Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iselda

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 09:32

Grumpycat, jij hebt ook echt andere vakken dan ik haha.
Werkveld in beeld is idd dat je de werkvelden leert kennen. Sociale wetenschappen? Wat is dat? Zoiets kan ik me niet bedenken dat ik dat heb :+
Wij moeten bijna onze eerste groepsopdracht inleveren, maar geloof dat we wel aardig op weg zijn. Ik heb al een paar keer met een groepje samen moeten werken, ik merk wel echt dat sommige mensen meer gemotiveerd zijn dan anderen.
Ik ga eind van deze week, of begin van volgende week beginnen met leren. Heb over 3.5 week tentamens, ik ben nu al zenuwachtig haha. Heb wel wat oude tentamens op internet gevonden, dus wel handig dat je kunt zien wat er van je wordt verwacht.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:17

Iselda schreef:
Werkveld in beeld is idd dat je de werkvelden leert kennen. Sociale wetenschappen? Wat is dat? Zoiets kan ik me niet bedenken dat ik dat heb :+
Wij moeten bijna onze eerste groepsopdracht inleveren, maar geloof dat we wel aardig op weg zijn. Ik heb al een paar keer met een groepje samen moeten werken, ik merk wel echt dat sommige mensen meer gemotiveerd zijn dan anderen.
Ik ga eind van deze week, of begin van volgende week beginnen met leren. Heb over 3.5 week tentamens, ik ben nu al zenuwachtig haha. Heb wel wat oude tentamens op internet gevonden, dus wel handig dat je kunt zien wat er van je wordt verwacht.

Sociale wetenschappen is eigenlijk gewoon een soort sociologie. Momenteel zijn we bezig met de DESTEP analyse. Op zich niet zo heel ingewikkeld, maar ik snap het nut niet zo :')

Wat handig dat je oude tentamens hebt kunnen vinden! Volgens mij doet de HU dat niet, maar ik ga ook eens kijken of ik ergens mee kan oefenen.

Toperoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:34

Vandaag weer tentamen gehad, ben benieuwd naar de uitslag, denk wel dat ik het redelijk gemaakt heb.
Morgen laatste dag en dan herfstvakantie!! *\o/* *\o/*

En morgen uitslag van tekenmap dus ben heel benieuwd

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:39

Dat jullie allemaal moeten wachten op de cijfers ! Wij krijgen ze gelijk aan het einde van de assesment

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:06

15 werkdagen wachten :')
Lijkt mij heerlijk om zo snel je cijfer te krijgen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:26

Haha, hier ook DESTEP. Maar dan bedrijfskundig. Wie doet hier nog meer een opleiding in economische/management/juridische hoek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:38

Hier is het DEPEST

Toperoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:42

Nee, ik zit in de creatieve hoek! (als enige hier volgens mij?) en dan niet fotografie zeg maar.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 21:23

Ik ook redelijk creatief! Media Informatie en Communicatie. Wat doe jij?

Toperoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 21:30

Ruimtelijke Ordening en Planologie

blacky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 22:30

Lidyk97 hier ook een bedrijfskundige (MER). Ik hou me altijd stil op de achtergrond, maar lees nog steeds trouw mee.
Hier ook al o.a. DESTEP gehad en deze ook al toegepast in meerdere projecten, vind hem ook niet moeilijk. Vanmiddag nog een presentatie over gegeven ivm het herhalen van de stof :)
Laatst bijgewerkt door blacky15 op 16-01-23 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 06:18

GrumpyCat schreef:
Iselda schreef:

Sociale wetenschappen is eigenlijk gewoon een soort sociologie. Momenteel zijn we bezig met de DESTEP analyse. Op zich niet zo heel ingewikkeld, maar ik snap het nut niet zo :')

Wat handig dat je oude tentamens hebt kunnen vinden! Volgens mij doet de HU dat niet, maar ik ga ook eens kijken of ik ergens mee kan oefenen.

