Meer mensen die binnenkort op kamers gaan wonen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dobby91

Re: Meer mensen die binnenkort op kamersgaan wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:02

Ik werk ook gewoon naast mn studie, heb dit jaar 2 maandjes niet gewerkt.. toen zat ik toch wel krap aan met geld hoor.

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:22

Ik moet zelfs werken van mijn ouders, want anders red ik het sowieso niet. Zij zijn echt niet van plan om alles voor me te betalen. Dat vind ik op zich heel goed, want dan ben je jezelf ook meer bewust van het vele geld dat studeren kost en is het niet alleen lang leve de lol nu je uit huis bent.

Ze hameren er zeker ook wel op dat ik niet teveel bezig moet zijn met werken, maar zeker ook mijn tijd moet nemen voor het studeren.

Verder ben ik wel heel blij dat ze me wel gewoon op m'n 17e uit huis laten gaan. Mijn pa vindt het nog wel lastig om me los te laten en wil ook zoveel mogelijk grip hebben op de dingen rondom het studeren. Zo heb ik nu zelf een bed geregeld en nu wil hij die mensen weer opbellen om te vragen of het nog wel in goede staat is en blabla, terwijl die hem hetzelfde antwoord zullen geven als ik van ze heb gekregen.

Ik ben net nog even naar Emmen geweest, action, blokker, xenos en heb wat spulletjes geshopt. Ik heb bij de action een hele mooie grote wandklok gezien, maar die kan niet mee op de scooter, gromm. Nu hopen dat hij er over 1,5 week nog is als we gaan verhuizen, dan haal ik 'm wel in Groningen. En ik heb lichtroze en chocoladebruine handdoeken en washandjes gekocht. En nog wat kleine dingetjes, als theelepels, kaarsjes en wat decoratiedingen voor aan de muur.

Ik vind het allemaal zo leuk! <3

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:32

Haha ik denk dat jij het over dezelfde klok van de action hebt Jennx dan die ik heb gekocht!
Hadden ze ze in het bruin en wit? (de buitenrand) Beetje zo'n oude look

Ik ga dit weekend waarschijnlijk toch niet verhuizen. Volgens mijn ouders wordt het waarschijnlijk nog mooi weer en dan willen ze daar niet klussen. Waarschijnlijk gaan we daarom maandag en dinsdag. Wel balen, nog 2 dagen extra wachten :P, maar wel iets meer tijd om nog inkopen te doen. Heb deze week iedere dag gewerkt en mijn moeder is ook heel druk met ons Franse jongetje van europa kinderhulp die morgen weer weggaat. Dus dan hebben we dit weekend nog om wat winkels langs te gaan

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:36

Ja, en ze waren er in verschillende maten, maar ik wil natuurlijk de allergrootste. Qua prijs verschilt het nauwelijks en hij was maar 8 euro ofzo. En ze waren er trouwens ook in verschillende designs, met Paris teksten enzo erop. <3 Die moet ik als student Romaanse Talen natuurlijk wel hebben. :))

Ik ga denk ik echt huilen als die er over 1,5 week niet meer is. Want dan moet ik wéér op zoek naar iets anders. En ik wil wel iets voor aan de muur, boven mijn kacheltje .. want die muur is diaree/dunnepoep-bruin in plaats van chocoladebruin.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:37

Ja dan wil je inderdaad dezelfde als ik heb gekocht! En inderdaad, zoooo goedkoop en zoooo mooi. Ik heb ook de grootste

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:38

Ik betaal overigens ook alles zelf, dus ik moet sowieso wel werken. :)
Haha, dan moet je die klok snel maar gaan halen iig! Ik ben lekker mn koffer aan het pakken om morgen op vakantie te gaan. :)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:45

_Veronique_ schreef:
Het iedere week reizen viel mij best zwaar. En raad het af als het om veel kilometers gaat. Kamer -> naar moeder is 170 km, m'n vader woont daar weer 75 km vandaan. Vriend op 40 km afstand en naar werk 23 km. Heb in 1 jaar tijd 50.000 km gereden met m'n autootje. Mijn voorkeur zou uitgegaan zijn naar daar blijven mja dat ging dus niet :P

Waar ben je heen geweest NieneWiep?

