Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 22:06

Aloha iedereen, alle werkzoekende :wave:

ik kom meelezen en reageren als dat mag

Ik heb bijna 2 jaar een eigen onderneming gehad maar haalde daar niet voldoende meer uit
Nu dus weer in het land der werklozen, geen uitkering, druk op zoek naar een parttime job!
En ik kan zeggen, poeh wat is dat lastig -O-
Als bijna 37 jarige moeder, met wat tijdsbeperkingen hier en daar (ik moet alles plannen en kan dus niet flexibel worden opgeroepen wanneer zij dat willen) krijg ik de ene afwijzing na de andere ;(

joyce_eddy

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 18:47

Hier ook druk aan het solliciteren. Zo irritant dat ik zo ontzettend zenuwachtig wordt voor het gesprek.. kwestie van doen en dan komt er vanzelf wel wat passends. helaas alweer wat afwijzingen gehad ook na gesprekken.. De concurrentie is moordend in de zorg.. Oefening baat kunst. heb nog wel werk tot 1 oktober gelukkig. en nog wat 0 uren contacten maar fijn is anders.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:00

Ben net gebeld door de Decathlon daar had ik vorige week een sollicitatie, Helaas ben ik niet aangenomen omdat de andere kandidate meer ervaring hebben in de detailhandel.

Heel jammer had de baan graag gewild, vind het wel netjes dat ze telefonisch bellen. 9 van de 10 bedrijven sturen een mail.
Nu weer veder met solliciteren

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 18:45

Hi allemaal,

Sommige kennen me misschien nog van ruim een jaar geleden maar ik zou hier graag weer meekletsen. Heb nog wel een baan (wat een luxe tot iets meer dan een jaar geleden) maar zit er niet zo op mijn plek.

Details wil ik evt wel in PB doen maar niet in dit topic, je weet maar nooit.

Ik ben dus alweer druk aan het oriënteren op de arbeidsmarkt en het ziet er in ieder geval stukken beter uit dan 1,5 jaar geleden.
Het mooie is, ik heb nu geen haast, maar zou fijn zijn als ik een baan vind waar ik beter op mijn plek zit.

Ben benieuwd hoe het jullie hier vergaat dus ik ga even bijlezen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 18:46

joyce_eddy schreef:
Hier ook druk aan het solliciteren. Zo irritant dat ik zo ontzettend zenuwachtig wordt voor het gesprek

Bereidt je je goed voor? Spreek je uit dat je nerveus bent (wil vaak wel helpen)? En je kunt eet Bach Bloesem druppels nemen vlak van te voren. Wie weet helpt het!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 18:54

En voor wie nog een commerciele baan zoekt (binnendienst) regio Amsterdam mag me een PB sturen.
We hebben volgende week dinsdag een soort van open huis, kijkje in de keuken. Voel je vrij langs te komen en te kijken of het wat voor je is. ;)

Dat ik er niet op mijn plek zit betekent niet dat iemand anders er wel op zijn plek kan zitten. ;)

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:05

Jammer dat ik niet commercieel ben aangelegd, anders had ik er meteen gesolliciteerd :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:05

Het was vandaag bel dag geloof ik! 6 verschillende bedrijven hebben mij gebeld en uitgenodigd op gesprek. Bij 1 had ik de sollicitatie ingediend en kreeg ik 40 min later een mail of ik snel een bepaald persoon wou bellen voor een afspraak, dat was echt een WoW moment! Heb nu sowieso 5 afspraken gemaakt voor aankomende week dus ben benieuwd!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 11:22

Dat is echt snel!! Gaaf joh!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 12:46

Dimple schreef:
joyce_eddy schreef:
Hier ook druk aan het solliciteren. Zo irritant dat ik zo ontzettend zenuwachtig wordt voor het gesprek

Bereidt je je goed voor? Spreek je uit dat je nerveus bent (wil vaak wel helpen)? En je kunt eet Bach Bloesem druppels nemen vlak van te voren. Wie weet helpt het!

