Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 11:50

Gisteren toch maar gereageerd voor de functie bij de E.J. Lijkt me een enorm leuke functie met veel uitdaging. Denk alleen dag er gigantisch veel reacties zijn gekomen.
Vanmorgen ontvangstbevestiging, binnen 2 week gesprekken. Hoor ik voor eind feb niets, dan is het niks geworden.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 11:51

Amnastasia, je hebt het in ieder geval geprobeerd! En wie weet... :):)

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 12:14

annastasia schreef:
Gisteren toch maar gereageerd voor de functie bij de E.J. Lijkt me een enorm leuke functie met veel uitdaging. Denk alleen dag er gigantisch veel reacties zijn gekomen.
Vanmorgen ontvangstbevestiging, binnen 2 week gesprekken. Hoor ik voor eind feb niets, dan is het niks geworden.

Ik duim in ieder geval voor je!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 13:01

'Helaas ben jij niet uitgekozen voor een sollicitatiegesprek. Wij zijn verrast door het grote aantal zeer talentvolle mensen dat interesse heeft getoond in dit traineeship. Wij zijn ervan overtuigd dat ook degene die nu niet tot de geselecteerden behoren goed terecht zullen komen.'

Jammer, maar wel een hele nette afwijzing :j

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 13:06

Ik kreeg gister een berichtje van een bijlesorganisatie waar ik mij laatst heb aangemeld dat ik 4 uur bijles deze maand kan geven, het is wat in ieder geval :)

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 13:43

Ik word langzaam gek hier!! A.biant heeft de geitenhouder nog niet kunnen bereiken, ze zijn bezig erachteraan te bellen.. Ik wil zo graag weten of ik op gesprek mag komen! Ze zouden me 2 dagen terug al bellen met de uitslag.. Hopelijk vanmiddag goed nieuws!

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 13:58

vuurneon schreef:
'Helaas ben jij niet uitgekozen voor een sollicitatiegesprek. Wij zijn verrast door het grote aantal zeer talentvolle mensen dat interesse heeft getoond in dit traineeship. Wij zijn ervan overtuigd dat ook degene die nu niet tot de geselecteerden behoren goed terecht zullen komen.'

Altijd jammer, maar dit is wel zo ongeveer de minst zure afwijzing die je kunt ontvangen :j
Ga zelf zo maar eens achter twee van mijn sollicitaties aan mailen die ongeveer een maand geleden gesloten zijn. Ik ga er al wel vanuit dat ik afgewezen ben, maar vind het zo lomp als ze niet eens de moeite nemen om me daar een berichtje over te sturen, dus daar wil ik ze dan nog even op wijzen :+ . Of vinden jullie een maand niets horen normaal?

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 14:10

haha weer 5 pagina's gemist :p als ik vanmiddag tijd heb lees ik alles wel ff bij!

Ik heb net op de bonnevooi (schrijf je vast niet zo) gesolliciteerd naar assistent vestigingsmanager bij Perry Sport en probeer bij Saturn te solliciteren (heb jaren voor Media Markt gewerkt, zelfde keten) maar wordt elke keer van de site afgegooid. Gebeld en natuurlijk is mevrouw PZ net naar huis haha! Dat wordt dus maandag pas.

Had trouwens ook een mailtje gestuurd naar een dressuurstal in België die een groom zochten maar een vriendelijk mailtje terug gehad dat ze ontzettend veel reacties hadden gekregen en ik niet door de 1e selectie heen kom.

vuurneon schreef:

Dat is wel netjes ja! Maakt het niet minder zuur voor jou trouwens.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 14:11

Annastasia: Je hebt het geprobeerd, nooit geschoten is altijd mis..

Vuurneon: Dat is inderdaad wel een nette afwijzing.

