Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:29

Ja de 2e is super mooi, maar moet op zijn Ikea's in elkaar gezet worden. Moet je voor de grap even de handleiding openen... Ik zie mezelf dat niet elke keer in en uit elkaar halen, dan moet ik nog een extra uur eerder komen alleen al voor het in elkaar zetten ;)

Over de Gamma tent heb ik nu al meerdere goede verhalen gehoord, vanmiddag via PB en ik hoorde vandaag dat mijn oude buren ook altijd zo'n tent mee hadden naar outdoor shows. Als het echt noodweer is worden het soort evenementen waar ik naartoe ga ook vaak afgeblazen, mensen die de hele dag buiten moeten zitten i.v.m. een show willen liever niet 7 uur achter elkaar in de regen en wind zitten!

Maarja, ik heb nog even om er over na te denken, want nu ik heb gekozen voor antraciet, wil ik natuurlijk geen ecru kleurige tent meer, haha.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 22:41

ivm de partytenten: ik kom al jaren op festivals en wij lachen altijd als er storm of regen opkomt. tientallen van die goedkope uitklaptenten en het is dan maar afwachten welke er eerst gaat vliegen of ineenzakt. Die tent gebruik je als het tegenzit maar één keer omdat hij dan uit de haak is op de punten waar hij in mekaar moet plooien. Bovendien zijn ze van stof en dus zo lek als een zeef als je regen krijgt. Tot slot kan je er ook geen displays of spullen aanhangen om je kraampje aan te kleden, want ze staan zo al niet helemaal stabiel.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 22:51

Ik zie op outdoor hondenshows ook vaak van die kleine partytenten, zelf heb ik er ook eentje van 3x3 m die ik volgende maand ga uitproberen op een evenement, als het goed is zou die ook waterdicht moeten zijn.
Als je hem goed vastmaakt met touwen en haringen in de grond dan kunnen die toch wel wát hebben >;) ?

Joyce, hou er wel rekening mee dat als je een wat donkere kleur tent hebt, je spullen anders (minder) belicht worden.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 00:01

:)* Shop gewoon een goedkope, maakt niet zoveel uit welke kleur. Probeer dat ding een paar keer uit, noteer wat er aan schort en spaar ondertussen voor een ding wat alle minpunten kan goedmaken. Is dat niet wat beter voor het budget op dit moment?
Hebben jullie ook zoiets als een cranenbroek in de buurt? Die hebben iets meer keus als een gamma of een ikea denk ik.

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 09:16

kynshiri hihihi die ervaringen hebben wij ook:) nietgrappig voor die mensen natuurlijk.. maargoed..
ik heb dus ook al nodige in mekaar zien storten.

ik kan eens aan vrienden vragen waar hun stent hebebn laten maken? hij is wel van hout, en echt tentdoek en hij houd heel veel (music merch stend) en alles past ook weer in mekaar.....

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:29

Mijn vader is timmerman, alles wat ik kan bedenken, kan hij in principe maken. Tenzij het technisch gezien echt onmogelijk is. Dus ik ga straks ff langs om te kijken hoe we een handig inklapbare stand kunnen maken.

Qua tent heb ik echt geen geld voor hele dure dingen. Kijk, of ik nou een gammel tentje van 25 euro koop, of een tent van betere kwaliteit die goed op te zetten is voor 2 tientjes meer, dan doe ik liever dat laatste. Ik hoef geen professioneel spul, zo vaak zal ik niet op evenementen staan, maar ik hoop dit jaar wel een stuk of 8x gebruik van het tentje te kunnen maken. Een paar stormlijnen met haringen in de grond proppen en dan gaat dat ding echt niet zo snel vliegen. Het evenement waar ik de 20ste sta, hebben de mensen echt van die witte tentjes van zijl van 20 euro, dan ziet die van mij er echt al super chique uit hoor ;)

Net wat Holly zegt, gewoon een beetje low budget beginnen en dan zie ik vanzelf wel waar ik echt behoefte aan heb (mocht ik in de toekomst veel meer van dit soort dingen willen doen). Maar Cranenbroek, wat is dat voor iets, een bouwmarkt? Zegt mij helemaal niets!

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:45

Sorry dat ik zo maar opeens kom binnen vallen :+

Zou graag mee willen kletsen/ideeën op doen, als dat mag :)

Zal me even voorstellen; ben 24 jaar oud, ben een master aan het afronden in finance en heb een paar eigen bedrijfjes.. Op dit moment ben ik het meeste bezig met makelaardij, de andere dingen zijn nog een beetje in de maak.

