Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LiannePuthzy schreef:als ik te zacht reed duwde sommige gewoon vet hard op mijn been
kusvoorjou schreef:Oh echt? Ik weet niet of dat dan bij een bepaalde regio hoort ofzo maar hier kennen wij dat niet! Hier gewoon eerste les direct schakelen/koppeling gas en rem! En dan de tweede a derde les spiegels
Polly schreef:Dat is wel een beetje regio afhankelijk.
Bij mijn oude werk zaten we in de polder en deden we soms de eerste les de complete bediening dus gas,rem, koppeling, sturen en soms schakelen en dan de les erna spiegelen.
Nu werk ik in een stad en blijft het de eerste les bij sturen. De bochtjes in de stad zijn ook iets anders dan in de polder.
Floriske schreef:Polly schreef:Dat is wel een beetje regio afhankelijk.
Bij mijn oude werk zaten we in de polder en deden we soms de eerste les de complete bediening dus gas,rem, koppeling, sturen en soms schakelen en dan de les erna spiegelen.
Nu werk ik in een stad en blijft het de eerste les bij sturen. De bochtjes in de stad zijn ook iets anders dan in de polder.
Ik woon 'gewoon' in de stad en bij mij was het direct vanaf het wegrijden de complete bediening... Al gaf hij natuurlijk wel aan wanneer ik moest schakelen en hielp voor 90% meer met zijn pedalen5 min gereden naar een parkeerterrein, daar uitleg gehad en wat geoefend met sturen en toen over het rustige bedrijventerrein gereden. Dat was mijn 'introductieles' en de eerste officiele les ging ik gewoon de weg op (natuurlijk niet hartje centrum, maar wel gewone stads wegen) en complete bediening... Met hulp van hem bij de pedalen, maar daar merkte je weinig van.
Polly schreef:Nee hoor die ervaring heb ik niet, heb jaren in de polder gewerkt en nu in de stad maar weinig verschil in uren.
Tweede les snelweg zie ik sowieso het nut niet van in.
Emmaa_ schreef:In Utrecht ben ik pas na een paar lessen de snelweg op gegaan. Mijn zusje heeft haar hele rijbewijs hier in Almere gedaan (of tenminste, ze moet half augustus afrijden) en die is toen wel vrij snel de snelweg op gegaan, na vier lessen ofzo geloof ik. Maar dat heeft een rede: in Almere zijn alle fietspaden, busbanen etc super goed van elkaar gescheiden, waardoor je heel anders rijdt dan in bv Laren of Eemnes, waar ons afrijgebied ook ligt. Als je dus goed wilt leren kijken etc zal je toch de snelweg over moeten naar een locatie waar je wat meer uitgedaagd wordt.
Floriske schreef:Ik juist totaal niet. Ging mijn 10e/11e les de snelweg op ongeveer? Toen ik al zelfstandig kon koppelen/gassen/remmen zonder hulp
Polly schreef:Maar wat heb je op de snelweg te zoeken als je nog niet hebt leren afstand en snelheid schatten op je spiegels, ik geloof gerust dat je leuk kan sturen maar 2e les snelweg is tijdverspilling