Ik wacht nog op een telefoontje van het uitz. Heb vanmorgen contact met ze opgenomen en zal direct terug gebeld worden. Vanmiddag maar weer even er achteraan bellen.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:00

@ Vuurneon: wat een nette afwijzing, dat siert het bedrijf dan wel weer! Maar voor jou uiteraard balen =/
@ EliseBrouwer: ik had dit zelfde met een sollicitatie waarvan ik vorige week al wat had moeten horen (heb woensdag afwijzing binnen gekregen), verschrikkelijk dat wachten! Hopelijk loopt het voor jou wel positief af :j
@ Renske_M: een maand vind ik wel heel lang hoor. Hulsebos deed er ook zo lang over bij mij, ik heb toen niet gebeld. Achteraf misschien beter wel kunnen doen, maar ik kan me dan ook weer voorstellen dat ze enorm veel reacties hebben gekregen. Merk dat er bij veel sollicitaties nu staat dat 'als je geen reactie krijgt, je afgewezen bent omdat er zoveel sollicitaties binnen komen'.

Ik heb nog geen afwijzing gehad voor de sollicitaties die ik vanochtend gedaan heb, dat is positief. Meestal krijg ik binnen een paar uur al te horen dat ik niet voldoe aan het profiel. We houden de goede moed erin :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:02

Dat heb ik ook Fortitude, ik heb woensdag een solli uitgezet en nog geen afwijzing. Maar de sluitingsdatum is vandaag (was maar 3 dagen op de site, dat is best kort := ) dus spannend!!!!

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:03

ooeefff het schiet niet op met me vandaag, wie schopt me van mn roze wolk af?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:14

Jilletje schreef:

8)7 en dan even de hamer omkeren naar de onderkant uiteraard :D

Ik heb geen ontvangstbevestiging gekregen via de mail van een sollicitatie; klopt het dat het even kan duren?

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:19

nou zit er een gat in mn wolk!!!!
heb wel 3 sollicitaties verstuurd vandaag :=
zuchhtttt is het al kwart over 9?

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:25

Ik wordt ook een beetje moedeloos van het gebrek aan vacatures en dat je overal ervaring voor nodig hebt..
Misschien zo maar weer even de stad in om te kijken of er nog bordjes hangen.

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:32

vuurneon schreef:
Jilletje schreef:

8)7 en dan even de hamer omkeren naar de onderkant uiteraard :D

Ik heb geen ontvangstbevestiging gekregen via de mail van een sollicitatie; klopt het dat het even kan duren?

Soms sturen ze een ontvangstbevestiging per post, had ik laatst ook. Stuurde ik er al een mailtje achteraan om te vragen of hij wel goed aangekomen was, kwam een uurtje later de brief binnen :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:39

O ja, dat kan natuurlijk ook nog haha :D stond inderdaad niet bij hoe de ontvangstbevestiging zou komen!

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:39

zoooo weer een zorg minder :')
word net gebeld door de oorzaak van mn roze wolk
schaaatttt......ik heb een tandenborstel voor je gekocht.....en meisjes shampoo :+
hoef ik daar geen kosten meer voor te maken :P

wel weer twee afwijzingen binnen een van de e.tos en een van de f.ebo....zelfs daar willen ze me niet hebben!!!

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:43

Jugh, net van La Place een reactie terug: ik ben niet door de eerste ronde heen.

@ Jilletje: He bah, vervelend =(

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:45

Daar wordt je toch moedeloos van, al die afwijzingen......

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:47

ja het is echt demotiverend!
soms heb ik er zo de pest in dat je weer een slap antwoord krijgt dat ik iets flauws terug stuur

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:54

Het komt goed meiden. Echt waar. :j

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:03

Ook helaas geen baantje op de geitenhouderij voor mij.. De veehouder heeft lang getwijfeld tussen iemand uit zijn buurt (die hem iets minder geschikt leek) en mij (die intern zou moeten). Hij heeft gekozen voor de persoon die uit zijn buurt vandaan komt. Omdat de werkzaamheden al snel van start gaan heeft hij dus maar 1 persoon op gesprek uitgenodigd. Mocht hij deze persoon dan niet geschikt achten, wordt ik weer gebeld.. Die kans is wel enorm klein! Balen! balen! balen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:04

Jammer zeg!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:23

Balen Elise!! Klonk inderdaar wel erg leuk! Hier gaat mijn schapenverlosbaantje helaas ook aan mijn neus voorbij :(.
Net gesolliciteerd op de 144 vacature, ben benieuwd! :D