Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:38

Wachten. Gek wordt je er van |o. Probeer maar eens aan wat anders te denken. Zit zo veel mogelijk achter de computer in de hoop dat er bericht komt. De tijd breekt aan dit ik iedere dag moet gaan solliciteren. Leuk bedacht, maar dan moeten er passende functies zijn!

Met dit droge weer had ik bedacht om met de jonge hond (8 1/2 maand) te gaan fietsen (afleiding). Schema opgezocht want ze mag natuurlijk nog niet direct 1 uur meelopen. Moest de vouwfiets achter uit de schuur plukken (= lager dan mijn goede fiets dus minder kans dat ik op mijn snuit lig), verdraai ik mijn rug #). Kan geen kant uit nu. Helaas kan ik ook niet tegen de gewone pijnstillers dus het moet met tijd genezen. Natuurlijk is mijn fysio nét met vakantie....... Paardrijden zou de spieren wel weer los krijgen maar het is nog vakantie op de manege. En ik ken niemand in de buurt met een eigen paard waar ik even een paar rondjes zou kunnen stappen met mijn eigen zadel.

@Karinn: klinkt heel erg leuk, zou wel belangstelling hebben. Helaas te ver weg en FT. Jammer!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:44

Karinnn schreef:
Iemand op zoek naar een leuke, afwisselende administratieve baan bij een leuk aannemersbedrijf in Rotterdam Noord (spaanse polder)

wij zijn met spoed op zoek naar een harde werker, met een positieve instelling en fulltime beschikbaar is.

Mocht je nieuwsgierig zijn geworden, stuur mij dan een pb!

Jammer dat het zover weg is! Klinkt enorm leuk, moet vast snel iemand voor te vinden zijn :D

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 16:24

Wat een goed nieuwsberichten in het topic!!

Mijn vorige sollicitatie ging goed, hoor er na 8 augustus wat van. Het is alleen jammer dat ze max 60 km aanhouden, ik woon op 75 km afstand. Dat kan me nog wel eens de das omdoen.

Morgen een andere sollicitatie, vlakbij huis bij een heel interessant bedrijf.

Op mijn huidige werk is het echt verschrikkelijk, dus ik hoop zo snel mogelijk weg te kunnen.. ;(

eroslover

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 16:42

Ik wil me ook graag aansluiten in dit topic als het mag.
Ben net afgestudeerd SPHer sinds 7 juli en nu volop op zoek naar een vaste baan.
Doe wel flexwerk, maar niet genoeg naar mijn zin. Wil graag in de gehandicaptenzorg werken in de omgeving ede/arnhem/zeist/utrecht.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 18:11

eroslover schreef:
Ben net afgestudeerd SPHer sinds 7 juli en nu volop op zoek naar een vaste baan.
Doe wel flexwerk, maar niet genoeg naar mijn zin. Wil graag in de gehandicaptenzorg werken in de omgeving ede/arnhem/zeist/utrecht.

Op www.medivacature.nl staan veel vacatures, ook in de gehandicaptenzorg. En in de omgeving die je zoekt. Het staat gesorteerd op provincie. Misschien vind je daar wat tussen?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 20:01

Best wel wat vrienden en kennissen van me werken of werkten bij Sherpa, dat zit oa in Baarn, wellicht dat je daar ook eens kunt kijken?

Edit: Stel dat Baarn te ver uit de richting is, in Den Dolder zit ook een terrein met een hele hoop op dat gebied! Op dat terrein zit oa ook de Maxima Manege.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 20:08

Joyce, hoe gaat het bij jou met solliciteren? :)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 20:19

joyce2 schreef:
Best wel wat vrienden en kennissen van me werken of werkten bij Sherpa, dat zit oa in Baarn, wellicht dat je daar ook eens kunt kijken?

Edit: Stel dat Baarn te ver uit de richting is, in Den Dolder zit ook een terrein met een hele hoop op dat gebied! Op dat terrein zit oa ook de Maxima Manege.

Baarn en Den Dolder: lekker dicht in de buurt bij mij :j. Ik rij op de prinses maxima manege /3. Dacht dat daar alleen Reinaerde zat..... Ga eens ff zoeken naar Sherpa!

