Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kevinsky

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 19:11

Stamper ik hoop dat ik net zo veel geluk als jou mag hebben :')

Oelala Dimpel!! Dat belooft heel wat :P

Morgen voor m'n doen erg vroeg van huis. 7uur al in de auto onderweg naar m'n sollicitatie :=
Een voordeel, je hoeft niet lang te wachten tot je heen mag :+

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 20:11

Nou mijn sollicitatie van vandaag was bar slecht en rete snel! Ze waren vergeten de nogal vroege werktijden bij de vacature te vermelden en ook niet te zeggen in de telefonische voorronde. Voor jan met de korte achternaam dus geweest! Heel irritant

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 14:24

Wat slecht zeg, daar besteedt je dan je tijd aan! -:(-

Ik mag morgen om 13.00uur. Zitten ook nog veel vragen aan de sollicitatie hoor. Wilde hem gister snel opslaan en toen was hij al offline gehaald.

Werkuren en stonden er niet bij. Moet qua arbeidsvoorwaarden wel een stuk beter zijn dan waar ik nu zit.

Verder nog geen nieuws. Nu maar hopen dat ik morgen een flinke knappe kerel tref tijdens mijn gesprek _O-

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 15:45

ojajoh Pff dat is echt een domper! Het komt me wel bekend voor, zo irritant!

Haha Dimpel, wie weet :') Houd je ons op de hoogte?

Hier ging het vanochtend volgens mij wel goed. Gezellig team, leuke paarden enzo. Moest boven verwachting wel mee rijden. Vliegt deze blonde doos me toch de buitenbak uit :+ paard reageerde wat anders als dat ik dacht, dus had toen wel ff het idee dat ik de baan wel kon schudden! :n
Deze week komen er nog een aantal kandidaten en zaterdag krijg ik een belletje. Nog ff afwachten dus!

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 16:37

Ik lees hier ook nog mee met een schuin oog. Contract tot 1 maart maar ik zit er totaal niet op mijn plek... verzuipend in burocratie en regeltjes... en managers die totaal niet naar de suggesties van de werknemers luisteren.
Had gehoopt er wat positiever in te staan na mijn vakantie, maar ik kijk al op tegen maandag weer beginnen....

Jammer om weer veel oude Namen hier tegen te komen (dimple, janine).
Zeker zuur als je ergens juist wel op je plek zit, maar ze geen contract verlengen :(

Veel succes (weer) aan alle sollicitanten hier! :)

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 16:49

Hier ook nog steeds druk op zoek. Niks te vinden in de secretariele branche. administratief ook niks.
Al wat open sollicitaties ingediend bij bedrijven maar verwacht er niet veel van..
Per 1 oktober ook weer Toos Werkloos..

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 16:51

Nonti waar woon jij? Hier in de buurt komen die vacatures dagelijks voorbij!

Jammer blingpiggy!! :(:) Welkom terug

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 16:53

Ik pb je even

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:09

Pff wachten op antwoord op sollicitaties duurt lang...

Ik wacht nog op een antwoord nav een gesprek op een kinderopvang en ben net gebeld door een school waar ik vorige week had gesolliciteerd dat ik op gesprek mag komen! :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:38

Viel mij ook al op Blingpiggy!! Erg jammer, maar that's life geloof ik....

Er wordt nu gekeken of er voor mij in de komende weken nog een plaatsing bij dit bedrijf beschikbaar komt, of bij een ander bedrijf. Verder loopt mijn contract nog zeker tot 25-9 ivm vakantieuren die nog op moeten, wel zo handig in verband met de aanvraag WW.

Ik had alle mail e.d. weer afgesloten, dus nu alles weer opstarten....

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 18:44

BlingP en Janine, ik hoef niet echt wat anders. Ik ben er eigenlijk wel zeker van dat ze met onbepaalde tijd gaan geven in maart maar ik zit er gewoon niet zo op mijn plek.

Ze hebben me aangenomen voor HRM brede taken (ik hou het een beetje cryptisch hoor) en wat ik ook aandraag......ik krijg het niet van de grond. Ik hou er van als ik dingen voor mensen kan regelen, van de grond kan trekken, structuur kan bieden waar iedereen in het bedrijf zoveel behoefte aan heeft. Maar ze gaan iedere dag van links naar rechts, van achter naar voren en boven naar beneden. Iedere x is wat anders en dat trek ik slecht.
Geld verdienen staat voorop en daarbij vergeten ze de medewerkers die het voor je verdienen......