Ik ga even wat terug lezen om te kijken wat jullie allemaal doen!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:33

Hey Floor welkom!
'een paar eigen bedrijfjes' dat klinkt wel stoer! ik heb mijn handen al vol aan 1 :P

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:32

ivy_power89 schreef:
klinkt helemaal leuk joyce!
Lekker bezig dus :D

Wat zouden jullie doen in mijn situatie.

Wij hebben 3 weken geleden een stukje in de krant laten plaatsen met redactie en een advertentie.
In het redactie stukje kenbaar gemaakt dat mensen tegen inlevering van de bon 10% korting kregen.
Echter was buiten alle verwachtingen om, de advertentie 3 bladzijdes eerder terrecht gekomen, ipv bij ons redactie stukje,.
Er kwamen klanten met complete krant, omdat ze het niet konden vinden,
Er kwamen klanten die het helemaal niet gezien hadden, en klanten die het wel gezien hadden, maar het vreemd vonden dat het zo geplaatst was.
Wij hebben het idee dat we hierdoor wel mensen zijn mis gelopen.

Nu ben ik al 2 weken bezig, om A een reactie te krijgen, en B toen ik een reactie kreeg zeiden ze dat ze langs zouden komen, maar ze moeten nu nog langs komen.
Ik heb ondertussen wel de factuur, maar die weiger ik zolang te betalen, omdat ik niet tevreden ben met de geleverde diensten.
Sta ik nu in mijn recht?
Heb er maar weer een mailtje achteraan gegooid.

Laat ze sowieso even weten dat je niet betaald, en waarom je niet betaald. Over een betwiste betaling mogen geen incassokosten of extra administratiekosten gerekend worden (en er is dus geen incassobureau die die betaling wil gaan verhalen).

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:47

Welkom Floortje! Wat doe je nog meer dan, naast de makelaardij?

Nou, mijn partytent verhaal gaat weer verder hoor.... Na lang zoeken heb ik eindelijk een Gamma filiaal gevonden waar ze de antraciet tent nog verkopen, maar er zijn nergens meer zijwanden leverbaar voor dat ding. Alleen nu vraag ik me af, zou het ook zonder kunnen? Scheelt weer in de kosten en hoef ik ook niet meer verder te zoeken (en anders zou ik toch die creme kleurige moeten halen)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:12

doe eens gek en neem een antraciet tent met creme zijwanden, gegarandeerd uniek! :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:27

Whaha nou idd, maar ik geloof dat de kleuren niet echt mooi bij elkaar staan ;) Die creme is meer een beetje zand/geel achtig!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:14

Dat word toch de nieuwe mode.

urban_hero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 17:20

Ik heb in een eerder topic eens gereageerd maar heb nu een vraagje. Ik ben op zoek naar mooie polo's die ik kan gebruiken als bedrijfskleding, ik ben osteopaat voor paarden en honden, een beetje herkenbaarheid als ik op een stal rondloop is dus wel handig. Maar ik kan door de bomen het bos niet meer zien bij al die website's! Ik wil gewoon goede kwaliteit, nette lengte (dus geen naveltruitje) en eentje met taille! Heeft er iemand hier ervaringen of tips?

Thanks!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 17:30

He urban_hero. De laatste keer schreef je te gaan beginnen als osteopaat inderdaad. Ben je inmiddels al gestart?

Wat voor iets zoek je? Jas, trui, shirt, lange mouw, korte mouw, stof....

urban_hero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:38

ik ben inmiddels gestart! nog wel naast mijn baan als fysio hoor! dus speel nog een beetje op zeker!

ik zoek een fijne polo, korte mouw, liefst katoen mix maar wel kwaliteit, niet na 1 keer wassen scheef en kort! Kleur ofzo ben ik nog niet uit!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:15

Ik heb tshirt en polo van simply colors. Jas bij Divoza van PK. Kon regulier alleen van die bomber achtige jassen vinden en dat wilde ik niet. Nu lange getailleerde rijjas met mijn reclame achterop.

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:28

urban_hero schreef:
ik ben inmiddels gestart! nog wel naast mijn baan als fysio hoor! dus speel nog een beetje op zeker!

ik zoek een fijne polo, korte mouw, liefst katoen mix maar wel kwaliteit, niet na 1 keer wassen scheef en kort! Kleur ofzo ben ik nog niet uit!

