Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:40

Mijn motivatie is HELEMAAL weg. Ik heb zó'n hekel aan scheikunde. Snap er geen zak van, ben moe, moet nog douchen, ander huiswerk maken en ik wil gewoon slapen. Kan wel janken. Ik vind het niet zo belangrijk omdat ik het niet ga kiezen, maar ik wil wél een goed cijfer.

Ze vragen alles anders dan dat het er staat. -O- -O-

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:00

Hier motivatie hier ook ver te zoeken -O-

1 verplichtte toets niet gehaald voor de rest alle vakken netjes gehaald, nu maar een brief schrijven na het examen commissie, hopelijk mag ik hem nog 1x maken

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:09

De motivatie is hier ook aardig ver te zoeken.
Vanavond hoef ik niets te doen. :D

Morgen moet ik mijn Engels brief maken en voor mijn wiskunde SO leren.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:11

Ik ben mijn presentatie aan het maken voor vrijdag, maar man wat een poedersuiker onderwerp! Dit wordt echt een enorm slechte presentatie. Ik kan gewoon niet diep op het onderwerp ingaan omdat ik er niks van snap en het gewoon ook een vrij onbekend iets is. Daarnaast ben ik gewoon ontzettend slecht in presenteren. Het moet 10 minuten duren, dat haal ik echt niet -O- Ik krijg alles in 5 minuten gepropt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:22

Lastig Ghostattack! Ik denk echt wel dat die 10 minuten je moeten lukken! Hoe lang is je presentatie nu in word bladzijdes? Probeer vooral rustig te vertellen! Dan lijkt het (vaak) alsof je het begrijpt, en misschien begrijpen anderen het dan dat je geen lastige vragen krijgt. :+

Ik had laatst een presentatie van 4 kantjes, duurde 15 minuten. Moet jou ook zeker lukken!

Mijn proefwerk vandaag ging GELUKKIG VEEL beter dan verwacht, oh zo happy! Nu morgen SO Nederlands, Economie en Grieks. Dus voor nu ga ik beginnen met Grieks, dan Grieks bijles (via skype :+ ) en dan daarna economie en Nederlands nog even doorlezen + oefenen. Beiden heb ik gelukkig al geleerd, dus belangrijkste is daarna Economie oefenen. :D Grieks ga ik sowieso verpesten, mja, we doen ons best!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:27

Vier kantjes.. Mijn god, ik heb net een A4'tje. En dan heb ik alles over het hele onderwerp.. Het gaat over een vrij zeldzame ziekte dus lekker handig ook :+ Daarnaast moet het wel universiteit waardig zijn, dus kan je niet zomaar van elke site info halen.
Ach.. Als het een 6 is vind ik het al prima. Ik ga later toch niks doen met presenteren, daar ben ik gewoon niet geschikt voor. Sommigen zijn er heel goed in, mij boeit het gewoon niks en ik kan informatie niet goed overbrengen wat dat betreft. Laat mij maar lekker programmeren achter de computer :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:34

Oeh, dan wordt het inderdaad heeeel lastig. :+ Maja, het lukt je ook niet simpele informatie te vinden en die om te zetten in universitaire woorden? Extra rekken wellicht? :P Lastig!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:36

Misschien een filmpje erin verwerken? Dat is wat ik meestal doe als ik niet verder kom.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:37

Filmpjes mogen niet. Presentatie mag alleen bestaan uit veel plaatjes en enkele woorden. Zo'n gezeik altijd hier op de universiteit. Ik zit inmiddels op 1.5 A4'tje en ga morgen wel weer verder. Kan geen feochromocytoom meer zien :+ (Dat is het onderwerp dus haha)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:38

Ook nog een lekkere tongbreker. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:00

Verschrikkelijk! Ik wil later wel universiteit gaan doen, maar niet dat lastige onderwerp hoor. Bekijk het maar. :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:03

Universiteit prima. Studie enorm gericht op wetenschappelijk onderzoek? Nee sorry, wat dat betreft heb ik de verkeerde keuze gemaakt _O- Ik vind de universiteit hartstikke leuk, maar de hoeveelheid wetenschappelijke oliebol die we krijgen vind ik minder leuk. Dit had ik ook totaal niet verwacht van deze studie :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:10

Hahaha, ik kies al heel verstandig niet eens voor een NT/NG profiel. :+

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 23:23

Hoi iedereen, ik leef ook nog :')

Ik was de laatste tijd vooral actief via mobiel, dus had even geen zin om daarmee een uitgebreide tekst te typen :')

Ik heb de afgelopen drie weken keihard geknald voor mijn proefwerken, echter nu het moment is aangebroken dat mijn proefwerken gaan beginnen staat mijn motivatie weer enkele dagen op 0. Het lijkt wel alsof alles 'op' is. Het is niet dat ik het niet snap of niet interessant vind, maar ik ben het studeren ondertussen al zo moe dat ik echt niet meer kan beginnen. Misschien omdat ik drie weken lang zonder enige dag onderbreking keihard ben doorgegaan? Geen idee.
Overmorgen heb ik mijn eerste examen, mijn samenvatting is al een hele poos klaar, maar dat beginnen aan het nakijken lukt niet. Ik heb vandaag twee hoofdstukken gedaan en kon totaal mijn hoofd er niet bij houden. Het is niet dat ik afgeleid ben, maar mijn gedachten dwalen gewoon af naar 'nergens', ik zit dan gewoon doelloos te lezen zonder ook maar iets op te nemen.

