Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brittjuh97

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:10

oke top

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 06:52

Ik ga vanavond mee proef melken.
Dan kan het uitzendbureau kijken hoeveel ervaring ik er in heb.
Dan volgende week waarschijnlijk mee melken op het adres waar ik ga voor
beginnen.
En dan kan ik starten met mijn tijdelijke baan.
En hopelijk vind ik in de tussentijd iets wat ik daarna zou kunnen gaan doen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:50

joyce_eddy schreef:
dank je het is al gelukt!

Ik duim voor je! Zag de vacature al voorbij komen!

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:03

ik heb morgen een sollicitatie gesprek en kan nog wel een hoop tips gebruiken :o

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 00:48

Pfffff ik werk nu sinds maandag bij de nieuwe baas.
Maar zit nu even helemaal in een dipje of het wel iets voor mij is.
Kan me voor me kop slaan want de baan heeft zoveel voordelen maar toch neemt dat gevoel nu de overhand.
Of het nu de combinatie van late dienst is met allemaal nieuwe dingen moeten leren. Ik voel me zo'n klungel, alsof ik alles fout doe.
Iets wat 20 minuten moet duren doe ik bijna een uur over en dan is het nog niet goed. Ik zie het gewoon niet lijkt het.

Maar als ik dan weer naar de vacaturesites kijk moet ik blij zijn dat ik dit werk heb.
Maar het is ook zo wennen kom uit een team van 5 waar altijd werd gepraat met elkaar. Hier is het bijna 8 uur lang ieder voor zich.
Plus dan nog bovenstaande erop.
Zou ik dit gevoel niet bij iedere baan hebben?
Het stoppen bij andere baan moest sowieso. Was het niet nu dan wel in oktober.

Maar momenteel weet ik het even niet meer en moest het kwijt.
Bij mijn vorige baan duurde het ook 3 maanden eer ik niet meer met tegenzin ging. Maar daar was het niet zo erg als nu. Vandaag huilend thuis gekomen. En weet het even niet meer.
Ik riep altijd dat zo gauw ik met tegenzin ga werken ik wat anders zoek maar na bijna 30 sollicitaties was dit de enige die me uitnodigde voor gesprek en ook de baan gaf.

Iemand hier wel eens dit meegemaakt?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 08:25

Niet meegemaakt, wel vaker gehoord. Je bent nog maar net begonnen, geef het even de tijd en misschien kan je de lat wat minder hoog voor jezelf leggen?? Je bent sinds maandag begonnen, natuurlijk kan jij de dingen nog niet in het tempo waarin een collega die het al weet ik hoe lang doet!!!

Wat je verder kan doen is een tijdsperiode er aan vast zetten. Bijvoorbeeld die drie maanden die het in je vorige baan duurde, of een half jaar. Geef jezelf, je baan, je collega's én je werkgever tot die tijd een eerlijke, open kans. Bevalt het dan nog steeds niet? Dan is er niks wat je dan tegenhoud om weer rustig om je heen te gaan kijken.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 10:54

ik ben ook maandag begonnen op een nieuwe plek.
en het valt mee ook nog niet, ondanks dat ik al bijna 15 jaar ervaring heb in deze branche is het toch anders..
ander kassa systeem, veel collegas maar het heeft ff zijn tijd nodig en ik hou me gewoon voor dat er nu eenmaal geld verdient moet worden als je alleen bent met een eigen huis :)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 10:56

Geef het wat tijd Tinker_sally. Niet iedereen kan alles van de eerste keer perfect doen.
Ga actief op zoek naar wat niet goed is en schrijf het desnoods in een schriftje, dat je iets hebt om op terug te vallen. Het is logisch dat jij nog niet de automatismen hebt die je collega's wel hebben.

Vraagje: ik moet voor een functie een Engelse, handgeschreven brief schrijven. Nu zit ik een beetje met de lengte.
Zet ik de twee adressen boven elkaar aan het begin van de brief, dan moet mijn afsluitende alinea op een tweede kantje/ nieuw blad.
Zet ik ze naast elkaar (op de Belgische manier) dan kan alles netjes op 1 kantje, maar dan is het niet volgens de regels van een engelse brief.

Wat denken jullie? Belgische regels want Belgische bedrijf en 1 kantje of Engelse regels want Engelse brief en twee kantjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:37

Ik zou voor twee kantjes gaan.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 21:11

Lente schreef:
joyce_eddy schreef:
dank je het is al gelukt!

Ik duim voor je! Zag de vacature al voorbij komen!

Ben bang dat het geen zin heeft maargoed, als ik niet probeer heb ik ook niks

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:02

Oke, vraagje... Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Ik werk tijdens zwangerschapsverlof van 'collega' bij een bedrijf.
Nu heeft er net iemand ontslag genomen/andere baan gevonden en vertrekt volgende maand.
Nu wou ik graag interesse tonen in haar vrijgekomen functie/intern solliciteren.