Ik was een paar dagen varen in Friesland.

Ik heb die klok ook gezien! Ik vond die witte ook superleuk maar nog niet gekocht want ik kan mn klok van thuis opzich ook wel mee. Maar ik koop liever allemaal nieuwe leuke dingetjes. :')

Net voor de denk ik laatste keer naar de ikea geweest, planken en consoles voor aan de muur gekocht. Nu heb ik volgens mij alles hoor!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 15:42

Haha het liefste koop ik ook allemaal nieuwe dingen. Ik moet eigenlijk nog beginnen met alles kopen, want ik ben pas net thuis van vakantie. Gelukkig heb ik komende tijd een kamer die al ingericht is (onderhuur), maar moet wel zelf wat spulletjes als dekbed en zo kopen uiteraard.

Heb al wel een klok, een fotoklok van de Expo. Die was maar 10 euro (in de aanbieding, normaal 30 euro maar ze waren hier aan het verbouwen), dus die heb ik mezelf kado gegeven toen ik geslaagd was :D

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 16:02

aah ik ga morgen direct kijken bij de action!! zoek ook nog een klok en oudlook is helemaal gaaf!

ik hou ook van nieuwe dingen. baal ervan als er iets beschadigd ofzo is. ga ik me de hele tijd aan irriteren :')

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 16:23

Die klok van de action is idd erg mooi!! :)

Ik wilde ook nieuwe dingen, maar heb nu 2 dingen van marktplaats gekocht, een bed en een kast en beide in uitstekende staat!! En dat voor meer dan de helft van het geld! Scheelt enorm

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 16:24

Ik heb idd ook een bankje bij de kringloop gekocht, 50 euro is hij is nog helemaal mooi!

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 16:32

ja ik heb mijn bed ook gekocht van marktplaats. zag er echt super uit. en dat voor 50 euro met een nieuwe matras! dat scheelt me ongeveer 100 euro..:P

en een magnetron, tv en dvd speler heb ik gekregen voor een bosje bloemen (we hebben een bloemengroothandel :P )

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 16:33

Ik heb een heel mooi kastje van de Ikea gekregen. Was nog in nieuwstaat, maar kennissen van ons wilden er vanaf. Ga binnenkort ook even bij oma op zolder kijken wat zij nog heeft voor me :D

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 16:51

Ik heb nu een nog niet opgehaald Hemnes bed via marktplaats. De rest haal ik wel nieuw denk ik, maar de tafel waar ik een oogje op heb is ook (maar) 30 euro nieuw en verder past er niet zo veel meer ben ik bang.

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 20:19

Ik heb nog bijna niks nieuw gekocht :')
Bed van MP, kast van m'n zus, kledingkast stond er al..
TV heb ik voor m'n verjaardag gekregen van m'n ouders, gordijnen zijn al meerdere keren gebruikt :P
Zelfs glazen/borden heb ik van m'n zus gekregen omdat ze er vanaf moest :')
Alleen handdoeken heb ik nieuw gekocht :P

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:22

Pfff.. ben bezig met laatste spullen pakken: Valt vies tegen! Weer 8 of 9 dozen.. Waar ga ik t laten? Die kamer is al vol.. Maar er moeten nog kasten bij die ik morgen bij Ikea ga kopen! Lekker Ikea plunderen, heerlijk :)

Bij mn muurkasten passen mn hangers niet op t hanggedeelte.. (is te klein, heb al super kleine hangers maar die kast klopt gewoon niet..) Maar bedacht me vandaag dat ik bij Ikea van die hangdingen kan kopen om mn schoenen in te doen! Problem solved. Schoenen in t hang gedeelte en de rest maar super netjes opvouwen.. Ofzo..

