afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laurahh

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:02

Ah oké, uitgebreid literatuuronderzoek dus :) Ik vind dat altijd wel leuk werk, maar kan me voorstellen als het lastig is als je onderzoek nog niet heel concreet is.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:04

Oh ik vind het echt het naarste onderdeel, altijd weer. Doe liever statistische analysis, enquetes opstellen en conclusies formuleren ofzo :P Zelfs de methodologie schijven vind ik leuker, terwijl daar ook een heel stuk (methodologie-gerelateerde) literatuur in zit :=

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:09

Haha, ik moet straks voor mijn onderzoek mensen gaan interviewen.
Zowel telefonisch als face-to-face op een congres waar alleen maar directeuren van mega bedrijven rondlopen. Vind het doodeng en zie er enorm tegenop :')

Ik doe dan liever literatuuronderzoek!

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:24

Laurahh schreef:
Haha, ik moet straks voor mijn onderzoek mensen gaan interviewen.
Zowel telefonisch als face-to-face op een congres waar alleen maar directeuren van mega bedrijven rondlopen. Vind het doodeng en zie er enorm tegenop :')

Ik doe dan liever literatuuronderzoek!

Ik had daar ook een mega hekel aan en heb inmiddels mijn interviews er allemaal op zitten.
De eerste 2 of 3 interviews zijn onwennig maar daarna wordt het al vlug een stuk makkelijker en aan het einde vind je het heel gewoon.
Die mensen zijn het wel gewend om te praten over hun onderwerpen of hun werk en vinden het ook niet erg om mee te werken

Dan blijven er wel altijd interviews tussen zitten dat je achteraf denkt; wat een verspilling van mijn tijd :+.
Bijvoorbeeld: ik doe een onderzoek naar een innovatie die implementatie problemen heeft, hiervoor interview ik verschillende actoren die betrokken zijn in die industrie.
Ik had dus een interview met iemand die zichzelf vooral HEEL belangrijk en heel interessant vond. Hij beschouwde zichzelf als de oprichter en redder van de gehele sector en er waren ook helemaal geen problemen binnen de industrie volgens hem (ik denk dat ze nog een lange weg te gaan hebben).
Door het gesprek heen gebruikte hij mega veel termen en concepten verkeerd :') (terwijl er van te voren gevraagd werd of hij wist wat het concept inhield).

Maar er zitten ook mensen tussen dat je na een uur echt denk WAUW!! super veel goede data en interessante stellingen *\o/* . (gelukkig hadden deze respondenten bij mij de overhand)

Als je trouwens een goed transcript programma zoekt kan ik inqScribe aanbevelen en voor het coderen Nvivo.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 17:50

Ik zal ook maar weer eens iets van me laten horen. Heb vanochtend mn 3e versie PVA ingeleverd bij de docent, n.a.v. mijn gesprek met haar en mijn begeleiders vanuit bedrijven wat aanpassingen gedaan, was goed te overzien.

Verder ben ik nu ook aan het interviewen, 6 stuks gehad nu, nog ongeveer hetzelfde aantal te gaan. Maar het is inderdaad wat Nina zegt, 1e is beetje onwennig, maar daarna loopt het allemaal wel prima. En inderdaad aan sommige interviews heb je meer aan dan andere, maar dat is ook helemaal niet erg. Tenminste als ik uiteindelijk maar krijg wat ik wil :+

@Nina Ik heb inderdaad ook al een interview gehad die nogal positief was over veel dingen, terwijl alle andere respondenten dat niet zijn. Maar heb daar ook nog wel wat andere dingen gehoord waarbij ik dacht; ah dat moet ik anderen ook eens vragen :)*
Maar als ze echt vol zijn van zichzelf lijkt me dat wel irritant ja |o
Dat uitwerken is wel echt pieeeep werk _-:(

@Imd Nog even doorknallen met het theoretisch kader en dan mag je het leuke werk gaan doen! ;)

