Studentikoos als wij zijn hier, gaan we naar Op Kamers #4 !!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naskapower

Re: Studentikoos als wij zijn hier, gaan we naar Op Kamers #4 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:47

Hp wel, geschiedenis is bij mij lang geleden ^^

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:49

_Mara_ schreef:
patatkraam schreef:
schande :')

inderdaad, beiden!

nee het laatste alleeen :')

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:12

patatkraam schreef:
_Mara_ schreef:

inderdaad, beiden!

nee het laatste alleeen :')

Nee, juist het 1e alleen :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 14:02

Okee ik heb dus net gesolliciteerd bij Inwijs
En die man heb ik al 2x eerder voor me gehad!! Toen ik voor Lyceo ging en voor Bètawijs (oude Inwijs). Dus ik kom binnen en hij zegt 'IK KEN JOUUU!!' :\ Ik stond daar echt zo van eehh jaa? Beetje awkward :P Hij zo 'Jaaaa, jij was hier vorig jaar ook en toen heb ik je keihard afgewezen!' '... Jep..!' :')
Mja was wel een goeie sollicitatie op zich :) Denk ik. Er waren wel mensen die beter waren dan ik (denk ik), maar ik hoop dat ik in elk geval de gradatie 'in het bestand' kan halen :') (Dat je in het bestand gezet wordt maar dat er nog ff geen werk voor je is ofzoiets)
Waarghh ik wil aangenomen worden!

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:13

Succes Margathea
Ik ga over een uurtje naar Idealis om het contract te tekenen voor mijn tijdelijke kamer :d
Laatst bijgewerkt door Naskapower op 24-01-12 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:13

Ik verveel me!!!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 14:24

Ga naar de radio luisteren :D

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:28

Ga iets doen dan -_-

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:29

o echt, waarom kunnen ze niet gewoon de administratie goed doen daarzo op de uni! Ik heb net me formulier terug gekregen van toestemming voor extra vakken te volgen naast me vrije ruimte. Zit er een memo opgeplakt: retour: niet compleet. Maar serieus, ALLES is ingevuld, ALLES! Snap er gewoon niks van. Enige dat ik kan bedenken is dat ze het 2e formulier eraf gescheurd hebben en zo naar de examencommissie hebben gestuurd, al is het raar dat ik het 2e formulier wel terug gestuurd heb gekregen... Maar ik heb het op het moment even zo gehad met die universiteit, dan maar geen toestemming om die vakken te mogen volgen. Heb er nu even geen zin in om naar de uni te fietsen en het te gaan regelen, kom er net vandaan. Kom er dinsdag waarschijnlijk weer dus dan maar eens vragen aan die mensen wat er dan in hemelsnaam mist. Want ik ga gewoon die vakken volgen vanaf 13 februari, of ik er nu toestemming voor heb of niet. Uiteindelijk heb ik wel de toestemming nodig omdat het anders niet ingevoerd wordt op progress en niet op me lijst zal staan. Maar aaaaaaaaaaarg!

Heb nu wel mijn dagplanning erop zitten, de buiten dagplanning in ieder geval. Nu maar bezig voor me tentamen van donderdag en vanmiddga op tijd beginnen met koken. Ga lekker uitgebreid koken en alles zelf maken. Mooie sog-activiteit, kijk er nu al naar uit. :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 14:30

Stom Mara! Wat ga je voor vakken doen?

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:32

Ik wil een minor Duits erbij volgen en een vak over New Age van de faculteit godsdienstwetenschappen. Beiden gewoon uit eigen interesse, heb er, afgezien van het Duits dan misschien, geen reet aan voor me eigen studie. Zal me eigenlijk ook een worst wezen of ze het goedkeuren en dat het op me cijferlijst komt te staan. Maarja, ik moet wel me vrije ruimte van 30 punten opvullen en ik moet nog 5 punten hebben, dus 1 van de 2 vakken moet toch wel goedgekeurd worden anders krijg ik daar later weer gezeik mee.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:32

Ja ik heb besloten mijn kamer schoon te gaan maken en daarna naar de bieb :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 14:38

_Mara_ schreef:
Ik wil een minor Duits erbij volgen en een vak over New Age van de faculteit godsdienstwetenschappen. Beiden gewoon uit eigen interesse, heb er, afgezien van het Duits dan misschien, geen reet aan voor me eigen studie. Zal me eigenlijk ook een worst wezen of ze het goedkeuren en dat het op me cijferlijst komt te staan. Maarja, ik moet wel me vrije ruimte van 30 punten opvullen en ik moet nog 5 punten hebben, dus 1 van de 2 vakken moet toch wel goedgekeurd worden anders krijg ik daar later weer gezeik mee.