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:58

Ik heb zojuist mijn allereerste kamerding gekocht: een klok. :') Ik moest sowieso met m'n vader naar m'n kamer om één en ander op te meten, dus op de terugweg zijn we maar meteen bij de Action gestopt. :P

Woooow, wat neem je allemaal wel niet mee, Bonaire? :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:11

Zo, heb hier een tijdje meegelezen, maar niet meegepraat.. want ik had nog geen kamer! En nu als 't goed is wel! :D
Heb gister gekeken voor een kamer in onderhuur, en kreeg vandaag een mailtje dat ik 'm heb! ( *\o/* ) Nu nog even kijken voor 't contract etc..
'T is in Wageningen. :D

Vind 't wel jammer dat ik nu niet zo kan shoppen voor meubels enzo.. Maar dat kan verderop in 't jaar wel, als ik ergens een vaste kamer vind! :j

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:31

Ik zit weer met een vraagje:
Ik heb op kamernet twee reacties terug gehad. Bij beide reacties heb ik onderin het vak waarin "typ hier je reactie" staat een antwoord getypt en vervolgens verstuurd. Maar als ik naar de pagina "mijn kamernet" ga, staat daar nog steeds "je hebt 2 onbeantwoorde reacties". Is mijn antwoord nu wel aangekomen bij de verhuurder?

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:43

Kamernet wil daar wel eens achter in blijven! Ik had ook vaak nog ''ongelezen'' reacties staan terwijl mijn reactie wel gelezen was en daarop ook geantwoord door de verhuurder!

Yesssss ik ga zondag avond voor het eerst in Utrecht slapen!! Maandag eventjes naar de ikea voor nog een matras en wat kleine spulletjes en daarna lekker rondfietsen in de stad! Zin in :) Klasgenoot van mij van het Saxion die ook een minor aan de HU gaat doen (toevalig precies hetzelfde) heeft ook toevallig een kamer 500m verderop van mijn kamer gevonden!! Super leuk! Zij is er ook dus lekker even elkaars kamer bekijken!

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 23:24

Wat hebben al veel mensen hun kamer klaar. :) De mijne wordt op dit moment eerst nog verbouwd door de huiseigenaar. Hij wordt dan wat groter. Hij vertelde me gister dat het nu nog een bouwput is. :') Ik slaap op zolder, en boven de trap, die ernaar toe leid, zit nog heel wat ruimte. Dat gaat hij dicht maken en bij de kamer betrekken. Ben echt benieuwd. ;)

Verder ga ik helemaal aan de crea bea met mijn moeder. We hebben gordijn stofjes gekocht en gaan zelf gordijntjes maken. Ook hebben we nog kussens over, dus maken we zelf kussenhoezen. Heb er al helemaal zin in!

Kikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 23:43

Mooi zo Ruth, gefeliciteerd!! Waar zit je in Wageningen?

Ik denk dat ik na al jullie goede verhalen morgen ook maar 's richting action ga ;) heb namelijk ook nog een klok nodig...

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 08:20

_Summerly_ schreef:
Ik heb zojuist mijn allereerste kamerding gekocht: een klok. :') Ik moest sowieso met m'n vader naar m'n kamer om één en ander op te meten, dus op de terugweg zijn we maar meteen bij de Action gestopt. :P

Woooow, wat neem je allemaal wel niet mee, Bonaire? :wow:

Feitelijk alles.. M'n moeder gaat volgende week emigreren, dus heb geen ouderlijk huis waar ik nog dingen kan laten. Dus echt al m'n spullen moeten mee, maar heb ook wat praktische dingen zoals pannen en een stofzuiger bij me, die waren in t studentenhuis niet helemaal goed meer, Hihi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:15

Op Hoevestein! Ken ik gelukkig ook al iemand, scheelt altijd. :D

Een klok heb ik ook al, als een van de weinige dingen.. Gewonnen met een suprise-avond met Sinterklaas.. Altijd handig. :P

Dat is wel raar Bonaire, dus je zit daar dan ook gewoon in 't weekend?

Vanaf wanneer gaat eigenlijk de OV-studentenkaart in, als je nu 18 bent?

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:52

Ik dacht vanaf 1 september, maar dat weet ik niet 100% zeker...