Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amandananana

Re: Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 12:29

Ja ik heb mn docent gelijk gemaild net om een afspraak te plannen, ben pisnijdig haha.

Fijn dat je alleen verder mocht gaan! Ook super dat je je gesprek hebt gehaald. Kom je niet in tijdnood nu met je interviews?

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:23

Oke ik heb net via de mail contact gehad met docent. Ik heb dus blijkbaar wel een go :') maar voorwaardelijk, dus ik moet nog wat dingetjes aanpassen maar in principe is mijn plan goedgekeurd. Ik ben zelf niet op school geweest, iemand uit mijn afstudeerkring had mijn feedback voor me gevraagd en het dus verkeerd begrepen. :')

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:55

Aan tijdnood wil ik niet denken :+
Verwacht wel dat dit krap wordt, wellicht zelfs praktisch onmogelijk. Maar dat maakt het alleen maar meer uitdagend. In de afgelopen weken regelmatig een nachtje doorgehaald dus ik weet dat ik het kan. En gelukkig is de inlevertermijn verplaatst met een week, dus dat geeft iets meer ruimte.

Fijn dat je wel een go hebt! Lijkt me een hele opluchting!
Ik heb twee weken geleden ook een go gekregen. Had mijn ontwerp ingeleverd bij de lector, die brandde het ontwerp af tot aan de grond, een nacht door gewerkt om het ontwerp aan te passen en toen ingeleverd op school. Gelukkig in één keer goed, had ik niet verwacht. Met dank aan de strenge lector :D

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 23:16

Mooi dat je het gesprek hebt gehaald marrit, fijn dat je toch een GO hebt Amanda,

Ik wil volgende week beginnen met de implementatie, zodat er voor de conceptversie (over 5 weken) voor grote lijnen wat staat.
Onderzoek en analyses zijn bijna af :)

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:28

Hoe is het met jullie onderzoeken? :)

Ik weet heel goed wat ik wil schrijven, maar het moet voor mijn gevoel in een zwaar onlogisch jasje gegoten worden vanuit school. Onlogische volgorde ed. Heb nog nooit een onderzoeksverslag op die manier opgebouwd zien worden. Nu heb ik een ander opzetje gemaakt, maar weet niet zo goed of het wel goed is. Van de week even laten checken dus..
Wil iemand van jullie anders je inhoudsopgave sturen? Gaat me niet om wat er verder in staat, maar gewoon kijken hoe jullie het verslag opgebouwd hebben, inhoudsopgave is dus voldoende. :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:52

Het gaat hier eigenlijk vlotjes. Deze week de laatste interviews, en dan hoef ik alleen het kostenplaatje nog. Mooi op schema dus. Ik wil best mijn inhoudsopgave sturen hoor, als je daar wat aan hebt :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:31

Hier super dag :D Had eigenlijk Onderzoeksplan week. Hele week op school bezig, hele tijd docenten aanwezig om te helpen en vragen te stellen. Bedoeling dat vrijdag onderzoeksplan definitief goedgekeurd is. Maar heb vanochtend feedback gekregen op mijn eerste versie, en die is definitief goedgekeurd met voornamelijk uitstekend als beoordeling :D

Ik zal even een inhoudsopgave opzoeken.

Wil je van onderzoeksrapport hebben?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:31

Voorblad

Titelblad

Voorwoord

Managementsamenvatting

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Bedrijfsbeschrijving

2. Inhoudelijke oriëntatie

3. Onderzoeksmethode
3.1 Deelvraag 1 – Aanbod domotica toepassingen
3.2 Deelvraag 2 – Woonvraag van ouderen in de sociale huur
3.3 Deelvraag 3 – Bereidwilligheid gebruik domotica toepassingen
3.4 Betrouwbaarheid en validiteit van het onderzoek

4. Resultaten
4.1 Deelvraag 1 – Aanbod domotica toepassingen
4.2 Deelvraag 2 – Woonvraag van ouderen in de sociale huur
4.3 Deelvraag 3 – Bereidwilligheid gebruik domotica toepassingen

