Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:42

Anoniem schreef:
Mijn proefdagen waren niet betaald, dus je kan niet aannemen dat je betaald krijgt. Dat zou je moeten navragen.

Ik heb ook ooit proef meegelopen in de horeca van 12:00 tot 01:00, geen cent ontvangen en daarna te horen gekregen dat ze verder gingen met een ander.

Vind zulke dingen geen stijl, proefdraaien oke.
Maar dit was een complete dag.

Anoniem

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:43

Idd contractverlenging, ik is blij :D
Gefeliciteerd Rebecca :D

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:27

Happy you :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:08

Fijn Joolien! Gefeliciteerd! En Rebecca ook gefeliciteerd!

Ik heb morgen eind van de ochtend een gesprek. Moet er wel anderhalf uur voor in de auto zitten (en dan ook nog anderhalf uur terug) als het meezit en ik geen file heb. Maar we gaan ervoor :D.

[edit] ik heb gesolliciteerd voor een standplaats dichterbij hoor :+

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:16

O ik heb me ook suf gereisd om te solliciteren. Gelukkig wel redelijk vaak vergoedingen daarvoor gekregen. Ik heb vaak het OV gepakt, dan kun je onderweg nog wat nuttigs doen (of gewoon een leuk boek lezen).

Feestje voor Rebecca en Joolien! *\o/*

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:17

NoeskaMoos schreef:
O ik heb me ook suf gereisd om te solliciteren. Gelukkig wel redelijk vaak vergoedingen daarvoor gekregen. Ik heb vaak het OV gepakt, dan kun je onderweg nog wat nuttigs doen (of gewoon een leuk boek lezen).

Feestje voor Rebecca en Joolien! *\o/*

Ik 1 keer. Van de 20.. ofzo :(

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:26

Ik heb gelijk even gekeken voor t OV. Maar dat duurt nog langer en ik moet echt 4x overstappen. Dat doen we maar niet

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:27

Whooohoooo Rebecca en Joolien!!! *\o/*
Dat dit maar good vibes mag geven voor de anderen in dit topic :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:33

Vacatures hier schieten niet zo op met publiekelijk gaan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:43

Ik eb trouwens het uwv op mijn dak. Ik had ww voor 22 uur en heb voor 16 uur werk. Ik moest dus voor die 6 uur blijven solliciteren en nu kreeg ik een mail met dat ik na een jaar nog geen werk had gevonden en dat er daardoor consequenties aan hingen. Dus ik teruggemaild of dit ook voor mij geldt want ik heb gewoon werk maar nee ze maken geen uitzonderen. LIKE SERIOUS! Stelletje ##$^&#%&$&^#%^#%%^#&GFYR^$%^B

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:46

Wat voor consequenties zijn dat?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:48

zap schreef:

Dat je elk werk wat je aangeboden wordt voor die 6 uur moet aannemen, ook al ligt het ver onder je niveau. Ook is er dan sprake van loonverrekening ipv uren verrekening.

(Leest nog steeds mee ook al ben ik weer paar maandjes aan het werk)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:50

Leonoor schreef:
zap schreef:

Dat je elk werk wat je aangeboden wordt voor die 6 uur moet aannemen, ook al ligt het ver onder je niveau. Ook is er dan sprake van loonverrekening ipv uren verrekening.

(Leest nog steeds mee ook al ben ik weer paar maandjes aan het werk)

Ja zoiets dus. Dus of ik moet extra gaan werken voor een poedersuiker of een baan met meer uren vinden, ,maar dat laatste ben ik al die tijd ook al mee bezig :+

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:57

Het UWV zucht... ik hoefde na 2 maanden nog steeds geen sollicitatie activiteiten door te geven :? :?
Aangezien ik dit een beetje vreemd vindt heb ik zelf maar een excel bestand dat ik bij hou gemaild met de uitleg dat ik geen gezeur wil omdat ik geen activiteiten doorgeef. Kreeg ik een berichtje terug "we hebben de activiteit sollicitatie activiteiten aangemaakt".... Ik denk dan bij mezelf wie moet wie nou vertellen wat te doen?? En deze optie moet mijn inziens standaard aangevinkt staan....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:23

Joolien schreef:
Ik eb trouwens het uwv op mijn dak. Ik had ww voor 22 uur en heb voor 16 uur werk. Ik moest dus voor die 6 uur blijven solliciteren en nu kreeg ik een mail met dat ik na een jaar nog geen werk had gevonden en dat er daardoor consequenties aan hingen. Dus ik teruggemaild of dit ook voor mij geldt want ik heb gewoon werk maar nee ze maken geen uitzonderen. LIKE SERIOUS! Stelletje ##$^&#%&$&^#%^#%%^#&GFYR^$%^B

Dat is toch ook logisch?
Ik zie het probleem niet zo in en een k*tloon? T is nou niet dat je ergens in een sweatshop terecht komt toch? ;)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 03-04-14 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:24

Zelf kwam ik van 38 uur af en ben naar een 30 uurs contract gegaan, ik heb het hele UWV vaarwel gezegd daarmee, ik kwam ook richting die 12 maanden namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:25

vuurneon schreef:
Joolien schreef:

Dat is toch ook logisch?

