NHB Deurne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:06

Tja Ayasha een rotte appel zit er altijd wel tussen maar zijn echt wel normale mensen op deurne hoor ;)

millennium

joyy schreef:
Ik heb 2 jaar Deurne gedaan.
Ik heb er veel geleerd en vond voornamelijk de theorie heel erg interessant !

Ik had mijn merrie Pretty mee op school waar is nationaal 1.30 m mee sprong in belgie.
Toen der tijd kreeg ik altijd super goede begeleiding en hielpen ze mij super goed verderop omdat ik een ´goeie knol´ onder mijn kont in had. (andere moesten ook wel is examen doen op mijn paard omdat ze dan wel overgingen)

Ik merkte dat de aandacht in de lessen slecht verdeeld was. Een probleem paard met een laag niveau werd minder goed begeleid dan ik met een goed paard terwijl ik niet tegen zulke grote problemen opliep.

Toen mijn paard een peesblessure kreeg (door elke dag weer die bandages en omdat ze intensief getraind werd en geen rust had in vorm van weidegang of een buitenritje) had ik mijn jonge paard mee op school, een hele hete, sterke, moeilijke, bange merrie van net 4 jaar. Die merrie was wel extreem moeilijk, die steigerde bij alles, liet zich vallen, oversprong zich totdat ze bijna over kop vloog omdat ze té voorzichtig wilde zijn, ze was heeel erg bang voor alles en iedereen.
Maar toch ben je op school om te leren en om begeleid te worden.

Toen ik wisselde van paard werd ik van het ´lievelingetje´ opeens ´dat kind met dat gevaarlijke paard´ ipv mij te helpen en te begeleiden de problemen op te lossen werd ik toen bijna genegeerd omdat ze zelf ook niet wisten wat ze ermee aan moesten vangen.

Ik ben erna naar de paardenhumaniora in Bilzen gegaan, dat beviel mij iets beter. De begeleiding was daar strenger, beter en eerlijker. De groepen zijn kleiner en je leert meer en er is meer afwisseling, maar de theori in deurne was wel veel beter dan in Bilzen.

Bandages zijn nou niet meer verplicht.
Wat betreft een lastig of moeilijk paard; een medestudent heeft met in een soortgelijke situatie gezeten. En dat zou binnen deze opleiding toch eigenlijk niet mogen gebeuren; je zou ten alle tijde geholpen moeten kunnen worden. Iedereen heeft recht op zijn of haar stuk instructie en begeleiding.

orienta

@ joyy mag ik vragen welke theorie(lessen) jij dan zo goed vond?

joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:08

millennium schreef:
joyy schreef:
Ik heb 2 jaar Deurne gedaan.
Ik heb er veel geleerd en vond voornamelijk de theorie heel erg interessant !

Ik had mijn merrie Pretty mee op school waar is nationaal 1.30 m mee sprong in belgie.
Toen der tijd kreeg ik altijd super goede begeleiding en hielpen ze mij super goed verderop omdat ik een ´goeie knol´ onder mijn kont in had. (andere moesten ook wel is examen doen op mijn paard omdat ze dan wel overgingen)

Ik merkte dat de aandacht in de lessen slecht verdeeld was. Een probleem paard met een laag niveau werd minder goed begeleid dan ik met een goed paard terwijl ik niet tegen zulke grote problemen opliep.

Toen mijn paard een peesblessure kreeg (door elke dag weer die bandages en omdat ze intensief getraind werd en geen rust had in vorm van weidegang of een buitenritje) had ik mijn jonge paard mee op school, een hele hete, sterke, moeilijke, bange merrie van net 4 jaar. Die merrie was wel extreem moeilijk, die steigerde bij alles, liet zich vallen, oversprong zich totdat ze bijna over kop vloog omdat ze té voorzichtig wilde zijn, ze was heeel erg bang voor alles en iedereen.
Maar toch ben je op school om te leren en om begeleid te worden.

Toen ik wisselde van paard werd ik van het ´lievelingetje´ opeens ´dat kind met dat gevaarlijke paard´ ipv mij te helpen en te begeleiden de problemen op te lossen werd ik toen bijna genegeerd omdat ze zelf ook niet wisten wat ze ermee aan moesten vangen.

Ik ben erna naar de paardenhumaniora in Bilzen gegaan, dat beviel mij iets beter. De begeleiding was daar strenger, beter en eerlijker. De groepen zijn kleiner en je leert meer en er is meer afwisseling, maar de theori in deurne was wel veel beter dan in Bilzen.

Bandages zijn nou niet meer verplicht.
Wat betreft een lastig of moeilijk paard; een medestudent heeft met in een soortgelijke situatie gezeten. En dat zou binnen deze opleiding toch eigenlijk niet mogen gebeuren; je zou ten alle tijde geholpen moeten kunnen worden. Iedereen heeft recht op zijn of haar stuk instructie en begeleiding.