Nu moet ik erbij vermelden, tijdens mijn BBL opleiding heb ik hier gewerkt/stage gelopen, ik ken het bedrijf dus van binnen en van buiten, heb op haar afdeling ook ondersteund in crisis-periodes, heb op haar afdeling ook opdrachten moeten uitvoeren/taken overgenomen voor mijn opleiding, haar functie is ook waar ik een opleiding voor heb gedaan dus ik heb de papieren en ken het bedrijf, ken de functie. Collega's zien dit als een uitgelezen kans voor mij.
Ben er een jaar tussenuit geweest want ze konden me geen contract bieden en nu dus weer tijdelijk terug tijdens zwangerschapsverlof. Omdat ik nu dus voor een korte periode een contract heb, maar wel graag voor ene langere periode weer werk zoek en hier ook wel graag wil blijven als het kan.

Hoe ga ik dit bij mijn manager aangeven?
Ga ik gewoon solliciteren alsof mijn neus bloed op de betreffende functie?
Vraag ik gewoon een gesprek aan met haar manager/ HRM manager?
Wacht ik gewoon even af of ze mij zelf benaderen?
Spoiler:
Ze heeft echt net gisteren haar ontslag ingediend.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:10

Als je Zo bekend bent met het bedrijf en de functie lijkt het mij logischer om gewoon te informeren bij jouw leidinggevende en die van je vertrekkende collega
Of de functie vrijkomt etc

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 19:03

Uiteraard niet doen of je neus bloedt maar wel degelijk overleggen met de leidinggevenden, anders lijkt het precies alsof je hun niet spreken wil of je het niet nodig vindt met hen te overleggen. Kan nogal arrogant overkomen.
En wachten tot zij jou benaderen? Met alle respect, maar dan moet je al verdomd goed zijn hoor, niet veel bedrijven die zélf benaderen en je een aanbieding doen.
Als je iets wil, moet je toch zelf springen hoor!

Maximus91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:06

tinker_sally schreef:
Pfffff ik werk nu sinds maandag bij de nieuwe baas.
Maar zit nu even helemaal in een dipje of het wel iets voor mij is.
Kan me voor me kop slaan want de baan heeft zoveel voordelen maar toch neemt dat gevoel nu de overhand.
Of het nu de combinatie van late dienst is met allemaal nieuwe dingen moeten leren. Ik voel me zo'n klungel, alsof ik alles fout doe.
Iets wat 20 minuten moet duren doe ik bijna een uur over en dan is het nog niet goed. Ik zie het gewoon niet lijkt het.

Maar als ik dan weer naar de vacaturesites kijk moet ik blij zijn dat ik dit werk heb.
Maar het is ook zo wennen kom uit een team van 5 waar altijd werd gepraat met elkaar. Hier is het bijna 8 uur lang ieder voor zich.
Plus dan nog bovenstaande erop.
Zou ik dit gevoel niet bij iedere baan hebben?
Het stoppen bij andere baan moest sowieso. Was het niet nu dan wel in oktober.

Maar momenteel weet ik het even niet meer en moest het kwijt.
Bij mijn vorige baan duurde het ook 3 maanden eer ik niet meer met tegenzin ging. Maar daar was het niet zo erg als nu. Vandaag huilend thuis gekomen. En weet het even niet meer.
Ik riep altijd dat zo gauw ik met tegenzin ga werken ik wat anders zoek maar na bijna 30 sollicitaties was dit de enige die me uitnodigde voor gesprek en ook de baan gaf.

Iemand hier wel eens dit meegemaakt?

Heel herkenbaar...!

Ik ben vorig jaar februari bij DHL als koerier begonnen, vond het verschrikkelijk! Ik leek wel niets goed te doen, was niet snel genoeg etc... uiteindelijk werd ik steeds beter, vond ik het steeds leuker (ook omdat ik blij was dat ik uberhaupt werk had) en toen kwam het gezeik weer...

Nu na 14 maanden (nu weer zo'n 2 maanden thuis en werkzoekende) toch daar gestopt, het werkte niet meer, werd er niet vrolijk van (was steeds vaker ziek)... ik wil graag weer gaan werken, maar werk als dat (met heel laag loon, veel uren) dat doe ik echt niet meer

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:31

Is het niet gewoon wennen Tinker? Dat je er even in moet komen? Wie weet voel je je over een maandje beter. Gun en geef het wat tijd.
Ik heb vandaag m'n laatste tijdelijke contract getekend. Nog tot eind december in dienst en dan moet ik naar vast.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:18

Hier vandaag de eerste werkdag gehad.
Vanochtend van 6 tot half 9 en net van 5 tot half 8 gewerkt.
Melk momenteel op 2 bedrijven.
Dinsdag en woensdag alleen de ochtend, en dan donderdag en vrijdag weer beide.
Woensdag gesprek op een ander bedrijf waar ik langere tijd 2 a 3 avonden zou kunnen gaan melken. :)

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:27

Hee allemaal!

