Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:48

Hier sneeuwt het gelúkkig nog niet.

Wel mochten we vandaag een uur eerder weg, ivm de voorspelde sneeuw. Veel collega's zijn afhankelijk van het OV (wonen in Leeuwarden) dus wilde de ING zeker zijn dat ze niet strandden in Groningen. Vond ik heel netjes :j

Overigens zijn de fietspaden nog steeds belabberd in Groningen, levensgevaarlijk. Dus fietst iedereen op de weg, wat ook weer gevaarlijk is.

Sneeuw.. :roll:

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:50

Ik ga slapen, en morgen weer heeel vroeg op.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:51

Berdien schreef:
Hier sneeuwt het gelúkkig nog niet.

Wel mochten we vandaag een uur eerder weg, ivm de voorspelde sneeuw. Veel collega's zijn afhankelijk van het OV (wonen in Leeuwarden) dus wilde de ING zeker zijn dat ze niet strandden in Groningen. Vond ik heel netjes :j

Overigens zijn de fietspaden nog steeds belabberd in Groningen, levensgevaarlijk. Dus fietst iedereen op de weg, wat ook weer gevaarlijk is.

Sneeuw.. :roll:

Werk jij in het ING gebouw naast Thuiszorg????

Nu snap ik waarom die mensen allemaal zo vroeg weg gingen!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:56

met heel erg veel moeite ben ik de afgelopen dagen op het werk geraakt, anderhalf uur op voorhand vertrokken en alsnog een beetje te laat :') Maar ik ben er geraakt! Normaal rij ik er een 15min over, maar het is hier zo ellendig geweest dat je echt stapvoets moest rijden...

Mijn baas vindt dit weer geen excuus om niet te hoeven werken. Toen ik niet over een auto beschikte en trein en bus aan het staken waren en niemand van de familie me kon brengen en de taxi's mooi meededen met de staking, ben ik in de ijskou en ja het was -20 toen die winter, met mijn fiets, 15km naar mijn werk gereden. Omdat het moest en ik anders een aangetekende zending met een waarschuwing kreeg!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:59

Eehh.. ja! Corpus den Hoorn. Met die volkomen onbegaanbare parkeerplaats, of je nou te voet, per fiets of met de auto was.
Overigens gingen wij om 8 uur weg :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:02

Berdien schreef:
Eehh.. ja! Corpus den Hoorn. Met die volkomen onbegaanbare parkeerplaats, of je nou te voet, per fiets of met de auto was.
Overigens gingen wij om 8 uur weg :j

Ik heb regelmatig vanaf drie hoog uitgekeken op die arme stumpers van de ING :(:)
Maar ook stiekem smakelijk gelachen! :o
Ben er zelf ook nog even overheen gelopen (terug van Martini), dat was ook al vrij dramatisch. Dan hadden wij het nog niet eens zo slecht voor elkaar...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:04

chipieke schreef:
met heel erg veel moeite ben ik de afgelopen dagen op het werk geraakt, anderhalf uur op voorhand vertrokken en alsnog een beetje te laat :') Maar ik ben er geraakt! Normaal rij ik er een 15min over, maar het is hier zo ellendig geweest dat je echt stapvoets moest rijden...

Mijn baas vindt dit weer geen excuus om niet te hoeven werken. Toen ik niet over een auto beschikte en trein en bus aan het staken waren en niemand van de familie me kon brengen en de taxi's mooi meededen met de staking, ben ik in de ijskou en ja het was -20 toen die winter, met mijn fiets, 15km naar mijn werk gereden. Omdat het moest en ik anders een aangetekende zending met een waarschuwing kreeg!

Ja maar jongens, dit is toch overmacht?
Snap heel goed dat het vervelend is en met name geld kost, maar sommige werkgevers snap ik echt niet. We kunnen niet inene die sneeuw weg toveren, toch?