Een taal volgen is sowieso nuttig :D Maar eh vrije ruimte? Volgens mij heet dat hier een minor :=
Ik wil echt heel graag nog 2 of 3 talen leren :D

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:08

Je hebt 30 punten 'vrije ruimte' die je mag opvullen met wat je maar wilt, zolang je toestemming van de examencommissie krijgt. Daarbij moet je ook nog en 30 puntsminor volgen, maar die kan je alleen kiezen binnen je eigen vakgebied.

En omg, heb net een mailtje gekregen van me docente van dat vak Duits, in het Duits. :roll: Het gaat over de boeken die we nodig hebben, heb nu eindelijk kunnen uitvissen welke ik precies nodig ben en hoe dat in zijn werking gaat met het bestellen op die rare site waar je geen verzendkosten betaald voor je boeken. Dit gaat echt wennen worden, alles in het Duits. :')

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:16

Duits, knap :P

Ik heb net toets gehad, en hij ging niet echt heel goed. End at terwijl dit mijn makkelijkste vak ikvan deze tentamenweek :') Word wat. :=

En vanmorgen had ik rijles en toen gingen we hier door rosmalen rijden. Rij ik zo langs een groot winkelcentrum met AH. :') Dat is 5 minuten van mijn huis, en normaal fiets ik elke dag langs die straat. Maar ik zag wel altijd vlaggen hangen, maar dat dat dat van een auto winkel was ofzo. := Echt erg, normaal ga ik dua tijd naar het centrum, maar nu kan ik dus gewoon dichterbij gaan.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:55

Stom dat ze niet kwamen Nienke..
Als je dan al gepland niet komt, meldt het dan iig even aan je groepsgenootjes.

Haha lekker snugger Sharon _O-

Mijn tweede tentamen ging ook goed vandaag.
Maar nu moet ik leren voor diervoeding en mweh dat vind ik lastig. :')

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:47

Jaa, ik heb m'n onderhuur contract getekend! En de man bij Idealis was echt heel vriendelijk. Die heeft het contrac op 1 (ipv 4) februari gezet zodat ik direct voor februari een uitwonende beurs kan aanvragen.

Onze docent vanmorgen heeft heel lang de practische examens gedaan en die heeft na de les een hoe overleef ik de deurne examens cursus gegeven :D

Als ik thuisthuis ben ga ik echt leren maar nu in de trein mag ik SOGen dankzij wifi trein :j

Edit: was nog niet klaar met typen

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:13

Oke ik heb ook weer bijgelezen!!

Wat achterlijk dat je groep dan niet op komt dagen! Zou ik echt woest om wezen!!! Helemaal klaar ermee!!

En er zijn er weer wat aan flink het leren!!

Iemand heeft een onderhuurcontract getekend!

En oja ik las ook nog iets over gedoe met de universiteit over vakken volgen?!?!?!

Sorry ik onthou de namen van jullie niet dus het staat er nu misschien een beetje stom :P :P Maar bijgelezen heb ik :P

Ik heb vannochtend paardgereden (na 2,5 week ongeveer) was heerlijk weer en Joelle deed goed d'r best, ze zag er niet uit man! Een echt moddermonster :P :P Ze was wel wat stijf/stram maar dat vind ik niet zo gek na even stil gestaan te hebben!! Heb d'r lekker losgewerkt en zijn lang wezen uitstappen! Heb geen zin in een paard met spierpijn, dat vind ik zielig :P :P

Toen ik thuis was heb ik wat aan stage-opdrachten gedaan, wat mailtjes rondgestuurd met opdrachten/verslagen/vragen en toen las ik dat een verslag ook al was nagekeken en in mijn postvak ligt op stage! Dus daar ben ik blij mee, kan ik donderdag mooi kijken of ik op de goede weg ben en dan verder met mijn tweede casus en die 1e die nagekeken is gelijk aanpassen!!!

