Eindexamens 2018/2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 22:45

Pauley schreef:
Kairos schreef:
Weet iemand toevallig hoe het zit met de aanmelddeadlines? Want als ik zak wil ik een mbo studie gaan doen en als ik slaag de hbo variant :=

Voor HBO en universiteit moet je je voor 1 mei inschrijven. Voor opleidingen met numerus fixus moest je je voor 15 januari inschrijven. Voor MBO weet ik niet.

Mbo is 1 april naar wat ik kan vinden, maar zou je je dan ook later nog kunnen inschrijven?

LoveBodin

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 23:07

Je kan je toch ook voor beiden inschrijven en dan evt later uitschrijven?
Later inschrijven doen ze lang niet altijd aan, namelijk.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 23:08

LoveBodin schreef:
Je kan je toch ook voor beiden inschrijven en dan evt later uitschrijven?
Later inschrijven doen ze lang niet altijd aan, namelijk.

Okay thanks, dan ga ik even overleggen hoe en wat:)

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 23:12

FlameHorse schreef:
PWS eindelijk ingeleverd! In totaal er met z'n drieën zo'n 275 uur aan gezeten. Blij dat het klaar is.

Wow dat is echt heel veel!

Om even een beeld te schetsen van ons pws: ik heb er 90 uur aan gewerkt en mijn overige groepsgenootjes 30.

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 23:15

PWS moeten wij maandag inleveren... We hebben nu 18 pagina's haha, wordt nog even flink doorwerken. := maar ik denk wel dat het goed komt.

Weten jullie al wat meer welke opleiding je gaat doen?
Ik twijfel nog best wel.. Ik neig nu naar Hbo-rechten, maar ik ben bang dat ik het theoretische niet aan kan ofzo. Al denk ik dat ik het wel kan, ik kan opzich goed leren, maar ik ben bang dat ik er te weinig moeite voor ga doen of dat de opleiding te zwaar is ofzo.. Maar ik zou ook niet weten wat ik anders wil.. Lastig!

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 23:41

Pindakaa7 schreef:
PWS moeten wij maandag inleveren... We hebben nu 18 pagina's haha, wordt nog even flink doorwerken. := maar ik denk wel dat het goed komt.

Weten jullie al wat meer welke opleiding je gaat doen?
Ik twijfel nog best wel.. Ik neig nu naar Hbo-rechten, maar ik ben bang dat ik het theoretische niet aan kan ofzo. Al denk ik dat ik het wel kan, ik kan opzich goed leren, maar ik ben bang dat ik er te weinig moeite voor ga doen of dat de opleiding te zwaar is ofzo.. Maar ik zou ook niet weten wat ik anders wil.. Lastig!

Ik twijfel nog tussen Bewegingswetenschappen en Biomedical Sciences, beide aan de Vrije Uni Amsterdam.. Lastig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 01:41

Kairos schreef:
Pauley schreef:
Voor HBO en universiteit moet je je voor 1 mei inschrijven. Voor opleidingen met numerus fixus moest je je voor 15 januari inschrijven. Voor MBO weet ik niet.

Mbo is 1 april naar wat ik kan vinden, maar zou je je dan ook later nog kunnen inschrijven?

Numerus fixus opleiding is uiterlijk 1 april, maar sommige NF opleidingen sluiten al eerder hun inschrijvingen als ze een bepaald aantal aanmeldingen bereikt hebben.
Voor bijna alle andere opleidingen kan het ook na 1 april, maar ik zou het risico niet nemen en je gewoon inschrijven. Je hebt daarna nog genoeg de tijd om je uit te schrijven.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:45

Uiteindelijk toch mijn studiekeuze gemaakt gister, ik ga Diergeneeskunde doen in Gent. Best wel scary eigenlijk maar heb er ongelooflijk veel zin in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:03

Ik weet het nog steeds niet zeker, maar ik zie wel. :+
Heb mij wel voor meerdere opleidingen ingeschreven.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 18:22

@Flamehorse! Leuk!! was je ook zaterdag bij de opendag?
Pittig dat je zo wist om te schakelen in 1 dag van niet diergerelateerd in Amsterdam naar belgië :D
Maar komt vast goed! *\o/*

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 19:09

SBravour schreef:
@Flamehorse! Leuk!! was je ook zaterdag bij de opendag?
Pittig dat je zo wist om te schakelen in 1 dag van niet diergerelateerd in Amsterdam naar belgië :D
Maar komt vast goed! *\o/*