Precies gelopen moeten kunnen worden, en recht op hebben. Maar dat gebeurde dus niet. Tuurlijk hielpen ze je wel een keertje, maar op mijn andere merrie kreeg ik veeeeeele betere begeleiding en veel meer aandacht dan het paard wat dat nodig had en niet kreeg.
Bandages zijn nu idd niet meer verplicht, toen wel nog en mijn paard had al ´zwakkere pezen´

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:09

polly2 schreef:
Ik had containerboxen niet letterlijk genomen. Ik bedoel de rij oude buitenstallen (die sommige mensen ook de benaming containers geven, vandaar), die klein en versleten zijn. Daar staan geen paarden meer in en die komen er pas in als alles gerenoveerd is en dan zijn ze ruimer en lichter, is de bedoeling.

Als het doe boxen zijn die ik denk dat jij bedoelt dan zitten die aan de oudbouw vast, bij rijbaan 1. Bedoel je die met containerboxen? Die zijn niet klein en 'versleten' toch? ... Daar hebben afgelopen cursus gewoon paarden ingestaan, zowel van docenten, studenten en van de eptm.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:09

Ayasha schreef:
twee jaar geleden leerde ik een meisje kennen dat op Deurne had gezeten. Tja... Hoe moet ik dit nu subtiel brengen.... Ik geloof niet dat iemand in onze club haar langer dan een uur in de buurt kon dulden (dat terwijl onze club toen helemaal niet van uitstoten was, iedereen was welkom, iedereen hoorde er bij) en haar rijden was om van te huilen.... De verhalen waren echter groots genoeg... := Ik vraag me dan ook oprecht af of dit meiske populair was in Deurne en of zij tot een van de gemiddelde behoorde of niet... Want als dat het type is dat op/van Deurne komt ga ik ernstig twijfelen. :=

Ik denk niet dat je van een "type" kunt spreken.

Deurne is wat dat betreft een school als iedere andere school....waar je dus studenten aantreft met allerlei verschillende karakters...en dezelfde dingetjes en issues als op welke andere willekeurige MBO dan ook. Het enige wat wel specifiek is, is dat alle "types" iets met paarden hebben....

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:10

Ayasha schreef:
twee jaar geleden leerde ik een meisje kennen dat op Deurne had gezeten. Tja... Hoe moet ik dit nu subtiel brengen.... Ik geloof niet dat iemand in onze club haar langer dan een uur in de buurt kon dulden (dat terwijl onze club toen helemaal niet van uitstoten was, iedereen was welkom, iedereen hoorde er bij) en haar rijden was om van te huilen.... De verhalen waren echter groots genoeg... := Ik vraag me dan ook oprecht af of dit meiske populair was in Deurne en of zij tot een van de gemiddelde behoorde of niet... Want als dat het type is dat op/van Deurne komt ga ik ernstig twijfelen. :=

Nou haha koekkoek, er zitten ook normaal functionerende en denkende mensen op het NHB hoor :Y) . Is wel heeeeel erg over 1 kam geschoren!

orienta

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:11

@ Millenium welke instructeurs heb jij?

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:11

millennium schreef:
polly2 schreef:
Ik had containerboxen niet letterlijk genomen. Ik bedoel de rij oude buitenstallen (die sommige mensen ook de benaming containers geven, vandaar), die klein en versleten zijn. Daar staan geen paarden meer in en die komen er pas in als alles gerenoveerd is en dan zijn ze ruimer en lichter, is de bedoeling.

Als het doe boxen zijn die ik denk dat jij bedoelt dan zitten die aan de oudbouw vast, bij rijbaan 1. Bedoel je die met containerboxen? Die zijn niet klein en 'versleten' toch? ... Daar hebben afgelopen cursus gewoon paarden ingestaan, zowel van docenten, studenten en van de eptm.

Nee...die bedoel ik niet. Achter op het terrein. Ik weet het ook niet beter aan te duiden hoor, ben niet echt heel bekend op het terrein zelf...maar toen ik een rondleiding kreeg stonden deze boxen wat achteraf. Stonden geen paarden in en mij werd verteld (vanuit eerste hand dus) dat deze gerenoveerd werden....en dat er tot die tijd geen paarden in stonden.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:12

1e jaar:
Dressuur dhr. Timmermans
Springen dhr. v/d Ent

2e jaar:
Dressuur mvr. Droge
Springen dhr v/d Ent

3e jaar:
Dressuur mvr. Schreuder
Springen dhr. Buurman

4e jaar:
Dressuur dhr. van Zuijlen
Springen dhr Buurman

Hoezo?

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:13

polly2 schreef:
millennium schreef:

Nee...die bedoel ik niet. Achter op het terrein. Ik weet het ook niet beter aan te duiden hoor, ben niet echt heel bekend op het terrein zelf...maar toen ik een rondleiding kreeg stonden deze boxen wat achteraf. Stonden geen paarden in en mij werd verteld (vanuit eerste hand dus) dat deze gerenoveerd werden....en dat er tot die tijd geen paarden in stonden.