5. Conclusies

6. Aanbevelingen

7. Discussie

8. Begrippenlijst

9. Bronnenlijst

10. Bijlagen

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 19:49

mijn inhoudsopgave is heel groot :o

Inhoudsopgave
1. Inleiding 8
1.1 Aanleiding 8
1.2 Onderzoeksdoel 9
1.3 Werkwijze 9
1.4 Leeswijzer 10
2 Non-profitorganisaties 11
3 maatschappelijke relevantie van de kinderboerderij 12
3.1 Educatie 12
3.2 Therapeutisch 12
3.3 Recreatie 12
3.4 Sociaal 12
4 definitie van kwaliteit van de kinderboerderij 13
4.1 Branchecode publieksboerderijen 13
4.2 Keurmerk kinderboerderijen 14
5 belanghebbende van de kinderboerderij 16
5.1 belangen van de bezoekers 16
5.2 overige belanghebbende en hun belangen 16
6 Huidige bedrijfsstructuur van de kinderboerderij 17
6.1 Huidige organisatiestructuur van de kinderboerderij 17
6.2 Huidige kosten van de kinderboerderij 20
6.3 Huidige opbrengsten en overige inkomsten van de kinderboerderij 20
6.3.1 Deelnemersbijdrage 20
6.3.2 Overige inkomstenbronnen 20
7 prestatiemeting kinderboerderij het Oortjespad 22
8 Toekomstige financiële structuur van de kinderboerderij 24
8.1 Toekomstige organisatiestructuur van de kinderboerderij 24
8.2 Bezuinigingsplannen van het recreatieschap 24
8.3 Exploitatie van de kinderboerderij 24
9 Mogelijke oplossingen 25
9.1 Toetsing van de oplossingen 25
9.2 Interessante inkomstenbronnen die op andere kinderboerderijen al worden gebruikt 25
9.3 Huidige kosten reduceren 25
9.4 Mogelijke verdienmodellen 25
10 Draagvlak creëren bij belanghebbende van de kinderboerderij 26
11. Discussie 27
12. Conclusie en aanbevelingen 28
Literatuurlijst 29
Bijlage 30

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 19:56

@linoleum: Fijn dat je een goedkeuring hebt! Succes verder!

@Kirsha: Fijn dat je op schema loopt succes met de laatste onderdelen!

@Saskiaa_: Ik heb mijn inhoudsopgave hierboven geplaatst ik weet niet of je er wat aan hebt. Succes.

Ik ben vandaag op school geweest, training presenteren gehad. En wat gesprekken gehad voor de openstaande opdrachten. Fijne feedback gehad waar ik weer mee verder kan naast het afstuderen. Ik had me opgeven voor de training presenteren omdat ik het niet fijn vind om een presentatie te geven wordt daar ongelovig zenuwachtig van. Feedback van de andere studenten: Ik had een goed verhaal en presenteerde heel goed moest alleen meer contact maken met de groep. Terwijl ik super zenuwachtig ben presenteer ik dus wel goed. Best lastig omdat ik het voor me gevoel helemaal niet goed doe... Nog even oefenen voor de presentatie dus. En verder moet ik nog enquêtes afnemen onder de bezoekers op de kinderboerderij en ik moet nog contact opnemen met andere kinderboerderijen. Over 3 weken moet ik mijn Engelse samenvatting inleveren! En dan 2 weken later het gehele rapport inleveren! De tijd begint dus aardig op te schieten en ik heb nog heel veel te doen! Stress :')

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:39

Wel fijn dat je zulke feedback kreeg dan lauwie! Geeft wel vertrouwen!

Bedankt voor het plaatsen van de inhoudsopgaven! :) Die zijn wel vergelijkbaar met wat ik nu heb, dus dan zit het wel goed denk ik.. :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 14:59

Ik zie het niet meer zitten :')

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 08:40

Wat is er gebeurt?

Ik heb nog 3 weken! Tijd gaat hard en ik moet nog veel doen. Maar het begint al wel ergens op te lijken. Gelukkig hoef ik de komende 2 weken nog maar 6 dagen te werken en de laatste week ben ik vrij.
Hoe gaat het bij jullie? Succes nog!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 08:49

Nog even volhouden, barbabientje! Het einde is in zicht. :D

lauwie, wat snel zeg! Succes nog even. Ik heb nog tot 4 juni voor mijn eindonderzoek en 10 juni is de uitslag + mijn beeldend examen. Afgelopen dinsdag heb ik groen licht gekregen! *\o/* Het gaat gelukkig goed, maar ook ik moet nog veel doen.

Succes iedereen met de laatste loodjes! *\o/*

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 14:24

What's up Barbabientje? Geen zin meer, of tegenslag?
Spannend Lauwie, succes de laatste weken!!
Gefeliciteerd Adamootje, goed nieuws! Jij ook succes met de laatste weken!

Hier veel tegenslag gehad. Nu nog moeite met het vinden van respondenten voor de benodigde interviews. Opdrachtgever werkt niet actief mee met het werven van respondenten, waardoor we weinig mensen kunnen vinden. Ik ben nu zelf aan het zoeken geslagen, maar dan voldoen de respondenten niet aan alle criteria. Nouja, dan maar zo! Ik moet 5 interviews afnemen, nu 1 gedaan. Dinsdag nog eentje staan, en dan dinsdag maar eens verder rondbellen.

