't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:17

Dit is de reactie van de afwijzing: Jammer genoeg kom je niet in aanmerking voor een volgende ronde in deze selectieprocedure. Wij vervolgen de procedure met een kandidaat, waarbij de achtergrond en motivatie toch beter aansluit op het gewenste profiel.

Beetje vaag als ze opzoek zijn naar vakantiemedewerkers achter de douane bij Schiphol.

Ik wilde toch wel heel graag hamburgers produceren voor Burger King hoor

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:32

Jaaaaa ik ben uitgenodigd voor een gesprek als horecamanager bij een theater *\o/* Echt dé baan die ik wil :D

En zometeen ga ik op gesprek bij de Gamma hier in de buurt. :))

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:33

100 reacties pff nou hopen dat je uitgekozen word!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:36

linnie050 schreef:
100 reacties pff nou hopen dat je uitgekozen word!

Ja inderdaad. K Geef het niet veel kans.
Al heb ik wel ervaring in eenzelfde functie bij een andere bank.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:35

Zag ergens een vraag over of ik WW heb: Nee, heb WIJ en die loopt per 1 juli af. Maargoed kreeg bij de gemeente wel te horen dat ik moest aanpakken wat ik krijgen kon, vandaar.

Ga morgen in ieder geval wel op gesprek, eerst om 10 uur in Doetinchem zijn en om 3 uur moet ik weer in Meppel zijn. Gevolgd door een érg druk weekend dus ik denk dat ik hier weinig ga zijn. Zal proberen morgenavond nog te vertellen hoe het ging. :')

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:45

Ik had ook de WIJ maar bij mij is deze al gestopt :O
Fijn is dat zeg, zo opeens zit je zonder inkomsten en moet je je maar redden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:47

De WIJ bestaat toch niet meer?

Ik heb een ZW uitkering met dank aan pfeiffer. Na pasen weer naar de dokter.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:49

Heb je geen recht op een andere uitkering dan?

Ik weet gewoon dat ik vanaf 1 juli niks meer krijg, ouders hebben beide een baan (hoewel die van mijn moeder ook redelijk op de tocht komt te staan... :\ ) en ik woon nu thuis. Stel dat ik werk krijg en haar baan verdwijnt dan moeten mijn vader en ik haar ondersteunen.
Mijn vriend heeft straks waarschijnlijk ook een probleem, zijn moeder is werkzoekende en het kan straks zo zijn dat hij haar moet onderhouden. Hij woont namelijk ook thuis. Leuk die nieuwe wetgeving, denk je straks geld te verdienen en te kunnen sparen voor een toekomst, krijg je zoiets :\

De WIJ is gestopt per 1 januari 2012. Alleen heb ik mijn papieren ingediend voor 1 januari 2012 en val ik dus in de overgangsregeling van 6 maanden. Heb érg veel geluk gehad dat ik mijn papieren heb in kunnen leveren vlak voor kerst...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:50

Dat scheelt! Anders was het de bijstand geworden.. En bijstandmensen willen ze in de kassen stoppen

Ik ben heel benieuwd naar maandag.. Hopelijk geeft me dat een boost om weer beter te worden

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:07

Ik heb al een aantal jaren de uitkering dan zouden ze mij toch ook die overgangsregeling moeten doen?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:16

Winged schreef:
Zag ergens een vraag over of ik WW heb: Nee, heb WIJ en die loopt per 1 juli af. Maargoed kreeg bij de gemeente wel te horen dat ik moest aanpakken wat ik krijgen kon, vandaar.

Ga morgen in ieder geval wel op gesprek, eerst om 10 uur in Doetinchem zijn en om 3 uur moet ik weer in Meppel zijn. Gevolgd door een érg druk weekend dus ik denk dat ik hier weinig ga zijn. Zal proberen morgenavond nog te vertellen hoe het ging. :')

SUCCES! TOI TOI TOI! en mocht je het wat lijken? ik leid je graag hier rond in de achterhoek 8-)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:17

branka16 schreef:
Ik heb al een aantal jaren de uitkering dan zouden ze mij toch ook die overgangsregeling moeten doen?

Geen idee hoe dat zit, misschien zit er een maximale tijd aan

Astaloca schreef:
SUCCES! TOI TOI TOI! en mocht je het wat lijken? ik leid je graag hier rond in de achterhoek 8-)

Top! :D
Laatst bijgewerkt door Winged op 29-03-12 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:18

kom me hier ook melden.

Ben op zoek naar een administratieve baan in Zeeland. Maar valt nog niet mee.

Ben vandaag langs het 1e uitzendburo geweest. En moet nog even kijken of ik nog op 2 functies
ga solliciteren.

Mijn contract loopt tot 30 april maar zit al sinds 1 maart thuis. Zou mooi wezen als ik niet te lang de WW in hoef.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:51

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:25

Mn gespek bij de Gamma ging goed. :) Morgen hoor ik de uitslag.

