Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:39

Cindyrella: Ik heb een 'werkervaringsplek', een contract van 9 maanden. Dit contract loopt hoe dan ook af. Het punt is dat ze nog steeds bezig zijn met de vraag 'hoe kunnen we haar binnen houden.' Dat ze me willen houden zijn ze wel over uit, maar de exacte invulling niet.

LinkedIn: Ja doen! Sowieso goed voor je eigen netwerk, maar daarnaast wordt er ook door potentiële werkgevers op gekeken.

Denise: Dat is wel heel vreemd, stom gedoe -O- (nja, als een werkgever zo doet, wil je er dan nog wel werken?)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:42

denise04 schreef:
Ja de reden... Erg komisch want ze hadden me uitgenodigd omdat ik het best paste bij de vacature alleen wilde de baas het liefst een man op die functie...
En nu wijzen ze me af omdat ze iemand hebben die beter op de functie past???? Bullsh*t als je 't mij vraagt....

Wat een vreemde reden Denise :?

RoodZonnetje

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:48

Waarom vreemd? Het kan toch best zijn dat ze qua CV het beste in het plaatje paste, maar dat er iemand anders beter in het team paste??

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:50

Sjonge, lees ook veel afwijzingen weer zeg.

Winged: Dat is nou waar ik me nog het meeste aan 'stoor'. Werkgevers die zowat tot de laatste dag wachten om je nog even mede te delen of je contract wel verlengd gaat worden. Dit weet je toch ook al een tijd eerder ofniet?! Ik vind dat erg asociaal om dat er 'zomaar bij in te laten schieten' en een werknemer zolang te laten wachten in onzekerheid..

Karin: klinkt goed, succes!

Denise: bummer! Klinkt idd als bullsh*t....ze zullen dus wel een man hebben aangenomen als je 't mij vertelt!

De rest ben ik ff vergeten, sorry-sorry!!

Ik heb dus donderdag sollicitatiegesprek. Zit een beetje te dubben met mijn zwangerschap. Ga ik dat zelf aankaarten? (als ze er zelf niet over beginnen) Zo ja, hoe doe ik dat?
Ik moet ook voor mezelf proberen niet te enthousiast te worden, want dan is 't weer echt een tegenvaller als ik niet gekozen wordt. Maargoed, eerst maar eens het gesprek afwachten....

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:53

@white_fella: Tja, ik ben gelukkig niet op mijn achterhoofd gevallen en heb mij dus al ingeschreven bij het UWV (die ivm drukte mijn brief pas over 6 weken in behandeling kan nemen :? Aanvraag gedaan op 1 dec, maand van te voren dus) en al aan het solliciteren. Hier geven ze mij geen zekerheid, dus ik heb simpelweg weinig keus!

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:02

Ja, tis toch te triest! Ben dan gewoon eerlijk en zeg waar 't op staat, maar wacht niet tot het laatste moment. Ben benieuwd wat ze nog gaan zeggen hoor!!
Het was hier 'n aantal weken geleden op 't werk ook. Ik hoorde de baas bellen met een andere locatie over het niet verlengen van een contract van een werknemer. Wij (collega's van ons kantoor) wisten dus al dat die werknemer de zak kreeg (we zitten allemaal bij elkaar, wat ik al niet netjes vind om in het bijzijn van anderen daarover te bellen).
Een week later belde die werknemer dus (voor de zoveelste keer, omdat ze steeds geen antwoord kreeg) naar ons kantoor, ik moest haar weer doorverbinden met de baas. Toen kreeg ze pas te horen dat 't niet verlengd werd, ook een paar dagen voordat haar contract afliep! :n

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:13

Helaas staat diegene die erover gaat bekend om het 'laat zijn met antwoorden'. Mijn leidinggevende zit al 2 maanden te vragen om een antwoord. Zojuist wel een bijeenkomst gehad waar werd verteld dat het de goede kant op ging met de budgetten dus ik hoop dat dat ook voor mij positief uit gaat pakken.

Persoon die over mijn functie gaat is er vandaag niet -O- *frustratie*

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:18

Als ze het ruim van te voren melden, melden werknemers zich vaak ziek de laatste weken. Daar hebben ze niks aan, daarom word het vaak pas heel laat verteld.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:19

Ja, maar wat ze nu doen mag wettelijk eigenlijk helemaal niet.

