Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joyy schreef:Ik heb 2 jaar Deurne gedaan.
Ik heb er veel geleerd en vond voornamelijk de theorie heel erg interessant !
Ik had mijn merrie Pretty mee op school waar is nationaal 1.30 m mee sprong in belgie.
Toen der tijd kreeg ik altijd super goede begeleiding en hielpen ze mij super goed verderop omdat ik een ´goeie knol´ onder mijn kont in had. (andere moesten ook wel is examen doen op mijn paard omdat ze dan wel overgingen)
Ik merkte dat de aandacht in de lessen slecht verdeeld was. Een probleem paard met een laag niveau werd minder goed begeleid dan ik met een goed paard terwijl ik niet tegen zulke grote problemen opliep.
Toen mijn paard een peesblessure kreeg (door elke dag weer die bandages en omdat ze intensief getraind werd en geen rust had in vorm van weidegang of een buitenritje) had ik mijn jonge paard mee op school, een hele hete, sterke, moeilijke, bange merrie van net 4 jaar. Die merrie was wel extreem moeilijk, die steigerde bij alles, liet zich vallen, oversprong zich totdat ze bijna over kop vloog omdat ze té voorzichtig wilde zijn, ze was heeel erg bang voor alles en iedereen.
Maar toch ben je op school om te leren en om begeleid te worden.
Toen ik wisselde van paard werd ik van het ´lievelingetje´ opeens ´dat kind met dat gevaarlijke paard´ ipv mij te helpen en te begeleiden de problemen op te lossen werd ik toen bijna genegeerd omdat ze zelf ook niet wisten wat ze ermee aan moesten vangen.
Ik ben erna naar de paardenhumaniora in Bilzen gegaan, dat beviel mij iets beter. De begeleiding was daar strenger, beter en eerlijker. De groepen zijn kleiner en je leert meer en er is meer afwisseling, maar de theori in deurne was wel veel beter dan in Bilzen.
millennium schreef:joyy schreef:Ik heb 2 jaar Deurne gedaan.
Ik heb er veel geleerd en vond voornamelijk de theorie heel erg interessant !
Ik had mijn merrie Pretty mee op school waar is nationaal 1.30 m mee sprong in belgie.
Toen der tijd kreeg ik altijd super goede begeleiding en hielpen ze mij super goed verderop omdat ik een ´goeie knol´ onder mijn kont in had. (andere moesten ook wel is examen doen op mijn paard omdat ze dan wel overgingen)
Ik merkte dat de aandacht in de lessen slecht verdeeld was. Een probleem paard met een laag niveau werd minder goed begeleid dan ik met een goed paard terwijl ik niet tegen zulke grote problemen opliep.
Toen mijn paard een peesblessure kreeg (door elke dag weer die bandages en omdat ze intensief getraind werd en geen rust had in vorm van weidegang of een buitenritje) had ik mijn jonge paard mee op school, een hele hete, sterke, moeilijke, bange merrie van net 4 jaar. Die merrie was wel extreem moeilijk, die steigerde bij alles, liet zich vallen, oversprong zich totdat ze bijna over kop vloog omdat ze té voorzichtig wilde zijn, ze was heeel erg bang voor alles en iedereen.
Maar toch ben je op school om te leren en om begeleid te worden.
Toen ik wisselde van paard werd ik van het ´lievelingetje´ opeens ´dat kind met dat gevaarlijke paard´ ipv mij te helpen en te begeleiden de problemen op te lossen werd ik toen bijna genegeerd omdat ze zelf ook niet wisten wat ze ermee aan moesten vangen.
Ik ben erna naar de paardenhumaniora in Bilzen gegaan, dat beviel mij iets beter. De begeleiding was daar strenger, beter en eerlijker. De groepen zijn kleiner en je leert meer en er is meer afwisseling, maar de theori in deurne was wel veel beter dan in Bilzen.
Bandages zijn nou niet meer verplicht.
Wat betreft een lastig of moeilijk paard; een medestudent heeft met in een soortgelijke situatie gezeten. En dat zou binnen deze opleiding toch eigenlijk niet mogen gebeuren; je zou ten alle tijde geholpen moeten kunnen worden. Iedereen heeft recht op zijn of haar stuk instructie en begeleiding.
polly2 schreef:Ik had containerboxen niet letterlijk genomen. Ik bedoel de rij oude buitenstallen (die sommige mensen ook de benaming containers geven, vandaar), die klein en versleten zijn. Daar staan geen paarden meer in en die komen er pas in als alles gerenoveerd is en dan zijn ze ruimer en lichter, is de bedoeling.
Ayasha schreef:twee jaar geleden leerde ik een meisje kennen dat op Deurne had gezeten. Tja... Hoe moet ik dit nu subtiel brengen.... Ik geloof niet dat iemand in onze club haar langer dan een uur in de buurt kon dulden (dat terwijl onze club toen helemaal niet van uitstoten was, iedereen was welkom, iedereen hoorde er bij) en haar rijden was om van te huilen.... De verhalen waren echter groots genoeg...Ik vraag me dan ook oprecht af of dit meiske populair was in Deurne en of zij tot een van de gemiddelde behoorde of niet... Want als dat het type is dat op/van Deurne komt ga ik ernstig twijfelen.
