Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kriel

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:59

Ik stuur je een PB

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:10

PPPeet schreef:
Het UWV zucht... ik hoefde na 2 maanden nog steeds geen sollicitatie activiteiten door te geven :? :?
Aangezien ik dit een beetje vreemd vindt heb ik zelf maar een excel bestand dat ik bij hou gemaild met de uitleg dat ik geen gezeur wil omdat ik geen activiteiten doorgeef. Kreeg ik een berichtje terug "we hebben de activiteit sollicitatie activiteiten aangemaakt".... Ik denk dan bij mezelf wie moet wie nou vertellen wat te doen?? En deze optie moet mijn inziens standaard aangevinkt staan....

Je kunt ook een formulier downloaden waarin je jouw sollicitatieactiviteiten aan kunt geven en die als bericht plaatsen op werk.nl Heb ik tot nu toe ook telkens gedaan. Officieel hoefde dat nog niet, omdat ik nog geen uitkering aan had gevraagd, maar omdat dit wel in de planning stond heb ik me alvast van mijn beste kant laten zien en de documenten zelf geupload. :)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:13

Gefeliciteerd Joolien en Rebecca!!!! *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Ik ben druk aan het typen.
Guess what, ik ben niet zo goed in ''in een notendop'' verhaaltjes.... :')

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 07:41

Ik heb dan ook nog geen pb gezien :P

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 08:40

Hahaha... ik ben ook nog steeds nieuwsgierig.. :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:12

Ik ben me aan het klaarmaken om te vertrekken. Doodeng haha! Dit is m'n eerste echte sollicitatie! Ik twijfel nog tussen een jurk, jasje, panty en pumps of broek+blouse+pumps. Lastig

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:18

zap schreef:
Ik ben me aan het klaarmaken om te vertrekken. Doodeng haha! Dit is m'n eerste echte sollicitatie! Ik twijfel nog tussen een jurk, jasje, panty en pumps of broek+blouse+pumps. Lastig

Kies waar jij je het comfortabelst in voelt! Niets zo vervelend als te moeten denken "is mijn rok niet te kort *trek trek*" of "is mijn blouse niet te strak"
Heel veel succes!

Ik meldde mij hier enige tijd geleden nadat ik net was afgestuurd en op zoek ging naar een baan als maatschappelijk werker. Inmiddels is er eea veranderd!
Ik ben mijn eigen bedrijf begonnen n.a.v. een gezin dat mij als thuisbegeleider heeft aangenomen, zie onderschrift :D
Daarnaast had ik mijn loondienstbaantje nog: een 0-uren contract in een verpleeghuis maar maakte soms wel 10-20 u pw dus dat was mijn vaste inkomen

Nu werd ik gisteren gebeld door het verpleeghuis dat de werkuren wegens bezuinigingen gehalveerd worden (van 4 diensten per dag naar 2) en dat ik er in april nog maar 3 uur op sta.. Slik
Tevens is de samenwerking met bovenstaand gezin in helaas ook alweer gestopt dus ik moet nu echt hard op zoek naar werk
Gelukkig lijkt er veel animo te zijn voor hetgeen ik met Eline Helpt! bied en heb ik flink wat lijnen uitstaan dus heb nog hoop

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:22

Broek/blouse/pumps :)

Eline wat een leuke naam voor je bedrijfje! :D

Ff een facebookje aanmaken,linkedin aanmaken en netwerken maar..

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:26

Ir1ne schreef:
Broek/blouse/pumps :)

Eline wat een leuke naam voor je bedrijfje! :D

Ff een facebookje aanmaken,linkedin aanmaken en netwerken maar..

Een FB aanmaken twijfel ik over want:
- ik zie niet voor me wat voor updates ik daarop moet zetten
- ik deel nu eea via mijn prive FB (als in: "yes de website is in de lucht" of een foto van de visitekaartjes) en ik vind het wel prettig dat het zo mijn prive netwerk in komt. Dus heeft een zakelijke FB dan wel een meerwaarde?

