't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Juud87

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:06

Ga uit wanhoop maar bij een fastfoodketen solliciteren.. := Heb wel iets voor in het weekend, maar daar hoor telkens pas iets op het laatste moment van of ben reserve en krijg dan alleen wachtgeld uitbetaald en wil dat niet, wil gewoon kunnen werken, voornamelijk voor het inkomen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:08

Zonnetje81 schreef:
Nah mijn gesprek was niet zo enerverend.. Meer zo van als die en die weg gaan kan ik een balletje opgooien. Maw ik heb er weinig aan.

@Juud: Ik ga pas dat soort baantjes pakken als ik geen uitkering meer krijg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:10

Oh sorry, daar heb ik overheen gelezen.

Juud, kan me voorstellen dat je tenminste íets wil.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:10

Maakt niet uit maar was te lui om het opnieuw te typen :+

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:27

Pittig gesprek gehad, waren twee hele kritische dames. Heb het gevoel dat ik mezelf iets teveel onder de tafel hebben laten l*llen. Ik ben altijd zo gespannen tijdens sollicitatiegesprekken, ik adem bij wijze van spreken pas weer als ik de deur uitloop. Morgen weer één bij een ander bedrijf, ik blijf in ieder geval lekker bezig zo ;) Gesprek van morgen is bij een bedrijf waar mijn man me zo'n beetje heeft binnengepraat, dus ik zal me echt moeten bewijzen in dat gesprek.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:03

Kreeg net een smsje van het uitzendbureau dat ze met spoed op zoek zijn naar mensen voor de SNS.
Zullen wij dan niet goed genoeg zijn?
Aangezien afgelopen week de enige kans was voor deze functie.

Za ik er achteraan bellen?

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:08

Annastasia, zeker doen. Gewoon even uit nieuwsgierigheid, hoe de zaken ervoor staan. Misschien hebben ze gewoon meer mensen nodig dan ze tot nu aan toe hebben verzameld.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:12

Ik meld mij ook! Ik heb zelf ontslag genomen( vinden jullie vast heel dom :+ ) , dus ben per 1 feb opzoek naar een nieuwe baan :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:14

Als je het financieel kan dragen, beter weggaan dan ongelukkig blijven zitten!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:14

Ik zie dat je lesgeeft, waar :+ Kan ik jou baan overnemen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:15

Precies, zelf ontslag nemen is echt niet dom hoor. Je hebt er vast goede redenen voor. (En zelf overweeg ik het ook.)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:16

Heb van mijn 19e tot 25e in het onderwijs gezeten en ging er aan onderdoor... Niet op werk hoor, ik denk dat ik bij de top 20 best functionerende collega's zat, maar je merkt het aan jezelf.... Het onderwijs maakt je minder leuk en erg ongelukkig( in mijn geval dan ) . Mijn vriend en ik hebben net ons koophuis verkocht dus als ik het nu niet doe doe ik het nooit meer....

Ga nog liever vakken vullen dan nog een dag langer in het onderwijs te staan...

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:17

Zonnetje81 schreef:
Ik zie dat je lesgeeft, waar :+ Kan ik jou baan overnemen :P

Pijnacker, maar ik ga daar niet voor niets weg ;)

Ze zoeken nu per 1 feb een geschiedenis docent voor 0.9 FTE, als je meer info wil moet je het maar laten weten hoor ;)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:24

Nee is niet mijn omgeving en ook niet mijn vakgebied. Wat is vooral jou reden dat je er aan onderdoorgaat? Ik ben nu aan opleiding begonnen maar sta nu op het MBO dierverzorging, is denk ik anders dan middelbare school....

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:27

zo ben ook weer terug van Gent. weer een positief gesprek, maar weer blijf ik met het gevoel zit en nu. het duurt zo lang. van p&o krijg te horen dat de druk en nood hoog is. van de baas krijg gevoel dat die niet kan beslissen. en dan is er ook nog ff een grote verkoop in diervoederland. (wat misschien me toekomstdroom nog wat moeilijker gaat maken). kortom we wachten maar weer af, ze had het over 1 dec. dan moeten zie in ieder geval begin volgnede week laten weten anders heb ik geen onderdak en vanuit hier op en neer vonden we geen doen :P

succes allemaal.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:29

Omdat ik fulltime werk en dan dus 5 dagen van 9 tot 6 werk, in de avond vaak nog dingen zit te doen, minstens 1 avond in de week op school ben( soms een week niet, maar dan weer 3 weken 2 avonden) , dan zit ik de hele zaterdag na te kijken. En ik lig om 20.00 in bed omdat ik het anders niet trek.
Het is elk uur scherp zijn en presteren en dan heb ik het niet over de manier waarop ouders met je communiceren en de manier waarop verwacht word dat je sommige taken uitvoert ookal krijg je er niet voor betaald. Ik vind de hele organisatiestructuur op mijn werk niet kloppen.