Edit: helaas op dit moment geen geschikte functies voor mij. Maar ik hou het in de gaten!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 20:26

Ik ben nu met vakantie, hoef pas de 16e weer aan de slag, maar eigenlijk heb ik geen zin om op vakantie bezig te zijn met het zoeken van ander werk, dus daar begin ik na mn vakantie weer aan. Ik heb na mn vakantie wel een gesprek bij een oude werkgever waar ik aardig wat jaar gewerkt heb en waar ik nu nog voor de zondag als oproepkracht beschikbaar ben. Ze krijgen daar per januari een parttime functie vrij en ik ben nieuwsgierig naar wat het precies inhoud en of ze wellicht interesse in mij hebben voor die functie. Als het interessant genoeg is wil ik eventueel 2 parttime banen nemen en kan ik hopelijk na verloop van tijd de "erbij genomen baan" laten vallen als mijn webshop een beetje wil gaan lopen... Daar heb ik nu dus mijn hoop op gevestigd ;)

@Patpen: Ik heb vroeger een blauwe maandag stage gelopen op de maxima manege, helaas een rare aanvaring gehad met een gehandicapte die daar de stallen uitmestte, toen de leiding net ff niet goed oplette en toen mocht ik van mn ouders niet meer terug. Maar goed, zoiets kan gebeuren! Niets dan lof over de manege daar, althans, toen ik daar liep dan. Wellicht is het in al die tijd flink veranderd, het is voor mij al 9 jaar geleden dat ik daar voor het laatst was.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 23:06

Ik krijg net een leuke vacature (jawel!) via de mail:
Citaat:
Wij zoeken een medewerker met een:
•Mbo-opleiding Bedrijfsadministratie / PDB;
•Minimaal 5 jaar werkervaring als boekhoudkundig / financieel administratief medewerker;
•Cijfermatig inzicht en analytisch vermogen;
•Proactieve houding.

Precies mijn ding MAAR ik heb geen BA/PDB (ben ik voor gezakt in 1991 :+). Het is in de buurt, 16-20 uur in overleg in te vullen. 3 van de 4 voorwaarden kan ik bevestigen, de recente opleiding is de belangrijkste helft van PDB. Reageren??????

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 23:13

Ja gewoon reageren, wie weet...

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 23:43

Brief is verzonden..... Pff, hele leuke baan, veel afwisseling, boekhouding en een klein stukje secretariaat. En dan begint het drama weer van wachten.

Krijg nu een bevestiging van banenmatch:
Citaat:
Uw sollicitatie is in goede orde ontvangen.
De werkgever ontvangt van ons een bericht dat u heeft gesolliciteerd op deze vacature.
Uw profiel zal zichtbaar zijn voor de werkgever.
Aan de hand van dit profiel kan de werkgever de beslissing maken uw CV en sollicitatiebrief op te vragen.

Voor het verdere verloop van de sollicitatie procedure zal de werkgever bij een positieve reactie zelf contact met u opnemen.
U ontvangt een bericht van ons wanneer de werkgever uw sollicitatie niet voortzet.

Wij hebben helaas geen inzicht in de tijd die de werkgever hanteert voor het behandelen van de reacties op de vacatures.

Weet dus ook niet hoe lang het wachten gaat duren.

Karinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:53

Babsiej schreef:
Karinnn schreef:
Iemand op zoek naar een leuke, afwisselende administratieve baan bij een leuk aannemersbedrijf in Rotterdam Noord (spaanse polder)

wij zijn met spoed op zoek naar een harde werker, met een positieve instelling en fulltime beschikbaar is.

Jammer dat het zover weg is! Klinkt enorm leuk, moet vast snel iemand voor te vinden zijn :D

Nou dat dachten wij ook, maar dat valt behoorlijk tegen helaas |(

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:09

Ik dacht dat ik de baan van mijn leven gevonden had, maar heb inmiddels nog steeds geen contract gekregen terwijl ik die wel zou krijgen. Had eerders morgen met cursus moeten beginnen maar ik weet echt niet meer waar het bedrijf mee bezig is. Sollicitatie ligt nu in handen van een ander bedrijf dus ben benieuwd. Ik moet dus nog steeds naar school maar heb daar niet echt veel zin meer in. Heb wel aangegeven dat ze nog een week de kans hebben om contract in orde te maken en het op te sturen en daarna is het toch echt einde verhaal voor het bedrijf.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:59

Wat raar Purny! Ik verbaas me erover hoeveel bedrijven er laks zijn qua contracten ed!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:15

Iemand belangstelling voor een FT functie als verkoopmedewerker in Weert bij een onderneming in de hippische wereld?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:28

Weert is een beetje ver weg, helaas.

