Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CharIsabella

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 16:51

Dit is behoorlijk zuur ... vandaag starten met werken (ik moet zo voor 2 uurtjes aan de schoonmaak) en dan willen werken voor een paard en vandaag is dat paard vertrokken ergens anders heen ;( achja we zullen maar denken centjes

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 18:25

Van de week al gebeld door P&O medewerker van werkgever wilde eens informeren wat ik wil betreffende contract verlenging en dit zou dan vast contract moeten worden. Aangegeven wat ik wilde en zou voor eind van deze week gebeld worden.

Nu heb ik wel vaker dingen gehad betalingen te laat dingen die niet kloppen of nagekomen worden eigen verzinsels CAO. Dus had al weinig vertrouwen in dat ik voor eind van deze week terug gebeld zou. Krijg nog gelijk en kreeg net een whatsappje dat ze het nog niet rond hadden gekregen. :')

Eigenlijk hoe triest kan het zijn..... _O-

Heb dan gewoon het lef om even te bellen. }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:31

Wat suf Marcella! Ondertussen al wat gehoord?

Ik heb net gebeld met een uitzendbureau. Ga donderdag op gesprek voor een functie. En als dat positief uitpakt mag ik op gesprek bij de werkgever. Hopen dat het wat gaat worden!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:36

Ja kreeg gisteren via opdrachtgever te horen dat ik een aanbod had gehad en af had gewezen. -:(-

Zo dus maar met FNV gaan bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:40

Najah apart! Wat zei je... ik heb helemaal niks gehad. Stuur nog maar een keer door?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:53

Heb van werkgever nog niks gehoord en dat is nog het meest banketstaaf ervan. Dat word dus FNV bellen en inschakelen vind dit toch ook wel smaad.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 12:07

Ik denk dat je er qua smaad oid niets mee kunt
Smaad en laster zijn beide uitingen die een persoon in de goede naam aantasten etc
Dat is bij puur in jouw naam op een aanbod reageren(in dit geval dat je zou afwijzen). Das geen smaad maar wel jou belemmeren in je carrière terwijl je huidige werkgever je contract niet eens wil verlengen

Zou er absoluut wel achteraan gaan hoor, even checken of en wat je er mee kunt
En zelf contact opnemen met de opdrachtgever van het aanbod dat jij hoorde dat er een aanbod was gedaan en jij graag meer zou willen weten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 12:13

Contract was al direct opgezegd bij de verlenging van vorig jaar. Zoals in contract staat:
Dit dienstverband wordt automatisch, door de werkgever, opgezegd per 14-08-2016 en wordt dus beëindigd op 14-09-2016. Hierdoor is voldaan aan de wettelijke opzegtermijn van minimaal 1 maand.

Moet in ieder geval uitzoeken of dit geintje geen nadelige gevolgen heeft voor eventuele WW uitkering.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 18:28

Dat lijkt me niet maar checken is altijd aan te raden

Maar weet je welke opdrachtgever het was? Anders gewoon alsnog zelf er achter aan gaan als het je wat lijkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 22:14

Bleek uiteindelijk een grove fout van werkgever uit is gemaakt. Dit had nooit naar buiten mogen komen.

Maar contract word niet verlengd ze durven geen risico te nemen ook omdat ze niet weten hoelang werklocatie blijf bestaan.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:38

Ik ben vorige week vrijdag afgestudeerd. De dag ervoor was ik uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek waarvan ik echt het gevoel had dat het bij me zou passen.
Super leuk gesprek. Nouja dag erna afgestudeerd officieel. Lekker weekend gehad waarin zowel mijn vriend als ik ziek op bed lagen :P
Maandag telefoon van de organisatie dat ze mij graag wilde hebben voor de baan. Geweldig!
Mag dus 24 uur in de week aan de slag. Echter, was de vacature voor 3 maanden.
Dus tot eind oktober ben ik onder de panne, maar dan?
Mn omgeving had zoiets van: 'ja maar als je maar eenmaal binnen bent en goed je best doet, misschien krijg je dan je eigen uren en een langer contract'
Nu is het dus zo dat ik een collega vervang die een aantal maanden verlof heeft opgenomen in verband met persoonlijke redenen en daarna weer aan de slag gaat.
Collega's blijven er een beetje op hameren dat het een tijdelijk contract is. Ik weet niet goed wat ik kan verwachten. Maar gewoon uitgaan van de 3 maanden en maar gaan solliciteren (Waar ik echt geen zin in heb?) of gewoon die drie maanden lekker werken en de rest zien we daarna wel? what to do.
wat is verstandig in deze situatie. Overigens was ik heel bang dat ik na mijn studie in een soort zwart gat zou belanden bij het zoeken naar een baan want dat is nog niet zo makkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:48

Lekker gaan werken EN verder solliciteren! Het klinkt als erg tijdelijk, maar je bouwt wel al wat werkervaring op. Wat positief is om verder te zoeken.

Ik weet niet of je naast je studie altijd veel hebt gewerkt. Zo niet, dan heb je na die 3 maanden nergens recht op qua WW. Het is zonde om dan straks weer thuis te zitten en in een zwart gat te vallen zonder inkomen.

En je zit ook nog nu in de periode dat mensen afstuderen en bedrijven misschien juist rondkijken voor nieuw personeel. Dus geef jezelf naast werken een schop onder je kont en zoek vast verder!

Wie weet draait het wel ergens op uit die 3 maanden. Maar zo niet dan heb je ondertussen wel alweer je best gedaan om wat anders te vinden...

