan in de Apple versie? Ik doe Duolingo eigenlijk alleen op mijn Android mobiel en daarop werkt de app prima.
Dorus schreef:Ik dacht vroeger altijd dat ik geen talenknobbel had, ik haalde geregeld onvoldoendes voor de talen. Tegenwoordig weet ik dat ik heel veel taalgevoel heb. De oorzaak van mijn onvoldoendes lag in het feit dat ik heb een broertje dood aan stampen, grammatica en idioom leren werd daardoor een uitdaging.
Had je mij een paar maanden geleden naar vervoegingen in het Frans gevraagd had ik je die ook schuldig moeten blijven, maar na een paar maanden Duolingo kan ik ze goed toepassen. Ik begin patronen te herkennen. Hoe ze heten weet ik nog steeds niet, en dat zal waarschijnlijk ook wel nooit komen, maar dat vind ik ook niet zo spannend.
_Mirjam schreef:Dorus schreef:Ik dacht vroeger altijd dat ik geen talenknobbel had, ik haalde geregeld onvoldoendes voor de talen. Tegenwoordig weet ik dat ik heel veel taalgevoel heb. De oorzaak van mijn onvoldoendes lag in het feit dat ik heb een broertje dood aan stampen, grammatica en idioom leren werd daardoor een uitdaging.
Had je mij een paar maanden geleden naar vervoegingen in het Frans gevraagd had ik je die ook schuldig moeten blijven, maar na een paar maanden Duolingo kan ik ze goed toepassen. Ik begin patronen te herkennen. Hoe ze heten weet ik nog steeds niet, en dat zal waarschijnlijk ook wel nooit komen, maar dat vind ik ook niet zo spannend.
Dit gevoel herken ik bij mezelf ook. Op de basisschool vonden ze dat ik een talenknobbel had en ik werd naar het gymnasium gestuurd. Na de brugklas gelijk teruggezet naar het atheneum omdat ik voor Latijn (en de andere talen) vooral onvoldoendes haalde. Mijn hele motivatie is toen ook om zeep geholpen, in de vierde klas werd me letterlijk verteld dat ik me in het Engels nooit zou kunnen redden.
Maar ik werd een gamer en leerde op die manier Engels. Zo goed dat me regelmatig gevraagd is of ik er als tweede taal thuis mee opgegroeid was.
Ik leerde in een half jaar beginners-Deens met duolingo, voordat ik zes jaar geleden emigreerde. Na één jaar hier in Denemarken op de taalschool had ik het Deens zover onder de knie dat ik hier ook naar de universiteit zou mogen.
De manier van leren betekent heel veel. Rijtjes stampen had ik niks aan, al kon ik van veel woorden prima omschrijven wat het betekende. Ik heb geen idee of talen op school nog steeds zo gegeven worden, voor mij heeft het in ieder geval nooit gewerkt. Ook in het Nederlands trouwens niet. Ik kon altijd goede essays schrijven, maar ontleden is me altijd een groot vraagteken gebleven. Blijkbaar leer ik veel beter met mijn taalgevoel dan met de verschillende termen en regeltjes.
Mijn Duits begint nu ook heel langzaam op gang te komen.
Albertina71 schreef:Werkt die Duolingo Classroom ook in de nieuwe versie?
Nu ik verder kom in het Grieks wordt het moeilijker en ben ik nog weleens door mijn hartjes heen![]()
Dan is een Classroom aanmaken, of meedoen in een Classroom misschien handiger?