Ik denk dat ik nu gewoon wat neurologie flimpjes ga kijken en ga slapen, morgen zal het misschien beter gaan omdat het dan echt wel de laatste kans is om nog iets erin te krijgen voor het examen en ik dan meer druk heb. Ik zal morgen tijdens een studiepauze alles wel bijlezen.

Veel succes iedereen!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:39

Ik heb zojuist een begin gemaakt aan Engels, maar de motivatie is ver te zoeken. Vanavond ga ik weer verder want ik moet zo even weg. :D Daarna ook nog even wiskunde doorlezen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 19:36

Ik heb echt hard stress voor mijn presentatie morgen -O- Het wil gewoon niet lukken als ik het oefen, ik struikel continu over mijn woorden en kan geen normale zinnen eruit krijgen.. En ik kom telkens op ongeveer 8 minuten uit terwijl het 10 tot 15 minuten moet zijn.

Improvisation much morgen. Pff :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:25

Ik zou eens een lekkere relax dag nemen Snollygoster! Zo te horen heb je die wel nodig. Als je jezelf toe staat rust te nemen en ervan te genieten moet het goedkomen. Niet de 'rustdagen' waarin je denkt van 'deze tijd had ik nuttiger kunnen besteden'. Dat is geen rusten. :P

Hoe is het gegaan Carpediem?

Vervelend Britt! Maar ik weet zeker dat het goed komt. :D Even ademhalen en weer verder gaan haha.

Zelf ben ik vandaag best goed bezig, al zeg ik het zelf. Ik ben naar de paarden geweest, heb hardgelopen, Latijn geleerd, gedoucht en nu aan wiskunde. Al hoewel ik de helft van het huiswerk niet maak voor morgen, but i don't care. :+

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 21:40

Ik kan me geen rustdag permitteren als ik morgen examen heb :')

Vandaag ging het wel beter. Heb voormiddag filmpjes zitten kijken van neurologie, dat heeft me wel meer inzicht gegeven en hierdoor ken ik het beter. Nu ben ik gewoon rustig mijn samenvatting na aan jet kijken voor het slapengaan. De meeste hoofdstukken ken ik wel in grote lijnen, maar er zijn nog steeds enkele vervelende hoofdstukken die er maar niet in willen |o
Nachtje doordoen doe ik niet aan, dan kan ik morgen beter niet naar mijn examen gaan lol.

Kop op GhostAttack, je kan het wel, gewoon naar de muur achter de mensen kijken en langzaam praten, dat werkte bij mij altijd ;). Veel succes!

Lekker goed bezig Deetjeeuh +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:49

Dat denk ik inderdaad ook weleens, maar licht er inderdaad aan hoe goed je het kent.. Soms helpt het om te rusten en alles te verwerken! :+

Haha, zullen sommige leraren wel niet vinden. _O-
Dus nu ga ik echt aan wiskunde xD

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:14

Mijn Engels is klaar, wiskunde check ik morgenochtend even. Als je SET-cijfer hoger is dan je SO-cijfer wordt je SO-cijfer aangepast, dus in fact kan ik een 1,0 halen. :')

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:43

Hoe gaat het hier met iedereen?

Deze week wordt echt een ontzettend chaotische week, maar ik heb vandaag al een aantal dingen gedaan. Wat er nog op de planning staat:

- Duits grammatica doornemen.
- Scheikunde hoofdstuk 10 samenvatten & doornemen.
- Doornemen hoe een werkplan opgesteld moet worden.
- 10-15 vragen van de 25 vragen beantwoorden voor Duits leesdossier.

En voor morgen:
- Duits grammatica nogmaals doornemen.
- Scheikunde hoofdstuk 10 & werkplan-theorie doornemen.
- Scheikunde verslagen doorlezen.
- Overige vragen voor het leesdossier van Duits beantwoorden.

Zoals ik het nu zie, valt het te overzien. :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:46

Ach, woensdag tentamen en nog bijna geen fiets gedaan. Gaat helemaal toppie hier :Y)

Niet dus _O-

Ik geef het op, ik heb de motivatie gewoon niet meer. Gelukkig wel alle colleges gevolgd, dus alle stof al een keer gehad. Maar het is allemaal zo saai en best moeilijk. Ik ben er gewoon zo klaar mee. Daarnaast vind de universiteit het nodig om ons tienmiljoen deadlines en slechts 1 dag vrij te geven voor het tentamen. Ik ga maar weer eens verder met wiskunde en programmeren..

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:47

Oh, dat is minder Britt. Succes met je wiskunde! Die deadlines ken ik wel ja.. Alles moet opeens vóór vrijdag af bij ons. :+

Hoe staat het er eigenlijk voor met je eigen pony/paard?

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:44

Over één week de laatste toetsweek. Vandaag mijn planning gestart en al een behoorlijke slag kunnen slaan.

Mijn planning voor morgen:
- Engels woorden leren
- Wiskunde doornemen
- MAW samenvatten (6 hoofdstukken)
- Maatschappijleer samenvatten (7 paragrafen)

Morgen twee tussenuurtjes dus dan moeten de eerste twee punten wel van mijn lijstje gestreept kunnen worden :)

Ik wil echt even knallen, want als alles voldoende is dan neemt mijn vriend mij mee uit eten. Ik sta alles hoger dan een 7, dus meer al stok achter de deuren om toch nog even mijn best te doen i.p.v. niks te doen ;)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:20

Succes met je planning en laatste toetsweek!

Mijn Duits SO gaat niet door morgen, dus dat scheelt weer! :D