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:18

Ik las al een flinke tijd mee, maar heb nooit eerder iets gepost.

Sinds afgelopen 1 oktober zat ook ik thuis, nadat mijn arbeidsovereenkomst niet was omgezet naar een vast dienstverband. Net als velen van jullie heb ook ik talloze sollicitaties verzonden (circa 100). Helaas al die tijd zonder resultaat, op enkele 1e sollicitatie gesprekken na, tot vandaag!!! Ik heb een geweldige nieuwe baan bij een groot internationaal bedrijf *\o/* *\o/* *\o/* Vandaag op gesprek geweest, een uur later kreeg ik al te horen dat ik ben aangenomen en morgen ga ik al beginnen!!! Ik ben zo ongekend blij, mede doordat het een functie is met fantastische mogelijkheden, maar ook zeker omdat mijn WW-uitkering a.s. maandag zou aflopen en ik dan in de bijstand terecht zou komen :=

Ongetwijfeld weten jullie het wel, maar ik wil jullie als tip toch het volgende meegeven: Op alle sollicitaties welke ik zelf heb verzonden in de afgelopen periode, heb ik alleen maar afwijzigingen binnen gekregen (terwijl mijn CV en motivatiebrieven echt prima in elkaar staken). Er komen tenslotte zo ongekend veel reacties binnen op 1 vacature, dat het gewoonweg erg lastig is om er net tussenuit gevist te worden. Uitzendbureau's kunnen dan net even dat verschil voor je betekenen. Zij geven vaak al aan (o.a. op basis van persoonlijkheid/ opleiding enz.) waarom juist jij als kandidaat een gesprek verdiend bij een organisatie. Bedrijven hechten vaak best veel waarde aan de mening van een goed uitzendbureau, dus het vergroot zeker je kansen. Het heeft mij in ieder geval een geweldige nieuwe baan opgeleverd en ik hoop dat dat voor jullie binnenkort ook zo mag zijn!!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:25

Wat ga je precies doen dan? :D

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:51

Gefeliciteerd!! Randstad heeft mij idd Ook aanbevolen terwijl ik niet helemaal in het profiel pas van t gesprek dinsdag..

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:52

Zelfde verhaal ongeveer hier... Vanaf 11 oktober thuis, 102 sollicitaties verstuurd. En gister kon ik ineens kiezen uit 2 bedrijven waar ik was aangenomen... Maarja de ene betaalde nog minder als mijn ww uitkering, en dan had ik nog niet eens de kinderopvangkosten erafgehaald. Dus ik zou vet achteruit gaan. Leek me wel echt leuk. Maar wat ik nu ga doen lijkt me nog veel leuker!! Ik ga wel eerst 3 maanden met behoud van uitkering aan de gang, het levert in eerste instantie dus ook niks extra op. Maar dat neem ik maar voor lief. Binnen een bestaand bedrijf gaan we een nieuw bedrijf opzetten die motors customized. (Beplakken met stickers kort door de bocht gezegd) En ik ga dat dus allemaal regelen. Daarbij links en rechts een advertentie opmaken en alles wat er voorbij komt aan reclame. Super veel zin in. Lekker dichtbij. Tijden onder schooltijd van de kids, en een echte uitdaging. Mijn MBA studie genootje kwam hier vrijdag mee aan zetten, want zij werkt daar en woensdag op gesprek geweest en morgen beginnen!

Het duurt ff, maar alles komt goed!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:53

Wat ontzettend leuk voor je Lotte! Klinkt goed!! Hopelijk bevalt het!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:54

Klinkt ook leuk!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:04

Positieve verhalen zeg! Geeft de mens weer hoop :)

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:05

Ja ik heb er ook echt zin in!

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:08

Fijn dat je een baan hebt :).

Ik heb ook een tijdje in de uitzendbranche gewerkt, maar mijn voorkeur is echt rechtstreeks bij de werkgever en niet zo'n bedrijf er tussen!! Grootste voordeel is dat je dan niet elke dag bang hoeft te zijn dat je ''zomaar'' ontslagen kan worden! Je kan het immers zien als een verlengde proeftijd ;)

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:09

Bedankt! Ik ga beginnen als Document Controller en er zijn binnen de organisatie talloze mogelijkheden als je jezelf bewijst, dus dat is super! Tevens heb ik ook nog eens de luxe dat ik part time ga beginnen (heb altijd fulltime gewerkt), maar meer uren zijn zeker mogelijk. Het werk verdient best lekker, dus zelfs al zou ik part time blijven werken, dan red ik het financieel gezien allemaal nog steeds :D

Lotte, gefeliciteerd!

SpikkelFire: ondanks dt ik zelf in het verleden ook op een uzb heb gewerkt, gaf ik nooit de voorkeur om VOOR een uzb te gaan werken. Echter, feit is gewoon dat zij het veel vaker voor elkaar krijgen om je aan een leuke baan te krijgen, zeker in deze periode!