Respect voor de postbezorgers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 18:26

Nou, Erwin Krol zei net nog: "Pas op voor zaterdag, dat wordt géén fijne dag." Of zoiets. :=

Marije_jiplover

Re: Respect voor de postbezorgers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:30

Ach, veel post is er nu niet hoor, daar maak ik me niet heel veel zorgen om.

Het weer, ach, ik wen er aan. Heb het vandaag helemaal niet koud gehad. En ook nog op tijd gelopen, geen uitloop ondanks alle verse sneeuw.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:32

Nee de post valt wel mee, jammer dat de huis aan huis geen sneeuwvrij heeft :')

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:44

Ach, door de huis-aan-huis blijft ons salaris ten minste nog een beetje op peil. Daar moet de TNT het steeds meer van hebben volgens mij.
En mét H-A-H krijg ik 21 minuten meer uitbetaald per dag dan zonder H-A-H, dus ik vind het niet echt erg.
Dinsdag heb ik er iets langer over gedaan, omdat we drie stuks h-a-h hadden die nogal zwaar waren en volumineus. Maar gisteren liep ik weer binnen de tijd, was het verschil weer goed gemaakt. En vandaag precies op tijd gelopen.
Morgen hebben we geen h-a-h, maar eigenlijk vind ik dat dus bijna jammer, vanwege de mislopende 21 minuten.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:46

Normaal vind ik het ook niet erg, maar met sneeuw ben ik het liever kwijt dan rijk, dan maar iets minder verdienen. Maar goed dat komt waarschijnlijk omdat ik een grote wijk heb, ben altijd blij als ik klaar ben.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:49

Hoe groot is jouw wijk?
Ik heb 2 wijken, eentje van 1,35 en eentje van 2 uur. Al met al dus ook een poos per dag op straat.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:51

Voor mijn wijk staat geloof ik 3 uur nog iets, maar als ik het in 3,5 uur kan dan ben ik blij.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:52

Toekie schreef:
Dit weekend schijnt het ernstig te worden, sterkte voor degenen die zaterdag moeten bezorgen.

Ik heb alle tv gidsen nog gewoon bezorgd (behalve Veronica maar die was er bij ons al uit). Komt denk ik omdat ze het geleidelijk afbouwen?

Ja als het goed is ben je vanaf februarie alle tv gidsen kwijt aan dhl.
met dit weer ben ik toch ook wel blij dat ik kan kiezen tussen de fiets of het karretje. (heb fietstassen van sandd en een karretje van dhl).
en met dit weer ben ik ook erg blij dat ik betaald krijg per postuk en een vaste wijkvergoeding heb inplaats van zoals de tnt heeft dat er uren voor staan.
ALs het goed weer was geweest vandaag had ik 25 euro per uur gehad (omgerekend) dus ondanks het rot weer vandaag had ik toch nog een mooi uurloon denk ongeveer 12,50 (heb er ongeveer 2 uur over gedaan)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:14

capopjekop schreef:
Voor mijn wijk staat geloof ik 3 uur nog iets, maar als ik het in 3,5 uur kan dan ben ik blij.

Mijn uitvoertijd (dus ook met fietsen naar de wijk toe) is 3 uur en 20 minuten, maar meestal doe ik er 2 uur en 45 minuten of korter over. Ik moet eigenlijk nog steeds is vragen hoelang ik over het voorbereiden en uitvoeren mag doen. Gelukkig mag ik altijd doorgeven hoelaat ik klaar ben en dan krijg ik dat uitbetaald. Het kan dan ook wel voorkomen dat ik eerder klaar ben dan er eigenlijk voor staat en dus eigenlijk minder krijg uitbetaald, maar dat komt maar weinig voor omdat ik niet zo'n snelle sorteerder ben.

Ik ben benieuwd naar het weer van zaterdag. Volgens mij gaat het hier 's middags pas sneeuwen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:35

Das wel fijn :)
Volgens mij zijn er bij ons nauwelijks mensen die veel eerder klaar zijn dan er voor de wijk staat. De vorige bezorgder van mijn wijk is naar een ander dorp gegaan omdat hij het ook nooit voor elkaar kreeg. Maar ik vind dat opzich niet zo'n probleem.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:12

Ik haal het eigenlijk alleen op dinsdag niet.
Op de andere dagen haal ik het eigenlijk altijd wel en ook regelmatig een minuut of 5 eerder klaar, zo compenseer ik die dinsdag weer.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:47

Toekie schreef:
Nou, Erwin Krol zei net nog: "Pas op voor zaterdag, dat wordt géén fijne dag." Of zoiets. :=

Ja dat hoorde ik dus ook!! Wordt kouder, gaat harder waaien en komt neerslag... Brrrr. Geen zin in morgen :D
Al een tijdje niet hier gekeken, sorry daarvoor, maar zal alles behalve meevallen nu met die ijsbanen op de stoepen. Ben benieuwd morgen....

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:01

Hier meldt zich nog een TNT'er. Ik zit dan wel achter het stuur, in een grote bus of in een klein autootje. En jemig, met dit weer is dat ook ook niet leuk hoor... Eerst moet ik containers laden en lossen. Daarna leeg ik alle brievenbussen. Brrr, 't is echt glibberen nu.. Doe er echt veel langer over dan normaal.

En respect voor diegene die moeten ploegen met hun fietsen/karretjes/benewagen! Brr, wat zijn jullie bikkels!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 15:17

Moontje1991 schreef:
Toekie schreef:
Dit weekend schijnt het ernstig te worden, sterkte voor degenen die zaterdag moeten bezorgen.