Ohja, en dat collega's die er langer werken maar veel minder doen gewoon 3 keer zoveel verdienen omdat je niet beloont wordt voor het feit dat je hard werkt, maar gewoon elk jaar een salarisverhoging krijgt.

Ik wil gewoon betaald krijgen voor wat ik doe en beloond worden voor mijn prestatie's en dat gaat in het onderwijs nooit gebeuren :D

Edit: het is dus niet dat ik 'misluk' in het onderwijs, geen orde problemen, geen problemen met leerlingen o.i.d., heb gewoon besloten dat het te achterlijk voor woorden is hoe het in elkaar zit :D

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:33

hier weer een afwijzing binnen -O-

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:34

@Ruitje, ik snap het. Maar heb niet het gevoel dat iedereen de werkdruk zo hoog vindt...? Misschien ligt het ook aan de school en opleiding?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:35

Mri schreef:

Voor wat voor baan :) ?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:36

Zonnetje81 schreef:
@Ruitje, ik snap het. Maar heb niet het gevoel dat iedereen de werkdruk zo hoog vindt...? Misschien ligt het ook aan de school en opleiding?

Zou goed kunnen dat het aan mijn werkgever ligt, heb dan ook besloten om van 1 feb tot 1 mei buiten het onderwijs iets te zoeken en als dat niet lukt kan ik per 1 mei weer de gewone sollicitatierondes van andere scholen oppakken, alhoewel mijn voorkeur daar niet naar uit gaat.... :o . Is het MBO minder qua werkdruk dan?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:38

Ik weet het niet want ik ben nog in opleiding en werk ook niet fulltime in het ondewijs. Maar collega studenten hebben het wel druk ja!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:48

ruitje schreef:
Mri schreef:

Voor wat voor baan :) ?

Medewerker infodesk en informatie analyse bij een overheids instantie

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:49

blacknorton schreef:
zo ben ook weer terug van Gent. weer een positief gesprek, maar weer blijf ik met het gevoel zit en nu. het duurt zo lang. van p&o krijg te horen dat de druk en nood hoog is. van de baas krijg gevoel dat die niet kan beslissen. en dan is er ook nog ff een grote verkoop in diervoederland. (wat misschien me toekomstdroom nog wat moeilijker gaat maken). kortom we wachten maar weer af, ze had het over 1 dec. dan moeten zie in ieder geval begin volgnede week laten weten anders heb ik geen onderdak en vanuit hier op en neer vonden we geen doen :P

succes allemaal.

Zou je bij hendrix aan het werk?
Ik heb weken geleden al de geruchten gehoord, maar vanaf vandaag is het dus officieel.
[ON] Nutreco (pavo) overgenomen door ForFarmers

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 17:00

annastasia schreef:
blacknorton schreef:

succes allemaal.

Zou je bij hendrix aan het werk?
Ik heb weken geleden al de geruchten gehoord, maar vanaf vandaag is het dus officieel.
[ON] Nutreco (pavo) overgenomen door ForFarmers

nee ben bezig bij een ander bedrijf van nutreco. (en heb 2,5 maand bij cefetra gezeten)
en kreeg het vanochtend dus bij het gesprek te horen dat ze hendrix verkocht hebben.
had bedacht binnen nutreco wat door te stromen (en stiekem trekt paardenvoeding toch wel ondanks er weinig banen in zijn ;))

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 17:06

Is de kans dat je wordt aangenomen nu minder dan?

Heb even gebeld, de uitslag van ons assessment is nog niet binnen. Morgen moet er nog een groep en dan horen we het vrijdag.
Maar ze wist er het fijne niet van, maar ws was er nog een aanvraag binnengekomen voor meer mensen.