Ik kom weer even binnenvallen :D
Is vistaprint niks? Ik heb een t-shirt laten bedrukken daar en die is na een aantal jaar nog steeds heel mooi :j
Deze polo's worden geborduurd dus ik neem aan dat die ook wel mooi blijven
http://www.vistaprint.nl/geborduurde-po ... TeaserItem

Geen idee alleen of je de prijs een beetje ok vind

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 11:01

Drukwerkdeal heeft ook shirts.

Hilda las dat je ook met een standje op pad gaat? Leuk!
Gaat het inmiddels alweer wat beter/soepeler met je?

Gaat het verder allemaal vooruit met iedereen?

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:07

Val ook weer even binnen, nog niet helemaal bijgelezen alleen de laatste paar pagina's.

Wij hebben deze partytent van de Welkoop, makkelijk op te zetten, staat stevig, kunnen zijwanden in met ramen. Zo''n twee keer per jaar is ie in de aanbieding en dat scheelt best. Nadeel voor jou misschien is dat ie een beetje rond loopt dus aan de zijkanten maar 1.90 is
Afbeelding

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:24

Ik had laatst al zoiets in een folder gezien (niet van de welkoop hoor, dus wellicht is dit net wat anders qua afmeting). Maar die was aan de lage kant en net iets te smal. Deze is helaas ook net te smal, omdat mijn kraam ruim 2 meter breed zal zijn! Wel bedankt voor de tip, altijd fijn als mensen mee willen denken!

Ik ga uiteindelijk toch maar voor de makkelijk op te zetten tent van de Gamma, tenzij ik vanavond bij de Hornbach nog wat anders zie. Het zal dan wel de Ecru/Zand gaan worden, want van die grijze zijn echt nergens zijwanden te krijgen en de zandkleurige wanden passen totaal niet bij het grijs. Dus dan maar helemaal in de zandkleur!

Net nog even lopen stunten met een Zeeman shirtje en strijkpapier, om zelf mijn T-shirt te bedrukken :D Helaas even geen budget om kleding netjes te laten bedrukken, maar ik wil wel herkenbaar zijn als ik volgende week op die Dobermann dag sta. Dus ik heb gewoon een wit shirtje gekocht bij de Zeeman (die dingen vallen lang joh! Super relaxed!) en net wat leuke dingen uitgeprint. Op zich ben ik heel tevreden met mijn creativiteit, alleen de uitvoering is wat minder ;) Er zitten wat onregelmatige plekken omdat de inkt blijkbaar niet helemaal goed heeft gepakt, met het strijken zijn er ook wat pluisjes/haartjes in de print terecht gekomen en je ziet heel duidelijk de randen zitten. Maarja, wellicht als ik het shirtje nog even door de handwas heen haal, dat het allemaal nog wat netter wordt.

Afbeelding

Afbeelding

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 16:36

Ik had hem al gezien. Ik vind het echt heel goed bedacht!
Wat ik me stiekem zat af te vragen Joyce, heb je hem al aan gehad?
Zitten de hond en kat dan niet op een uhm...gezellige plek?

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:20

Hey dat shirtje is leuk gedaan zeg!
Idd wat Holly zegt....zitten de hond en kat niet op een "bijzondere" plek? :D

Hier loopt het nog niet erg storm in m,n webwinkeltje, ik moet echt wat meer adverteren ofzo en zowiezo moet er veel meer in komen te staan. Ik doe en maak alles alleen buiten m,n andere dingen om.
Heb helaas dus niet altijd tijd om iets te maken.
Maargoed, ik doe het voor de leuk en niet om m,n boterham mee te verdienen ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:21

Whaha ja Holly, ik moet toegeven dat ik dat eigenlijk expres heb gedaan... Ik heb vandaag voor de spiegel gestaan en met een pen stipjes gezet op de plek waar de koppies moesten komen. Heb daar al heel veel voorpret om gehad met mn vriend :D Maar ik heb super kleine borsten en het shirt valt nog best wijd, dus het is niet alsof 2 beesten je aan zitten te staren ;)

Zal straks aan m'n vriend vragen of hij er een foto van kan maken.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:53

Hilarisch Joyce. Echt leuk bedacht.

Hier druk. Ik merk nu een sneeuwbal effect van mond tot mond en social media.