[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:04

ingedebruijn schreef:
Ik heb vandaag mijn vierde les gehad. Ging al een stuk beter. De eerste keer vond ik invoegen op de snelweg wel spannend maar dat is nu al stuk minder. We zijn eigenlijk al een beetje de puntjes op de i aan het zetten met nog 16 lessen te gaan.

Volgens mij kan je in 4 lessen niet eens alle bijzondere verrichtingen doornemen? Of dat is het enige wat je dan in een les doet? Lijkt mij...

Nustice

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:22

Misschien heeft ze eerst bij een andere rijschool gereden? En nu 4 lessen bij een nieuwe/andere?

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:22

Nustice schreef:
Misschien heeft ze eerst bij een andere rijschool gereden? En nu 4 lessen bij een nieuwe/andere?

Emmaa_ schreef:
Meestal plannen zij het examen voor je in en ga je er ook met de groep naartoe.

Ik vind na 4 lessen al de puntjes op de i ook een beetje onrealistisch. Het kostte mij iets van 15 uur voordat ik überhaupt volledige controle had over de auto, en dat is echt geen trage leerlijn.

Ok al neem je de les voor die tijd?

Het gaat nu toch anders? Dat je je "in moet loggen). Dan even wachten. Daarna. Je id laten checken en dan weet wachgen en dan al sjen je nummer ziet je examen in? ( heb ik gehoort van schoonzuje

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:23

NoorW schreef:
Na 4 lessen al beginnen met puntjes op de i vind ik een beetje onrealistisch klinken. De meeste mensen hebben dan nog geen eens volledigw controle over de bediening, laat staan al het omringende verkeer.

Dat mag maar ik rijd automaat dus de bediening is dan niet zo spannend.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:32

Maar dan nog... volgafstand, ruimtekussen, kruispunten, rotondes, parkeren, achteruit, hellingproef, in/uitvoegen, afslaan, inhalen, ingehaald worden....
Mijn RISboek heeft geloof ik iets van 45 hoofdstukken, die kan je niet in 4 lessen behandelen...

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:22

Ach ik ken mensen die na 10 lessen van 2u hun rijbewijs hadden (maar die hadden wel al ervaring met landbouwvoertuigen)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:23

doezel2 schreef:
Nustice schreef:

Emmaa_ schreef:
Meestal plannen zij het examen voor je in en ga je er ook met de groep naartoe.

Ik vind na 4 lessen al de puntjes op de i ook een beetje onrealistisch. Het kostte mij iets van 15 uur voordat ik überhaupt volledige controle had over de auto, en dat is echt geen trage leerlijn.

Ok al neem je de les voor die tijd?

Het gaat nu toch anders? Dat je je "in moet loggen). Dan even wachten. Daarna. Je id laten checken en dan weet wachgen en dan al sjen je nummer ziet je examen in? ( heb ik gehoort van schoonzuje

Je id word toch pas gechecked als je ook echt de examenzaal binnen loopt (athans dat was bij mij alle 3 de keren zo)
En 2 van de 3 keer moest ik zelfs door zon detectie poortje lope

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:54

LiannePuthzy schreef:
Ach ik ken mensen die na 10 lessen van 2u hun rijbewijs hadden (maar die hadden wel al ervaring met landbouwvoertuigen)

Ik heb ook na 20u voor de eerste keer afgereden en ben toen echt puur genekt door de zenuwen. Had daarvoor wel wat lesjes in Utrecht gehad dus dat scheelde iets, maar alsnog. Het kan absoluut, maar na 4 lessen een auto volledig onder controle hebben in dusdanige mate dat je alleen nog maar de puntjes op de i moet zetten klinkt wat ambitieus. In een automaat kan ik dat uiteraard een stuk beter begrijpen.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 19:03

Super leuke les gehad vandaag *\o/*
Totaaaaal andere richting op geweest dan normaal. Maar voor mij wel een bekende weg. Daarna nog met een pontje over het kanaal geweest :') de mini cruise was erg geslaagd

:D
Afbeelding

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 20:36

Een andere richting op is inderdaad ook wel eens leuk 8-)

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:23

Nog een half uur word ik opgehaald dan om 10 voor 10 afrijden pff wat een zenuwen zeg buikpijn als een malle maar we gaan ervoor vandaag

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:31

Veel succes! Je hebt iig mooi weer

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:33

Succes! Komt vast goed

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:43

Succes!!!

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 10:09

Ik mag ook straks om 13:05 maar mijn laatste rijles ging zo slecht :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:32

Komt allemaal door de zenuwen meiden, jullie slagen vast!

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:41

Gezakt pff wat een zenuwen
Auto sloeg 3 x af
Mevrouw vond dat ik eerder vooruit moest kijken
En verkeerde inschatting gemaakt ik rreed op linkerbaan en rechterbaan een bestelbusje ik ging op de rechterbaan omdat il d8 dat dat beste was omdat je plaats eiig altjd rechts is maar zij vond dat niet goed
Helaas gezakt wat baal ik

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:39

Helaas gezakt.. Ik had een blackout waar echt helemaal niks geen rekening mee gehouden werd.. Ik liet de auto afslaan tijdens het wegrijden na het parkeren omdat ik zo trilde maar ik moest gelijk door rijden terwijl ik echt in paniek was. Volgende keer wordt toch een faalangstexamen.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:41

Oohww balen meiden!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:42

Wat klote zeg meiden!

Snap dat het vervelend is Melissa, maar bij een regulier examen houden ze daar ook geen rekening mee. Als je je rijbewijs eenmaal hebt ga je de auto ook 80 keer af laten slaan en dan moet je ook gewoon verder kunnen rijden. Op zo'n examen natuurlijk vervelend omdat het een momentopname is!

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:44

Jaa klopt maar ik trilde helemaal en gaf zelf aan dat het echt niet goed ging.. Mijn linkerbeen trilde zo dat ik de koppeling niet normaal op kon laten komen dus vond het gewoon niet veilig en zij liet me gelijk de snelweg op gaan daarna :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:53

Haha grappig hoe dat verschilt! Ik was echt aan het stuntelen tijdens mijn eerste twee examens, maar kwam weer tot rust toen ik eenmaal op de snelweg zat. Heb het nu nog steeds, kan heel makkelijk afstanden over de snelweg touren, vind in woonwijken rijden wel poedersuiker haha

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 17:00

Balen zeg dat is nier fijn
Mijne is echt denk 7x afgeslagen ongveer werd daar zo onzeker van verder vond ik t goed gaan
Ze zij dat ik op de snelweg met invoegen eerder moest kijken nJa helaas baal wel heel erg

Ga nu bij een andere rijschool lessen omdat mij huidige insticteur op vakantie gaat 4 weken en wil snel verder en dan hoogst wss spoed rijbewijs lessen wil graag snelweer afrijden en dan een faalangst examen

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 17:03

Vraag je wel bij die rijschool even naar een concrete datum dan? De wachttijd is momenteel bizar

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 17:14

Jaa ik ga dat vragen bij de proefles me huidige instricteur zij 2,5 maand ?? Kan dat zo lang #)