Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:19

Rensiepensie, bel jij na of je sollicitatie goed is ontvangen (1 a 2 dagen na het versturen?) als je geen ontvangst bevestiging hebt gehad?
Zelf deed ik dat wel, soms komt het niet goed aan (of gebruiken ze dat als smoesje, je weet nooit) en dan stuur je het nog een keer en bel je 2 uur later weer op.
Dan kan je meteen vragen op wat voor termijn je reactie kan verwachten.

Krijg je wel een ontvangst bevestiging? dan bel ik zoiezo na 2 weken wat de huidige stand van zaken is :)

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:32

Nee. Ik deed dat de eerste paar keer wel maar ben het inmiddels zo zat!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:35

Mri: en dat staat niet opdringerig? Om een of andere reden voelt dat zo...

Callcenter ga ik voorlopig af zeggen, voelt niet goed :m

Pascal, wat een poedersuiker week zeg!

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:41

cowgirl en anderen ABoost heeft een aantal mbo/hbo functie in het oosten (deventer/arhnem) staan.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:55

Is het echt niet raar om na te gaan bellen?
Ik wil dat namelijk ook gaan doen maar vind dat haast opdringerig..
Moet je dat twee weken naar sollicitatie gaan doen of twee weken naar de ontvangstbrief?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:58

Alja schreef:
Is het echt niet raar om na te gaan bellen?
Ik wil dat namelijk ook gaan doen maar vind dat haast opdringerig..
Moet je dat twee weken naar sollicitatie gaan doen of twee weken naar de ontvangstbrief?

Ik zou het niet doen.. hoogstends na 3 weken.. na de vervaldatum bijv

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:00

En als je geen verval datum weet?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:03

Bij "mijn“ vacature staat ook geen vervaldatum.
Ik zou persoonlijk ook niet gauw bellen maar zou deze baan echt zo graag willen of kom ik nu wanhopig over?

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:05

Ik vind op tijd bellen niet meer dan normaal op het moment. Je naam een beetje bekend maken is momenteel helemaal niet slecht. Als je slim bent kan je je zelfs al een beetje presenteren (papier is toch heel iets anders dan spraak). En zoals iemand eerder al zei hebben de bedrijven het voor het kiezen en hun etiquette gaat ervan niet op vooruit. Ga jezelf dus niet op de kast werken en bel gewoon. Weten beide partijen waar ze aan toe zijn. Sterker als je na 3 weken pas een keer gaat bellen dan heb je het haast niet graag genoeg gewild, ik zou het in elk geval niet zo lang vol houden.

Bovendien weet dan in elk geval zeker dat je sollicitatie niet op de een of andere manier verdwenen is in het proces. Ik hoor van veel bedrijven dat ze momenteel wel 150 reacties krijgen op vacatures. Een mailtje is dan gauw verdwenen hoor en voor een brief geld hetzelfde.
Laatst bijgewerkt door karin1985 op 15-10-12 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:06

stef schreef:
En als je geen verval datum weet?

Dan zou ik het wel na een week of 2 doen... dat je nog geen reactie hebt ontvangen en of de sollicitatie ronde al bezig is? ofzo?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:08

Ik kan er niks aan doen, vind het toch opdringerig.... Maar dat zal dan aan mij liggen

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:13

stef schreef:
Ik kan er niks aan doen, vind het toch opdringerig.... Maar dat zal dan aan mij liggen

Ben ik het ook met je mee eens... zeker in deze tijd. Moeilijk..

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:40

Opdringerig is in mijn ogen opbellen met de mededeling "ik had nu ondertussen wel een reactie verwacht hoor!'. Informeren is eigenlijk enkel interesse tonen die verder gaat dan een briefje inleveren. Wie weet wat voor andere afspraken jij hebt staan voor gesprekken, dan is het toch wel handig of je ook nog rekening met hun wil/kan/moet houden. Als je nadat je je sollicitatie hebt ingestuurt kort daarop belt met de vriendelijke vraag of hij goed is aangekomen en wat de verder verloop van de procedure zal zijn. Dan heb je zelf gelijk een termijn waarvan je weet dan kan het nog (sommigen zijn binnen een week klaar en gaan de week erop pas brieven sturen). En daarnaast als ze dan de brieven door gaan nemen dan gaat bij jou naam wellicht ook een belletje rinkelen, want die had al gebeld dus die weet van aanpakken.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:46

Ter voorbeeld. Ik heb gesolliciteerd op een functie via monsterboard. Ik heb netjes een email gekregen dat hij ontvangen was en dat ik zo spoedig mogelijk zou horen of ik een uitnodiging kreeg. Week later gebeld want nog steeds niks gehoord. Blijkt dat door omstandigheden de procedure on hold was gezet en dat ze pas in november weer verder zouden gaan. Echter "nu ik je toch aan de lijn heb, ju CV is wel een van de CV waar wij wel wat in zien en we zouden je dan ook tzt voor een gesprek willen uitnodigen als je dan nog beschikbaar bent" Verder al wat gesproken over de inhoud en aan mij de vraag wat mijn verwachtingen waren, ook qua loon etc. Zo ben je na een telefoontje toch een stuk verder , en als ik niet gebeld had dan had ik het waarschijnlijk nooit geweten tot er begin november pas een uitnodiging was gekomen (een maand later).