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:07

chipieke schreef:

Volgens mij zijn ze daar in België nog een stuk strenger in inderdaad. Mijn man heeft voor een bedrijf in België gereden met de vrachtauto en zelf werk ik ook voor een bedrijf waarvan het grootste gedeelte van de directie in België zit en daar hoorde ik inderdaad ook van dat als iemand te laat komt je direct een waarschuwing kreeg en dat het al snel reden kan zijn voor ontslag. Wat dat betreft hebben wij nog niet te klagen en zijn de werkgevers hier over het algemeen heel begripvol.

Niet gaan werken met dit weer kan natuurlijk ook niet, want stel dat het een aantal weken zulk weer blijft dan blijf je toch niet zomaar een paar weken thuis? Gelukkig voor veel mensen is het kerstvakantie, dat scheelt toch een hoop verkeer op de weg!

Iedereen weer succes morgen in ieder geval.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:08

Inderdaad stef, ik vind dat ook wel wat ver gaan van die werkgever, ben dan ook wel benieuwd wat voor werk je doet, dat het zo enorm drama is dat je een dagje vrij moet nemen bv.

overmacht bestaat ook nog zou ik zeggen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:09

niet gaan werken met dit weer kan niet... hmmz, ik wil ook wel hoor, maar als er geen bussen komen houdt het voor mij gewoon op.
Begin een beetje het gevoel te krijgen dat een aantal het echt verschrikkelijk not done vinden dat een aantal mensen vandaag door overmacht niet op t werk verschenen zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:11

Tsja, ik moet ook gewoon komen werken (KDV, zo'n 25 km verderop, geen auto). Ik vind het ook vrij normaal, de kinderen worden toch gebracht en dan kan je ook niet zonder leidsters zitten.

Ik kan niet van de ouders verwachten dat zij dan maar thuisblijven van hun werk voor de kinderen, alleen omdat ik wil thuisblijven :+

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:14

Kimmey schreef:
Tsja, ik moet ook gewoon komen werken (KDV, zo'n 25 km verderop, geen auto). Ik vind het ook vrij normaal, de kinderen worden toch gebracht en dan kan je ook niet zonder leidsters zitten.

Ik kan niet van de ouders verwachten dat zij dan maar thuisblijven van hun werk voor de kinderen, alleen omdat ik wil thuisblijven :+

willen of moeten is een groot verschil :j
tot nu toe was het hier prima te doen, nu sneeuwt het inmiddels weer en ik ben bang dat het morgen een dikke bende is, als ik het niet meer veilig vind, is het jammer, maar dan blijf ik wel thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:16

Dana01 schreef:
willen of moeten is een groot verschil :j
tot nu toe was het hier prima te doen, nu sneeuwt het inmiddels weer en ik ben bang dat het morgen een dikke bende is, als ik het niet meer veilig vind, is het jammer, maar dan blijf ik wel thuis.

Ja absoluut, sommige mensen zitten gewoon echt volledig vast, en die kunnen daar niets aan doen.

Maar ik heb ook collega's die zeggen "niet uren te willen reizen voor een stukje waar ze normaal 30 min over doen" en dan vervolgens maar niet komen. Dat is gewoon echt naar. Ik doe er normaal ook zo'n 50 minuten over, en nu is een uurtje of 3-4 niet uitgesloten. Maargoed ik wíl wel ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:17

kimmey: Ik heb het niet over thuis WILLEN blijven, als ik thuis had willen blijven had ik vanmorgen niet bij de bus gestaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:17

Stef, misschien moet je mijn reactie hierboven even lezen ;)

Het was inderdaad niet helemaal duidelijk wat ik bedoelde.