Dank voor de tips. Ik lees altijd de websites van de bedrijven en instellingen goed door, weet email ik wil vertellen en zeggen en zet dit ook op papier. Maar ik ben op het moment van gesprek zooo zenuwachtig... Erg jammer misschien helpen die druppels inderdaad wel. Ik kom niet zo goed tot mijn recht helaas. Heb wel weer gesprekken gehad. Afgewezen om verschillende redenen: te oud, te weinig ervaring, iemand uit een traject aangenomen daar krijgen ze subsidie op, enzovoort,, ben nog afwachtende van 1 die hoor ik vandaag of morgen en dat gesprek ging erg goed voor mijn gevoel maar ook daar waren er nog 4 anderen die ook op gesprek komen. Waarvan 1 uit een traject..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 13:00

Ik kom na 14 september in de WW weer na 3 contracten gehad te hebben.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 15:14

Marcella schreef:
Ik kom na 14 september in de WW weer na 3 contracten gehad te hebben.
. Balen dat is al snel...welke branch zoek je?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 15:17

Beveiliging.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 16:48

Marcella, jeetje wat balen zeg. Die nieuwe wetgeving is echt een strop voor iedereen.
Ze denken mensen er mee te hebben maar het jaagt bedrijven en medewerkers gewoon onwijs op kosten etc.

Joyce_Eddy, spreek jij uit dat je nerveus bent tijdens het gesprek? Wellicht helpt het benoemen zodat zij er voor kunnen zorgen dat je op je gemak voelt.
Heb een beetje vertrouwen in jezelf!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 17:00

Jep en vaste baan krijg je gewoon op het moment niet. Zou eigenlijk ook als er over 6 maanden plek is weer terug mogen komen, maar ga ik niet op wachten.

Heb al van UWV uitnodiging voor voorlichtingsavond BOA opleiding (buitengewoon opsporingsambtenaar). Maar daaraan kleven ook behoorlijke nadelen en voordelen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 17:53

Ik moet per maart een onbepaalde tijd krijgen. Bij ons doen ze dat nog wel, gelukkig.

Maar als ik nu in de WW kom dan is het echt huilen. Ik ben zo terug gezet in salaris dat 70% van weinig, heel weinig is. Maar goed, wie dan weer leeft......

Succes weer met solliciteren Marcella. :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 17:59

Ik ga er dus in vergelijk met vorige baan stukken op vooruit gelukkig. Goede keus geweest om de beveiliging in te gaan. En daarbij ook voor mij lijf wel lekker heb op het moment weinig lichamelijke problemen (op wat standaard dingen na, maar dat is niet anders).

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 18:15

Ik kreeg direct een jaarcontract :+
Maar helaas voor maar weinig uren. Maar beter iets dan niets. En kan zo rustig zonder druk verder zoeken.

Kwam vandaag via fb een leuke vacature tegen. Echt wat voor mij, dus direct gereageerd. Nu maar weer ff afwachten.

Het is als starter nog best lastig om een werkgever te vinden die je een kans geeft.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 19:55

Marcella welke locatie? Ik heb nu 2 gesprekken bij de beveiliging. Jammer alleen dat het payrol contracten zijn

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 19:59

Het is bijna allemaal payrol tegenwoordig. -O-

Omgeving Alblasserdam onder Rotterdam. Ben ook al 2x op gesprek geweest bij Trigion, maar die zoeken geen flexibele mensen. :')

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 23:01

Marcella schreef:
Het is bijna allemaal payrol tegenwoordig. -O-

Omgeving Alblasserdam onder Rotterdam. Ben ook al 2x op gesprek geweest bij Trigion, maar die zoeken geen flexibele mensen. :')

securitas is momenteel flink aan het binnenhalen, ik zou daar eens je kans wagen ;)
ze zoeken sowieso iets van 187 man voor diverse objecten door het land

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 08:24

Gisteren gesolliciteerd en vanochtend al gebeld dat ik dinsdag een ochtend mee mag draaien!
En ik dacht nog wel 0,00 kans te maken := Dinsdag maar ff goed m'n best doen :D

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 08:33

Goed bezig kevinsky

Ik heb 2 jaar gewerkt en 1 oktober houd mijn contract op (20 uur per week) maar ik heb nog wel wat 0 uren contractjes dus ik heb besloten geen WW aan te vragen. In de hoop dat ik gewoon wat anders heb per 1 oktober. Ik zou maar 2 maand WW krijgen en vorige keer was het zo enorm gedoe dat ik uiteindelijk een belasting aanslag kreeg doordat ik teveel WW had ontvangen..
Hopelijk heb ik gewoon wat per oktober.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:17

kevinsky schreef:
Gisteren gesolliciteerd en vanochtend al gebeld dat ik dinsdag een ochtend mee mag draaien!
En ik dacht nog wel 0,00 kans te maken := Dinsdag maar ff goed m'n best doen :D

Nice! voor wat of heb ik eroverheen gelezen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:26

Ben al bezig met ze.

En nu ook uitnodiging van UWV voor opleiding BOA. Heeft al langere tijd mijn interesse, maar vind er toch wat nadelen aankleven.