Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kevinsky

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:33

Ojajoh ik denk niet dat ik het vermeld heb. Zet hier niet alles neer waar ik voor solliciteer. Maar dit gaat over een groom/stalruiter :)

Maar in het hogere segment. Waar ik alleen maar van kan dromen. Maar dacht wie niet waagt, wie niet wint ;)

Marcella, lastig hoor! Succes met e beslissing :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 10:03

kevinsky schreef:
Ojajoh ik denk niet dat ik het vermeld heb. Zet hier niet alles neer waar ik voor solliciteer. Maar dit gaat over een groom/stalruiter :)

Maar in het hogere segment. Waar ik alleen maar van kan dromen. Maar dacht wie niet waagt, wie niet wint ;)

Oh dat is dan helemaal gaaf! *\o/*

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:02

kevinsky schreef:

Super joh!! Hopelijk wordt het wat!

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 14:08

Ja lijkt mij ook erg gaaf!!
Ik ga m'n best doen. En we zien het wel :D

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 18:32

Ik zit alleen een beetje met hoe ik me zou kleden dinsdag.
En wat hun zien onder 'een ochtend meedraaien'.
Is dan stal schoenen/spijkerbroek/shirt goed. Of toch in rijbroek aan komen?! Omdat het voor een groom en bij genoeg ervaring ruiter vacature is.. Maar weet niet of ik wel genoeg ervaring heb enzo.. :o

Wat zouden jullie doen?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 18:35

Ik denk niet dat ze je op een proefdag op een paard zetten in verband met verzekering.. Dus ik zou kiezen voor stalschoenen ed. :)

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 18:50

Dankje upendo. Omdat ik een keer eerder ook underdressed was. Toen vroegen ze me waar m'n rij spullen waren. En ging er zelf toen vanuit dat ik er toch niet op mocht. Dat maakt me nu wel ff wat mee onzeker :o

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 18:52

Neem je voor de zekerheid je paarden kleren mee in een tasje.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 18:57

Dat is natuurlijk ook nog een goed idee! Helemaal niet aan gedacht :+

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 19:25

Vandaag had ik wel een bijzondere hoor :')
Ik kwam binnen en mocht meteen aan de arbeidsovereenkomst gaan zitten. ik moest echt om duidelijkheid vragen. Het was iig niet volledig passend voor mij en aangezien ik meer gesprekken heb laat ik het voor wat het is

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 19:29

Ook beveiliging soms evenementen......kunnen ze zeer moeilijk personeel voor vinden, omdat je tegenwoordig geen enkele toeslag meer krijg in de evenementen. :+

Moet ook goed mee opletten ze laten je graag een contract tekenen die onder horeca/evenementen cao val. Is leuk voor de werkgever, maar niet leuk voor je inkomsten.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 19:46

Marcella schreef:
Ook beveiliging soms evenementen......kunnen ze zeer moeilijk personeel voor vinden, omdat je tegenwoordig geen enkele toeslag meer krijg in de evenementen. :+

Moet ook goed mee opletten ze laten je graag een contract tekenen die onder horeca/evenementen cao val. Is leuk voor de werkgever, maar niet leuk voor je inkomsten.

Ben ik idd eens voor geweest, evenementenbeveiliger. Maar heb nu medelijden met al die gasten die daar werken, lange diensten en schamel loon

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 19:54

En gek maar vinden dat ze geen personeel kunnen vinden daarvoor. :')

Heb het een keer gedaan, omdat het wel leuk zou staan op CV maar meer ook niet. :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:46

Ohjajoh, wat voor werk was het, als het zo makkelijk gaat wil ik dat ook wel hoor.. :')

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 20:08

upendo schreef:
Ohjajoh, wat voor werk was het, als het zo makkelijk gaat wil ik dat ook wel hoor.. :')

Pakketdienst

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 20:11

Ahh ja, volgens mij zijn die altijd wel op zoek naar mensen...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 12:05

Ik vrees dat ik me hier ook weer moet melden... Morgen hoor ik hopelijk meer, maar mijn half jaar durende opdracht is afgelopen. Ik had gehoopt het te kunnen rekken totdat er een nieuwe vacature binnen de afdeling was (erg groot bedrijf). Helaas vrijdag gehoord dat ik nog een weekje wat dingen kan afronden en dan mag gaan.