Ik mag de eindwerken (rapportage onderzoek en visieverslag) inleveren tussen 27 mei en 2 juni. Dus de laatste weken zijn aangebroken! Stress zit aardig hoog af en toe, maar dit zorgt er wel voor dat ik veel voor elkaar krijg. Ben er nu wel echt helemaal klaar mee!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 10:03

Lastig is dat hé Marrit.. Hier zelfde probleem.. -O- Heb je wel al wat mensen in je hoofd die je kan bellen? :)

Fijn dat het er in ieder geval op begint te lijken lauwie! Duurt echt niet lang meer voor je het in moet leveren. Spannend! Fijn dat je de laatste week vrij bent. :)

Waarom niet Barbabientje?

Succes allemaal met de laatste loodjes!!!

Ik ga op zich ook wel lekker. Hier ook lastig om respondenten te krijgen voor interviews. Heb er komende week 2 staan, maar wil er eigenlijk nog wel een bij. Maar sinds het passend onderwijs ingevoerd bestaan veel organisaties niet meer en laten dat nou net de organisaties zijn die ik moet hebben... -O- Ik heb echt zoooooveel mensen gebeld de afgelopen weken, met wel 1 interview als resultaat (die andere had ik al). Kan er dan ook niets meer aan doen.. Maar kan ook wel al veel met de info die ik heb en waarschijnlijk zal krijgen met de komende interviews, dus dat scheelt. :)

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:22

Pff gelukkig, toch nog lotgenoten kunnen vinden op bokt :o

Ik studeer volgende maand (27juni) af voor mijn post-hbo opleiding tot Kinderoefentherapeut aan de Hogeschool van Utrecht.

Mijn afstudeeronderzoek + onderzoeksverslag loopt eigenlijk vrij soepeltjes... en is zo goed als af (hoeft pas 13-6 definitieve versie ingeleverd te worden).

Maar mijn portfolio vind ik toch wel zo'n verschrikkelijk iets := kost zoooo veel tijd , en ben altijd bang dat ik niet genoeg bewijslast heb o.i.d. (moet hem overigens 30mei inleveren)

Meer mensen met portfoliostress hier ? :o

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:39

Welkom Fantabulouss! Spannende weken voor jou dus! Fijn dat je zo op schema ligt.
Hier geen portfoliostress, wel stress om alles (lees: scriptie en visieverslag) op tijd af te krijgen. Nog 2 weken de tijd om alles af te maken voordat alles naar de docent gaat om te worden beoordeeld voor het officiële inlevermoment!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:29

Barbabientje, zie je het alweer zitten inmiddels? Wat was er aan de hand?

Mooi dat het goed gaat Lauwie, hier ook nog ruim twee weken en dan moet de conceptversie ingeleverd worden.

Fijn Adamootje, succes!

Lukt het inmiddels met de interviews Marrit89? Vervelend dat het zo lang duurt, heb ik inderdaad ook gehad, het duurt vaak weer langer dan verwacht omdat mensen niet reageren of geen tijd hebben en dat moet je later allemaal weer in zien te halen. Ook nog twee weken de tijd dus, het gaat je vast lukken!

Lukt het bij jou ook allemaal met de interviews Saskiaa_? Fijn dat je in ieder geval wat kan met de informatie die je hebt :)

Welkom Fantabulouss! En succes :D Fijn dat je verslag inmiddels bijna klaar is! Hier geen last van portfolio's, ik hoef alleen een afstudeerverslag te maken, daar mag ik heel blij mee zijn als ik het zo hoor :=

Hier gaat het eigenlijk ook vlotjes. Ik had wat vertraging opgelopen en loop nu eigenlijk nog een week achter maar het ziet er niet naar uit dat het problemen op gaat leveren, ik moet over 2,5 week mijn conceptverslag inleveren en het ziet er eigenlijk al goed uit. In onze richtlijnen staat 25-40 pagina's (geen eis, meer een richtlijn) maar ik zit al op 55 pagina's en dan nog 50 pagina's bijlage := Mijn begeleider heeft dus wat te lezen.

Ik had afgelopen maandag wel een hartverzakking, fanatiek bezig en een volledig financieel plan geschreven, maar op het moment dat ik het op USB en in de Cloud wilde opslaan liep de computer vast en kreeg ik een blauw scherm en een harddisk error -O- Godzijdank deed hij het na een keer opnieuw opstarten weer en was alles er nog. Ik sla het vanaf nu wel rechtstreeks op de USB op :')

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:44

Hahaha neah niet echt, project is gewoon zoveel werk en medeprojectleden (waar wij als subgroep afhankelijk van zijn) schieten allemaal niet op :')

Iedereen hier is echt goed bezig! Interviews regelen is echt een regelrecht drama!