Had het al wel langere tijd in mijn hoofd zitten maar wilde ook nog andere opties bekijken. Die opties in Amsterdam zag ik uiteindelijk niet zitten dus vandaar. :)

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 19:34

Super. Goeie keuze hoor. Als we allebei slagen zullen we elkaar tegen gaan komen :)

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 19:41

Ik was hier al eerder binnen gevallen, maar was dit topic alweer vergeten :')

Zijn er hier eigenlijk mensen die volgend jaar naar de Radboud Uni gaan? Zelf wil ik daar biology of biomedische wetenschappen gaan doen, ligt aan wat er uit de selectienummers komt.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 23:20

SBravour schreef:
Super. Goeie keuze hoor. Als we allebei slagen zullen we elkaar tegen gaan komen :)

Oh wat leuk!

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 08:46

FlameHorse schreef:
Uiteindelijk toch mijn studiekeuze gemaakt gister, ik ga Diergeneeskunde doen in Gent. Best wel scary eigenlijk maar heb er ongelooflijk veel zin in!

Wauw! Dapper, Gent is niet om de hoek!

Ik ga eerst een tussenjaar nemen dus ik heb nog tijd, maar ga deze zaterdag naar de open dag van Wageningen om te kijken naar Bos en Natuurbeheer en Plantenwetenschappen. Dus ik ben benieuwd!

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 09:00

Ik heb me dus ingeschreven in Den Bosch, Social Work. Dat betekent dat ik uit huis moet, doei geld :').

Vandaag begint mijn laatste toetsweek. Vandaag 3u toets wiskunde A met 6 hoofstukken en 3 vaardigheden stukken :(.

yvettt02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 09:07

Ik heb me ingeschreven voor diergeneeskunde de in Utrecht en ik vind bodem, water en atmosfeer in Wageningen ook super interessant. Maar ik ga vrij zeker eerst een tussen jaar nemen dus tijd genoeg om er over te denken

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 09:10

deksel schreef:
Ik heb me dus ingeschreven in Den Bosch, Social Work. Dat betekent dat ik uit huis moet, doei geld :').

Vandaag begint mijn laatste toetsweek. Vandaag 3u toets wiskunde A met 6 hoofstukken en 3 vaardigheden stukken :(.

Succes! Soort examen dan toch? Zal vast mee vallen is mijn ervaring. Hier zaten we vorig jaar al boven examenniveau met wiskunde, dus toen ik een examen ging oefenen geloofde ik bijna niet hoe makkelijk het was. Maar dat is dan wel wiskunde B!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 09:10

yvettt02 schreef:
Ik heb me ingeschreven voor diergeneeskunde de in Utrecht en ik vind bodem, water en atmosfeer in Wageningen ook super interessant. Maar ik ga vrij zeker eerst een tussen jaar nemen dus tijd genoeg om er over te denken

Wanneer hoor je de uitslag? :)

yvettt02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 09:39

SBravour schreef:
yvettt02 schreef:

Wanneer hoor je de uitslag? :)

15 april :j

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 13:39

Gefeliciteerd met je verjaardag Lestrange01!

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 13:44

Pindakaa7 schreef:
Gefeliciteerd met je verjaardag Lestrange01!

Oh haha, bedankt :D

Zijn er hier nog mensen die oud genoeg zijn om te gaan stemmen? Ik ben al mijn 18 jarige klasgenoten aan het aansporen om te gaan stemmen, het is me al gelukt om een paar mensen over te halen!

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 13:53

Jup, ik heb vanochtend al gestemd voordat ik de trein moest pakken. Provinciale Staten Groenlinks gestemd en de Waterschappen blanco.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 17:14

Natuurkunde zal tegenvallen als het gemiddelde rond de 6 is, maar biologie ging volgens mij wel goed :3

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:08

SBravour schreef:
deksel schreef:

Succes! Soort examen dan toch? Zal vast mee vallen is mijn ervaring. Hier zaten we vorig jaar al boven examenniveau met wiskunde, dus toen ik een examen ging oefenen geloofde ik bijna niet hoe makkelijk het was. Maar dat is dan wel wiskunde B!

Jaa soort van examen inderdaad. Ik had er wel vertrouwen in. Eerste opdrachten gingen goed. En toen allemaal stomme wiskunde B'ish opdrachten waar ik niks van snapte. En iets met een standaardafwijking en grenzen, moest je de sp gemiddelde en omvang berekenen. Ik kwam echt de hele tijd, gehele toets, op antwoorden die gewoon niet kunnen kloppen :+. Vind het best knap van mezelf, lol.