Examenjaar HAVO 2015/2016

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 17:31

saabineex schreef:
Nayomie schreef:
Net een mail ontvangen dat mijn bijles naar dinsdag ochtend gaat. Dus woensdag ben ik dan om 14.50 vrij.

Ah lekker, hoelaat was je normaal uit? Voor welk vak heb je trouwens bijles?

17.05 dus ben hier erg blij mee.
Scheikunde. Ik baal alleen wel van de lerares.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:48

Nayomie schreef:
17.05 dus ben hier erg blij mee.
Scheikunde. Ik baal alleen wel van de lerares.

Oh dan heb je nu wel geluk! Balen van die lerares, kan ze niet goed uitleggen of wat?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:56

Dat is wel fijn inderdaad Nayomie :) .

Ik heb donderdag een mentorgesprek en een aanvraag voor een gesprek met de decaan uitstaan.

Afgelopen weekend een goed gesprek gehad met een goede vriend. Daar wel weer energie van gekregen en ga wat dingen veranderen om de studiebelasting wat te verlagen. Om op die manier mezelf de kan te gunnen om het wel tot een goed einde te brengen, maar net even anders.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 18:07

ijssnuiver schreef:
Dat is wel fijn inderdaad Nayomie :) .

Ik heb donderdag een mentorgesprek en een aanvraag voor een gesprek met de decaan uitstaan.

Afgelopen weekend een goed gesprek gehad met een goede vriend. Daar wel weer energie van gekregen en ga wat dingen veranderen om de studiebelasting wat te verlagen. Om op die manier mezelf de kan te gunnen om het wel tot een goed einde te brengen, maar net even anders.

Goed van je, als je uiteindelijk toch nog tegen aanzit te kijken, een andere oplossing zoeken..

Wat vinden jullie van de volgende stelling?; ''Opleidingen moeten de zesjesstudent weren.'' Ik heb deze stelling voor een Nederlands debat en ik ben de regering. Ik vind het heel lastig omdat ik er persoonlijk tegen ben.. Tips?

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:08

Oops ik vrees dat ik dit topic wat verwaarloosd heb!

Lekker nayomie! Wel jammer van de docent, t lijkt alsof geen enkele scheikundedocent goed is want hier kan ze ook niet uitleggen :+

Moeilijke stelling saabineex! Enige wat ik kan bedenken is dat de schoken dan miss hogere slagings cihfers krijgen doordat er betere studenten zitten maar meh. Ik ben erg tegen op de stelling. wat als je t wel kon maar fouten hebt gemaakt en daardoor 6jes, heb je dan geen recht op n 2e kans?

Excuses voor alle typefouten, mobiel :')

Overigens ist niet meer opgelost met de overlappende lessen, maar natuurkunde lijkt erg mee te vallen waardoor ik gewoon lekker naar tekenen ga O:) De opdrachten ervoor moet je ook perse op school maken en natuurkunde kan makkelijk thuis.

Frieskee

Re: Examenjaar HAVO 2015/2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 08:47

hey , ik heb een vraag namelijk kan ik iemand zijn/haar betoog gebruiken voor mijn 1e PTA voor het vak Nederlands?!
Ik zal je echt eeuwig dankbaar zijn :)

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:41

zillionke schreef:
hey , ik heb een vraag namelijk kan ik iemand zijn/haar betoog gebruiken voor mijn 1e PTA voor het vak Nederlands?!
Ik zal je echt eeuwig dankbaar zijn :)

Neem aan dat je tijdens je PTA geen blaadje de zaal in mag nemen, hoe wil je dat doen...

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:53

Sabine , als regering zijnde is dat niet handig omdat daaruit meer werklozen ontstaan ?

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:27

faunty schreef:
Sabine , als regering zijnde is dat niet handig omdat daaruit meer werklozen ontstaan ?