Ik geloof dat we echt totaal andere vakken hebben haha, zoiets heb ik niet. DESTEP analyse? Wat houdt dat in? :+
Ik ga vandaag maar beginnen met leren, wil alles halen met minimaal een 7 (liefst een 8 hehe). Maar t is zoveel haha. Heb jij ook communicatieve vakken? Ik heb Actief Luisteren, maar dat heb ik wel een beetje onderschat voor t tentamen, net als de rest van de klas :')

Ik mag 3 werkweken wachten op de uitslag van m'n tentamens, hel!!

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 09:17

Ik ben ook creatief, hier een cmd'er :).

Vandaag heb ik 15 min. een gesprek over mijn concept. We zijn meteen in het diepe gegooid en moeten over een paar weken een compleet werkende mobiele website af hebben.

En vanaf vandaag eindelijk vakantie, maar helaas zitten er ook tentamens aan te komen.. Heb al 1 toets niet echt lekker gemaakt, terwijl ik er wel super goed voor had geleerd. Dus ben benieuwd of ik de tentamens ga halen. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 14:32

blacky15 schreef:
Lidyk97 hier ook een bedrijfskundige (MER), Avans in Breda. Ik hou me altijd stil op de achtergrond, maar lees nog steeds trouw mee.
Hier ook al o.a. DESTEP gehad en deze ook al toegepast in meerdere projecten, vind hem ook niet moeilijk. Vanmiddag nog een presentatie over gegeven ivm het herhalen van de stof :)

Leuk! Bevalt het je goed? Ik doe vastgoed & makelaardij bij Fontys Eindhoven, maar ons eerste halfjaar valt samen met B-MER en Financial Services Management!

blacky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 16:19

LidyK97 schreef:
blacky15 schreef:
Lidyk97 hier ook een bedrijfskundige (MER), Avans in Breda. Ik hou me altijd stil op de achtergrond, maar lees nog steeds trouw mee.

Leuk! Bevalt het je goed? Ik doe vastgoed & makelaardij bij Fontys Eindhoven, maar ons eerste halfjaar valt samen met B-MER en Financial Services Management!

Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden eerlijk gezegd. Vind het nog erg vaag allemaal en de instelling van medescholieren (ongemotiveerd en ongeïnteresseerd) spreekt me niet erg aan.
Bij ons valt BK-MER samen met HRM, accountancy en bedrijfseconomie. Interessant dat BK-MER dan op elke school samengaat met totaal andere studies.

Hoe bevalt jouw opleiding?

Toperoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 16:49

Ik heb herfstvakantie!! *\o/* *\o/*

Nog wel genoeg te doen, maar wel een voldoende voor mijn tekenmap *\o/* *\%/* B-)
dus ik ben blij!

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 16:55

Iselda schreef:
Ik geloof dat we echt totaal andere vakken hebben haha, zoiets heb ik niet. DESTEP analyse? Wat houdt dat in? :+
Ik ga vandaag maar beginnen met leren, wil alles halen met minimaal een 7 (liefst een 8 hehe). Maar t is zoveel haha. Heb jij ook communicatieve vakken? Ik heb Actief Luisteren, maar dat heb ik wel een beetje onderschat voor t tentamen, net als de rest van de klas :')

Ja, ik geloof inderdaad dat we andere vakken hebben haha. De DESTEP analyse is een soort brede analyse (demografisch, economisch, sociaal-cultureel, technologisch, ecologisch en politiek) die je kunt gebruiken om externe factoren in kaart te brengen.. als je het mij vraagt sluit het niet geheel aan bij de opleiding SJD.. het lijkt mij zinvoller bij marketing opleidingen :=

Ik heb nog geen pro-actieve communicatieve vakken. Wel heb ik één vak die 'communicatie' heet, maar dat is meer het schrijven van brieven naar cliënten. Volgens mij krijgen wij in de volgende periode vakken zoals methodiek en gesprekstechnieken etc. Daar kijk ik wel naar uit!