Dus ik hoef niet, maar wil graag. Maar heb daarbij dus geen haast. Ik ben kritischer in wat ik wil, zeker na deze ervaring. Heb gewoon best mazzel gehad met de werkgevers waar ik dus tot nu toe heb gezeten. :j

We gaan er morgen open in en zien wat het me brengt. :)

Suprice, al wat gehoord??

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 10:34

Jaa! Mag morgen op tweede gesprek komen bij de kinderopvang!
Morgen en volgende week donderdag dus weer gesprekken, we krijgen weer hoop :))

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 10:45

Gaaf!

Hopelijk is het wat!

Ik heb ook een doorbraakje. Ik heb me begin augustus ingeschreven bij een jeugdzorg uitzendbureau, 6 keer erachteraan gebeld.. Vandaag nog maar een keer.. En nu gaan ze me in het bestand zetten inclusief VOG enzovoorts... Dus hopelijk daar binnenkort aan de slag!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 11:04

Dimple, ik doe van alles wat maar voornamelijk boekhouding/betalingen en dingen regelen. Ik ben eigenlijk een echte office manager, dus houd ervan om dingen te regelen, ongeacht wat het is. Hier ben ik min of meer ingerold en het is een fantastische organisatie. Nog niet zo groot maar ze verwachten wel te groeien. Ik ben er nu ongeveer 3 tot 8 uur per week mee bezig. Daarom zoek ik ook iets erbij voor max 20 uur want met het lesgeven wat ik er ook nog bij doe, zit ik dan wel echt vol.

Punt is dat office managers bijna niet gezocht worden voor zo weinig uren maar goed administratieve banen wel. Daar wordt alleen echt enorm veel op gereageerd dus ik kom er niet tussen. Ik had een hele leuke bij een garagebedrijf hier in de buurt. Ik zou er naadloos in passen maar word afgewezen omdat mijn cv niet passend is zeiden ze. Qua werk wel dus ik gok dat ze me afgewezen hebben op mijn laatste functie bij een accountantskantoor. Ik heb al eerder gemerkt dat daar een soort stempel op zit. Das best jammer want ik ben helemaal niet zo, ik ben een echte aanpakker en vind al snel iets leuk. Het gaat ook echt wel lukken maar na meer dan een jaar solliciteren word je het wel zat soms.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 11:58

Suprice_Iris schreef:
Jaa! Mag morgen op tweede gesprek komen bij de kinderopvang!
Morgen en volgende week donderdag dus weer gesprekken, we krijgen weer hoop :))

fijn gevoel is dat he, ook al zegt het niet altijd wat, maar gewoon al door de eerste rondes komen tegenwoordig is al een hele prestatie!

ik heb zaterdag weer een gesprek ergens. En dan ben ik geloof ik wel door al mn gesprekken heen. Toch nog even de slecht betaalde pakketdienst onder de loep genomen. Het betaald niet fantastisch maar het is tot nu toe wel de enige baan waar ik geen opvang nodig heb en 6 dagen per week zou kunnen werken als ik dat wil en mijn dagen zelf in kan delen......Dus ondanks het slecht betaald is die op langste termijn dan wel het meest verdienende en voor zover ik niks heb toch de meest gunstigste omdat er altijd wel werk is

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 12:46

Nou dat gaat snel, ik heb morgen al een sollicitatiegesprek :+

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 18:00

Snel hoor! Ik verloor vandaag mijn geduld toen ik de zoveelste standaard afwijzing ontving die notabene de aanhef had: geachte heer/mevrouw en mijn achternaam erachter. Hij had op zijn minst even fatsoenlijk naar mijn cv/motivatie kunnen kijken want in beide staat mijn naam meerdere keren dus was het heeeeel duidelijk dat ik een vrouw ben.

Dat heb ik m teruggestuurd ook _-:(

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 18:04

Succes Dara!!