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:21

Slap excuus vind ik dat Prisje, is misschien wel zo dat werknemers dat doen, maar dat geeft ze toch echt het recht niet om dat op die manier aan te pakken....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:21

Volgens mij mag dat wel, bij een tijdelijk contract :j

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:22

Ik denk inderdaad dat ze voor een man gegaan zijn... Maar zeg dat dan eerlijk... Aan het eind van mijn gesprek werd gezegd dat ik een hele goede kans maakte.... Nou, niet dus....

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:24

Bij een contract voor bepaalde tijd mag je het inderdaad op de laatste dag nog opzeggen... Maar dan moet er wel in het contract een einddatum staan en dat het van rechtswege eindigt....

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:27

Cer schreef:
Volgens mij mag dat wel, bij een tijdelijk contract :j

ligt aan de duur ervan, minimum is geloof ik 2 weken van te voren bij een 3 maanden contract. Langer dan een half jaar 1 maand van te voren.

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:30

Voor zover ik weet mag dat gewoon bij een tijdelijk contract. En dat doen ze 9 van de 10 keer om de reden die ik gaf...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:33

maar denise, een goede kans betekend nog niet dat je de baan krijgt ;)
Een goede kans is altijd relatief natuurlijk! geheel afhankelijk waar je het mee vergelijkt.
Als je het vergelijkt met 1/100 op 1/2
Tja, dan is 1 op 2 een goede kans.

Het is gewoon vervelend, en het maakt het er niet leuker op. Tis gewoon ruk/balen

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:37

Das waar Mri, maar als ze je na het gesprek zeggen dat je een hele goeie kans maakt, nou dan zou 't bij mij ook heel stiekem beginnen te kriebelen.... tis echt ruk ja!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:51

Misschien iets voor iemand van jullie: AWL-Techniek is op zoek naar telefoniste voor 24 uur per week. Kijk voor meer info over deze leuke vacature op http://www.awl.nl/vacatures.aspx.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:51

Snap ik Mri, maar het gaat mij meer om de reden dan om de afwijzing...
Als zij zelf aangeven dat ik het best op de functie pas en vervolgens wordt ik afgewezen omdat ik niet voldoende op de functie pas... 8)7 :?

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:53

denise04 schreef:
Snap ik Mri, maar het gaat mij meer om de reden dan om de afwijzing...
Als zij zelf aangeven dat ik het best op de functie pas en vervolgens wordt ik afgewezen omdat ik niet voldoende op de functie pas... 8)7 :?

Kan ook zijn dat diegene die ze nu aangenomen hebben nog na jou aangeleverd is. Ik leg dat soort opmerkingen eigenlijk altijd naast me neer omdat dat in de sfeer van het moment gezegd wordt. Later is de sfeer weg en dan kijken ze er wellicht op een hele andere manier tegenaan.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 15:05

Ik kom me hier ook melden... door allerlei organisatorische veranderingen is er een grote kans dat ik binnen afzienbare tijd mijn baan verlies. Ik baal ontzéttend want ik had eindelijk een keer een baan met goede vooruitzichten (dacht ik) en goede voorwaarden.
Dus ik doe gezellig mee :-)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 15:53

Balen 4Ever... :\
Heb ik jou niet eerder iets zien schrijven over werk ergens... *peins*..

@Karin: zit wat in, maar ik vind wel dat bedrijven zelf ook wel op mogen letten ivm de spreekwoordelijke dooie mus...

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:24

@Cer: dat zou kunnen, ik weet even niet meer precies waar. Ben aan het begin van dit jaar tot en met september verwikkeld geweest in het ene na het andere faillissement en moeten knokken om mijn geld te krijgen (salaris april inclusief alle toeslagen bleven uit). Volgens mij heb ik dat wel ergens gepost.
Tja en dan nu dit. Verdorie.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:33

Mag ik me ook hier melden.
Vandaag ben ik helaas ontslagen van mijn werk ivm reorganisatie. Ben per direct vrijgesteld van werk dus kon gelijk weer naar huis.
Heb er bijna 6 jaar gewerkt, waarvan de eerste twee via het uitzendbureau.
Ik mag dus ook de molen weer in, heb me al ingeschreven via internet, maar ga ook nog de uitzendbureau's hier langs. Moest het allemaal even laten bezinken vandaag.
Ik hoop dus dat ik hier mag mee praten, misschien kan ik nog wat leren.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:47

Toevallig nog mensen in de omgeving van den Bosch op zoek naar een bijbaan/parttime baan? Ik heb nog wel een functie open staan in een logistieke/productieomgeving voor ongeveer 10-20 uur per week.