Heb het debat vandaag gehad, maar met dat argument kwam de oppositie niet. Maar in het debat heb ik gezegd dat als mensen geen 7 of hoger halen ze noodgedwongen naar een andere opleiding moeten zoeken of een niveau lager. Volgende week nog een debat en dan in pta week voor het echt :+

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:58

Daar kom ik weer even voorbij hoor :wave:

Hopelijk gaat het nu een stuk beter met school, IJssnuiver!

Zillioneke: Ik heb (nu) geen betoog voor je... Maar inderdaad, ga je hem dan uit je hoofd leren? Wij zijn er nu mee bezig met Nederlands, maar wij krijgen een tekst waaruit wij argumenten moeten halen en vervolgens daarmee een betoog moeten schrijven. Hoe doen jullie dat dan? Vrij makkelijk frauderen zo...

Dat is wel streng Sabine! Denk je dat het je gaat lukken?

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:12

IlovePuk schreef:
Daar kom ik weer even voorbij hoor :wave:

Hopelijk gaat het nu een stuk beter met school, IJssnuiver!

Zillioneke: Ik heb (nu) geen betoog voor je... Maar inderdaad, ga je hem dan uit je hoofd leren? Wij zijn er nu mee bezig met Nederlands, maar wij krijgen een tekst waaruit wij argumenten moeten halen en vervolgens daarmee een betoog moeten schrijven. Hoe doen jullie dat dan? Vrij makkelijk frauderen zo...

Dat is wel streng Sabine! Denk je dat het je gaat lukken?

Ik ben er zelf zelf op die stelling tegen hoor, maar je moet je toch inleven als regering zijnde. Volgende week ben ik de andere partij, met een fijne stelling. Debat in de PTA week moet goed komen, er zitten dan 2 of 3 docenten bij die gaan beoordelen!

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 19:41

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 22:01

gedaan jippie5 , ja ik ben van plan om betoog uit mijn hoofd te leren wie wil mijn reddende engel zijn?

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 22:04

Hebben jullie ook last van faalangst met toetsen(pta's) , ik heb dan echt een gevoel dat ik gefaald heb als ik geen voldoendes haal dat terwijl ik mijn uiterste best doe! Ik ben 17 als ik als het goed is ben geslaagd , maar ja als ik dadelijk niet slaag dan moet ik nog een jaartje 5 havo doen vind ik opzich niet heel erg probleem maar eerder dat je dan gefaald hebt.

Iets anders wat niet heel erg te zake hier is maar hebben jullie ook dat jullie snel tegen mensen opkijken die een master hebben afgerond?! Denk je dat ook niet bij jezelf wow nou dat is geen domme
Sorry voor deze onzin moest het even kwijt

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 23:03

Jippie5 ik heb hem voor je ingevuld. Tip; er is een vraag of je weet wat een plantaardige samenleving is. Je kan kiezen tussen ja en nee. Later in de enquête komt er nog een vraag over de plantaardige samenleving, maar als je niet weet wat dat inhoudt is het lastig te beantwoorden.

Zillionke, ik zie over het algemeen toetsen hetzelfde. Een pw of so'tje kan je nog wel eens verkloten in tegendeel van een tentamen of examen. Je leert gewoon zoveel je denlt dat nodig is, meer kan je er niet uithalen. Je kan niet beter dan je best doen, als het een keer niet lukt, balen, volgende keer beter. Als ik dit jaar zou zakken voor Havo examen ga ik sowieso naar de VAVO, dit omdat ik dan niet het hele jaar ( alle vakken) over hoef te doen en ik eigenlijk wel toe ben aan iets nieuws. Maar ieder zo zijn eigen keus. Hoezo zou je tegen iemand opkijken die zijn master heeft afgerond? Misschien sta jij daar ook wel over een tijdje.

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 07:44

Erg bedankt voor je tip en bedankt voor het invullen!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 13:36

Als ik het niet vergeet vul ik hem straks voor je in. :)

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:37

Ik heb de enquête voor je ingevuld :) Al een paar dagen geleden haha.

