Marije wat een mooie cijers! Super zeg van de opdracht.
Wij hadden een 7. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wij hadden een 7.
Jettie schreef:Herkenbaar Marije.. ik heb zelf een planning gemaakt voor G&O-problemen, volgens mij is het wel te doen. Als je er niet uitkomt mag je hem wel van me overnemen.
Balen dat je testtheorie niet hebt gehaald Sneeuw88!
_TB_ schreef:hoi!
ik had wat vragen over pedagogische wetenschappen in Utrecht?
Zit iemand hier in Utrecht? En zou hij/zijn misschien wat vragen van mij willen beantwoorden?
[STW] Pedagogische wetenschappen aan de universiteit van Utrecht
Girassol schreef:_TB_ schreef:hoi!
ik had wat vragen over pedagogische wetenschappen in Utrecht?
Zit iemand hier in Utrecht? En zou hij/zijn misschien wat vragen van mij willen beantwoorden?
[STW] Pedagogische wetenschappen aan de universiteit van Utrecht
Beetje late reactie, maar ik zit in Utrecht (komend collegejaar is mijn 3e jaar) dus vraag maar raak

Ik heb heel veel aan wat ik heb geleerd bij hbo pedagogiek, maar uni past gewoon veel beter bij mij en daar heb ik tot nu toe ook een hoop van geleerd. Natuurlijk is het wel een hoop theorie allemaal (vooral in het 1e jaar, in het 2e jaar komt er wat meer praktijk bij kijken op pedagogisch gebied zoals het afnemen van testen en het oefenen met gespreksvoering), maar zeker interessant 
Top.

Ik heb besloten geen minor te doen maar zelf vakken uit te kiezen. Mijn eerste blok heb ik 'Grondslagen van het recht' en 'Psychosocial development & problems' en mijn tweede blok 'Jeugdrecht' en 'Religion, fundamentalism and conflict'. In mijn laatste twee blokken heb ik, naast de bachelorthesis, 'Motorische ontwikkeling en -stoornissen' en 'Familierelaties' in de planning. En ik hoop dat ik snel m'n boeken voor 'Grondslagen van het recht' geleverd krijg van Studystore, want die hadden er eigenlijk al moeten zijn
Ik volg het studiepad Orthopedagogiek, maar ik heb alle verplichte vakken (algemeen voor de opleiding en ook voor mijn studiepad) gewoon al gehaald. Dus het derde jaar is sowieso je bachelorthesis, maar voor de rest eigenlijk profileringsruimte. Als je er dan voor kiest om een minor te volgen dan heb je een bepaald vakkenpakket van 4 vakken. Je hebt daarnaast dan nog 2 vakken die je zelf kan kiezen en het maakt dan niet uit wat je kiest dus dat kan ook van een andere opleiding zijn zoals Spaans. Je moet alleen wel rekening houden met het niveau van het vak, dat moet wel hoog genoeg zijn, en de ingangseisen. Ik heb ervoor gekozen om geen minor te volgen, maar echt zelf m'n vakken te kiezen. Dat kan ook gewoon en ik wil me nu nog niet teveel verdiepen in 1 thema als ik nog de kans heb om van alles wat mee te krijgen. De vakken die ik heb gekozen uit mijn eigen opleiding zijn (naast de bachelorthesis) 'Grondslagen van het recht', 'Jeugdrecht', 'Psychosocial development & problems' en 'Motorische ontwikkeling en -stoornissen'. Het vak 'Religion, fundamentalism and conflict' hoort bij de opleiding culturele antropologie en het vak 'Familierelaties' hoort bij de opleiding sociologie. Het is hier dus wel anders geregeld dan bij Groningen merk ik. Wel heel leuk dat jullie praktijkweken erbij hebben
Hier heb je ook de keuze om een bachelorstage te doen in je 1e halfjaar als je dat wil en voor je bachelorthesis heb je die mogelijkheid ook, er zijn dan een beperkt aantal plekken beschikbaar. Of je kan naar het buitenland, dat is natuurlijk ook een optie, iemand uit een werkgroep van het vorige jaar studeert het eerste halfjaar van dit collegejaar politiek-georiënteerde vakken in Amerika.