Bedankt voor je compliment over de naam :D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:35

Haha en waarom broek+blouse+pumps? Dat is casual en de ander is netjes. Kortom ik weet het nog niet haha!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:19

Ik d8 dat je het over een pantalon had... dus nette broek.. nou ja. Gwoon aantrekken wat jij gepast vindt en waar jij je prettig in voelt..

Eline:

Een zakelijke FB heeft in zoverre meerwaarde dat je er geen persoonlijke dingen op hebt en dat je deze ook kunt verstrekken aan een klant, zonder dat deze je privé leven meekrijgt... je hoeft ook geen vrienden te hebben maar gewoon een bedrijfspagina, het is toegankelijker en iedereen kan er ook complimentjes/toevoegingen op een makkelijke manier op kwijt plus dat je erg makkelijk vragen kunt beantwoorden.. Je kunt de statussen van je zakelijke FB delen via je je persoonlijke zodat t alsnog in je prive netwerk terecht komt.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:21

ik meld mij ook maar in dit topic!

druk werkzoekende alleen krijg ik bij 9 van de 10 te horen dat ik té oud ben... uhmm ik word 21 over paar dagen...
ik volg nu wel een thuis studie voor administratief medewerker waar ik hoop meer kans in te hebben.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 13:51

Wow! Pittig gesprek haha. Maar ik was qua kennis, ervaring de beste. De vraag is of ik niet te lief ben. Ik hoor volgende week meer.

Er werd ook gelijk een salarisindicatie gevraagd... Daar had ik niet over nagedacht haha.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 13:54

Ik kijk altijd van tevoren in de CAO wat iemand in die functie verdiend. Dan kun je ook inschatten wat ze ongeveer willen betalen, en er ietsje boven gaan zitten.. niet te veel. Ze vragen het volgens mij in het eerste gesprek om ook te kunnen schiften... En kennis en ervaring goed/de beste, sja je moet ook in het bedrijf passen, das wel superbelangrijk. Mag ik vragen om wat voor functie t gaat? :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 13:58

Ik vind die vraag naar salaris echt zo dom. Natuurlijk wil iedereen zoveel mogelijk verdienen met zo min mogelijk werk. Ik vraag me ook af wat ze met het antwoord op die vraag doen? Wat leiden ze daaruit af?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:04

Gini schreef:
Ik vind die vraag naar salaris echt zo dom. Natuurlijk wil iedereen zoveel mogelijk verdienen met zo min mogelijk werk. Ik vraag me ook af wat ze met het antwoord op die vraag doen? Wat leiden ze daaruit af?

Of je je verdiept heb? En sommige mensen hebben het wel als een bepaalde harde eis hoor, het salaris :j
Zelfs in deze tijd heb je veel mensen die de luxepositie hebben om vanuit een bestaande, vaste baan op zoek gaan naar een beter/leuker/uitdagender alternatief

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:06

er vroeg mij iemand toen: wat is je salariswens :+ Prachtige vraag. Ik zei mn wens is niet zo lastig te benoemen, zoveel mogelijk natuurlijk. Maar mn indicatie ligt op *bedrag* . Enneh, met zo min mogelijk werk, speak for yourself ;) ik wil juist graag meer werken, voor mij is dat dagbesteding en structuur, ook al is de baan nog zo chaotisch. ik vind werken leuk.

Maar om antwoord te geven op je vraag; ze willen weten of het past bij de functie die ze hebben, maar ze kunnen het ook gebruiken om te schiften; als je 4 kandidaten hebt, allemaal even goed met evenveel kwalificaties enz, ga je schiften op dat soort dingen. Dus iemand met een belachelijke eis, die valt dan af..

en wat Corelli zegt idd. Daarbij heb ik ook gewoon een bepaald salaris nodig om alles te kunnen betalen...

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:08

Er stond gelukkig een salarisindicatie bij in de vacature. Ik heb aangegeven dat als ze daar tussen zitten we er wel uitkomen. Weet ik voor de volgende keer dat ik daar naar moet kijken.