Ik heb ook wel wat theorieën erin staan, maar docent zei dat ik ook veel out of the box moet gaan denken, omdat het zo'n actueel/wijzigend onderwerp is dat er nog geen onderzoeken naar zijn geweest waar ik op kan steunen. Volgens mij ben ik ook de eerste binnen het accountantskantoor, dus willen ze gaan kijken wat er uit mijn onderzoek komt en kijken wat ze daar dan van kunnen gebruiken om bij andere klanten toe te passen. Dat is wel leuk :j

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:45

Lekker bezig allemaal! Ik vind theoretisch kader dus heel leuk om tr doen. Misschien omdat ik ook op zie tegen de interviews. Morgen laatste stuk van theoretisch kader en dan maar verder met de volgende stap!

Ik heb trouwens ook dat boek besteld leeneliefje. Via hun eigen site, maar moet eerst even zien of ik hem ook daadwerkelijk binnen krijg. Is nogal t een en ander verkeerd gegaan.

Trouwens ook nog geen feedback op werkplan gehad.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:57

Ik heb ook bewust gekozen voor, en mijn vragen zo geformuleerd dat, een survey het beste past O:) Interviews/case study vind ik saai. En data-analyse, spss en statistiek echt heel leuk. Dus dat was al vrij gauw duidelijk :P

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:48

Haha ik kom gewoon niet weg met enquêtes, past echt niet bij de (nog onbekende) doelgroep.

Feedback op Plan van Aanpak gehad van docent. Zij gaat akkoord, maar ze stuurt het nu door naar de assessor en ze zei: "Ik ben wel heel benieuwd naar zijn reactie".

Dat klinkt niet veelbelovend :')

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 20:38

Boekje is binnen. Ziet er inderdaad uit als een heel fijn boek voor naast de scriptie!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 20:41

Laura nog iets gehoord van de assessor?

Mijn pva ia ook goedgekeurd. Theoretisch kader zo goed als af. Volgende week 3 dagen meelopen op de servicedesk en een bespreking op school. Ondertussen ook maar proberen om een opzet van de enquête te maken en kijken welke kant ik op wil in de interviews. Wijk iets af van mn planning, maar nog wel te hendelen.

Gaat het bij jullie ook zo voorspoedig?

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 10:27

Wow laura wat ben jij ver! :oo

Ik heb mijn hoofdvraag eindelijk precies hoe ik 'm hebben wil, vandaag even de deelvragen concretiseren en weer verder met de literatuur. Ik vind het specificeren van het onderzoek minder moeilijk dan de literatuur, terwijl veel van mijn medestudenten dat toch andersom ervaren. Ook heb ik heel erg de neiging om veel stappen over te slaan, dat ik bijvoorbeeld al bezig ben met mijn theoretisch kader terwijl mijn hoofdvraag nog niet goed is :')..

Nouja, we houden de moed erin, tot nu toe is t nog best leuk :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 14:16

Laura, al reactie? Mijn begeleider zei afgelopen week in de mail "hier is de feedback. Een en ander bespreken we vrijdag." Dus ik scheet 7 kleuren maar hij was eigenlijk best positief. Niet druk maken voor je zeker weet dat t nodig is. Maar dat is altijd makkelijk gezegd natuurlijk :P
Klinkt alsof je goed gaat Laura! Super fijn zeg!
Eileen (even in je profiel gespiekt hoor, die lange naam de hele tijd :)) ), dat scheelt al een hele hoop als je vraag duidelijk is, fijn! Dat van het stappen overslaan herken ik wel ja, kallem an! :')

Ik heb gisteren drie enorm constructieve meetings gehad, eerst een uur met begeleider 1, toen een uur met 1 en 2, en toen nog een uur met 2. Maar er is me zoveel meer duidelijk geworden, ontzettend fijn! Mag ook wel, maandag heb ik voor 2 m'n posterpresentatie, waarin ik ongeveer het hele conceptuele deel van de scriptie in 30 seconden moet presenteren. Dit weekend flink bikkelen dus :=