Nadat ik zo goed bezig geweest was voor school heb ik heerlijk gedoucht :D Daarna ben ik chocomuffins gaan maken!! En die zijn ook heel goed gelukt :P

Toen dacht ik wat zou ik nu eens gaan doen! Dus ben ik lief geweest en heb ik weer de was weggewerkt/gestreken/opgevouwen! En zag dat mijn zus haar beddengoed in de was had gedaan, dat was klaar en ze is vanavond laat terug dus heb ik haar bed ook maar even opgemaakt! Lief he :D :D :P :P

Vanavond ga ik ook koken! Aardappel ovenschotel met gehakt, prei, wortels, paprika! Leek me wel lekker :P Dus heb ik mij maar opgeofferd :P Ach vind koken wel leuk dus daar ga ik straks maar aan beginnen!!

Man wat een verhaal :P

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:35

haha inderdaad Margeet. Maar een productieve dag heb je gehad. :D En je mag mijn was ook wel komen opvouwen hoor. :P

Ik heb de tomaten opstaan, ze staan lekker te pruttelen voor me zelfgemaakte tomatensoepje zometeen. :) Nu nog even verder studeren.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 18:11

Okee momenteel stapelt het ene drama dicht op de ander :'( kan wel janken! Het waarom-overkomt-non-nu-dit weer-gevoel..

Goed ik ging daarnet dus naar mn auto om boodschappen te doen. Hij startte niet. Mss weten jullie nog dat ik laatst ook langs de weg stond met lege accu, nou het is dezelfde auto en mn vader is te beroerd geweest om er even naar te kijken -.- gezeur dus. Ik bellen met de anwb, jahoor prima komt goed. Binnen een halfuur (volgens mij zelfs nog geen kwartier) stond er iemand :) het bleek wat moeilijker dan gedacht.. alleen accu aansporen bleek niet genoeg, dus hij dacht dat het mss de startmotor was. Ook niet. Het bleek de verbinding hiertussen te zijn, ben de naam even kwijt. Oftewel je hebt een extern kabeltje nodig om hem te starten. Sh*t denk ik, dan móet ik hem echt ff naar mijn ouders brengen. (nog niet klaar met typen O:) )
En daar begon de ellende min of meer. Mijn paardrijspullen lagen namelijk nog op mijn kamer, en die kon ik niet gaan halen want de auto mocht niet uitgezet worden, dan zou hij weer niet starten. Dus ik nog burenproberen te bellen, maar niemand was thuis (anders hadden ze mn spullen kunnen pakken). Dus ik dacht, nja, dan haal ik het zo wel op, als ik de andere auto heb. Da's op zich al inwoner onhandig want veel omrijden en kost tijd -.- eenmaal hier bedacht ik me dus dat ik de huissleutel niet bij me heb en de buurvrouw is niet thuis.. oftewel ik sta nu bij mn ouders voor de deur, kan niet naar binnen, kan niet weg (ene auto werkt niet, andere ligt de sleutel binnen van ) (en mn ov kaart ligt ook in Delft) en mn ouders zitten nu in de film en gaan straks uit eten. Mn vriendje is mn enige hoop maar die móet werken tot 18:00. Ik zou 2 uur gaan rijden vandaag, gaat m niet worden denk ik.. :( argh uber veel boosheid en irritatie!
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 24-01-12 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:18

Ik heb het even helemaal gehad met mijn moeder. Ben zoo kwaad op d'r. Gedverdemme wat een gezeik!!!

hebben jullie eigenlijk een inboedelverzekering?

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:40

Oh, echt balen Margarathea!
Kan me het gevoel heel goed voorstellen.
Afgelopen zomer heb ik 5 uur lang buitengesloten gezeten zonder sleutel of telefoon om iemand te bellen :')
Ik ging hardlopen in het bos en ging via de stallen naar het bos en was m'n sleutel vergeten.
Ondertussen ging m'n broer met de fiets weg en draaide de deur (tussen woonhuis en stallen) op slot :(
De enige buren die een sleutel hebben waren niet thuis, en verder kon ik dus helemaal niks :P
Uiteindelijk zag ik nog net 1 van de buren de hond uitlaten, dus toen ik eindelijk naar binnen (ik ging om 8 uur 's ochtends hardlopen, en ik kon rond half 2 ofzo weer naar binnen) :')

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:59

Ja, is iets van 3 euro per maand, dus geen geld. :n

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 19:10

dankje

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 19:33

Wat een rot situatie Margratea! Het is nu al 6 uur geweest, hb je al contact met je vriend? Het is ook nog flink koud buiten.

Naskapower dat is ook nooit leuk, jammer genoeg ken ik het :7

Ik heb mijn inboedel niet verzekerd.

Weer moeite met leren hier.