Juist door m'n kennis en affiniteit paste ik perfect in de baan vertelde ze. Alleen misschien te lief. We gaan het zien.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:14

Ik heb ook nog een vacature in de mail voor planner bij een zorginstelling in Apeldoorn
Bij interesse PB svp :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:15

Ir1ne schreef:
. Maar mn indicatie ligt op *bedrag* . Enneh, met zo min mogelijk werk, speak for yourself ;) ik wil juist graag meer werken, voor mij is dat dagbesteding en structuur, ook al is de baan nog zo chaotisch. ik vind werken leuk.

Dus als ik zeg: mest 10 stallen uit en je krijgt 50 euro of mest 6 stallen uit en krijg 50 euro, dan ga jij voor het eerste? ;) Nee grapje ik begrijp wat je bedoelt.

Ik heb de vraag voor het eerst gekregen tijdens dat verrassingstelefoongesprek en ik had mij er dus inderdaad niet in verdiept. Verder vind ik de vraag als pas afgestudeerd starter gewoon moeilijk. Op dit moment heb ik echt een mentaliteit van 'will work for money'. Maar ik snap dat dat naar de toekomst toe ook niet altijd zo zal blijven gelden. Dus wat wil ik verdienen? Tsja, een leuk loon waar ik de rest van mijn leven netjes van kan leven zonder zorgen.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:23

Gini schreef:
Dus als ik zeg: mest 10 stallen uit en je krijgt 50 euro of mest 6 stallen uit en krijg 50 euro, dan ga jij voor het eerste? ;) Nee grapje ik begrijp wat je bedoelt.

Ik heb de vraag voor het eerst gekregen tijdens dat verrassingstelefoongesprek en ik had mij er dus inderdaad niet in verdiept. Verder vind ik de vraag als pas afgestudeerd starter gewoon moeilijk. Op dit moment heb ik echt een mentaliteit van 'will work for money'. Maar ik snap dat dat naar de toekomst toe ook niet altijd zo zal blijven gelden. Dus wat wil ik verdienen? Tsja, een leuk loon waar ik de rest van mijn leven netjes van kan leven zonder zorgen.

Ik heb bij een geïntegreerd wervingsbureau bij een hogeschool gevraagd wat voor mij reëel is om te vragen. Dat spiegel ik aan wat ik hiervoor verdiende en de functie waar ik op solliciteer... hoe moeilijk het is.. enzo. Het hangt er ook vanaf wat het toekomst perspectief is.

zap schreef:
Er stond gelukkig een salarisindicatie bij in de vacature. Ik heb aangegeven dat als ze daar tussen zitten we er wel uitkomen. Weet ik voor de volgende keer dat ik daar naar moet kijken.

Juist door m'n kennis en affiniteit paste ik perfect in de baan vertelde ze. Alleen misschien te lief. We gaan het zien.

Ik duim voor je..

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 18:32

Hahahaha ik kwam dit tegen, niks met werk te maken maar wel grappig:
http://www.bitmagazine.nl/artikelen/6894/6894/

Ff met een recruiter gebeld vandaag, de enige die echt wat voor me doet, dat bedrijf is aan hte twijfelen of ze iemand willen opleiden ja of nee , al een hele tijd, eerst waren het twijfels over mijn Duits nu weer twijfelen of ze wel iemand willen uh make up your mind... grr

nog een vraagje... wie weet wat de toegevoegde waarde van een Europass CV is? dit staat op werk .nl maar ik kan niet ontdekken wat de toegevoegde waarde dr van is.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 19:23

De toegevoegde waarde is dat het in heel Europa gebruikt wordt en in elke taal dezelfde vaardigheden beschreven worden. Als werkgever kun je op die manier precies zien wat iemand kan en heeft en is het vrij simpel te filteren.

Je kunt namelijk precies de competenties er uit filteren die je nodig hebt. Vooral een handig iets voor de werkgevers dus en voor mensen die internationaal willen gaan!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:34

Ik kom ook weer even binnen vallen!

Heb morgen eindelijk een sollicitatie bij de Jumbo, het is dan wel een supermarkt maar beter iets dat niets :)