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:27

Ik heb gisteravond nog geprobeerd om code rood (vrij dus) te krijgen maar dat ging helaas niet door.
Dus ik mocht vandaag gewoon op weg naar mijn werk, 26 km glibberend en glijdend met de baas naast me.
En als je dan denkt dat ik het eindelijk gehad had nee dus,ik werk op een vakantiepark en breng lakenpakketen en kindermaterialen in!
Ik heb dus de hele dag sneeuw rally mogen rijden(met zomerbanden :+ ),want zout stooien doen ze alleen bij ons op de asfalt weg rond om het park.
Heb nog even gedacht zal ik me ziek melden maar ja dat was ook geen optie aangezien mijn baas mijn eigen moeder is.
Maar ik heb haar zover gekregen dat we morgen vrij zijn,en nu kunnen we ons voorbereiden op donderdag want dan krijgen we zeker geen vrij want dan wordt het mega druk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:31

Tjeeuh, dat is lastig dat je moeder je baas is.
Is de mijne niet eens m'n baas, maar dat speelt ze zo nu en dan wel :') (geen muts op op kantoor, terwijl ik een gigantische bad hairday heb)
Gelukkig ben je morgen vrij, er komt vannacht nog een pak sneeuw, dus ik hoop voor je dat je daar dan nog even van kan genieten!

Ik ga nu slapen, ben wel moe. Hoop stiekem morgen van de sneeuw te kunnen genieten :o
En anders zal ik even naar je zwaaien, Berdien :P

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:32

mijn werkgever kwam vanavond onverwaxhts mn kerstpakket thuis brengen!!

(ik ben ziek thuis)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 00:03

_O- Mijn collega had gisteravond de auto al goeddeels uitgegraven. Haar buurman moest vanmorgen nog vroeger weg en had alle sneeuw rond zijn auto weer voor de auto van mijn collega gegooid. Kon ze nog een keertje scheppen voor ze weg kon. Buurman gaat binnenkort verhuizen maar krijgt als afscheidscadeautje vanavond een verdwenen auto onder een sneeuwberg. :+

chantaldewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 00:09

Ik ben vandaag met die gladheid naar de kapper geweest hihi

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

niet lachen om de foto's :o

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 00:10

Mijn baas kwam me vanmiddag vertellen dat ik maar moest zien of ik morgen wel kwam ivm sneeuw. Maar bij ons was het donderdag-vrijdag het beroerste. Nu is alles geschoven en gestrooid. En volgens mij valt er aan de kust niet zoveel meer bij. Daarbij moet een collega van me met de trein vanuit Almere naar Enkhuizen. Verwacht dus eerder dat zij niet kan komen en dan kan ik haar werk een beetje opvangen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 02:02

Ikzelf het vandaag ruim 3 uur over de heenweg gedaan. Wist ook ruim van tevoren dat er geen treinen en bussen reden. Tijd genoeg om ander vervoer te regelen dus voor mensen die daarvan afhankelijk zijn.

Je moet imo gewoon blij zijn dat je werk hebt. Uitzonderingen natuurlijk daargelaten die echt geen mogelijkheid hadden. Ook voor morgen is er weer slecht weer voorspeld. Dan zou ik alles op alles gezet hebben om vandaag een carpool te regelen......

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 02:05

vandaag een omega mee gehad en het was allemaal weer redelijk te doen tot de volgende sneeuwbui

al bedierf dat mijn pret niet met mijn achterwielaandrijving :D :D :D

maar voor de mensen die het vervoer vergoed kunnen krijgen
de taxi rijd vaak wel door (teminste wij rijden redelijk wat contante ritten van gestrande mensen ed)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 06:32

vind de weg heel erg meevallen voor wat ze allemaal voorspeld hebben en hadden :)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 06:39

Argh! Mijn bus en metro rijd niet. Er gaat maar 1 bus van dit dorp af en ik kan 2 metrolijnen pakken die zijn beide gestopt met rijden op het bovengrondse deel.
Net mn manager wakker gebeld (ik dacht dat hij al om half 6 in de auto zat...) Hij zei ja dan kom je toch niet... Wat niet kan kan niet...