't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 15:52

Joyce, ik zag dit van Sandrabra (in Utrecht) op Facebook:

Wij zijn op zoek naar een oproepkracht. En iemand die in de periode van 1-8 t/m 20-8 meerdere uren per week beschikbaar is.
Zelf belangstelling? Of weten jullie misschien iemand.
Graag een mail sturen met wat persoonlijke gegevens naar info@sandrabra.nl

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 22:47

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik in dit topic ben geweest (deel 5 geloof ik) maar ik meld me ook weer

Ik heb nu net mijn studie doktersassistente afgerond maar of ik geslaagd ben weet ik nog niet, of ik uberhaupt mijn diploma krijg is nog maar de vraag, want ik krijg alleen mijn diploma met het type diploma, maar vanwege mijn vorm van reuma is met 10 vingers blind typen en minimaal 150 aanslagen per minuut niet haalbaar :(

maar goed, toch alweer aan het solliciteren, ik reageer op van alles!
bij de eerste huisarts meteen pech, te weinig ervaring.

gesolliciteerd (voor een baan van 6 weken) bij een dierenpension maar ja, te oud/te duur, er kwam een student dierverzorging, logisch
nu weer gereageerd op een baan bij een huisarts waar ervaring niet verplicht is, heb ik nog niks op gehoord, maar goed, heb pas afgelopen zondag gereageerd.

ook heb ik een sollicitatie lopen bij een landelijk onderzoeksbureau, daar kreeg ik meteen reactie op, mijn sollicitaie is in behandeling. dit gaat om thuiswerk...., afwachten

ik vind het lastig om te solliciteren op een baan as doktersass. aangezien ik pas over een week of 4 weet of ik mijn diploma wel of niet krijg

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 22:49

Uit mijn ervaring worden er ook doktersassistenten aangenomen zonder papiertje en halen zij die in de loop der tijd alsnog. Stuur anders eens wat open brieven naar ziekenhuizen in de buurt?

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 22:52

pff wanhopig wordt je er van... ik hoorde van iemand die in het ziekenhuis werkt dat er veel administratieve functies vrij zijn gekomen en dat ze die intern hebben opgehangen. Denk stuur mooi een open sollicitatie maar helaas hoor... ze hebben geen vacatures zeggen ze dan...

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:02

Lotus: Hé?! moet je voor dok ass een typdiploma hebben? :\ belachelijk.. is dat niet per roc verschillend?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:22

Lizzle schreef:
Uit mijn ervaring worden er ook doktersassistenten aangenomen zonder papiertje en halen zij die in de loop der tijd alsnog. Stuur anders eens wat open brieven naar ziekenhuizen in de buurt?

In de huidige tijd worden er geen ongediplomeerde aangenomen, alleen als stagiair of als je bijna klaar bent, ja ik ben klaar maar weet niet of ik mijn diploma ga halen

ik kan niet de hele opleiding overdoen

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:23

Astaloca schreef:
Lotus: Hé?! moet je voor dok ass een typdiploma hebben? :\ belachelijk.. is dat niet per roc verschillend?

ik heb de opleding niet bij het ROC gedaan, had ik misschien beter wel kunnen doen want daar is het volgens mij niet verplicht

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:37

Misschien loont het de moeite eens bij ROC te informeren in hoeverre ze je met je resultaten van deze opleiding toch een diploma kunnen geven? Zou zonde zijn als je door een stomme lichamelijke beperking op een stom en onderschikt onderdeeltje je diploma niet kan halen terwijl je eigenlijk wel alles beheerst.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:44

Falona schreef:
Misschien loont het de moeite eens bij ROC te informeren in hoeverre ze je met je resultaten van deze opleiding toch een diploma kunnen geven? Zou zonde zijn als je door een stomme lichamelijke beperking op een stom en onderschikt onderdeeltje je diploma niet kan halen terwijl je eigenlijk wel alles beheerst.

:)* jij bent echt goed +:)+

stel dat ik mijn laaste (theorie) examen niet gehaald heb (krijg cijfer over 4 weken) en gezakt ben voor dat type diploma of alleen voor dat laatste dan kan ik zeker even bellen met ROC!!

want ik krijg als het goed is wel al mijn deelcertificaten (en dat zijn er nogal wat :j )

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:47

Lotus83 schreef:
Falona schreef:

:)* jij bent echt goed +:)+

stel dat ik mijn laaste (theorie) examen niet gehaald heb (krijg cijfer over 4 weken) en gezakt ben voor dat type diploma of alleen voor dat laatste dan kan ik zeker even bellen met ROC!!

want ik krijg als het goed is wel al mijn deelcertificaten (en dat zijn er nogal wat :j )

dan zou ik zeker bellen naar een roc! :j

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:48

Maar goed, wat moet ik in godsnaam tot die tijd?