Oeh dat was zeker spannend Kirsha? _O-

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:11

Dat is dan knap waardeloos -O- Ik ben nog steeds zooo blij dat ik alles alleen kan doen :=
Ja dat was wel even spannend en ik was gelijk wakker. Ik was er ook meteen helemaal klaar mee die dag :')

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 15:06

Marrit ik heb precies hetzelfde probleem. Ik moet enquêtes afnemen onder de jongeren, de groepsleiding had aangeboden verantwoordelijkheid te nemen dat alle jongeren de lijst invullen maar tot nu toe is er na herhaaldelijk mailcontact nog niets gebeurd. Vervolgens zou ik nog op een andere groep de lijst afnemen maar die hebben na een week lang heen en weer mailen besloten dat ik toch maar zelf op de groep langs moet komen om uitleg te geven en toestemming te regelen van ouders.

Fantabulous welkom! Ik hoef geen portfolio in te leveren, maar wel scriptiestress :') jij bent wel vlotjes aan het werk zeg!

Kirsha dat is eng he als alles ineens weg is. Ik had deze week ineens allemaal virussen op mijn laptop dus moest windows opnieuw geïnstalleerd worden. Ik was echt in paniek maar ik heb alles kunnen redden.

Barbabientje balen dat de samenwerking niet loopt!

Hier lichtelijke stress. Ik ben vorige week dinsdag geopereerd en de narcose heeft toch wat meer invloed gehad dan ik had gedacht, ik heb weinig energie en concentratie. Daardoor maar weinig aan mn scriptie kunnen doen behalve de interviews uitwerken en wat praktische dingen regelen. Ik heb wel wat goede ideeën voor mn beroepsproduct naar aanleiding van een gesprek met de therapeuten op de afdeling dus daar kan ik mee verder. Ben op dit moment mn deelvragen aan het beantwoorden. Nog 2 weken ongeveer :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:12

Fantabulouss, blij dat ik geen portfolio heb. Moet ook nog een ander portfolio achtig iets inleveren en vind het verschrikkelijk. Veel succes!

Marrit, succes met de laatste loodjes!

Kirsha, je bent niet de enige met een lang verslag. Die van mij gaat volgens mij ook veel te lang worden en moet nog flink gaan schrappen. Maar liever zo dan te weinig vertellen denk ik maar dan!
Heb gelukkig nog geen stress gehad om vastlopende computers en dergelijke, maar ik heb wel alles en thuis en op stage en op dropbox staan en sla tussendoor veel op. Weet ik zeker dat ik het niet kwijt kan raken mocht er iets kapot gaan.

Barbabientje, lastig dat je afhankelijk bent van anderen. Ben blij dat ik zo goed als volledig zelfstandig aan het werk ben.

Amanadananana, ook al licht aan het stressen. Gewoon even tijd nemen om weer helemaal fit te worden en doen wat je wel kunt doen.

Hier interviews vinden geen probleem, heb een lijstje wat ik af moet bellen van huurders en het overgrote deel wil meewerken. Zijn super leuke gesprekken en vind het echt leuk om te doen. Iemand nog tips hoe ik redelijk snel en makkelijk mijn opgenomen gesprekken kan uittypen? Dat is nog wel een struikelblok en gaat veel tijd in zitten.

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:52

@ Fantabulouss Welkom en succes met je portfolio en afstuderen! Wij hebben geen portfolio maar hebben competenties waar we aan moeten werken en daar moeten we bewijzen voor aanleveren. Dit heb ik bijna afgerond moet een verslag schrijven over de afgelopen 4 jaar wat ik geleerd heb.

@Marrit89 Succes met de laatste loodjes ook nog nog een kleine 2 weken voordat alles ingeleverd moet worden! 18 mei moet ik het inleveren.

@Kirsha Fijn dat het goed gaat allemaal. Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt ik was lekker aan de gang op het werk via het netwerk viel internet weg, dan knalt het netwerk eruit. Was bang dat al mn werk weg was maar toen ik weer kon inloggen stond alles er gelukkig nog!

@Barbabientje Succes met het project en de interviews.

@Amanadananana Neem je tijd om weer op te knappen en dan vol aan de bak! Succes!

@Linoleum Fijn dat het goed gaat, ik heb helaas geen tips voor je succes!

Hier nog 1,5 week voor het inleveren! Komt nu snel dichterbij gelukkig heb ik vanaf nu vakantie:) kan dus heel veel tijd besteden aan het afstuderen! Vandaag moest ik mijn Engelse samenvatting alvast inleveren dikke stress deze week maar hij is ingeleverd! Hopelijk is de docent er ook tevreden mee!

Succes iedereen met het afstuderen

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:14

Ben blij dat ik niet met de juli diplomering mee doe. Dit kan niet doordat ik te laat ben begonnen met afstuderen en ik nog een aantal toetsen open heb staan. Maar die mensen moeten dus ook al half mei hun eerste versie en eind mei definitieve versie inleveren volgens mij. Terwijl ik dus eind mei mijn eerste versie gepland heb staan.
Geeft me wat meer ruimte om uitgebreider te werk te gaan.