Is dat niet de vacature die ik ook al had geplaatst van de week.?

Ik had maandag vrij en bleek alweer onmisbaar te zijn geweest....dat ruikt naar meer :P

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 19:13

patpen schreef:
eroslover schreef:

Op http://www.medivacature.nl staan veel vacatures, ook in de gehandicaptenzorg. En in de omgeving die je zoekt. Het staat gesorteerd op provincie. Misschien vind je daar wat tussen?

Ik zag jouw link, die is handig. Ik ben momenteel 3e jaars student MWD en kan deze link wellicht over een jaar, anderhalf jaar goed gebruiken. Zag al een erg leuke vacature voorbij komen! Gelukkig heb ik daar een stageplek weten te bemachtigen, dus wie weet wat het gaat brengen over een tijdje :)

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 21:28

Karinnn schreef:

Je hebt pb

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 15:28

Héél misschien ga ik jullie verlaten ;)
Kreeg net de volgende mail:
Citaat:
Wij hebben via NationaleVacaturebank.nl uw online Curriculum Vitae bekeken en zijn van mening dat uw profiel past bij de kandidaat waar wij binnen ons bedrijf naar op zoek zijn. Graag willen wij dan ook met u in contact komen om eventuele mogelijkheden te bespreken.
Het betreft een baan bij u in de omgeving.

Zou u contact met ons willen opnemen?

Dus meteen gebeld! In de omgeving is het understatement van het jaar; het is in ons piepkleine dorp (wilde geen naam geven maar gezien de taken en omschrijving weet ik bijna zeker wel bedrijf het is. Bovendien: zo veel bedrijven zitten hier niet). Morgen heb ik een afspraak bij de personeelsdienst die deze functie aanbied.
Maximaal 16 uur, flexibel in te delen, zelfs in de avonduren mogelijk. Manusje-van-alles: boekhouding, management-assistente, inkoop, verkoop, regelen van keuringen, lapje halen over de kantine tafel, EHBO-dozen controleren en zo nodig aanvullen, ..........
ALS het gaat om het bedrijf wat ik vermoed, kan ik er wel van uitgaan dat het goed zit. Mijn man en ik hebben (lang geleden) met de eigenaar gekorfbald, zijn vrouw is ladyspeaker bij de uitvoeringen van de fanfare, de fanfare start bij hun met de sinterklaas intocht (ik speel dus bij de fanfare).
Ik zou dan de enige vrouw binnen het bedrijf zijn :o.
Dichterbij kan ik geen werk vinden!

Wordt vervolgd........

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 15:39

Ow Patpen, dat is spannend en zou helemaal te gek zijn!

Hoe is het met de meiden gegaan die gisteren gesprek hadden? vertel, vertel....

Hier nog niks.
Vanmorgen wel salaris gehad (eindelijk!!) van mei..... één hindernis genomen iig.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 15:53

Mijn gesprek ging erg goed, hij zal al direct dat ik een goede kans maakte. Volgende week komt er nog 1 kandidaat.

Ik ben gister ook nog benaderd voor een erg leuke functie, ga toch nog praten dus morgen om 15.00 nog een sollie!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 16:06

Ja, het kan raar lopen! Net even gekeken: het bedrijf waar ik denk dat het over gaat, is 650 m van mijn huis. Hoop dat ze een fietsenplan hebben _O-

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 16:39

Ow spannend Babsiej! Ben benieuwd, heb je zelf nog voorkeur?

Patpen, misschien hebben ze wel een loopplan, haha. Fijn dat je morgen al langskan voor een gesprek.

Ik krijg net een sms of ik volgende week een uurtje mee wil lopen op het kdv waar ik vorige week op gesprek was....
Maar...... eigenlijk wil ik geen kdv meer.... of toch wel, of liever toch specialere kids (leefgroepen), maar daar word ik steeds afgewezen op ervaring.....
Ga in elk geval wel meelopen, heb vorige week geen kind gezien, dus misschien ben ik wel laaiend enthousiast.

Ben op zoek naar een plekje waar ik de eerst komende jaren kan blijven en ook kan groeien.

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:01

Wow Patpen dat zou helemaal top zijn. Het is je gegund je hebt er zoveel aan gedaan de laatste jaren.