Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:01

Waren het maar de laatste dingen :+ Ik heb pas 2 hoofdstuk af (en 3 halve) :+

Leuk!

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:04

Ow ja dan moet je nog wel even.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:10

Ik heb gisteren goed nieuws gehad: een voldoende voor mijn scriptie! *\o/* En daarmee ben ik officieel afgestudeerd.

Veeeeel succes voor alle afstudeerders hier en als jullie nog tips of hulp nodig hebben met de opmaak, let me know. Maar de beste tip is, laat het mooi inbinden met een cellofaantje voorop, dat ziet er gewoon heel mooi uit.

SUCCES!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:47

Gefeliciteerd!!!!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 11:49

Gefeliciteerd!!

Ik heb gister m'n begeleider gemaild dat ik het even niet zag zitten, toen kreeg ik gelukkig wel direct een fijne reactie. Heb nu een lijstje gemaakt met alles wat moet gebeuren, van makkelijk naar moeilijker.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 12:39

Gefeliciteerd fortuna!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 15:39

Wat goed Ffortuna! Gefeliciteerd! :#

Yasmine, wat een gaaf onderwerp voor je masterthesis trouwens! ben je er inmiddels al aan toegekomen om te kijken of er genoeg literatuur over te vinden is?

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:16

Ik heb een 8! :):)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:19

Wauw!! Super mooi cijfer zeg!!!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:22

Gefeliciteerd Batje!!

LotteEnRypke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:30

Gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:31

Gefeliciteerd! Goed zeg!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:36

Wat een mooi cijfer Batje! Gefeliciteerd! :# lekker snel nagekeken ook! :D

Ik verwacht vandaag of morgen de feedback van mijn tweede begeleider. Heb vanmorgen een deel van de feedback van mijn eerste begeleider al verwerkt, maar wil voor de rest echt eerst de andere feedback even afwachten, anders ga ik straks nodeloos dingen dubbel zitten doen! Ben wel blij dat er even een week tussen heeft gezeten, merk aan mezelf dat ik nu ook weer zín heb om hem goed af te ronden :j

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:43

Thanks, ik ben er ook heel blij mee! In de feedback stond:
"Zorgvuldige en heldere beschrijving van het Nederlandse en Ierse adoptierecht, sterke kanten met name de rechtsvergelijkende opzet en de goed gedocumenteerde en interessante beschrijving van sociologische en historische achtergrond van het recht. Beschrijving van het huidige recht adequaat , zeker gezien het doel van de scriptie. Heldere vergelijking en correcte conclusies. Plaatsing van het onderzoek in het kader van mogelijkheden tot harmonisatie van het familierecht binnen Europa is zeer interessant."

Succes met de laatste loodjes YF. Fijn dat je er weer zin in hebt :)

En Ff ook klaar, lekker gevoel he? :D Gefeliciteerd!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 08:44

Klinkt goed Batje :D

Anouk146

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:31

gefeliciteerd! ik moet hem morgen in gaan leveren, nog de laatste dingen nakijken nu en de conclusie afmaken, zo eng om het straks 'voor het echie' in te leveren |(

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 15:18

Gefeliciteerd!!

Ik ga 't niet redden om hem deze maand nog in te leveren. Dankzij een week ziekte van mij, en een begeleider die steeds niet reageerde.. Had vandaag een laatste gesprek met haar, veel nuttige informatie waarvan ik dacht: "Had dat nou twee maanden geleden gezegd, dan was ik nu klaar geweest!"
Maar goed, niks aan te doen. Nog 1-2 weken doorwerken, dan is-ie helemaal klaar, en dan moet ik wachten tot eind augustus op het cijfer..

Al zou ik 'm nu wel in kunnen leveren volgens haar, en gewoon slagen, maar goed..liever iets vertraging en een 8-9 dan nu inleveren en een 7 halen. Want de paar suggesties die zij deed gaan denk ik een enorm verschil maken.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:10

Gefeliciteerd Batje en FFortuna!

Ik heb dit weekend deadline voor het eerste totale concept...ben heel erg benieuwd wat mijn prof er van vindt. Volgende week een gesprek er over en dan heb ik wel een indruk of het gaat lukken.

Goed hoor Dani dat je nog doorgaat, echt stoer! Maar als ik een 7 op zak heb dan spring ik een gat in de lucht...

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 09:28

Haha, ik ben gewoon een beetje perfectionistisch :D

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:51

Weten jullie iemand die goed is in het nakijken en eventueel aanwijzingen geven voor een rechten scriptie? Eventueel voor een vergoeding? Naast dat ik mijn scriptie op spelling en grammatica foutloos wil hebben, wil ik ook absoluut zeker weten dat alles inhoudelijk correct is, en waar meer of juist minder verdieping nodig is. Mijn scriptie betreft de introductie van naming en shaming in de advocatuur.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 15:19

Batje gefeliciteerd!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 17:04

Ik ben afgestudeerd met een 8! *\o/* *\o/*

Helaas wel op een vervelende manier, eindgesprek was echt ontzettend rot, had ik helemaal niet zien aankomen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 17:07

Wauw YF, gefeliciteerd!

Wat was er dan rot aan je eindgesprek? En nog wel met zo´n cijfer, zoveel rotopmerkingen kunnen ze dan toch niet maken (lijkt mij)? In elk geval super gedaan!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 17:12

Dat dacht ik dus ook, maar ik voelde me behoorlijk afgekraakt. Het hele gesprek had een negatieve ondertoon. Opmerkingen als 'Je Nederlands is ver onder de maat' (terwijl dat - aldus anderen - juist een van m'n sterke punten is?!) en 'Je hoeft zeker geen wetenschappelijke carrière te ambiëren' wisselden elkaar af. Maar dan wel het gesprek afsluiten met 'Je scriptie is een van de leukste die ik gelezen heb', en als cijfer inderdaad een 8.. hij had absoluut kritiekpunten die terecht waren hoor, maar dit viel erg rauw op m'n dak, zeker aangezien hij voorgaande gesprekken juist erg positief was! hij zal z'n dag wel niet gehad hebben, en hij liet ook duidelijk blijken dat het hem eigenlijk allemaal niet zo veel meer kan schelen omdat hij per september weg gaat.

Nouja, ik heb een mooi eindcijfer waar ik erg blij mee ben, en heb vandeweek nog een afsluitend gesprek met m'n tweede (onofficiële) begeleider. Hopelijk geeft die nog een beetje een positieve draai aan de afsluiting van m'n BA :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 17:13

WTF, dat is echt raar commentaar. Vooral in die combinatie zo... ik zou me er niet teveel van aantrekken en gewoon lekker genieten van je afstuderen! :D Ga je nu nog een master doen?