Gewoon solliciteren en hopen dat er een huisarts is die het aandurft met mij?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 07:37

Inderdaad, gewoon solliciteren. Er kan er maar een zijn die het wel met je aandurft.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 10:28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 10:33

Lotus, ik zou ook gewoon solliciteren... je weet maar nooit! Er hoeft er maar 1 te zijn ;) en dat met die deelcertificaten naar een ROC gaan is echt een slim plan.

Ik had gisteren een sollicitatiegesprek en ik hoor vanmiddag al meer, er komt geen 2e gesprek.... ben erg benieuwd. Er waren 4 kandidaten waarvan ik er dus 1 was dus ja, 25% kans ;) ga maar nergens vanuit.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:20

Ffortuna we duimen voor je!
Vanochtend een evaluatiegesprek gehad bij het U WV. Dit omdat ik (al..) bijna 3 maanden werkloos ben. Het viel me heel erg mee. De mevrouw was vriendelijk en deed helemaal niet moeilijk zoals je weleens van sommigen hoort. Ze gaf me een compliment over mijn positieve houding. Mijn C.V. was keurig en de brieven die ik had geschreven ook prima. Een kleine opmerking dat ik erbij moest schrijven dat ik mijn C.V. als bijlage heb toegevoegd.
Ze gaf mij als tip om aan te geven wanneer ik vakantie wilde. Ook al ga ik niet echt weg, we gaan dagtochtjes maken, toch is het lekker om 2 weken niet aan je sollicitatieverplichtingen te hoeven voldoen. Ik kan via een bericht aangeven wanneer ik vakantie wil en in die periode wordt dan de sollicitatieverplichting opgeschort.

Wisten jullie trouwens dat als je niet genoeg ervaring hebt voor een bepaalde functie (bijv. geen kennis van het computerpakket) de werkgever jou op proef kan aannemen? Het U WV betaalt dan voor een aantal maanden, max. 3 geloof ik, je uitkering door en de werkgever hoeft dan niets te betalen. Het enige is dat de werkgever een intentieverklaring moet tekenen dat ze jou een contract voor minimaal een half jaar aan zullen bieden als blijkt dat je na de proefperiode geschikt bent voor het werk.
http://www.uwv.nl/Particulieren/weer_aa ... teren.aspx

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:52

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:10

@Silvia: Dat gesprek heb ik volgende week! Heb je al brieven uitgeprint en meegenomen? Ik hoop niet dat ik dat moet doen, kost echt veel inkt, haha.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:33

joyce2 schreef:
@Silvia: Dat gesprek heb ik volgende week! Heb je al brieven uitgeprint en meegenomen? Ik hoop niet dat ik dat moet doen, kost echt veel inkt, haha.

Je kunt in je UW V werkmap documenten downloaden zoals sollicitatiebrieven en je c.v. Je geeft aan dat je de documenten wilt delen met je werkcoach. Scheelt idd een boel papier en inkt. ;)
Ik had er een paar uitgedraaid en meegenomen. Ook mijn c.v. had ik op papier meegenomen.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:41

Eigenlijk print ik alle brieven en bewaar ze in 1 map. Sommige bedrijven reageren niet (alleen) via de mail maar schrijven een brief; afwijzing of uitnodiging. Op die manier hou ik de hele boel bij elkaar (hoewel ik nu een beetje achter loop O:)).
Gisteren wel weer een brief verzonden. Er staan nu 3 sollicitaties open waarvan 1 al wat langer dus die zal het ook wel niet worden -O-

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:43

Als ik heb gesolliciteerd vermeld ik dat meteen in de UW V werkmap. Ik solliciteer eigenlijk alleen via de mail. Ik bewaar ze allemaal in een aparte map in mijn mailprogramma.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:46

Ik vermeld alles gelijk in de werkmap, maar ik wist niet dat je ook een bijlage kon toevoegen... Is echt nieuw voor mij!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:49

joyce2 schreef:
Ik vermeld alles gelijk in de werkmap, maar ik wist niet dat je ook een bijlage kon toevoegen... Is echt nieuw voor mij!

Voor mij ook. ;)
Heb ik vanochtend geleerd. Die doe je trouwens niet bij je taken maar bij de optie documenten.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:42

oooh, dan ga ik straks de boel gelijk toevoegen, dan hoef ik die brieven niet uit te printen! Ideaal ;) Tnxx voor de tip :D

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:59

Hoi allemaal,

Ik had een tijd geleden al iets gepost over een vacature welke wij open hadden staan. Deze was snel vergeven maar was erg enthousiast over de vele reacties die ik binnen kreeg.

Op dit moment hebben wij in regio Rotterdam een aantal vacatures open staan voor enthousiaste klantenservice medewerkers voor ons bedrijf. Indien je geinteresseerd bent in een uitdagende functie in de telecombranche en tussen de 20 en 40 uur per week beschikbaar bent stuur mij dan een PB met je emailadres dan kan ik de functieomschrijving mailen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:24