Ik heb alle tv gidsen nog gewoon bezorgd (behalve Veronica maar die was er bij ons al uit). Komt denk ik omdat ze het geleidelijk afbouwen?

Ja als het goed is ben je vanaf februarie alle tv gidsen kwijt aan dhl.
met dit weer ben ik toch ook wel blij dat ik kan kiezen tussen de fiets of het karretje. (heb fietstassen van sandd en een karretje van dhl).
en met dit weer ben ik ook erg blij dat ik betaald krijg per postuk en een vaste wijkvergoeding heb inplaats van zoals de tnt heeft dat er uren voor staan.
ALs het goed weer was geweest vandaag had ik 25 euro per uur gehad (omgerekend) dus ondanks het rot weer vandaag had ik toch nog een mooi uurloon denk ongeveer 12,50 (heb er ongeveer 2 uur over gedaan)

Overuren mag ik gewoon doorgeven en krijg ik uitbetaald. :) Ik denk dat het uurloon voor per poststuk betaalde bezorgers straks vies gaat tegenvallen, als je zowat ieder huis langs moet. Dat kost in verhouding veel meer tijd. Ik zie hier de concurrenten ook bezorgen maar die hoppen echt van huis naar huis met soms wel zo'n tien adressen (of meer) ertussen. :=

Pff, TNT is veel te goed.
Wat nou afbouwen, ik zou zeggen; hier pak aan concurrent, en zoek het maar uit met je logistiek. :D :D ;)

Het is koud vandaag, poe hee!! Gelukkig heb ik het niet koud gehad, ook niet na ruim vier uur bezorgen. Goed aangekleed! :j

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 15:55

Wij hebben echt een superbezorger. :)
Ik was niet thuis, dus kon het pakketje niet aannemen. Ligt er een briefje in de brievenbus, 'De post ligt onder de trampoline!'
Hij is ook altijd in voor een praatje, echt een gezellige man.

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 16:01

Vond het reuze mee vallen vandaag, oke begon bij mijn eerste straat al meteen met stoeien met mijn fiets..Moest stoep met ijs op en kreeg gewoon geen grip..Fiets op z'n kant, tassen eraf en ik lichtelijk vloekend..Maar zijn altijd meteen mensen die je even willen helpen tillen..Was het enige minpunt vandaag..
Gewoon heel goed en voorzichtig gelopen en gefietst waar het kon..
Vond het rond 15;00 wel ineens veel kouder worden..

Heb nu al zin in morgen( haha)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 16:45

Bah het was koud vanmorgen om 9 uur, dikke mist dus kwam met bevroren haar thuis zag er wel grappig uit.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:55

[quote="daaf4ever"]Hier meldt zich nog een TNT'er. Ik zit dan wel achter het stuur, in een grote bus of in een klein autootje. En jemig, met dit weer is dat ook ook niet leuk hoor... Eerst moet ik containers laden en lossen. Daarna leeg ik alle brievenbussen. Brrr, 't is echt glibberen nu.. Doe er echt veel langer over dan normaal.
quote]

@dave : dan doen wij hetzelfde werk, alleen doe ik alleen maar brievenbussen legen (zondagavonddienst)
Nu rond deze tijd is het inderdaad erg koud, ik leen vaak de wielrenhandschoentjes van het broertje van mijn vriend, dan is het goed te doen :)

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:41

Zie wel op tegen morgen, gevoelstemeperatuur -15.. :=
Meerdere lagen kleding aan dan maar haha

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:49

En er ook voor zorgen dat je gezicht niet te bloot is. Met zo'n lage gevoelstemperatuur kan je huid bevriezen als je een tijdje buiten loopt. De wind blaast de warmte van je huid waardoor je het heel erg snel koud krijgt.
Volgens buienradar is de sneeuw hier pas tussen 14 en 15, dan hoef ik alleen de kou te trotseren.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:53

Vandaag vond ik het koud, ik vrees dus al voor morgen...

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:57

Jaa, hier ook sneeuw om 3 uur geloof ik, hoop dat ik goed door kan lopen, dan ben ik net optijd klaar.

Wat voor kleding hebben jullie allemaal aan met dit weer?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:02

hier morgen de hele dag sneeuw :( ik hoop dat mijn vriend niet helemaal bevriest (hij mag wel met de kleppenwagen zijn wijk doen, hij moet eerst nog ies afzetten)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:32

Ik heb voor morgen mijn ski-broek klaar liggen. Vandaag nog gelopen met een joggingbroek met daaroverheen mijn TNT-regenbroek en lange paardrijsokken eronder. En een thermoshirtje, dikke trui en TNT-jas.
En dan roekel-handschoentjes met die TNT-wanten waarvan je het vingergedeelte los kunt halen en de duimen kunnen er ook makkelijk uit.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:58

joggingbroek is natuurlijk ook warm :)*
doe morgen in ieder geval weer een maillot aan, kniekousen erover, ribbroek (is toch warmer dan spijkerbroek heb ik het idee) regenbroek erover heen.
hempje, longsleeve, dikke fleecetrui, windstopper en tntwinterjas en natuurlijk nog de politiemuts van mijn vader waar ik helemaal verliefd op ben geworden de afgelopen weken :+: echt zo'n russische bontmuts := met van die flappen die dan over je wangen vallen :D

van de schoonmoeder van mijn zusje heb ik vingerloze handschoenen gekregen die gevoerd zijn en dan met zo'n wantflapje wat je erover kunt klappen, helaas zijn die flapjes niet gevoerd :=