Aankomende dinsdag heb ik een debat voor NL, heb er al ontzettend veel zin in haha. Vind dat soort dingen altijd wel leuk om te doen. Alleen voor de klas vind ik het soms nog een beetje spannend, maar dat komt wel goed.
Vandaag al mijn huiswerk even maken. Dat zal niet zo heel veel zijn denk ik. Gezien ik woensdag, donderdag, vrijdag, maandag en dinsdag vrij ben :D

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:52

Nou ik heb mijn motivatie weer terug gevonden!! Ga er weer volop tegenaan :) . Heb een aantal vakken laten schieten, die ga ik volgend jaar afronden. Dat geeft mij een beetje ademruimte en de kans om alles goed af te ronden en niet alles een beetje.. En van wis B naar A gegaan... Dat is echt heel makkelijk(alle respect naar mensen die daar moeite mee hebben, heb ik met de talen.. Maar door die overgang, lijkt het heel makkelijk ;) ).

Ik zal die enquete ook even invullen!

Leuk een debat! Daar houd ik ook altijd wel van.

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:53

Dankjewel!

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:58

Fijn dat je weer motivatie hebt gevonden om toch door te gaan ijssnuiver! :)

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:20

Hoe gaat het met jullie (op school)? Over 2 weken begint bij mij de PTA week, heb een heel chill rooster, die vrijdag ben ik vrij dus dagje eerder vakantie *\o/* Morgen weer een oefendebat met de stelling; ''Ouders van kinderen met ernstig overgewicht moeten vervolgd kunnen worden voor kindermishandeling.'' Ik ben met mijn groepje tegen. Ik kan alleen niet zoveel tegenargumenten vinden maarja wordt dan een beetje improviseren..

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:36

Hier gaat het erg goed! Vandaag debat gehad over de stelling gezond eten moet goedkoper worden. En waarbij ik tegen was. De docent vond dat ik erg gegroeid was in mijn vaardigheden. Altijd fijn om te horen!

Succes morgen Sabine!
Je zou kunnen zeggen van en hoe ligt het dan in vergelijking met andere kindermishandeling, wat betreft lichamelijk. Ligt dit niet veel minder zwaar.
--> procedure van strafrecht en uitspraak duurt erg lang en kost enorm veel geld misschien beter in therapie,psycholoog en etc.
- gedrag van de ouders zal niet veranderen na zo'n uitspraak beter raadpleeg een dietiste. Het is namelijk een gewoonte
- je kan er beter geld in stoppen om het kind te laten afvallen ipv in zo'n procedure.
-je kan vragen waar ze dan het geld vandaan willen halen voor de proceduren/ wie dat dan gaat betalen. En als ze dan zeggen de ouders, dan kan je zeggen dat het geld veel beter gestoken kan worden in een dietiste gezien dit geen oplossing is.
- misschien cijfers er bij pakken van mensen die bestrafrecht zijn en hoeveel effect dat heeft gehad op die mensen/ terugval. En dat het dus eigenlijk erg weinig zin heeft.

Vorig jaar heb ik een debat gehad over een soortgelijk onderwerp, namelijk; kinderen met overgewicht moeten verplicht naar de een dietiste.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:15

Hier gaat het ook best goed weer!
Aankomende week de laatste week van deze periode en dan na de vakantie de eerste toetsweek :wow: .
Spannend!!

Nu druk bezig met samenvattingen maken en heb dat maar eens over een andere boeg gegooit.. Ben van ieder hoofdstuk een heel eenvoudige mindmap aan het maken. Door het anders bezig zijn met de stof, onthoud ik het allemaal makkelijker. Dus ben heel benieuwd wat het doet!

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:57

Succes met het voorbereiden voor de toetsweek. Hier duurt het (gelukkig) nog een maandje :)