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:01

lang niet hier geweest.. Druk enz :x

Maar voor mij is het over 15 minuten zo ver. Ze zitten nu mijn portfolio door te lezen, dan begin ik met een presentatie van 30minuten. Dan heb ik 20 minuten pauze en kan ik het volgende onderdeel doornemen. Dat is namelijk het curriculum gericht interview (40 min). Hierbij krijg ik vragen over onder andere mijn portfolio. Ik ben best wel zenuwachtig en heb liever dat het nu direct begint. Daarna heb ik weer 40 minuten pauze en dan krijg ik in 15 minuten toegelicht of ik het gehaald heb of niet....

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:07

Oei, spannend suikermeisje! Wij hebben 'alleen maar' een presentatie en daarna krijg je vragen van de beoordelaars. Dat van jou klinkt een stuk heftiger.. Succes!

@Imd, wat fijn dat je meer duidelijkheid hebt! Succes met je posterpresentatie.

Ik heb nog steeds geen goedkeuring op het Plan van Aanpak :') Ook nog geen reactie op het onderzoeksplan, terwijl ik nu al op 1/3 van het onderzoek ben.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:09

Spannend Suikermeisje! Succes!

Ik ben helaas eerst geveld door de griep en nu heb ik een longontsteking. Bij mij gaat het dus niet zo lekker. Mijn begeleider moet mijn pva nog lezen, daarna kan ik die opsturen naar school. Ben al wel begonnen met mijn onderzoek. Zit nu een Excel sheet door te werken van 1440 regels, je moet toch wat als je van de dokter thuis moet blijven en heel rustig aan moet doen -O-

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:00

Presentatie was 5 min te lang. Maar volgens mij vonden ze het niet zo erg.

Ik knijp hem vooral voor het interview :brr:

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:14

imd schreef:
Niet druk maken voor je zeker weet dat t nodig is.
Eileen (even in je profiel gespiekt hoor, die lange naam de hele tijd :)) ), dat scheelt al een hele hoop als je vraag duidelijk is, fijn! Dat van het stappen overslaan herken ik wel ja, kallem an! :')

Ik heb gisteren drie enorm constructieve meetings gehad, eerst een uur met begeleider 1, toen een uur met 1 en 2, en toen nog een uur met 2. Maar er is me zoveel meer duidelijk geworden, ontzettend fijn! Mag ook wel, maandag heb ik voor 2 m'n posterpresentatie, waarin ik ongeveer het hele conceptuele deel van de scriptie in 30 seconden moet presenteren. Dit weekend flink bikkelen dus :=

haha dat eerst, is echt m'n levensdoel :') ik ben zo'n stresskip, 'omg dit was het ik mag niet meer afstuderen alles is voor niks geweeeeeeeest'haha.

Ja is wel zo makkelijk inderdaad :) hihi. Fijn he van die verhelderende momentjes, het kan ook als 'stappen terug' voelen, maar je bent in ieder geval dichterbij van wat de bedoeling is en verder weg van wat niet de bedoeling is, dus altijd positief! :D
Ik moest ook 1 dag na m'n feedback op de hoofdvraag een presentatie geven, heb maar gewoon m'n verhaal verteld en m'n twijfels voorgelegd, maar werd goed op gereageerd. dus zal wel goed komen!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:09

@Suikermeisje Spannend zeg, succes! Keep us updates! :D

@Laura Same here, ben inmiddels in week 8 aanbeland van de 20 :+ Maar helaas ligt het niet aan mijzelf ofzo, want dan had ik er iets aan kunnen doen. Maar docent houdt zich zo te zien weer niet aan de afspraken |o Zou vorige week wat horen, weer niet.... Zo maar praktijkcoördinator maar weer mailen dat het niet echt soepel loopt...
Super annoying, wil gewoon een definitief plan er hebben liggen. Zal jij vast ook wel hebben :')

