chipieke schreef:Mijn baas vindt dit weer geen excuus om niet te hoeven werken. Toen ik niet over een auto beschikte en trein en bus aan het staken waren en niemand van de familie me kon brengen en de taxi's mooi meededen met de staking, ben ik in de ijskou en ja het was -20 toen die winter, met mijn fiets, 15km naar mijn werk gereden. Omdat het moest en ik anders een aangetekende zending met een waarschuwing kreeg!
Volgens mij zijn ze daar in België nog een stuk strenger in inderdaad. Mijn man heeft voor een bedrijf in België gereden met de vrachtauto en zelf werk ik ook voor een bedrijf waarvan het grootste gedeelte van de directie in België zit en daar hoorde ik inderdaad ook van dat als iemand te laat komt je direct een waarschuwing kreeg en dat het al snel reden kan zijn voor ontslag. Wat dat betreft hebben wij nog niet te klagen en zijn de werkgevers hier over het algemeen heel begripvol.
Niet gaan werken met dit weer kan natuurlijk ook niet, want stel dat het een aantal weken zulk weer blijft dan blijf je toch niet zomaar een paar weken thuis? Gelukkig voor veel mensen is het kerstvakantie, dat scheelt toch een hoop verkeer op de weg!
Iedereen weer succes morgen in ieder geval.