Ayasha schreef:twee jaar geleden leerde ik een meisje kennen dat op Deurne had gezeten. Tja... Hoe moet ik dit nu subtiel brengen.... Ik geloof niet dat iemand in onze club haar langer dan een uur in de buurt kon dulden (dat terwijl onze club toen helemaal niet van uitstoten was, iedereen was welkom, iedereen hoorde er bij) en haar rijden was om van te huilen.... De verhalen waren echter groots genoeg...Ik vraag me dan ook oprecht af of dit meiske populair was in Deurne en of zij tot een van de gemiddelde behoorde of niet... Want als dat het type is dat op/van Deurne komt ga ik ernstig twijfelen.
millennium schreef:polly2 schreef:Ik had containerboxen niet letterlijk genomen. Ik bedoel de rij oude buitenstallen (die sommige mensen ook de benaming containers geven, vandaar), die klein en versleten zijn. Daar staan geen paarden meer in en die komen er pas in als alles gerenoveerd is en dan zijn ze ruimer en lichter, is de bedoeling.
Als het doe boxen zijn die ik denk dat jij bedoelt dan zitten die aan de oudbouw vast, bij rijbaan 1. Bedoel je die met containerboxen? Die zijn niet klein en 'versleten' toch? ... Daar hebben afgelopen cursus gewoon paarden ingestaan, zowel van docenten, studenten en van de eptm.
polly2 schreef:millennium schreef:Als het doe boxen zijn die ik denk dat jij bedoelt dan zitten die aan de oudbouw vast, bij rijbaan 1. Bedoel je die met containerboxen? Die zijn niet klein en 'versleten' toch? ... Daar hebben afgelopen cursus gewoon paarden ingestaan, zowel van docenten, studenten en van de eptm.
Nee...die bedoel ik niet. Achter op het terrein. Ik weet het ook niet beter aan te duiden hoor, ben niet echt heel bekend op het terrein zelf...maar toen ik een rondleiding kreeg stonden deze boxen wat achteraf. Stonden geen paarden in en mij werd verteld (vanuit eerste hand dus) dat deze gerenoveerd werden....en dat er tot die tijd geen paarden in stonden.
polly2 schreef:Nee...die bedoel ik niet. Achter op het terrein. Ik weet het ook niet beter aan te duiden hoor, ben niet echt heel bekend op het terrein zelf...maar toen ik een rondleiding kreeg stonden deze boxen wat achteraf. Stonden geen paarden in en mij werd verteld (vanuit eerste hand dus) dat deze gerenoveerd werden....en dat er tot die tijd geen paarden in stonden.
millennium schreef:1e jaar:
Dressuur dhr. Timmermans
Springen dhr. v/d Ent
2e jaar:
Dressuur mvr. Droge
Springen dhr v/d Ent
3e jaar:
Dressuur mvr. Schreuder
Springen dhr. Buurman
4e jaar:
Dressuur dhr. van Zuijlen
Springen dhr Buurman
Hoezo?
orienta schreef:polly2 schreef:Nee...die bedoel ik niet. Achter op het terrein. Ik weet het ook niet beter aan te duiden hoor, ben niet echt heel bekend op het terrein zelf...maar toen ik een rondleiding kreeg stonden deze boxen wat achteraf. Stonden geen paarden in en mij werd verteld (vanuit eerste hand dus) dat deze gerenoveerd werden....en dat er tot die tijd geen paarden in stonden.
nee die bedoelde ik ook niet nee millenium.
die bij dat parkeerterrein waar ze meestal de paarden uitladen die containers bedoel ik
millennium schreef:1e jaar:
Dressuur dhr. Timmermans
Springen dhr. v/d Ent
2e jaar:
Dressuur mvr. Droge
Springen dhr v/d Ent
3e jaar:
Dressuur mvr. Schreuder
Springen dhr. Buurman
4e jaar:
Dressuur dhr. van Zuijlen
Springen dhr Buurman
Hoezo?
polly2 schreef:millennium schreef:Daarover ga ik niet mijn mening geven. Heb van elk erg veel geleerd.
Okay....snap ik...
Kun je dan per persoon aangeven wat je vooral van die persoon geleerd hebt? (is positief bedoeld hoor).
Mijn interesse is puur vaktechnisch...vanuit het werk dat ik doe... Mag ook via Pb.
millennium schreef:Nee, er is geen vergelijkbare opleiding.
Binnen deze HBO opleiding wordt je voor 2 richtingen opgeleid en krijg je ook voor beiden (mits je het afrond) een diploma:
Instructie-diploma van het Deurne (MBO)
2e graads onderwijsbevoegdheid binnen de groene sector van het Stoas (HBO)
orienta schreef:millennium schreef:Ja, die zijn echt weg hoor! Er staat op de trailerparkeerplaats (Achter rijbaan 3 en 4) geen containers meer! Haha, snap dat dan!
Hmm oke