Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 13:31

joyce2 schreef:
Goh, binnen 12 uur na het versturen van mn sollicitatie al gelijk een afwijzing binnen! Ik voldeed niet voldoende aan het profiel wat ze zochten. Ik weet wel waarom, ik moest een hele vragenlijst doorlopen en de enige vraag waar ik negatief op moest antwoorden, was de vraag "gaat u akkoord met een brutosalaris van 7 tot 11 euro per uur". Nou nee, dus ik had al verwacht dat ik afgewezen zou worden aan de hand van die vraag.

Zo had ik er gister 2 binnen 12 uur.

En dan zetten ze nog doodleuk in de mail dat ze wel mogenlijkheden zien in mijn cv en daarom deze opslaan in het bestand. Ik ben inmiddels wel zover dat ik dat niet meer geloof met mijn geweldige achtergrond als bloemetjes plukker en stekjes planten. :r

Mano88

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 13:38

Woehoee! eindelijk weer een uitnodiging voor een kantoorfunctie! Maandag op gesprek :D

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 13:51

Loesje88, gefeliciteerd!

Balen dat het bij de rest niet helemaal goed loopt.. Ik heb zelfs al een brief gehad waarin stond dat ze mijn cv en gegevens niet zouden bewaren omdat er binnen hun organisatie geen enkele baan paste bij mijn ervaring en cv. Ook bedankt....:s.

Vanmiddag om 3 uur heb ik m'n eerste gesprek, voor misschien, wel de eerste kantoorbaan ooit voor me haha. Willen jullie duimen voor me? Ik heb best wat zenuwen. Ook al is deze baan voor tijdelijk, het zou mooi staan op mijn cv, en misschien wel als opstapje kunnen dienen naar een andere werkgever. Die ziet dat ik dan wel recente werkervaring heb....

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 14:16

Heel veel succes vanmiddag amanda!
Ik heb om 15.00 vandaag ook nog sollicitatiegesprek, maar dan voor bedieningswerk. Probleem daarmee blijft voornamelijk dat ze mensen voor de avonden zoeken -O-

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 14:29

Succes Amanda en Loesje!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 14:40

Heel veel succes Amanda en Loesje! Door jullie hou ik hoop, hahaha

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 14:52

Ik hoop heel erg dat de functie van woonconsulent wat wordt! Zit nu al de hele tijd te zoeken naar advertenties maar kan echt even niks vinden :(. Over een weekje heb ik gesprek bij het UWV dus dan hoop ik te kunnen bespreken hoe ik het versturen van open sollicitaties kan aanpakken... Dan kan ik daar aan gaan beginnen, moet het helaas niet hebben van de vacatures....

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 16:40

Ik "moet" me hier helaas ook weer melden.. Mijn contract loopt 4 april en ik heb vandaag te horen gekregen dat ie niet verlengd wordt.. Heel erg rouwig ben ik er niet om, al heb ik wel een behoorlijk potje zitten janken :o, ik zat namelijk totaal niet op mijn plek daar :N

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 19:07

ja hoor, wat ik weer heb, heb een paar jaar in een supermarkt gewerkt.
vervolgens gesolliciteerd bij een supermarkt in de buurt, pas ik niet in het profiel ja tuurlijk, ze vinden me gewoon te oud maar mogen dat niet zeggen. :(

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 19:08

@realmagic :(:) en je kan daar ook niet solliciteren naar een leidinggevende functie?

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 19:21

Nee daar hebben ze geen vacatures voor vrij, ander punt is ik ben wel even klaar met leidinggeven,maar hoe peuter je ze dat aan het verstand.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 19:37

ook hier weer een afwijzing binnen pfff,... je wordt er moedeloos van. Al stond ik hier niet heel erg van te kijken aangezien ik m zelf iets te hoog gegrepen vond,.. maar goed van het uitzendburo vonden ze het goed passen.

nog een leuke vacature doorgekregen maar helaas 37 uur en wil echt 4 dagen en niet 5.. ga t toch maar proberen en maar niks vermelden over die uren,..

en heel irritant, had iets gezien dat heel goed paste via het uitzendburo,.. moet ik eerst langskomen (40 km verderop, ben daar al een keer geweest maar ja deze kent me niet), en dat kan pas op zijn vroegst volgende week vrijdag,.. wedden dat er dan al iemand gaat beginnen daar,... zo banketstaaf,.. pas je ergens goed in een functie, (tijdelijk) gaat t waarschijnlijk nog aan je neus voorbij omdat het uitzendburo je perse wil zien (niet heel gek, maar ben al 2 x daar geweest,.. wel bij andere collega's maar toch,..) baal er van

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:02

@ Loesje88, hoe is je gesprek gegaan?