Ik werd bemiddeld door Randstad en ik hoor morgen of er misschien nog iets mogelijk is. Echter ga ik natuurlijk wel verder kijken... Wel balen natuurlijk, had het enorm naar mijn zin en collega's schrokken er ook van. Ik weet op dit moment nog niet eens of ik weer een uitkering moet aanvragen...

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 13:09

Balen Janine.
Ik ben via een kennis bij een bedrijf binnen gekomen waar ik pakketten kan gaan rijden en ook groenten en fruit kan rond brengen. Komende week beginnen.
er zijn mogelijkheden om door te groeien en het bedrijf is nog relatief klein. Ben dus heel benieuwd. Even totaal wat anders dan in mijn eigen branch. Ik werk in de zorg, dat was mijn hoofd inkomen.

Per 1 oktober heb ik dus 2 nul uren contracten in de zorg (1 uitzendcontract =anderhalf jaar. Het gaat. Hierbij om gewerkte weken, dus 1 week niet gewerkt dan loopt je contract langer door. Ook als je een half jaar achtereen niet werkt, begint de telling weer opnieuw!

en 1 tot half november met mogelijkheid voor verleninging, heb komende week gesprek voor eventueel verlening en mogelijkheden.

+ een half jaar contract om die pakketten en fruit en groente weg te brengen. Het gaat om elke maandag en on de week op zaterdag. Dus prima te combineren met de andere 2 contracten. Ga eerst komende week mee met iemand en zelf oefenen met de grote verlengde bussen rijden. Dus ben super benieuwd. Heb zelf wel B-E maar het is al,een tijd geleden dat ik zulke formaat auto,s gereden heb. Maar vermoed dat ik het zo wel weer door heb. Het is gewoon een nette CAO met juiste regelingen en ook loonschalen.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 13:34

Ik kan binnenkort ook weer een baan gaan zoeken. Had mijn baan opgezegd omdat ik naar het buitenland ging voor een baan. Maar wegens omstandigheden vertrek ik na amper een week weer terug naar Nederland :(

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 16:02

Als iemand nog een baan zoekt in de accountancy/bedrijfsadministratie in omgeving Den Bosch/Zaltbommel..

Wij zijn nog op zoek naar een leuke collega :D

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 16:16

Zo, ik heb gelijk 3 sollicitaties verstuurd!
Moest wel even snel, morgen sluiten ze en dan ben ik aan het vliegen :')

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 12:44

Kunnen jullie al kritischer zijn op de functies waar jullie op solliciteren? Of is het nog steeds schieten met hagel in de hoop ergens te worden aangenomen?

Ben ik even benieuwd naar. Merken jullie ook veranderingen bij remruiters en bedrijven? Dat ze toch beter reageren naar kandidaten?

Vanmorgen nog wat reacties de deur uit gedaan. Was er eentje bij die gaf aan dat ze alleen jongen knappe collega;s hebben. Daar ben ik meteen op in gehaakt natuurlijk :')

En wat bieden ze:
* geld

_O- _O-

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 13:40

Op een gegeven moment had ik wel zoiets van, alles wat je pakken kan, en dan kan je altijd nog verder kijken!
Uiteindelijk is mijn laatste sollicitatie die ik voor de grap gedaan had, mijn baan geworden, en het zit ook nog in mijn branche. Dus ben helemaal blij! :D
Nadeel is alleen dat je nooit een knoop erop kan leggen of je contract wel of niet verlengd gaat worden, ookal zijn ze lovend over je..

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 14:18

Mag ik me ook melden? Al enige tijd zonder werk maar ook weer niet helemaal want ik werk een deel voor mijzelf. Ik ben op zoek naar een parttime baan voor het liefst 16 uur maar evt 20/24. Het valt niet mee om in het midden van het land ergens tussen te komen. Ik heb een paar gesprekken gehad en echt wel heel leuke maar het helaas niet geworden.

Ik hoop hier nog wat tips & tricks mee te pakken en misschien ook wat goeie moed want na heel veel afwijzingen of gewoon helemaal geen reactie, zakt de moed je soms wat in de schoenen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 15:53

Hi Daffodil, wat doe je voor jezelf als ik vragen mag?

Ik heb vanmorgen dus die mail gestuurd zoals hierboven beschreven (over knappe collega's en geld verdienen) en heb nu al een uitnodiging binnen. Bedankt voor je enthousiaste sollicitatie :')

Nu hopen dat het wat is. Mijn huidige ovk loopt tot begin maart. Ga er eigenlijk vanuit dat het wel OBT wordt maar zoek toch wat anders dat beter bij me past.