Ik ben geen commercieel persoon (100% niet), maar in het huidige klimaat moet je jezelf toch wat agressiever verkopen dan een par jaar terug. Het allerbelangrijkste is dat je jezelf in de kijker speelt.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 08:49

Gister een dag meegelopen, ik krijg donderdag te horen of ik 't ben... Het was niet een geheel positieve meeloopdag dus ik ga voor mezelf vanavond echt even wat dingen op papier zetten en plussen en minnen. Wil niet dat ik in mijn enthousiasme vanwege een in theorie zijnde droombaan de realiteit uit het oog verlies ;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:38

Qua achterna bellen... ik ben het ook maar gaan doen. Je moet je toch een beetje in de kijker spelen en op een stapel van 200 brieven verdwijn je zomaar... En of het wel of niet opdringerig is, hoor je echt wisselende verhalen over..

@ruitje: de vraag is ook of die gang van zaken standaard is, of dat je een slechte dag trof?

Overigens, ik ben nu ook een vacature aan t nabellen.. krijg al 3 dagen de contactpersoon niet te pakken, toestel wordt gewoon niet aangenomen.. ook best een slechte zaak 8-)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:06

Jippie! 1 november mag ik beginnen *\o/*
Ik krijg m'n salarisvoorstel nog, degene die daar over ging had vakantie, maar de baan lijkt leuk (planner bij uitzendbureau) en het team ook. Over alles kon/kan gepraat worden, dus dat is ook super. Enige nadeel is een uur pauze, en dus pas om half 6 afgewerkt, en een 20-40 contract. Maar goed, ook dat is investeren in de toekomst, want er zijn sowieso doorgroeimogelijkheden :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:25

Wat goed Britt!! :)) Fijn dat er over van alles gepraat kan worden. :j En doorgroeimogelijkheden is helemaal top!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:37

En helaas weer een afwijzing...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:41

Oh wat balen Jo. :\

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:42

Ach, was te verwachten ;)

Nabellen heb ik nog nooit gedaan. Is wel een idee om eens te gaan doen! :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:44

Heb er ook echt zin in Bellatrix :D

He wat zuur Jollie.. Nabellen kan echt geen kwaad. Niet als je gewoon representatief bent aan de telefoon iig. Gewoon om jezelf weer even bovenop de stapel te leggen. Het laat zien dat je assertief en pro-actief bent. Iets wat ze voor vrijwel elke functie graag willen zien!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:48

Ik heb nu al 2x bij een Zorggroep gesolliciteerd..

Telkens krijg ik dan de mail (Als ik navraag doe) : Als u niets van ons hoort bent u niet uitgekozen..

Maar er staat geen termijn bij.. vind dat zó vervelend!
Doe dan gewoon een afwijzing ofzo...

edit : Nog met spelfouten ook die mail van ze... -O-

Britt : gefeliciteerd! :D
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 16-10-12 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:06

Britt schreef:
Jippie! 1 november mag ik beginnen *\o/*
Ik krijg m'n salarisvoorstel nog, degene die daar over ging had vakantie, maar de baan lijkt leuk (planner bij uitzendbureau) en het team ook. Over alles kon/kan gepraat worden, dus dat is ook super. Enige nadeel is een uur pauze, en dus pas om half 6 afgewerkt, en een 20-40 contract. Maar goed, ook dat is investeren in de toekomst, want er zijn sowieso doorgroeimogelijkheden :D

*\o/* *\o/* *\o/*

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:32

Britt wat goed! Gefeliciteerd!

Balen Jollie...

Zag vanmorgen op werk.nl een vacature staan met in de titel regio Utrecht. In die vacature staat in hardinxveld... Dus ik klik op "reageer via sollicitatieformulier". Dan wordt je doorverwezen naar Joof.nl, daar staat locatie: 3370 AA (h'veld dus!), weer "klik hier om te reageren", dus: Klik...
Kom je op Gus.nl (oid) en daar staat weer regio utrecht :?

Hardinxveld is nu niet echt regio utrecht of wel?
Ik bellen: Wij zijn niet verantwoordelijk voor wat er op werk.nl staat, we hebben geen vacatures in hardinxveld, wel in dordrecht, rotterdam, etc.
Ik: Waar is het dan wel?
Zij: niet in hardinxveld....

nee, duh!

Nouja, ik heb maar gereageerd en dan zie ik het wel..

Ben ik nou zo'n vacature nerd of? Op werk.nl kan je m terug vinden onder referentie nummer: JFD19149586