Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 17:27

Zou 2de keer bellen zijn, maar ben dus vergeten vandaag. Zit even met enorme darmkrampen.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:13

Hoe is het afgelopen Marcella?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:42

Nu bij anders werkgever door telefonische screening heen gekomen nu nog goed gekeurd worden bij opdrachtgevers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 17:13

Spannend, dat andere is dus niks meer geworden?

Ik zit nog te wachten op uitslag van gesprek vorige week. Gister eventjes naar uitzendbureau gebeld, maar die zaten er ook nog op te wachten. Ze vonden het wel goed dat ik even belde, aangezien we al weer een week verder waren.

Dus denk dat ik volgende week ook even achter een andere sollicitatie aan wil bellen. Als ik daar dan nog niks van heb gehoord. Alleen vind ik het dan lastiger wat ik precies moet vragen :+

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:49

Idinn dat ken ik :+ Ik heb ook al 1,5 week niks gehoord. Maar vind t ook lastig om er achteraan te bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 00:05

Ja naar uzb is niet zo moeilijk: hoi hebben jullie al wat gehoord van? Maar die ander was gewoon via sollicitatieformulier met korte motivatie. En wanneer je beschikbaar bent en welke werkzaamheden je wel zou willen doen. Dus weet niet zo goed hoe ik dan het beste het gesprek kan beginnen. Je wilt toch een goede indruk maken :+

Zeker op mijn leeftijd in de zoektocht naar een bijbaan :')

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 11:46

Nou, ik meld mij ook. Net te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd wordt. Ben vanaf september toos werkloos |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 19:42

Oh wat balen! Wat voor werk zoek je?

Uzb belde vanmiddag .. ik ben het niet geworden. Ze vonden het wel een super fijn gesprek, maar er waren mensen met meer ervaring. Dus daar hebben ze uiteindelijk voor gekozen. Balen! Maar ze weten niet wat ze missen :+

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 07:38

Wat balen Idinn.

Ik heb een paar zeer bizarre dagen achter de rug!
Eerste een appartement aangeboden gekregen, deze afgewezen. Daarna zijn we na gaan denken of wel in dit appartement wilde blijven. Mijn antwoord was nee, maar zo snel bij de woningbouwvereniging een nieuw appartement gaat vast niet lukken. Wel even kijken op de site en waarempel er waren op mijn vriend zijn punten wat woningen. Op 1 gereageerd en de volgende dag kregen we het appartement aangeboden. Heel blij!

Ik ben altijd door blijven solliciteren en ik kreeg opeens een reactie dat ik op gesprek mocht komen. Ik ben langs gegaan en een leuk gesprek gehad.

Dus nu heb ik een nieuwe baan en een nieuw hij in nog geen 10 dagen tijd hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 14:45

Aah super fijn toch! Gefeliciteerd!

Ik werd vanmorgen gebeld door een ander uzb voor een functie. Ga daar maandag langs om in te schrijven bij hun en 2 testjes te doen voor de functie. En als dat goed is kan ik op kennismaking/rondleiding. Hopen dat het dan gewoon wat gaat worden en ze niet weer mensen moeten kiezen :+

Wel prettig om van slecht nieuws de dag erop weer naar lichtelijk positief nieuws te gaan...

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 15:01

Hoi allemaal,

Ik kom even binnen vallen, een maand geleden heb ik een sollicitatie gesprek gehad bij een kleine prive stal. Het ging om een functie voor 4 dagen in de week, dag erna meteen een middagje mee gelopen wat ik erg leuk vond.

Binnen een week zouden ze me bellen of het iets was geworden. 2 weken erna had ik helaas nog niks gehoord en heb ik ze gebeld over hoe het was en kreeg ik als antwoord dat ze er nog niet over uit waren, ze zouden zo snel mogelijk wat laten weten.
Nu is het een maand veder, wat zouden jullie nu doen? want blijven bellen is in mijn ogen ook geen optie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 16:25

Persoonlijk zou ik bellen en zeggen dat je nog niks gehoord hebt. Maar netjes even wilt laten weten dat je niet voor ze kiest :+

Kom zeg, je hebt toch geen maand nodig voor zo'n beslissing? Daar zou ik dus echt niet willen werken. Als dit al zoveel tijd kost. Hoe ga je dan ooit fatsoenlijk een vakantie of whatever met ze regelen?

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:51

Chantaliiejj schreef:
Hoi allemaal,

Ik kom even binnen vallen, een maand geleden heb ik een sollicitatie gesprek gehad bij een kleine prive stal. Het ging om een functie voor 4 dagen in de week, dag erna meteen een middagje mee gelopen wat ik erg leuk vond.

Binnen een week zouden ze me bellen of het iets was geworden. 2 weken erna had ik helaas nog niks gehoord en heb ik ze gebeld over hoe het was en kreeg ik als antwoord dat ze er nog niet over uit waren, ze zouden zo snel mogelijk wat laten weten.
Nu is het een maand veder, wat zouden jullie nu doen? want blijven bellen is in mijn ogen ook geen optie?

Zeker bellen! Jij hebt de moeite genomen om daar een dag mee te lopen, dan mogen ze jou ook op de hoogte houden! Het is echt niet raar om nog eens te bellen. Al zou het eigenlijk niet nodig moeten zijn....(ik vind dat altijd zo raar van bedrijven, iemand doet zijn best en hoopt toch op een positief bericht, hou iemand dan ook gewoon netjes op de hoogte...)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 11:42

Is er hier toevallig een test-analist woonachting in Brabant aanwezig?

:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 13:43

Noop, sorry! Ken ook niemand..

Chantal, heb je nog gebeld of wat gehoord?

Ik had vandaag rondleiding. En kan maandagochtend beginnen bij mn nieuwe bijbaantje (dc kruidvat). Super fijn! Lekker ook even extra werken ipv enkel de zaterdagen.

Wel even wennen. Moet om 6:00 beginnen, maar de eerste dag half uur eerder aanwezig zijn. En het is 3 kwartier fietsen (stomme heuvels hier) :')

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:46

Ook ik ben sinds kort werkloos. Iedere keer na proeftijd is het 'dag'. Ik doe mijn best en enige waar ze het opgooien is mijn leeftijd (23).

Nu ga ik waarschijnlijk (nog niet zeker) binnenkort verhuizen. Hebben bod gedaan op een huis maar diegene waarvan huis is heeft nog niks anders gevonden.

Dus wanneer wij er eventueel kunnen gaan wonen geen idee.
Nu is de nieuwe woonplaats niet echt dichtbij. Heb een rijbewijs maar moet altijd auto's lenen.

Wat is verstandig, solliciteren in nieuwe woonplaats of toch nog in de oude maar na paar maanden (als al word aangenomen) weer weggaan

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 12:29

Solliciteren voor vaste betrekkingen in de toekomstige woonplaats en terwijl interimvacatures van korte duur solliciteren in huidige woonplaats.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:53

Idd zoals hierboven gezegd wordt!

Ik heb er nu 3 dagen op zitten. Mn voeten doen zeer, heb nog net geen blaren. Ben hartstikke stijf en heb onwijs last van mn rug. Maar het is wel leuk hoor :') Tijd vliegt echt voorbij... en tweede dag ging ik al een heel stuk sneller als dag 1. Vandaag alleen op een rot gang met grote verpakkingen. Echt niet te doen, dus was gelijk weer traag. Maar hoorde van mensen die er al lang werken, dat ze daar ook veel trager zijn dan op andere gangen..

Ik doe mn best, maar als het niet gaat. Dan gaat het niet haha. Morgen nog een dagje en dan vrij tm woensdag ivm introductie.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:12

Nou, hier kan ik me ook bij aansluiten.
Heb in juli mijn diploma gehaald en nu opzoek naar werk. Niet makkelijk als ik al die vacatures lees (ik zoek in straatje dierverzorging). Maar heb nu maar besloten om mijn cv maar gewoon naar bedrijven op te sturen waar ik graag wil gaan werken in de buurt. Ook al hebben ze geen vacatures opstaan, je weet maar nooit :-).

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:26

Welkom laptopmuis :(:)
Succes met je zoektocht!

Ik zoek ook wat richting dierverzorging. En doe nu een beetje van alles. Maar niet echt een baan kunnen vinden tot heden.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:45

Zo ben ik op mijn huidige werk binnen gekomen laptopmyus.
Open sollicitatiebrief gestuurd met cv.
En toen hadden ze geen vacatures open staan maar paar weken erna werdt ik gebeld dat ik op gesprek mocht komen en ben er binnen gekomen.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:33

idinn schreef:
Noop, sorry! Ken ook niemand..

Chantal, heb je nog gebeld of wat gehoord?

Ik had vandaag rondleiding. En kan maandagochtend beginnen bij mn nieuwe bijbaantje (dc kruidvat). Super fijn! Lekker ook even extra werken ipv enkel de zaterdagen.

Wel even wennen. Moet om 6:00 beginnen, maar de eerste dag half uur eerder aanwezig zijn. En het is 3 kwartier fietsen (stomme heuvels hier) :')

Nee heb vorige week nog een keer gebeld en kreeg weer als antwoord dat ze het nog niet wisten. Heb toen ook meteen aan ze verteld dat het voor mij niet meer hoeft op deze manier als het te lang duurt en heb het daarom het er bij gelaten zoals het was.
Om 5 weken om antwoord te wachten hoeft het voor mij allemaal niet meer

Ik ben had in de tussen tijd ook gesolliciteerd bij de decathlon en heb daar aanstaande Dinsdag een sollicitatie. Spannend!

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:33

Hoi meiden,

Mag ik hier ook even binnenvallen? Bij onze organisatie zijn we ter vervanging van zwangerschapsverlof voor 5 maanden op zoek naar een administratief medewerker/planner voor 40 uur in de week (minder is helaas echt niet mogelijk). We zijn gevestigd in Huis ter Heide (nabij Zeist).
We zoeken iemand die zich nieuwe automatiseringssystemen snel eigen maakt en handig is met MS office, daarnaast een goede (blije!) telefoonstem en uitstekende beheersing van de Nederlandse taal (schriftelijk en mondeling).

Iemand hier interesse?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 16:11

Mag ik me hier ook melden?
Ik heb komende maand de uitreiking van mijn diploma hbo pedagogiek. Ik zoek naar parttime werk en ik ben maar aan het zoeken naar elke baan inmiddels.. := Overal in de jeugdzorg zoeken ze mensen met meer jaren werkervaring dan 1 jaar..

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:30

upendo, helaas zoeken ze tegenwoordig alleen mensen met ervaring. Het liefst iemand van 16 met 20 jaar ervaring lijkt wel.

Heb vandaag een sollicitatie gesprek gehad bij Decathlon, ging voor mij gevoel erg goed. Krijg binnen een week reactie of ik op tweede gesprek mag komen, even afwachten nu.