Gefeliciteerd met je voldoende, Toperoit *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 17:35

blacky15: Precies hetzelfde verhaal hier qua medestudenten.. Vooral met projecten erg balen als ze zich dan niet inzetten. Maar denk dat je na een tijdje met een gemotiveerde groep overblijft en dat lijkt me een stuk leuker! Mijn opleiding bevalt goed :j Alleen jammer dat we niet meer automatisch een makelaars certificaat krijgen na de opleiding. Dat moet je dan zelf nog behalen later. Dit was me niet helemaal duidelijk eerst, is ook dit jaar pas ingevoerd.

blacky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:04

Lidyk97, Ja inderdaad met projecten erg vervelend. Ik hou me inderdaad ook vast op de hoop dat je met een groep gemotiveerde studenten overblijft.
Wat gek dat je geen makelaarscertificaat krijgt, is dit dan een cursus na de opleiding of hoe zit dat exact?

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 06:37

GrumpyCat schreef:
Iselda schreef:

Ja, ik geloof inderdaad dat we andere vakken hebben haha. De DESTEP analyse is een soort brede analyse (demografisch, economisch, sociaal-cultureel, technologisch, ecologisch en politiek) die je kunt gebruiken om externe factoren in kaart te brengen.. als je het mij vraagt sluit het niet geheel aan bij de opleiding SJD.. het lijkt mij zinvoller bij marketing opleidingen :=

Ik heb nog geen pro-actieve communicatieve vakken. Wel heb ik één vak die 'communicatie' heet, maar dat is meer het schrijven van brieven naar cliënten. Volgens mij krijgen wij in de volgende periode vakken zoals methodiek en gesprekstechnieken etc. Daar kijk ik wel naar uit!

Gefeliciteerd met je voldoende, Toperoit *\o/*

Ah oke, klinkt idd meer als iets met marketing. Wij hebben wel het JSP, juridisch stappenplan. Dat is dan wel weer handig.
Wij hadden het dit blok over goed luisteren, de manieren hoe je dat kan doen enzo, ik vond het niet zo heel interessant :+ Wat ik volgend blok krijg, weet ik eigenlijk niet zo goed :')
Alleen privaatrecht en juridische vaardigheden weet ik.

Vandaag m'n dossier inleveren, de hele klas in rep en roer gister want het moest nog af. Gelukkig had ik het al af, hoop zo hard op een goede voldoende ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 16:16

Nog meer mensen lekker vakantie nu? :D

Toperoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:26

Ja, ik!

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:54

Zomer schreef:
Nog meer mensen lekker vakantie nu? :D

Ja zeker! Heerlijk even een weekje niet om half 6 de wekker :)

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:08

Iselda schreef:
Ah oke, klinkt idd meer als iets met marketing. Wij hebben wel het JSP, juridisch stappenplan. Dat is dan wel weer handig.
Wij hadden het dit blok over goed luisteren, de manieren hoe je dat kan doen enzo, ik vond het niet zo heel interessant :+ Wat ik volgend blok krijg, weet ik eigenlijk niet zo goed :')
Alleen privaatrecht en juridische vaardigheden weet ik.

Vandaag m'n dossier inleveren, de hele klas in rep en roer gister want het moest nog af. Gelukkig had ik het al af, hoop zo hard op een goede voldoende ...

Wij hebben ook een juridisch stappenplan inderdaad, om een juridisch betoog te kunnen schrijven en wetsartikelen te kunnen ontleden. :)

Ik heb ook herfstvakantie, of nouja vakantie.. gisteren ben ik alsnog naar school geweest van 9 uur 's morgens tot half 5 's avonds om met mijn groepje onze tentamenopdracht te maken. Volgende week het eerste tentamen, dus nu vooral druk met leren.. vakantiegevoel heb ik niet. :n

Toperoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:14

Wel een van de redenen waarom ik blij ben dat mijn tentamens midden in de lesweek waren, hoef nu niks te doen! :)

Succes met leren!