@Suus Bah, beterschap! :(:)

Ik ben inmiddels op de helft van mn interviews, wel een beetje spannend omdat ik dus mijn definitieve plan er gewoon nog niet heb liggen... Hopen maar dat het allemaal goed komt, anders moet ik iedereen nog eens gaan mailen/afspraken gaan maken om een vervolgafspraak in de plannen -O-

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:15

DideH schreef:
@Laura Same here, ben inmiddels in week 8 aanbeland van de 20 :+ Maar helaas ligt het niet aan mijzelf ofzo, want dan had ik er iets aan kunnen doen. Maar docent houdt zich zo te zien weer niet aan de afspraken |o Zou vorige week wat horen, weer niet.... Zo maar praktijkcoördinator maar weer mailen dat het niet echt soepel loopt...
Super annoying, wil gewoon een definitief plan er hebben liggen. Zal jij vast ook wel hebben :')

Inderdaad erg irritant. Ik zit nu in week 6 van de 20 en ik had de eerste versie van het Plan van Aanpak 3 weken geleden al af. Heb vanmorgen nog gemaild of de assessor al erop gereageerd had, maar nee..
Officieel gezien is de deadline voor goedkeuring van het PvA verlopen, dus maak me wel een beetje zorgen..

Heb nu de concurrentieanalyse af, trends onderzocht en ben nu begonnen met interviewen van collega's.
Morgen moet ik klanten interviewen op een congres die we organiseren. Dood-eng, allemaal directeuren van miljoenenbedrijven :=

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:17

Vandaag concept pva teruggekregen met een waslijst aan feedback, fijn :')
Zo zie je maar weer dat als een derde dit leest en geen idee hebt wat je gaat doet, je snel dingen vergeet te noemen/uit te leggen. Wat een drama is het pva.
Ben allang bezig met het onderzoeken blijf je daar op steken %)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:21

Interview ging wel goed geloof ik. Ben benieuwd. Over tien minuten de beoordeling alweer.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:31

Ik duim voor je suikermeisje! :D

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 14:31

Dankjullie allemaal! Was goede afleiding tussendoor.

En heb het gehaald! :D

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 14:48

Super goed! Gefeliciteeerd! *\o/*

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:07

Laurahh schreef:
DideH schreef:

Inderdaad erg irritant. Ik zit nu in week 6 van de 20 en ik had de eerste versie van het Plan van Aanpak 3 weken geleden al af. Heb vanmorgen nog gemaild of de assessor al erop gereageerd had, maar nee..
Officieel gezien is de deadline voor goedkeuring van het PvA verlopen, dus maak me wel een beetje zorgen..

Heb nu de concurrentieanalyse af, trends onderzocht en ben nu begonnen met interviewen van collega's.
Morgen moet ik klanten interviewen op een congres die we organiseren. Dood-eng, allemaal directeuren van miljoenenbedrijven :=

Ja, eerste aanzet pva heb ik toen begin week 2 ingeleverd, nu zijn we dus inmiddels 6 weken verder en nog geen 2e keer feedback gehad :x Onze deadline definitieve plan van aanpak was ook 3 weken geleden... Heb die maar overboord gegooid. Net mail gehad van praktijkcoördinator, die zei dat ik maar gewoon door moest gaan met waar ik mee bezig was.

Je interviews komen vast goed! Die mensen praten graag over hun bedrijf, dus je krijgt eerder een informatieoverload dan dat het gesprek bijna niet aan de gang blijft, denk ik ;) Gewoon bij de topic lijst blijven en dmv doorvragen blijven sturen naar welke info je wil hebben ;)

@Suikermeisje; gefeliciteeeeeerd! *\o/* Wat hebben ze je voor cijfer gegeven?