Mijn gesprek was heel erg positief. Het is dan via het uitzendbureau, dus had daar ook de intake. Maar ze vond me geschikt genoeg om me voor te stellen bij het bedrijf. Vanmiddag ging ze het mailtje richting het bedrijf doen, met een begeleidende brief erbij dat ze me echt zeer geschikt vond. Ik hoor dus halverwege aankomende week of ik bij het bedrijf zelf op gesprek mag komen. Hoop wel echt dat het doorgaat. Het is een heel mooi bedrijf wat ook diverse sponsering doet voor bekendere ruiters op hoog niveau. De mevrouw van het uitzendbureau vond iig gewoon dat ze me aan moesten nemen, nu nog hopen dat het bedrijf dat ook vind :D

Verder heb ik geen reacties of afwijzingen meer gehad, maar solliciteer ondertussen voor de zekerheid maar door! :)

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:49

Mijn gesprek was positief! :j opzich ook een leuk bedrijf en 10 minuutjes fietsen van huis :)

Maar ik ben ook vanmiddag door Ikea gebeld voor kantoorfunctie, en daar heb ik volgende week een sollicitatiegesprek.
Dus dat betekend dat ik nog 2 sollicitaties heb staan voor (leuke) kantoorfuncties, en die wil ik gráág afwachten! :)

Leuk dat jouw gesprek zo positief was, ik zal voor je duimen dat er een gesprek met het daadwerkelijke bedrijf uit komt! :D

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:56

Heb weer 2 afwijzingen binnen, ik wordt er echt moedeloos van ;(
Verder zou er volgende week nog een kennismakingsdag zijn, maar die gaat niet door omdat ze 700 kandidaten hadden.

Ik wil gewoon zo graag ergens op gesprek gaan, dan heb ik nog een beetje het idee dat ik iets verder kom dan alleen maar brieven schrijven.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 10:11

Ik weet hoe je je voelt hoor Cynthia, als je in elk geval maar op gesprek bent geweest, dan weet je in elk geval dat je je van je beste kant hebt kunnen presenteren. Maarja, we moeten gewoon volhouden! Ooit worden wij ook vast wel op gesprek gevraagd...

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 22:43

Later als we groot zijn :D

Morgen ga ik maar weer eens druk aan het zoeken naar nieuwe vacatures, ik had vandaag echt geen motivatie.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 10:57

Erg he maar af en toe ben je er echt even klaar mee. Heb ik ook. Komt vanzelf wel weer. Pff als ik ook zie hoeveel brieven ik verstuurd heb en alle afwijzingen met de tekst dat ze meer dan 100 of zelfs 200 brieven gehad hebben. Of als je ergens een keer de opleidingen en werkervaring voor hebt ze je toch afwijzen omdat je niet de gewenste achtergrond hebt.

Alleen mn 1e sollic.was raak 28 decemder. Maar ja daar ging ik 400 minder verdienen plus 100 aan reiskosten bijleggen en 2 uur reistijd per dag... Maar goed. Kan me er banketstaaf om voelen maar het kan gewoon financieel niet alleen met eigen huis en paard... :-( er zijn nu nog 5 brieven weg voor leuke dingen. Allemaal in de buurt behalve 1 tijdelijke op 2 uur reistijd per dag...