Daffodil ja zuur is dat hè. Dan vraag je ook werkelijk af waarom ze je niet willen. Als ze niet eens je persoonlijke gegevens niet eens weten :n

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 18:05

Ik gok dat leeftijd het eerste criterium was en dus hebben ze niet verder gekeken......ik voldeed namelijk prima aan de eisen voor de vacature tot en met in de buurt wonen aan toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 18:08

Zucht kansloos! Neem dan ook niet de moeite een achternaam er te plaatsen.

Ik kreeg gister mail dat ik het niet was geworden. En ik dacht: uhm wtf waar dan? Dus details om mailadres te zien. Sollicitatie van ergens in juli :')

Stuur dan gewoon helemaal niks meer. Dit kwam echt super kansloos over...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 19:06

Wat bagger Daffodil.. Ik werd ook wel een beetje gek van de standaard afwijzingen...

Ik heb vandaag al een dienst gedraaid voor het uitzendbureau! Was tof! Mocht meteen al sluiten dus ik vind het heel fijn om te merken dat ik echt wel vertrouwen kreeg vanuit de andere medewerkers!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 19:28

Tjee ongelooflijk...

Zo werd ik getipt voor een vacature bij een bedrijf waar ik eerder op twee functies heb gesolliciteerd. De reactie die ik daarop kreeg was dat ik te enthousiast was door op twee functies te solliciteren. Waren beide functies die bij mijn opleiding passen...

Nou mooi niet dat ik daar nu weer ga solliciteren, zo'n arrogante houding past niet bij mijn normen en waarden...

Zojuist uit voorzorg mijn WW-uitkering aangevraagd, contract eindigt op 25 september ofzo, dus ik heb nog twee weken vakantie. Nouja, 'vakantie'. Iemand enig idee hoeveel gezeik je krijgt als je toch geen WW uitkering nodig blijkt te hebben, stel dat het uitzendbureau mij eerder elders kan plaatsen....??

Ik moet nog even een sollicitatiebrief versturen, banketstaaf dat ik geen Office op mijn pc heb en mijn CV foetsie is.... Dat eerste bedenk ik me net pas... :\ (oude laptop is gecrasht en dat spul moet nog overgezet worden al heb ik daar nu geen tijd voor, maar volgende week gelukkig wel :D )

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-16 19:40

Janine, jeetje wat een stom bericht zeg! Te enthousiast?? Snappen ze dat nou echt niet??

Daffodil, behoorlijk slecht dat soort dingen, dat doe ik dus echt niet met mijn kandidaten!

Maar wel veel mensen op gesprek, goed bezig!! *\o/*

Ik hoor morgen meer over mijn gesprek van gister. Ze bieden 1000 euri meer dan ik nu verdien. Het is alleen een bedrijf in de uitloop van startup fase er moet HEEL veel worden gedaan en het kantoor is niet echt om over naar huis te schrijven (lees; 1 chaotische bende)
Past dat bij mij? Maar wel een super leuke functie en heel gaaf om zo'n enorm sterk groeiend bedrijf alles te mogen opzetten. Hoe cool is dat!! Zou echt goed op mijn CV staan denk ik maar.

Morgen meer nieuws!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 19:51

Janine1990 schreef:
Zo werd ik getipt voor een vacature bij een bedrijf waar ik eerder op twee functies heb gesolliciteerd. De reactie die ik daarop kreeg was dat ik te enthousiast was door op twee functies te solliciteren. Waren beide functies die bij mijn opleiding passen...

Nou mooi niet dat ik daar nu weer ga solliciteren, zo'n arrogante houding past niet bij mijn normen en waarden...

Nou inderdaad :\ Neem aan dat ze begrijpen dat meerdere functies voor iemand interessant kunnen zijn..

Ik heb gesprek bij bedrijf waar ik op drie verschillende functies op dezelfde dag naar gesolliciteerd heb :')
Dus neem aan dat ze het geen probleem vinden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 20:27

Gaaf Dimple!!!

Gelukkig heb jij een leuker bedrijf getroffen Darah! Ik vind het ook van de zotte om iemand daarom af te wijzen, reden te meer voor mij om er niet te willen werken. Als ik over zes maanden nog geen werk heb, kijk ik dan wel eens weer ;)