Die zijn toch allang en breed gesloopt ;)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:13

polly2 schreef:

nee die bedoelde ik ook niet nee millenium.
die bij dat parkeerterrein waar ze meestal de paarden uitladen die containers bedoel ik

OFF_LINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:14

ik heb 4 jaar terug op deurne gezeten, ben er na 2 jaar mee gestopt, kreeg weinig tot geen begeleiding op school tijdens les, ik had toch een "rotknol" die ik beter kon verkopen.
ik was niet een van de beste ruiters tijdens mijn jaargang, maar meer instructie was wel op zn plaats geweest.
maar inplaats daarvan krijg je te horen dat ik en het paard er toch niet komen.
op stages heb ik alleen de stallen kunnen mesten, vegen enz enz. ik en het paard kregen de kans niet om ons te verbeteren.
er heerst volgens mij op deurne een instelling van "oh die is nu niet goed genoeg voor hier dus dat wordt nooit wat".

erg jammer voor zo`n dure hoog aangeschreven opleiding

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:14

millennium schreef:
1e jaar:
Dressuur dhr. Timmermans
Springen dhr. v/d Ent

2e jaar:
Dressuur mvr. Droge
Springen dhr v/d Ent

3e jaar:
Dressuur mvr. Schreuder
Springen dhr. Buurman

4e jaar:
Springen dhr Buurman

Hoezo?

Gewoon interesse!
Ik vroeg me af of jij weleens les had gehad van meneer koks

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:16

orienta schreef:
polly2 schreef:

nee die bedoelde ik ook niet nee millenium.
die bij dat parkeerterrein waar ze meestal de paarden uitladen die containers bedoel ik

Ja, die zijn echt weg hoor! Er staat op de trailerparkeerplaats (Achter rijbaan 3 en 4) geen containers meer! Haha, snap dat dan! :P

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:16

orienta schreef:
Gewoon interesse!
Ik vroeg me af of jij weleens les had gehad van meneer koks

Dhr Koks heb ik gehad voor het vak Lesgeven

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:17

millennium schreef:
Ja, die zijn echt weg hoor! Er staat op de trailerparkeerplaats (Achter rijbaan 3 en 4) geen containers meer! Haha, snap dat dan! :P

Hmm oke :Y)

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:19

millennium schreef:
1e jaar:
Dressuur dhr. Timmermans
Springen dhr. v/d Ent

2e jaar:
Dressuur mvr. Droge
Springen dhr v/d Ent

3e jaar:
Dressuur mvr. Schreuder
Springen dhr. Buurman

4e jaar:
Springen dhr Buurman

Hoezo?

En hoe heb je deze verschillende instructeurs ervaren? Wat waren per persoon de sterke punten en de mindere punten volgens jou?

millennium

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:23

Daarover ga ik niet mijn mening geven. Heb van elk erg veel geleerd :) .

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:25

Hallo, ik had een vraagje. Heb niet alles door gelezen, dus ik hoop dat ik geen vraag stel die al vaker is langs gekomen. Maar ik hoor hele wisselende verhalen van Deurne. Weet iemand of er een vergelijkbare opleiding aan de opleiding Paardensport op HBO-niveau? Vind het namelijk echt wel erg jammer dat er weiland is of iets dergelijks, maar qua opleiding lijkt mij het wel echt helemaal super. Ik hoop op reacties :D

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:26

millennium schreef:

Okay....snap ik...

Kun je dan per persoon aangeven wat je vooral van die persoon geleerd hebt? (is positief bedoeld hoor).

Mijn interesse is puur vaktechnisch...vanuit het werk dat ik doe... Mag ook via Pb.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:27

Nee, er is geen vergelijkbare opleiding.

Binnen deze HBO opleiding wordt je voor 2 richtingen opgeleid en krijg je ook voor beiden (mits je het afrond) een diploma:
Instructie-diploma van het Deurne (MBO)
2e graads onderwijsbevoegdheid binnen de groene sector van het Stoas (HBO)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:28

polly2 schreef:
millennium schreef:

Okay....snap ik...

Kun je dan per persoon aangeven wat je vooral van die persoon geleerd hebt? (is positief bedoeld hoor).

Mijn interesse is puur vaktechnisch...vanuit het werk dat ik doe... Mag ook via Pb.

Pff haha dat wordt erg lastig, want de manier van lesgeven is niet erg verschillend. Nee, als ik dat op papier moet gaan zetten dan moet ik even diep graven; heb nu vakantie en heb school even ver achter me gelaten!

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:29

millennium schreef:
Nee, er is geen vergelijkbare opleiding.

Binnen deze HBO opleiding wordt je voor 2 richtingen opgeleid en krijg je ook voor beiden (mits je het afrond) een diploma:
Instructie-diploma van het Deurne (MBO)
2e graads onderwijsbevoegdheid binnen de groene sector van het Stoas (HBO)

Oké, bedankt voor je reactie. Dan ga ik toch naar Deurne en probeer ik de jaren zo goed mogelijk te maken voor het paard wat ik meeneem.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:30

orienta schreef:
millennium schreef:

Hmm oke :Y)

Echt hoor, al 5 jaar niet meer :)
Waren al weg toen ik op school kwam.

Elke instructeur heeft zijn voor en nadelen, heb ik daar ook ervaren!