Maar ik heb toch werk? En ik hoef meestal niet aangevuld te worden omdta ik meer werk dan die 16 uur. Contract is trouwens voor 16 tot 24 uur.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:26

Ja en daarom krijg je alleen aanvullende ww als je wél uren tekort komt. Maar dat is toch niet meer dan normaal dat je daarvoor alsnog moet solliciteren?

Of je zet je ww stop :) hoef je ook niet te solliciteren.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:48

Ik vind het eigenlijk ook wel normaal. Als je er meestal boven zit, en die consequenties niet wil, zul je die aanvulling stop moeten zetten.

Het is gewoon simpel, voor alle uren die je ontvangt moet je solliciteren.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:03

Hallo allemaal ik wil me ook graag melden in dit topic.

Ik ben vorig jaar in juli afgestudeerd, ik heb rechten gedaan aan de RUG in Groningen. Ik ben ook al sindsdien aan het solliciteren. Tot op heden twee keer op gesprek geweest. In de periode van aug - dec 2013 heb ik als oproepgriffier gewerkt bij de rechtbank in Assen. Jan - feb 2014 heb ik stage gelopen in Rotterdam bij een advocatenkantoor. Op dit moment zit ik thuis en solliciteer ik me suf. Ik ben wel beschikbaar op oproepwerk in Assen maar tot op heden geen oproepen meer gehad. In verband met reorganisatie is dat een stuk minder geworden.

Ik zoek bij voorkeur werk als advocaat-stagiaire in privaatrechtelijke richting. Ik ben nu echter al zo lang op zoek dat iedere juridische functie in aanmerking komt. Op dit moment heb ik op drie vacatures gesolliciteerd waarvan eentje naar mijn idee perfect aansluit, maar goed er zijn geen garanties. Kortom op dit moment heel hard aan het duimen dat ik weer eens ergens op gesprek mag komen. Ik zoek trouwens bij voorkeur in het noorden, maar sta overal voor open. Verder ben ik fulltime beschikbaar.

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:12

gefeliciteerd Jolien, fijn dat het verlengd is. Wel vervelend dat er gedoe is met UWV. Het klinkt een beetje als logisch, maar ik heb er niet zo veel kennis en ervaring mee.

Hier gelukkig weer wat positief nieuws, mag voor 2 gave functies op gesprek. Hopen dat er wat uitkomt.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:45

Normaal doe ik nooit een middagtukje, nooit. Maar omdat ik nu al een paar dagen extreem moe ben, besloot ik net (rond 14 uur) even op de zetel te gaan liggen en mijn ogen te sluiten. Na tien minuten gaat de telefoon, half verdwaasd neem ik op, gaat het dus om een verrassing-sollicitatiegesprek via de telefoon. Maar goed dat ik mij meteen de vacature kon herinneren, maar voor de rest, nul komma nul komma nul voorbereiding. Damn, heb dus maar wat standaardantwoorden op de standaardvragen kunnen geven. We zullen wel zien wat ervan komt, hoop dat ik toch een beetje een goede indruk heb nagelaten. :=

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:49

Van mijn kant even een update!
ik heb niet stilgezeten, en nu lijken de banen met bosjes aangeboden te worden. 3 serieuze aanbiedingen (allen in de paarden overigens) waarvan 1 waarschijnlijk al afvalt..een stoeterij & springstal in Duitsland waar ik dan intern zou moeten. Toch té gehecht aan mn plekkie hier. Dan nog een africhting- en springstal, waar ik dan vooral paarden moet trainen, zadelmak maken, mee op concoursen etc of een dressuurstal waar ik meer allround stalmedewerker zal zijn. Dressuurstal heb ik al proefgedraaid, en daar hebben ze me al een baan aangeboden. Nu ga ik morgen proefdraaien bij de springstal.. :)

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:32

Barbara88 schreef:
Hallo allemaal ik wil me ook graag melden in dit topic.

Ik ben vorig jaar in juli afgestudeerd, ik heb rechten gedaan aan de RUG in Groningen. Ik ben ook al sindsdien aan het solliciteren. Tot op heden twee keer op gesprek geweest. In de periode van aug - dec 2013 heb ik als oproepgriffier gewerkt bij de rechtbank in Assen. Jan - feb 2014 heb ik stage gelopen in Rotterdam bij een advocatenkantoor. Op dit moment zit ik thuis en solliciteer ik me suf. Ik ben wel beschikbaar op oproepwerk in Assen maar tot op heden geen oproepen meer gehad. In verband met reorganisatie is dat een stuk minder geworden.

Ik zoek bij voorkeur werk als advocaat-stagiaire in privaatrechtelijke richting. Ik ben nu echter al zo lang op zoek dat iedere juridische functie in aanmerking komt. Op dit moment heb ik op drie vacatures gesolliciteerd waarvan eentje naar mijn idee perfect aansluit, maar goed er zijn geen garanties. Kortom op dit moment heel hard aan het duimen dat ik weer eens ergens op gesprek mag komen. Ik zoek trouwens bij voorkeur in het noorden, maar sta overal voor open. Verder ben ik fulltime beschikbaar.

Wil je in het noorden blijven of eventueel wel uitwijken?
Wat leuk! Mijn oudste paard is gefokt door de eigenaar van de stal die jij in je onderschrift hebt staan.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:49

Echt? Ooh wat leuk zeg, welke is het? Ik sta zelf bij Haikens op stal.

Ik wil op zich wel uitwijken als het een passende functie is. Punt is wel dat ik samenwoon en we met een koophuis zitten.