Ik had vanmiddag gesprek bij het uitzendbureau. Werd net al terug gebeld, ze vonden het een heel fijn gesprek. En gaan mij voorstellen bij de werkgever. Dus ze bellen deze of volgende week even terug om een afspraak te maken voor dat klikgesprek. Ben benieuwd! Iig weer stapje dichterbij een bijbaan...

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 19:27

Ik meld me ook hier.

In maart mijn diploma onderwijsassistent gehaald en sindsdien aan het solliciteren.
Ook nog een thuisstudie leer-/en gedragsproblemen gevolgd en afgerond.

Ik sta ingeschreven bij de invalpools voor de scholen hier in de buurt en dat is het..
Al aardig wat sollicitaties de deur uit gedaan maar van sommigen niet eens antwoord en van anderen afwijzingen.
Ondertussen wel aan het werk als productiemedewerker want, werk is werk, maar om nou te zeggen dat ik daar vrolijk van wordt... :\

Ik solliciteer ook op vacatures voor pedagogisch medewerker, in ieder geval iets met kinderen denk ik dan maar. Ben bij 1 organisatie wel in het bestand gezet voor aankomende vacatures omdat ze een nieuwe vestiging gaan openen.

Al met al dus nog niet echt zicht op snel een baan.. :(

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 12:21

Ene "probleem" opgelost en we hebben volgend probleem waarvan ik zeg niet mijn probleem. Ik heb ruim 4 weken van te voren aangegeven dat ik wenst mijn verlof op te nemen (normaal 2 weken van te voren aangeven). Tja ik kan er niks aan doen dat werkgever te laat begin met actie ondernemen. :')

Heb ze zelfs een eventuele oplossing aangeboden, maar hoor niks. Dit dan in plaats van laatste 4 weken een contract van 12 een contract van 24 uur maken word verlof periode ook weer korter. :+

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 19:10

Wettelijk gezien moet een werkgever binnen 2 weken nadat je het verlofverzoek hebt ingediend reageren. Doen ze dat niet dan is het verlof automatisch toegekend.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 19:25

Ze zitten voor deze week en volgende week in de problemen. Dus akkoord gesloten en contract is naar 24 uur gezet in plaats van 12 uur die ik had. Mocht ik in de WW komen is dit ook financieel beter.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 20:27

Silvia schreef:
Wettelijk gezien moet een werkgever binnen 2 weken nadat je het verlofverzoek hebt ingediend reageren. Doen ze dat niet dan is het verlof automatisch toegekend.

In welk wetsartikel staat dat vastgelegd?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 20:53

Hoe dan ook het was duidelijk dat werkgever met een probleem zat, maar die is voor nu opgelost. Hoewel ik liever byebye had gezegd, maar dit kom financieel net wat mooier uit. Zodra vervanging geregeld is en ingewerkt mag ik ook eerder stoppen. Dus beide partijen hebben er voordeel van.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 22:26

Wieldop schreef:
Silvia schreef:

In welk wetsartikel staat dat vastgelegd?

Moet ik even opzoeken.

Edit: gevonden. Staat welliswaar geen wetsartikel bij maar komt wel van de site van de Rijksoverheid.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... en-opnemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 16:03

Ik zit al een krappe week te wachten op bericht van het uitzendbureau. Voor het inplannen van een gesprek bij de werkgever zelf. Ze zouden deze week bellen. Als ze vandaag niet meer bellen, ga ik morgen even zelf bellen. Dan heb ik best netjes gewacht toch :+

Verder vandaag online verhuizing doorgegeven bij de gemeente. Ook binnenkort bij uwv adres wijziging doorgeven. Benieuwd wat ik dan voor bericht van ze krijg (ik ga weg uit de regio).

Ik las net dat je als student zonder stufi in principe recht hebt op bijstand. Iemand daar toevallig ervaring mee? Mocht dit baantje niks worden, is het de vraag of ik wat anders kan vinden met mijn leeftijd. In avonden en weekenden kan iedereen met een gunstigere leeftijd qua salaris tenslotte ook. Dus ze willen me tot nu toe verder nergens hebben :')

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 16:50

Idinn hebben ze nog gebeld?

Hallo dames, ik meld me weer ;)
Nog steeds al postbode aan het werk. Maar kwam net een vacature tegen die precies bij mij en m'n opleiding past. Dus direct gesolliciteerd. Nu duimen dat dit wel wat word :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 16:54

Duimen dat het wat gaat worden!

Ja ik werd echt net iets later gebeld. Volgende week dinsdag in de middag heb ik gesprek. Wel spannend...

En zag nog een leuke flexibele vacature. Dus daar ga ik ook nog even voor ziten!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 19:35

Behoorlijk de balen van de week vacature na gebeld en zou een mailtje krijgen, omdat ik deze week nachtdienst heb (wilde eerst bellen). Maar gewoon niks meer van gehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 16:11

Heb je zelf nog een keer gebeld of niet meer?

Ik had vanmiddag tweede sollicitatiegesprek bij de werkgever. Was gelukkig meer een 'wat doen wij hier' 'wanneer kan je beginnen' en 'wil je een rondleiding'. Echt heel erg leuk! Hopelijk snel goed nieuws vanuit uitzendbureau. Aangegeven dat ik 1 augustus al kan beginnen, is handig want inwerken doen ze overdag doordeweeks. En zo zit ik niet met colleges :+

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 16:15

Spannend Idinn!! Ik duim voor je!!

Hier nog niks gehoord van de vacature waar ik op had gereageerd