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 11:54

Zit al sinds donderdag te zenuwen! Heb een leuk gesprek gehad voor de paardgerelateerde kantoorfunctie. Zit al allerlei ruitersportartikelen te vertalen naar Duits en Engels en dat dan weer te leren. Ik hoor begin van de week of ik op 2e gesprek mag komen. Maar het soort bedrijf en functie is mij gewoon op t lijf geschreven :o.
Wordt denk ik ook echt |( als ik afgewezen wordt! Gelukkig duimen er een boel mensen voor mij mee :) Zou ook heel erg fijn zijn na een rotjaar achter de rug te hebben. Beetje geluk is best welkom!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:37

wwillemijn schreef:
Zit al sinds donderdag te zenuwen! Heb een leuk gesprek gehad voor de paardgerelateerde kantoorfunctie. Zit al allerlei ruitersportartikelen te vertalen naar Duits en Engels en dat dan weer te leren. Ik hoor begin van de week of ik op 2e gesprek mag komen. Maar het soort bedrijf en functie is mij gewoon op t lijf geschreven :o.
Wordt denk ik ook echt |( als ik afgewezen wordt! Gelukkig duimen er een boel mensen voor mij mee :) Zou ook heel erg fijn zijn na een rotjaar achter de rug te hebben. Beetje geluk is best welkom!

Waar vind jij die functies? Of ben je er zo tegen aangelopen?
Ik wil ook een paardgerelateerde baan, wil er ook best voor verhuizen maar ik kan gewoon niks vinden.

Hopelijk word het wat voor je.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:41

@Wwillemijn: Ik ga ook voor je duimen, dan moet het wel wat worden als zelfs bokt meeduimt ;)

K ga ook maar weer eens een rondje vacatures zoeken. Ik heb nog 2 sollicitaties waar ik niets van heb gehoord en 1 info aanvraag open staan.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:53

Wwillemijn ik duim ook voor je, wachten is altijd zo verschrikkelijk.

Volgens mij heb ik nog 4 sollicitaies waarvan ik nog wat moet horen, 1 sluit er morgen en een andere donderdag.
Verhuizen is voor mij ook geen probleem, de 2 die deze week sluiten zitten in Apeldoorn.
Nu scheelt het natuurlijk wel dat ik al in 5 verschillende provincies heb gewoond, thuis is waar je huis is toch? :D

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:07

Van 1tje heb ik helemaal nog niets gehoord, vind ik ronduit asociaal.
Misschien maar eens erachteraan bellen?
Aan de andere kant, wil ik voor zo'n bedrijf werken dat zo laks is?

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 14:04

ja vind ik ook ;-) van bedrijven moet je altijd maar alles pikken en slikken... paar jaar geleden heb ik er ook wat van gezegd dat ik niks teruggehoord had (nadat ze eerst heeeeel positief waren) en heb ook echt gezegd wat ik ervan vond,.. heeft geholpen, kon gelijk op gesprek komen, alsnog, :o ,.. maar toen heb ik bedankt, had al wat anders :+ ,.. maar was wel blij dat ik er wat van gezegd had,..

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 14:29

Nou, meld ik me hier ook maar weer.

Bij het uitzendbureau was een functie beschikbaar, die me echt aansprak.
Omdat ik nu ook al via dat uitzendbureau werk, had ik rechtstreeks naar een van die medewerkers gereageerd. Nog niks van gehoord, en de vacature staat ook al niet meer op internet. Geen best teken, deze baan was wel mooi dichtbij en past wel mooi in mijn plaatje. We zullen zien.

Verder nog een vacature gevonden die helemaal aansluit bij mijn opleiding en ook nog eens is bij een bedrijf waar ik al ruim een jaar heb gewerkt maar daar was weggegaan ivm verhuizing bedrijf. Ik twijfel om te schrijven. Het pas niet helemaal in mijn plaatje en ik weet niet of ik zelf voor deze job voldoende sterk in mijn schoenen sta en het wellicht in de toekomst te druk wordt ivm combinatie eigen bedrijf.

Aan de andere kant is het een uitdaging, en het zal geen slechtverdiende job zijn. Dus ik twijfel... Help. Ik kan het ook gewoon proberen, maar twijfel of ze mij voor deze job aannemen (ze kennen mij natuurlijk en weet niet of dat ze mij positief inschatten voor deze baan). Dan heb ik alle moeite weer voor niks gedaan.

Verder nog geen concrete vacatures gezien die passen bij mijn plaatje. Ik ga denk ik maar wat bedrijf een open sollicitatie schrijven. Ben in ieder geval blij dat ik tijdelijk wat werk heb. Toch wel lekker dat er centen binnenkomen.
We gaan maar even een rondje lopen met de hond, even mijn gedachten verzetten. Het is echt mooi weer 8-)