Na een tijdje radio stilte bij mij heb ik afgelopen donderdag te horen gekregen dat ik een invallers contract krijg bij mijn oude stage! heb nu voor komende 2 weken al 7 dagen dat ik moet werken!!!

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 00:20

Ik heb de eerste 2 weken gehad en na de dip van de eerste week. Ging de tweede week stukksn beter.
En vandaag ging de tijd echt hard.
Ik snap steeds meer dingen, maar ga nu weer aan een nieuwe machine staan 2 weken en daarna de laatste machine 2 weken om alles te leren.
Merk gelijk dat het ineens weer zoveel informatie is dat sommige dingen mis gaan. Maar ze laten me tot bepaalde hoogte veel zelf proberen en fouten maken om van te leren.
Ik heb mijn eigen instelling vetandert. Het is niet mijn droombaan. Maar ik heb werk en kwa loon zak ik niet zo heel veel met voorheen.
En in de huidige banenmarkt is vooral een baan hebben een moeilijk iets.
En op de fiets erheen kunnen bevalt ook heel goed moet ik zeggen.

Op dit punt zie ik het wel zonniger in dan in het begin.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 11:17

Fijn dat het bij iedereen nu wel goed gaat met de nieuwe banen!!
En de rest nog steeds succes met het zoeken :(:)

Hier vanmiddag beginnen met week 3. Ik heb leuke collega's en het werk is goed te doen. Alleen mag het van mij wel droog blijven :+
De eerste week was ik echt kapot, maar begin nu wat te wennen en minder moe te worden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 11:29

Hier te horen gekregen dat ik per augustus mag beginnen bij mijn nieuwe werk als copywriter :D (Alweer een tijdje geleden gehoord, maar topic uit het oog verloren :+ ) Heel benieuwd en ontzettend veel zin in.

Maximus91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:18

Hier nog steeds aan het zoeken, ook ik wil echt per Augustus of uiterlijk September weer wat hebben, weer de deur uit met regelmaat (en reden) en wat minder op de lip bij mn huisgenoten/familie en in staat om mn huur te betalen.

Voor de mensen die wat hebben gevonden, Proficiat en succes! hou vol!

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:19

vandaag een gesprek voor schoonmaak werk +:)+ T is niet veel maar voorlopig goed genoeg :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:34

Het is iig iets! Succes met je gesprek!

Tinker_sally, wat fijn dat je positiever bent weer over je nieuwe werk! In begin is het altijd lastig.. alles nieuw, je maakt nog fouten. Heel logisch, maar dat geeft idd weinig werkplezier!

Kevinsky, werkte jij nu bij de post? Of was dat iemand anders?

Winged, nog gefeliciteerd dan!

Maximus, succes met zoeken! Hopelijk vind je snel wat. Heb je geen recht op ww of iets?

Heeft er iemand ervaring met WW en verhuizen? En met weer studeren? In een gesprek tijd terug werd mij gezegd dat ik gewoon recht hou op mn WW (met weekend + avonden ben ik tenslotte gewoon 24-28 uur beschikbaar voor werk). Maar is dat niet wat gek als je doordeweeks fulltime studeert? :')

Ik ben toen alleen vergeten te vragen hoe het zit met verhuizen naar een andere regio..

Maximus91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 14:50

idinn schreef:
Het is iig iets! Succes met je gesprek!

Tinker_sally, wat fijn dat je positiever bent weer over je nieuwe werk! In begin is het altijd lastig.. alles nieuw, je maakt nog fouten. Heel logisch, maar dat geeft idd weinig werkplezier!

Kevinsky, werkte jij nu bij de post? Of was dat iemand anders?

Winged, nog gefeliciteerd dan!

Maximus, succes met zoeken! Hopelijk vind je snel wat. Heb je geen recht op ww of iets?

Heeft er iemand ervaring met WW en verhuizen? En met weer studeren? In een gesprek tijd terug werd mij gezegd dat ik gewoon recht hou op mn WW (met weekend + avonden ben ik tenslotte gewoon 24-28 uur beschikbaar voor werk). Maar is dat niet wat gek als je doordeweeks fulltime studeert? :')

Ik ben toen alleen vergeten te vragen hoe het zit met verhuizen naar een andere regio..

Uhm, ja zit nu in de WW, maar das de 1e maand 75% van je gemiddelde maandloon, de 2e 70% etc, plus die houd op per augustus dus september moet ik wat hebben (bijstand vermijd ik liever) en het gemiddelde van mijn loon van mijn vorige werkgever is echt al ruk zegmaar.

weet niet zit hoe het met verhuizen. (voor een goede baan verhuis ik ook wel, maar dan hoef ik hopelijk ook geen ww meer haha )

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 14:56

Idinn ik werk bij de post idd :j
Mijn plan is om over een tijdje wel weer rustig verder te kijken. Maar dit was eerst een mooie opstap qua tijden voor mij :o